Schumacher: "Nu ştiu dacă aş fi câştigat curse cu Red Bull sau McLaren"

de Daniel Popescu
Joi, 03.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Michael Schumacher afirmă că nu are nicio garanţie că ar fi obţinut victorii în ultimii trei ani dacă ar fi concurat pentru Red Bull sau McLaren, echipe cu monoposturi mai bune decât Mercedes.

Esential 7 titluri mondiale are in palmares Michael Schumacher
91 de victorii a obtinut Schumacher pe parcursul carierei in Formula 1
Cu ocazia împlinirii a 44 de ani în 3 ianuarie, Michael Schumacher a acordat un amplu interviu publicaţiei Auto Motor und Sport în care a abordat numeroase subiecte, unul dintre cele mai interesante fiind performanţele pe care le-ar fi avut dacă ar fi concurat pentru o echipă de top în cea de-a doua carieră în Formula 1.

Chiar dacă la volanul unui modest monopost Mercedes şi-a trecut în cont un podium la Valencia şi un pole position la Monaco pe care l-a pierdut ulterior din cauza unei penalizări, germanul nu este convins că ar fi fost capabil să obţină victorii dacă ar fi concurat pentru Red Bull sau McLaren, două dintre cele mai bune echipe din ultimul an.

"Sunt de acord că, dacă aş fi avut un astfel de monopost, aş fi concurat alături de piloţii din top.

Dar este o bună întrebare dacă aş fi câştigat curse cu un Red Bull sau McLaren. Nu te poţi urca în monopost şi să câştigi imediat. Aş putea fi la fel de rapid într-un monopost pentru Sebastian Vettel precum într-un monopost pentru Schumacher? Probabil că nu", a declarat el.

Totuşi, el a admis că una dintre explicaţiile pentru care Mercedes nu a reuşit să dezvolte un monopost competitiv este bugetul mai mic de care a avut parte comparativ cu echipele de top.

"Este un factor. Pe parcursul anilor, Red Bull a construit o infrastructură şi are un buget care îi oferă posibilitatea de a răspunde la orice prin cea mai bună metodă. Este mai mult sau mai puţin ceea ce am avut la Ferrari", a adăugat el.

Nu în ultimul rând, septuplul campion mondial afirmă că piloţii nu mai au posibilitatea de a face diferenţa între ei la fel ca în trecut, întrucât monoposturile sunt foarte stabile pe circuit şi foarte apropiate ca performanţe.

"La începutul carierei mele întotdeauna există şansa de a fi mai rapid decât un alt pilot nu cu două zecimi de secundă, ci cu o secundă întreagă.

De ce? Pentru că din punct de vedere aerodinamic monoposturile nu erau atât de echilibrate şi uşor de pilotat. Ca pilot, atunci aveai mult mai multe posibilităţi. Astăzi, monoposturile sunt stabile aerodinamic şi echilibrate, iar fereastra în care poţi lucra nu este mare", a încheiat el.

Via ESPNF1, Motorsport, Motorsport

Comentarii (16)

  • LA MULTI ANI!
    Nu i-am fost niciodata admirator, dar ca sportiv are multe merite.
    Sper ca multi din tinerii de azi (din sportul cu motor) au reusit sa ,,prinda" cate ceva din secretele (trucurile) maestrului si sa faca competitiile cat mai atractive. Multe realizari si-n continuare si mult NOROC in doamii13!!
    37 1
  • Cu alte cuvinte pe timpul anilor '90 se putea vedea valoarea unui pilot nu in vremurile astea.
    34 1
  • Foarte diplomatic raspunsul ! Nu a suparat pe nimeni, si a si punctat ceea ce trebuia remarcat .Bravo lui.Si totusi tare a-si fi vrut sa-l vad intr-un RB....
    36 1
  • LA MULTI ANI ,MICHAEL SCHUMACHER!
    29 3
  • vyctor7
    Ai fost un pilot extraordinar cei ca tine sant doar pe degetele unei singure maini.... Decat un singur pilot a fost mai bun decat tine! ...Ayrton Senna ... Destinul nu a dorit ca voi doi sa va luptati pentru titlurile mondiale ....Sa ne traiesti Michael ....LA MULTI ANI!
    18 2
  • La multi ani Scumi ! Multa sanatate !
    Personal as fi fost mai curios sa vad ce ar fi putut scoate dintr-un Ferrari !
    18 2
  • La Multi Ani Michael!!!Pacat ca s-a retras de pe circuit un mare pilot iar cel mai trist este ca nu a reusit sa cistige nici o cursa in acesti trei ani.Poate multi ma vor contrazice dar eu sunt de parerea ca daca Shumacher era macar la volanul Force India sau Sauber ar fi obtinut rezultate mult mai bune,poate si victorie(i).Prea multe probleme tehnice(dar si unele erori de pilotaj) au fost la Mercedes AMG pe cind echipele mentionate mai sus au fost mai constante,poate lipsa de experienta a fost cauza ca ei nu au obtinut mai multe puncte.
    17 1
  • pinochio
    pff, auzi lume ce zice! Monoposturile cica sunt foarte apropiate astazi. Deci, fetel face diferenta!
    ps: dintr-un ferrari ar fi scos un massa sau un alonso inainte de a se urca :)
    0 0
  • Nu e chiar asa Andrei. Mercedes au avut la inceputul campionatului un monopost destul de bun, nu uita ca au si o victorie in China. Insa deja spre mijlocul campionatului si in special spre sfarsit au fost de rasul curcilor. Se pare ca au dezvoltat monopostul intr-o directie gresita si nu au mai fost in stare sa revina.
    Pacat de Michael, pacat de Mercedes.
    8 0
  • Da pablo sunt deacord cu tine,la inceput au avut un monopost mai bun,au reusit sa cistige o cursa dar si sa ia si un pole dar ce a urman mai apoi nu a fost deloc bine.Credca daca Michael si Rosberg aveau un monopost Sauber sau Force India in a doua jumate a sezonului erau sa faca mult mai multe decit au facut in prima parte a sezonului
    4 0
  • pablo andrei si mavrick
    sunt unul si acelasi user...
    da ce mai mere conversatia pa automarket...
    2 6
  • vyctor7
    de fapt Senna cam era batut de Schumacher. Cu un Benneton vs Williams
    7 2
  • :D @"pablo andrei si mavrick" daca te uiti la comentariile postate de mine in ultimul timp ai vedea ca in unul din articole am avut o mica neintelegere cu mavrick si atunci cam nu prea vad sensul sa-mi contrazic opiniile personale
    0 0
  • pablo andrei si mavrick
    serios? Nu este asta o garantie... ca au fost ceva discutii contra....
    Ba din contra, asta face parte dintr-o buna strategie de intoxicare a opiniei publice; in acest caz doar sa i se inoculeze cititorului de automarket anumite idei. Rostul? Dr Q stie de ce te framanta atat sa fie vazut (aici) un anumit pilot superuber. Dar tu continua, macar ai o ocupatie inofensiva. Spor!
    2 5
  • fangio
    Ce situatie interesanta! "Idolul" mai sincer decat fanii sai.
    1 0
  • Wahyue
    Meștere, ai greșit adresa.. ala e un trakcback de al un articol despre Ferrari Virtual Race și ce ai citit este un fragment din acel articol. Ferrari Virtual Race este arcade.. LFS este simulator clar.. Mai ușor cu dobitoc, ineptii.. chiar dacă ești cu dreptatea een brațe, .
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru