Sergio Perez câștigă pe circuitul stradal din Baku. Vettel și Gasly pe podium

de Alexandru Monenciu
Duminica, 06.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Sergio Perez, pilotul celor de la Red Bull Racing, a câștigat Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan. După un final dramatic, Sebastian Vettel și Pierre Gasly au ocupat locurile 2, respectiv 3.

Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan se anunța o nouă etapă grea pentru majoritatea piloților, iar acest lucru s-a văzut încă din antrenamentele libere și, mai ales, în sesiunea de calificări.

Aceasta din urmă s-a încheiat din nou sub steag roșu, după ce Yuki Tsunoda și Carlos Sainz au intrat în parapent în același viraj.

LECLERC ÎN POLE POSITION

După o cursă de casă plină de ghinion, Charles Leclerc a pornit din pole position în etapa din Baku. Monegascul a stat în fruntea plutonului un singur tur, pierzând prima poziție în favoarea lui Lewis Hamilton. În turul 7, Leclerc fost întrecut și de Max Verstappen.

Prima intrare la boxe a venit destul de repede pentru unii piloți, toți căutând să aibă un avantaj în fața rivalilor. Hamilton a intrat în turul 12, urmat de Verstappen și Perez, printre alții.

Sebastian Vettel conducea plutonul și chiar avea un ritm de cursă foarte bun, dar până la urmă a fost nevoit să intre și el la boxe.

Chiar și așa, a făcut-o cu 18 tururi mai târziu decât ceilalți piloți și a revenit pe circuit pe poziția a șasea.

STROLL ȘI VERSTAPPEN PIERD CONTROLUL MONOPOSTULUI

Mașina de siguranță a intrat pe circuit în turul 35, după ce Lance Stroll a pierdut controlul monopostului Aston Martin (din cauza pneului stânga spate) pe linia dreaptă de start-sosire. La restart, Verstappen, Perez și Hamilton au continuat să își dispute locurile fruntașe.

Cursa din Baku a luat din nou o întorsătură neașteptată în turul 47. Max Verstappen a pățit exact același lucru ca Lance Stroll și a lovit parapetul de pe linia de start-sosire. Plin de furie, olandezul s-a retras din cursă, iar Safety Car-ul a întrerupt din nou cursa. Ulterior a fost afișat și steagul roșu.

După 35 de minute, cursa s-a reluat cu start de pe loc în turul 50. Perez, acum pe prima poziție, a pornit foarte bine, urmat de Hamilton, Vettel, Gasly și Leclerc. Campionul mondial en-titre a ratat, însă, intrarea în virajul 1 și a căzut până pe poziția a 15-a.

A fost încă o cursă de uitat pentru Mercedes-AMG F1 Petronas, după etapa din Monaco.

SERGIO PEREZ CÂȘTIGĂ PRIMA SA CURSĂ PENTRU RED BULL RACING

Așadar, la finalul unei curse cu momente dramatice, Sergio Perez a câștigat Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan. După o demonstrație de pilotaj excelentă (care i-a și adus titlul de Pilotul Zilei), Sebastian Vettel a terminat pe poziția a doua, iar Pierre Gasly a completat podiumul.

Chiar dacă a încercat să recupereze pe final, Charles Leclerc a terminat pe locul 4. În spatele monegascului, s-au clasat pe rând Lando Norris, Fernando Alonso, Yuki Tsunoda, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo și Kimi Raikkonen.

Piloții Mercedes, Valtteri Bottas și Lewis Hamilton, au încheiat pe 12, respectiv 15.

Comentarii (58)

  • Zic si eu
    Un pic offtopic: ieri, dupa nebunia din calificari, Alonso a avut o opinie intersanta: cei care lovesc masina in calificari nu ar trebui sa-si pastreze locul obtinut pana atunci. Motivul: toti cei care au condus bine in calificari, au masinile inchise in parc pana la cursa, in timp ce la monoposturile lovite se lucreaza la liber. Asta pe langa aspectele morale, de genul ca-i impiedica pe colegi sa obtina timpi mai buni.
    https://www.formula1.com/en/latest/article.alonso-blasts-rivals-for-driving-over-their-abilities-and-says-its-unfair.X5spE79vhNMvv5p3w6NEv.html
    22 1
  • Tot eu zic
    On topic: Perez este norocosul zilei. Aproape retras din cauza problemelor hidraulice cand verstapen abandoneaza, la restart hamilton il depaseste dar o ia pe centura, masina RB rezista si castiga.
    In rest, o cursa a confirmarilor: Vettel confirma progresul aratat in Monaco (Costel cred ca-i compune o odă de nu a comentat inca
    21 3
  • Am trecut de la semi extaz, la agonie, iar la extaz, din nou agonie si oarecum iar la extaz.
    Era clar ca Lecrerc nu putea sa ramana pe 1 atat timp cat exista DRS. Cand l-am vz pe Lewis pe 1, am tot sperat ca il depaseste Max si poate se intampla, poate nu.
    Initial am zis, wow ce greseala din partea Mercedes, 4,6 sec la boxe pt Lewis, apoi am vz ce s-a intamplat, apoi m-am gandit, cam rezizata treaba, echipa a doua RBR, pune un pilot sa intre fix atunci, poate da, poate nu.
    M-am bucurat ca Lewis era pe 3, mai crestea spectacolul desi...in 2 curse Lewis era din nou in fata.
    Explodeaza cauciucul lui Max, chiar imi parea rau pentru el...nu stiu care a fost desteptul FIA de a decis restart cursa de pe grila, eram sigur ca Lewis trece de Sergio. Cand colo, ce sa vezi, racheta inafara, zici ca era pilot de la coada clasamentului care dorea sa se afirme cu o cursa castigata.
    Nah, macar atat, cele 4 puncte diferenta ale lui Max din clasament sunt degeaba.
    Aston Martin...chiar ok daca lui Stroll nu ii exploda roata...ajungea si el in puncte.
    Sainz, face o greseala de incepator in cursa dar speram la mai multe puncte dupa restart insa s-a lasat depasit de 2 ori, aia e.
    13 5
  • Se pare ca Vettel se descurca bine cu nolie aripi smechere si flexibile. Reconfirma faptul ca a dominat cand a castigat datorita sistemului blown diffuser pe care il aveau toti dar lui i s-a potrivit cel mai bine.

    Max a fost tradat de pneuri, Mercedes a fost tradata de Hamilton.
    12 2
  • Graz Seb!
    21 2
  • Am spus-o pe digi, o spun si aici: podiumul lui Vettel este unul de conjunctura, sa nu ne imbatam cu apa rece. A reusit un loc 4, sau 5, la Monte Carlo unde nu se poate depasi, ieri a ajuns pe 2 profitand si de cateva abandonuri, sigur a efectuat si vreo doua depasiri dupa safety car-ul cauzat de problemele lui Stroll, dar pe un circuit clasic de F1 nu termina mai sus de locul 6. In alta ordine de idei, Ferrari e varza!!! Nu poti sa pleci din pole si sa termini pe 4, nu ai cum! Pai Leclerc a plecat de la Baku mai umilit decat a plecat Hamilton. Sainz, o ia pe aratura, asa ca marea problema nu cred ca era la Vettel. Gasly, senzational, un pilot de exceptie, Perez magistral si uite cum Honda, aia cu GP2 engine reusesc sa se bata la titlu anul asta. Uite cum McLaren puncteaza regulat, intra cu pilotii in Q3, obtin podiumuri.
    13 8
  • @91Schumio6
    "Nu poti sa pleci din pole si sa termini pe 4, nu ai cum! "- după teoria ta nu se poate, după practica de pe circuit se poate, concluzia: ești ireal fie din cauza minții tale fie din cauza unor ochi mici ca de chinez ce nu focalizează bine lucrurile.
    Caută o bufniță/cameleon, scoate-i ochii și puneți-i bine în cap să vezi mai clar lucrurile!
    8 8
  • Costel
    Sebastian, esti divin!

    ....un rezultat gigantic si, categoric istoric pentru liliputana echipa Aston, musai ca imposibil de obtinut de catre cei din Gaydon fara ampla risipa de competenta a lui Vettel in acest debut de sezon...

    ...doua locuri castigate imediat dupa start de Sebastian, un management al pneurilor dumnezeiesc (18 tururi pe softuri vs monegascul 9 tururi vs olandezul 12 tururi vs mexicanul 13 tururi vs @44 cu 11 tururi), doua depasiri magistrale realizate fara DRS, o clarviziune cereasca in momentele cheie ale grand-prix-ului, si, daca mai era necesar sa risipim niscaiva firave indoieli ale catorva indecisi cu privire la incantatoarea demonstratie de pilotaj pe care a etalat-o multiplul campion german la Baku, *doar* 42% din voturi pentru magulitoarea postura de:
    Driver of the Day- Baku 2021...

    Sebastian, uriasul meu privilegiu sa fiu contemporanul tau!
    20 9
  • Neutru
    „Meserie te halesc, da... n-am scule”.1 Pleci din față, reziști atacului de la start și când vine linia de viteză lungă de peste 2 km te spulberă mașinile cu motoare mai puternice și probabil „regulamentare”. Dacă n-ai scule! 2 Reușești i să păstrezi cauciucurile mai mult decât ceilalți(și nu e prima oară) dar faci pană la viteză maximă.N-ai scule! Oare ce explicații va da producătorul pentru că precis explicații are de vreme ce-i producător unic și fără concurență. Valabile și pentru Max. 3 Simți că nu mai ești discriminat și ți-a dat Dumnezeu încă odată noroc, vine Angela când îți pui casca și te încurajează(cred că ați remarcat asta) la startul FINAL, dar te lăcomești și na-i răbdare să ajungi pe palierul de viteză unde precis puteai depăși(o mai făcusei la începutul cursei). Tot din cauza„sculei” lipsă? Ghinion! Precis echipa-i de vină. Noi ne așteptam la o cursă cu accidente și spectacol.
    16 2
  • Neutru
    Echipa Mercedes a deschis carcasa motorului și-l pregătise probabil cu setări de calificări în timpul pauzei cu steagul roșu. Le dădea Hamilton 5 secunde până la final.„Reguamentar” că numai așa lucrează Mercedes!
    15 5
  • @ Costel
    Grotesc maaaaa !
    3 13
  • Seriff
    @Costel, da-ne frate si noua ce fumezi te rog:))))
    6 11
  • 33+11=44
    @Zic si eu: Sunt 100% de acord cu parerea lui Alonso.

    Cat despre cursa:
    Sergio Perez a fost de departe cel mai bun pilot si a castigat meritat. Mexicanul are 3 podiumuri pe acest circuit, trebuia sa aiba 4 dar rautaciosul de Ocon i-a stricat cursa in 2017.
    Checo a obtinut podiumul in 2016 cu Force India fara sa beneficieze de abandonuri ale favoritilor. vettel in schimb a avut ieri noroc cu carul. Domnul Costel omite ca monopostul lui vettel este un mercedes vopsit in verde. Ca pilotii nu profita de materialul de concurs este o alta poveste.
    Cursa foarte buna pentru Gasly, Alonso si Alfa Romeo. Cursa foarte proasta pentru Sainz si Ricciardo.

    $troll si Verstappen au avut accidente provocate de pneuri si anul trecut. Pe langa ghinion cred ca-i de vina si stilul de pilotaj.
    Pacat de Verstappen. Imi placea sa fie un 1-2 pentru Red Bull.
    Hamilton a fost prea ambitios si a facut o greseala stupida. Din cursa asta si Mercedes si Lewis au multe de invatat.

    Clasamentul general arata foarte bine. Primii 5 la general sunt cu adevarat cei mai buni din competitie.
    8 7
  • @Costel
    "Sebastian, esti divin!

    ....un rezultat gigantic si, categoric istoric pentru liliputana echipa Aston..."
    Mesajele tale îmi amintesc de fanele lui Michael Jackson care cum apărea pe șcenă și cânta, acelea chiuiau și plângeau cu mâinile întinse spre el. Hai că pe ele le mai înțeleg că doar erau femei și erau atrase de un bărbat, dar tu mai poți da dovadă că-n tine se află testoteron și nu foliculină?
    R: nu; ești la un pas să-i reciți vițelului poezia "Luceafărul"- M.Eminescu :))))
    10 9
  • "Sebastian, esti divin!"

    Di vina sunteti amandoi Costele.
    12 4
  • Ma...Costel e Mircea care face misto, chiar nu vedeti?
    6 1
  • Adrian Dumbraveanu
    Vettel a facut o cursa foarte buna ( insotit si de ceva noroc ) cu un management de pneuri perfect, bine nu pentru cei de pe automarket unde se fumeaza toate ierburile posibile si se urmareste F1 cu televizorul intors invers.
    Pacat de Verstappen si sunt uimit de cum a pierdut Hamilton ocazia de a pleca din Baku cu 14 puncte avans.
    Cu un adversar ca Verstappen, un monopost clar peste cel de anul trecut si cu un Perez ca secund care se ridica incet incet peste Bottas nu ai voie sa faci greseli din astea ca sa te lupti pentru campionat.
    8 0
  • Până acum, pare că va fi un campionat frumos.
    Păcat de Max, dar nu a fost şi vina echipei, doar au văzut că nu mai are cauciucuri (personal mă aşteptam ca Perez să facă -după 32 de tururi mai avea 10% pe spate şi 5 tururi până la final). Hamilton ...îmbătrâneşte, iar MB nu mai e controlată majoritar de Mercedes.
    Perez va termina peste Bottas (cred), așa că va fi interesantă lupta şi la constructori.
    Vettel...un pilot talentat dar fără psihic de campion. Da..stiu.. 4 titluri cu RBR, dar să nu uităm greșelile pe care le-a făcut (plecări aiurea de la start, acroșaje cu coechipierul, etc) şi lipsa presiunii (a concurenţei pt titlu). Peste Webber dar sub Leclerc
    3 3
  • Costel
    @Dumbraveanu,
    interventia ta se afla la cote cat se poate de tolerabile ale corectitudinii, doar ca inca departe de a fi perfecta...

    tocmai de aceea, urmareste datele urmatoare, si, ce-i cu adevarat definitoriu pentru maretia pilotajului lui Sebastian strunind un monopost de categoria B precum AMR21, tocmai pozitionarea in grand-prix a respectivelor personal best-uri, fapt care certifica titanica reprezentatie a lui Sebastian la Baku, germanul fiind surclasat de doar trei monoposturi de uzina dar cu personal- best-uri realizate mai adanc in grand-prix(+2,3,4 tururi) cand musai ca devenisera mai usoare, evident in valori absolute....

    Each driver’s fastest lap:

    Rank Driver Car Fastest lap Gap On lap
    1 Max Verstappen Red Bull-Honda 1’44.481 44
    2 Sergio Perez Red Bull-Honda 1’44.687 0.206 45
    3 Lewis Hamilton Mercedes 1’44.769 0.288 43
    4 Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes 1’44.890 0.409 41
    5 Yuki Tsunoda AlphaTauri-Honda 1’44.939 0.458 46
    6 Pierre Gasly AlphaTauri-Honda 1’45.220 0.739 44
    7 Lando Norris McLaren-Mercedes 1’45.326 0.845 41
    8 Charles Leclerc Ferrari 1’45.382 0.901 46
    9 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari 1’45.575 1.094 44
    10 Kimi Raikkonen Alfa Romeo-Ferrari 1’45.601 1.120 43
    11 Fernando Alonso Alpine-Renault 1’45.624 1.143 42
    12 Valtteri Bottas Mercedes 1’45.665 1.184 43
    13 Carlos Sainz Jnr Ferrari 1’45.700 1.219 42
    14 Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes 1’45.713 1.232 43
    15 George Russell Williams-Mercedes 1’45.959 1.478 43
    16 Lance Stroll Aston Martin-Mercedes 1’46.207 1.726 28
    17 Nicholas Latifi Williams-Mercedes 1’46.608 2.127 42
    18 Mick Schumacher Haas-Ferrari 1’47.624 3.143 41
    19 Nikita Mazepin Haas-Ferrari 1’47.747 3.266 40
    20 Esteban Ocon Alpine-Renault 1’50.850 6.369 2
    0 2
  • https://www.youtube.com/watch?v=Z9myLbU3Fik
    4 1
  • Costel
    https://youtu.be/nqV1nNvoyd0
    1 1
  • @Costel
    Il mai doare inca mana din 2017 in Australia, de asta n-a dat cu pumnul in masa.
    10 1
  • Neutru
    @ Costel @ Radu Avea căștile în mână și nu trebuiau distruse. Asta-i răsplata pentru multele milioane pe care le-a dat aiurea. O merită!
    3 1
  • Costel
    D-le Radu,
    Angela Cullen isi merita fiecare centima zilele astea, sunt ferm convins ca numarul de depresii aparute la Brackley a crescut exponential incepand din dupa-amiaza zilei de duminica, inclusiv Toto lasa impresia ca tre' sa beneficieze de cateva sedinte de consiliere...

    ...sper totusi ca Angela Cullen sa aiba mult de lucru cu pacientul *suprem*, iar recuperarea acestuia sa fie si lunga si anevoioasa, asta numa' din cauza varstei suficient de inaintate a acestuia...

    ..recomand, pentru o recupare completa, ca acesta sa nu participe la cursa urmatoare, un astfel de traumatism mental incasat la Baku lasand urme suficient de adanci iar, dupa stiinta mea, Benz AMG Petronas detine sub contract un pilot de rezerva, Vandoorne, extrem de util in momentele de cumpana psihofizica pe care le traverseaza ocupantul monopostului44...
    3 3
  • Costel
    D-le Neutru,
    sunt convins ca va amintiti conversatiile avute pe tot parcursul primaverii...

    Toto Wolff: * "supremu' " nu face greseli*

    grandprix247.com/2021/06/07/wolff-hamilton-doesnt-make-mistakes/

    ..ehhh, uite ca realitatea-i alta....
    oricine poate ceda sub presiune!

    ...toata dilema constand in forta/tenacitatea Max&RBR de a reusi sa-i defloreze cat mai des&profund acel microclimat de confort....

    pacat pentru Max, cu o victorie cat se poate de meritata la Baku aseza vreo 15 puncte fata de urmaritor la general, asta fara sa mai contabilizez ierarhia alterata din prima etapa desfasurata in Bahrain dar si "commedia dell'arte" de la Imola....
    1 1
  • N-are legatura cu psihopupu. Orice pilot cand vrea sa traga mai tare decat de obicei risca sa greseasca. Cand vrea sa traga mai tare decat de obicei? Cand situatia o cere. Cel putin in ultimele doua curse Mercedes nu a mai avut avansul confortabil pe care il avea.
    3 1
  • Costel
    @lol,
    a uitat sa comute functionarea franelor pe ambele axe inainte de restart?
    uitarea reprezinta una din simptomele certe care anunta sosirea andropauzei(senectutii)...

    daca zici ca-s departe de adevar atunci sunt dispus sa-ti ofer o alta cauza, rapus de propria fatarnicie:
    "it's a marathon, not a sprint"
    declara "inestimabilul" inaintea restartului din turul49....

    @lol,
    orice pilot la aproape 37 de ani isi doreste finaluri de curse cat mai domoale cu putinta, nicidecum balamucul unui restart cu doua tururi inainte de final si, cei definitoriu pentru Baku, dupa vreo ora si jumatate de alergat printre glisiere si ziduri....

    ....Benz AMG & suprema lighioana raman in continuare mangaiati de zeii F1, urmeaza un traseu ale carui spatii de esapare se intind de la Marseille pan' la Toulon!
    ...e liber la greseli pentru senioru' *suprem*!!!
    2 3
  • @ Costel
    Poate nu te-a invatat mamica ta si rau a facut, dar deflorarea poate avea loc doar o singura data. Actul in sine in schimb, de cate ori vrei, sau de cate ori ești lasat ...
    Mi-e teama insa ca urmeaza curse la care nu Mercedes o sa stea capra ...
    1 1
  • Costel
    @@,
    hai sa te aduc in secolul XXI,
    refacerea inocentei este o procedura arhicunoscuta in zilele noastre, iar in F1 dr Toto este deja notoriu pentru faptul ca stapaneste la perfectie reconstructia neprihanirii microclimatului pentru supraestimatul44....
    4 2
  • Fudulismul-vițelului
    Sunt unul dintre putinii piloti care nu fac pipi in masina. Deci pot sa stau mult..."
    "Stii pe cineva care face asta?", l-a intrebat Gasly.
    "Da, cred ca jumatate dintre piloti o fac", a replicat Vettel.
    6 1
  • Orice pilot isi doreste sa castige o cursa fara efort cu pole si fiind lider toata cursa. Asta a spus-o un pilot si au repetat-o altii. Acum Hamilton a pierdut confortul asta. Trebuie sa se lupte mai mult si asa apare greseala. E usor sa controlezi o cursa cand altii se chinuie si tu nu. A avut in cap sa depaseasca la prima ocazie ca alta nu mai apare. Dar daca ar fi fost cazul sa poata depasi in orice viraj, nu avea de ce sa se forteze (si sa greseasca) ci doar sa faca o executie. Nu are treaba cu psihopupu, e contextul, poti sa ai 10 psihologi in cockpit, nu te ajuta cu nimic.
    3 1
  • @Costel
    Asta-i pentru tine sec. 21, golaneala pe fata si in orice ? Si crezi ca oricine se pretează ? Urata-i lumea in care traiesti omule ...
    3 3
  • Florin80
    @zic si eu
    De acord si eu cu tine si Alonso, cine peturba caliticarile, accident sau blocare pe traseu, obligandu-i pe ceilalti sa incetineasca, in ultimile 3-4 minute a fiecarei secvente, ar trebui pedepsiti cu retrogradare pe grila. Acum, pe langa faptul ca nu patesc nimic, mai au dreptul sa bage si masina in garaj sa mestereasca la ea, pe cand ceilalti le tin in parcul inchis.
    Singura mea problema este ca acest aspect nu trebuia adus in discutie chiar de catre Alonso, tinand cont de incidentul cu Piquet jr. de la Singapore prin care brazilianul a intrat voit in zid cauzand intrarea masinii de siguranta si facilitand schimbul de gume pt. Alonso prin care a pastrat prima pozitie
    5 0
  • Costel
    @@,
    coerenta argumentationala care-i in posesia ta nu face niciun rabat de la un anus contra naturii....
    iata ca principiile care-mi calauzesc itinerariul pe AM au ajuns sa fie puse la indoiala de catre un straveziu strajer al moralitatii absolute, cel care evolueaza voluntar si constant doar pitulat dupa @....

    ....pai cum vine asta?!

    ofera-ti o explicatie onesta si, rogu-te, n-o mai face publica, asta fiindca subsemnatul stapaneste raspunsul cu mult inainte ca tu sa debutezi in acea atat de necesara igiena a propriilor "dogme"....
    5 3
  • bobita
    Iată şi o altă explicaţie:
    "Următorul act al dramei. Efectuȃnd procedurile normale din turul de formare, Lewis Hamilton a accesat ceea ce echipa numeşte “Magic Button”. Este vorba de un comutator ce îndeplineşte mai multe funcţii, legate de frȃne. Prin acţionarea sa se grăbeşte încălzirea discurilor faţă, acestea reflectȃnd o parte din căldură spre pneuri pentru ca acestea să nu cadă sub limita inferioară a ferestrei de operare. Pentru a face asta balansul frȃnelor se mută spre faţă cu peste 75% (pȃnă la 92% în momentul de vȃrf). În acelaşi timp este accesată maparea pentru recoltare maximă a energiei pierdute pe frȃnare prin intermediul MGU-K (Start mode 1). Tot acţionarea comutatorului face ca pe display să apară în acele momente doar temperatura frȃnelor şi a pneurilor).
    Poziţionat agresiv, puţin oblic, septuplul campion a avut parte de o lansare mai bună şi i-a luat faţa lui Perez la accelerarea scurtă spre primul viraj. Mexicanul a tras şi el agresiv spre stȃnga, obligȃndu-l pe britanic să facă la fel. Dar apoi maşina acestuia nu a virat de fel şi s-a dus glonţ în faţă. Pȃnă atunci pilotase excepţional, acoperind limitările monopostului printr-o manieră ce urcase Mercedes-ul dincolo de locul meritat din punct de vedere al competitivităţii. Ce se întȃmplase? Lewis a lovit fără intenţie din nou comutatorul cȃnd a tras brusc spre stȃnga de volan, balansul frȃnelor s-a dus direct la 92% pe faţă(ultimele info converg catre 86.5%), a blocat evident puntea respectivă şi maşina s-a dus ca o sanie. Game over şi pentru al doilea candidat la titlu. Pentru prima dată în 2021 meci nul între cei doi."
    Eu cred că Hamilton a comis-o exact ca Vettel, tot în Azerbaidjan, când, fiind în spatele lui Bottas, după ieşirea safety car-ului, a forţat nota, pierzând controlul si cursa. Se întâmpla în urma cu 3 ani, cred
    5 1
  • Un volan de jucarie de F1 cat costa ?
    1 0
  • Neutru
    @bobiță Explicațiile tale foarte tehnice și dovedind că tu faci parte din echipa Mercedes( de fapt nu toți din echipă știu asta) depășesc tot ce cunoaștem noi muritorii de pe AM. Sunt secretele echipei. Și echipa oferă motive și informații ca să ascundă activitățile „regulamentare” pe care le-a efectuat sub steag roșu. Mașina lui Hamilton a fost singura la care s-a dat jos capota motorului. De ce? Eu sunt convins că au setat (mapat) totul ca pentru calificare. În cele 2 tururi câte mai aveau Hamilton făcea un avans de 5 secunde cel puțin. Explicațiile pe care le răspândesc (echpa și portavocile echipei, vezi jurnaliști și postaci) sunt pentru a distrage atenția.
    6 2
  • bobita
    @Radu, habar n-am cât costă un volan de jucărie. Cu mulţi ani în urmă, pe acest site, au fost difuzate informaţii privind costurile în F1 - cauciucuri, volan, cască, motor etc. Au trecut anii, noutăţile aproape ne copleşesc - se pare că şi pe unii driveri...
    În condiţiile în care Vettel este pe val, vreau să SUBLINIEZ că în 2018-19 Ferarri a pierdut campionatul la piloţi si la constructori numai şi numai pe mâna acestui mare campion. Nu pot fi contrazis cu argumente nici măcar de @Costel...
    3 2
  • bobita
    @Neutru, explicatiile mele f tehnice!!! au fost un citat. Nu fac parte din echipa Benz - aş vrea io -! Dacă erai atent şi la ultimul meu paragraf, probabil aveai altă reacţie.
    Recunosc, sunt fan Ham din 2016
    5 4
  • Neutru
    @bobiță Am citit atent dar nu m-am exprimat corect. am văzut că era citat, atacul meu era pentru Mercedes, iar sarcasmul era pentru că-i crezi. Mercedes „umblă cu cioara vopsită și spune că-i papagal” cel puțin de când a venit Toto șef de echipă. Sunt buni, sunt campioni dar și prea lacomi. Știu eu un popor care datorită lăcomiei nu e iubit de europeni.
    5 3
  • bobita
    Sunt fan Ham din 2006, nu din 2016. Atunci, în GP 2, la marele premiu al Turciei am fost absolut impresionat! Puteţi revedea, numai daca sunteţi curiosi...
    3 2
  • Neutru
    Da a fost și este bun și mai ales norocos. Că au mai fost și alții buni dar n-au avut norocul pe care îl are el. În 2006 scăpase de Rosberg care plecase în F1 și care neavând norocul lui a ajuns la o echipă slabă unde și-a blocat cariera. Cum este acum Russel. În schimb Hamilton, prin retragerea lui Schumakher și mutări lui Kimi la Ferrari(lăsând McLaren fără pilot) a ajuns la cea mai bună echipă de pe grilă+ sentimentala fiică a șefului care chiar la considerat discriminat. Așa noroc n-a avut nici-un pilot,înainte și după el. E deranjant că și acum el se consideră discriminat. Săracul miliardar ipocrit!
    6 2
  • Costel
    @bobita,
    nu distrage atentia cu aparenta agresivitate a mexicanului la restart, Perez s-a comportat impecabil pentru un nativ de la sud de Rio Grande!

    https://youtu.be/QbObB81Rujg?t=30

    chiar nu se vede pe onboard-ul monopostului44 ca, pana-n primul viraj dupa restart, ar fi atins involuntar respectivul comutator (pozitionat in partea dreapta-sus a volanului), tocmai d-asta continui sa sustin aceeasi brambureala mentala a *inestimabilului* ca fiind singura vinovata pentru deliciosul rateu al supraestimatului dupa cca doua ore de efort/stres...

    ...pur si simplu a uitat sa revina la balansul standard al franelor la terminarea turului de formare pentru al doilea start din grila....

    bobita, traim momente unice in F1....
    *inestimabilul* a incheiat sub Mazepin la Baku!
    4 3
  • https://www.formula1.com/en/latest/article.mercedes-say-its-their-duty-to-give-hamilton-a-car-where-its-more-difficult.1xQW8rKJBiUC01ilpyK3G0.html
    7 1
  • Costel
    @Radu,
    extrem de oportun link-ul dumitale,
    pana si Benz AMG confirma voalat faptul ca ocupantul monopostului44 este un lache....
    4 2
  • Firicel
    @Bobita,
    Iti intelegem slabiciunea pentru cel mai ingenunchiat pilot ever, dar asta nu scuza necunoasterea!
    Sezonul 2018 a fost echilibrat pana in vara, cand Hamilton avea 5 victorii si Vettel 4 ( era invers daca nu gafa in germania). Dupa vacanta, MB a castigat 6 din ultimele 8 curse. De 2019 ce mai vorbim? Ferrari a abandonat in 20% din curse si castigau la piloti doar daca adunau punctele lui Leclerc cu ale lui Vettel.
    5 3
  • Aurel Craciun
    Azi am vizionat și eu cursa. Așa am aflat de butonul magic de la Mercedes. Problema cu butonul magic apare când Wonder Boy (BLM) încurcă butoanele. Nu o fi stat îndelung în genunchi înainte de cursă.
    PS: calitățile piloților se văd mai bine pe astfel de circuite unde mașinile devin mai egale ca performanță (Vettel, Alonso etc)
    5 1
  • bobita
    @Costel, se poate să ai dreptate, dar n-o să ai parte de polemici cu mine pt că tu pur şi simplu îl urăşti pe Hamilton...
    3 0
  • @bobita ,lăsăi în lumea lor pentru ei nu sunt decît doi dușmani Mercedes și Hamilton ,poți să vii cu cîte argumente vrei vei fi contrazis imediat așa că laso moartă.
    2 0
  • Neutru
    @Gică Dușmanii cui? Că doar nu concurează ei și nu îi plătesc ei. Da așa-i în sport, suporteri nu vor trișori. Au fost mari campioni chiar olimpici și mondiali atletism, ciclism care au trișat și au fost găsiți dopați. Unii văd asta și aici și o spun . alții, fani lor nu că așa-i în dragoste. „Nu știe bărbatul ce știe tot satul”. FIA și F1 fiind „susținute financiar” de Mercedes mai mult decât alții și obligați de trendul BLM fac ca vameși români. Nu întreba ce că nu-ți răspund!
    5 1
  • Neutru
    Dacă ce au făcut la mașina lui Hamilton sub steag roșu e regulamentar de ce nu au făcut și la a lui Botas? Singura mașină la care s-a scos capotele matorului a fost a lui Hamilton și arăta pe grilă ca un taur furios care scoate fum și aburi. Sau Botas nu face parte din echipa Mercedes? Dacă v-a scăpat asta puteți vedea pe net de câte ori doriți până găsiți o explicatie.
    4 1
  • bobita
    @Firicel, eu sunt o persoana politicoasă, dar mă obligi, prin comentariul tău, să îţi spun că nu stai deloc bine cu logica: Hamilton a câştigat în 2018 -2019 ŞI pt că Vettel a abandonat sau a greşit, nu pt că avea o maşină mai bună!
    2 0
  • @Neutru și dacă au scos capota care e problema ? Crezi că dacă era ceva neregulamentar stăteau cei de la redbull ,ferrari și ceilalți cu mîinile în sîn?sau erau peste cei de la Fia cu contestațiile întreb și eu.De unde ai tras tu concluzia că sunt trișori,dacă asta-i părerea ta să fii sănătos.Păi dacă Mercedes finanțează Fia mai mult ca alți cum ia Ferrari cei mai mulți bani?.
    1 1
  • @Neutru și dacă au scos capota care e problema ? Crezi că dacă era ceva neregulamentar stăteau cei de la redbull ,ferrari și ceilalți cu mîinile în sîn?sau erau peste cei de la Fia cu contestațiile întreb și eu.De unde ai tras tu concluzia că sunt trișori,dacă asta-i părerea ta să fii sănătos.Păi dacă Mercedes finanțează Fia mai mult ca alți cum ia Ferrari cei mai mulți bani?.
    1 1
  • Aurel Craciun
    Am văzut comentarii despre cei care îl urăsc pe Hamilton, dar în aceeași măsură sunt și cei care îl adulează. Oameni buni, Hamilton e un pilot bun care are la dispoziție o echipă și o mașină puternică. Diferența între piloții de formula 1 este foarte mică valoric.
    1 0
  • Neutru
    @Gică Cred că mai bine anulau cursa pentru altă dată că unii piloți n-au înțeles că trebuie să câștige Hamilton!
    3 2
  • @Neutru
    Eu nu înțeleg de ce-ți mai bați capul cu ei când vezi că ori sunt chiori ori nu vor să vadă realitatea!
    "Ţine minte că tăcerea este uneori cel mai bun răspuns"-Dalai Lama
    Hai să-ți spun o poveste: cică un curcan stătea de vorbă cu un taur și îi spunea acestuia că tare mult și-ar dori să ajungă în vârful copacului, însă nu poate pt.că e slăbit și nu are forță. Taurul i-a spus să mănânce din rahatul lui deoarece conține nutrimenți ce-l pot ajuta să devină mai puternic. Făcând asta curcanul, a doua zi observă că a putut să urce pe prima creangă a copacului, dar nu mai sus. Drept pt.care a continuat să mănânce din rahatul taurului până când a ajuns în vârful copacului. Dar ajuns acolo l-a văzut un vânător și l-a împușcat.
    Morala: mâncând rahat de la o zi la alta poți ajunge undeva în vârf, sus, dar să nu crezi că vei rămâne acolo pentru mult timp, definitiv! Așa și cu ăștia: lasă-i să "mănânce" cât vor ei că ți-am zis urmările!
    1 4
  • @@ NEUTRU m-am prins deci tu ești curcanul?.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru