Ferrari solicită o nouă modificare de regulament

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 20.07.2010
Ferrari susţine că FIA trebuie să modifice regulamentul privind acordarea penalizărilor de tip drive-through din timpul curselor în cazul depăşirilor interzise.

Fernando Alonso a fost penalizat cu un drive-through în timpul Marelui Premiu al Marii Britanii din cazua faptului că l-a depăşit pe Robert Kubica prin tăierea unei şicane.

În urma deciziei, spaniolul a pierdut orice şansă de a termina în puncte, marcând astfel un nou rezultat dezamăgitor. Modul în care a fost dictată penalizarea a stârnit însă o polemică intre Ferrari şi FIA, echipa italiană acuzând întârzierea cu care forul mondial a analizat situaţia.

În lumina acestor evenimente, Stefano Domenicali a anunţat că Ferrari va solicita o nou modificare de regulament, prin care un pilot aflat în situaţia lui Alonso să poată fi penalizat numai dacă FIA da un astfel de verdict într-un interval de trei-patru viraje de la comiterea infracţiunii.

"Fiecare episod are geneza sa şi nu poţi lua întotdeauna deciziile automat. Am întrebat directorul de curse şi, în aşteptarea răspunsului, scenariul s-a schimbat. Vom discuta despre un amendament al regulamentului.

Dacă directorul cursei nu este implicat în trei-patru viraje, manevra este considerată corecta", a declarat italianul în cadrul unui interviu acordat publicaţiei La Stampa.

Propunerea Scuderiei Ferrari vine la numai câteva săptămâni după ce FIA a decis să modifice din mers regulamentul Safety Car-ului, pentru a evita că piloţii să depăşească maşina de siguranţă la intrarea acesteia pe circuit. Întrebat ce părere are despre numeroasele modificări de regulament care tind să deruteze fanii, Domenicali a replicat: "Este un sport foarte complex".

Via | La Stampa

Comentarii (16)

  • rayn380
    Ferrari...
    Iar astia??? Tot sezonul, n-au facut nimic, decat sa se planga.....incepand cu echipa si terminand cu pilotul Alonso(Massa este mai de bun simt)...:P
    9 14
  • rayn380
    Ferrari
    ar trebui sa-si creeze propria competitie, cu propriile reguli si sa concureze cu ei insisi. Devin tot mai frustrati anul asta....Auzi si la frustratul de Domenicali: "Întrebat ce părere are despre numeroasele modificări de regulament care tind să deruteze fanii, Domenicali a replicat: "Este un sport foarte complex".

    Asta-i raspuns demn de un mare sef de echipa de F1????
    9 6
  • Ferrari
    Chiar de sunt fanul lor le-as spune: "graba strica treaba"
    As propune o alta varianta: daca intr-un tur de pista nu se acorda "drive-through" dupa aceea sa se acorde la sfarsitul cursei o penalizare de cateva secunde .
    Ar parea si asta o graba dar in felul asta vinovatul nu ramane nepedepsit.
    5 4
  • @rayn380
    Nu inteleg cu ce a gresit dand acel raspuns! Vrei sa spui ca e un sport gen " 1+1=2" ?
    Aici cam sari peste cal...
    7 7
  • rayn380
    @xiorel
    nicidecum, n-am zis treaba asta, ca F1 este un sport usor....Regulamentul F1 atat cel de anul asta cat si din anii trecuti au fost intocmite inainte de inceperea urmatorului sezon, in unanimitate de catre FIA, impreuna cu FOTA. Deci, toti, inclusiv, echipele de F1, se intelege ca sunt de acord si au luat la cunostinta tot ceea ce ei impreuna au redactat. Din pacate, la scandalul prin care Ferrari si-a testat blown diffuser-ul, Martin a zis ca in acest sens, pentru el regulamentul a fost cat se poate de clar, dar nu acelasi lucru s-a putut spune si de catre Ferrari. Evident ca toate aceste reguli au mici scapari pe care fiecare incearca sa le exploateze cate de bine pentru ei, incearca sa profite de anumite lacune. Cel mai elocvent caz, este atunci cand un avocat reuseste sa scape de inchisoare pe nus ce criminal sau care da/ia mita, whatever, intrucat stie unde sa umble, stie unde sunt lacunele respective in pachetul de legi. Revenind la Ferrari, ei sunt singurii de anul asta care s-au plans mai tot timpul cand au iesit sifonati dupa un MP. De parca ei ar fi cei mai din F1...inteleg ca au o istorie in spate, dar totusi, sa-si rezolve problemele interne si abia apoi sa mai comenteze in legatura cu nus ce chichite de prin regulament. Problema nu este in regulament, problema este la ei in curte....
    5 5
  • @rayn380
    "De parca ei ar fi cei mai din F1"- multora le e greu sa accepte asta dar e cea mai cunoscuta echipa din f1;
    "sa-si rezolve problemele interne si abia apoi sa mai comenteze in legatura cu nus ce chichite de prin regulament"-nu e numai pentru ei regulamentul, ci pentru toti! Iar daca stii ca problemele venite din afara iti distrug munca vei continua sa muncesti?Sigur ca vei fi apreciat pt.munca si efortul tau dar te asigur ca nu vei scapa de apasarea pe suflet.Acelasi lucru se intampla si la ei, asa ca intelege-i si nu le mai da cu parul!
    5 5
  • rayn380
    Ferrari
    Ca si MARE echipa de F1 si cu o MARE traditie in acest sport, nici macar n-ar trebui sa se pune in discutie felul cum isi gestioneaza treaba din interior. Totul ar trebui sa mearga intr-o armonie perfecta, atata timp cat ai oameni pe care te poti baza. O echipa mare ca si Ferrari este ca un angrenaj bine pus la punct, ca urmare a experientei uriase acumulate in spate. Acelasi lucru se intampla si cu firmele in genere. De exemplu, firma la care lucru, este o multinationala in domeniul automotive, lighting indeosebi, iar anul fiscal ce tocmai s-a incheiat, a fost anul cu cel mai mare profit din toata istoria ei...vreo 4 si ceva miliarde de Euro...Chiar ne spunea seful neamtz la inceput, ca in aceste momente de criza, firmele mici concurente vor da kicks, ceea ce s-a si intamplat, iar firmele mari vor merge in continuare bine, intrucat au un istoric stufos in spate, sunt ca si un angrenaj. Evident ca aceasta situatie se poate generaliza si la alte mari companii. Acelasi lucru ar trebui sa se intample si la Ferrari, mai mult sau mai putin...chiar si in momente de criza trebuie sa lupti sa iesi din mocirla, pentru asta, avand nevoie in primul rand de oameni capabili sa ajute compania respectiva....
    7 1
  • @all
    Haideti sa facem o petitie online,sa cerem si noi sa li se ia punctele tuturor celor din fata echipei Ferrari atat la constructori,cat si la piloti.Punem mana de la mana,si cerem sa se dea regulamentul peste cap doar doar va ajunge vreun titlu din nou pe mana lor.Halal echipa! Mari oameni,mari caractere.Incepand cu pilotii (Massa nu prea a deschis gura acum sau cand a facut-o a fost obiectiv,dar are si el antecedentele lui) si terminand cu cei de la conducere (cu mici exceptii bineinteles) !
    6 7
  • @asta mica
    ... taci si meri inapoi la wrc. A scuze nici acolo nu face nimic (kimi) DOAR ACCIDENTE, se da peste cap, ramane in pom si alte asemenea prostii.
    4 7
  • @ala mare
    Intr-adevar alte argumente impotriva mea...nu ai :))
    5 2
  • ctlnmihai
    Ferrari solicită o nouă modificare de regulament
    Cand Ferrari defila prin F1 n-am auzit nicioadata sa ceara schimbarea regulamentului..De anul trecut si pana acum cei de la Ferrari s-au intrecut pe sine in a cere tot felul de modificari..
    3 0
  • @Alexandra1710
    1)"Halal echipa"? Pun pariu ca daca s-ar intoarce Kimi la Ferrari ai face publicitate acestei echipe :))
    2) Spuneai ca n-a fost beat cand a cazut de pe iaht...Ok! Atunci deducem ca oricat de treaz ar fi nu e in stare sa se tina pe picioare :))
    1 4
  • Xiorele
    Stii cum spune cantecul? "Lasa-neeee,lasa-neee" .Cu asta am spus tot ;) Si stii ceva?N-am facut "publicitate" acestei echipe nici macar dupa Interlagos 2007.Poate pentru ca nu am avut de ce :)
    3 1
  • Cristi-Tg.Mures
    Sa vb serios,ala nu era un incident pt care sa fie penalizat Alonso,sa fim seriosi,ca sint altele mai dure si nu au primit nimik,asa-i sportul,ca doar nu conduce bunica.
    In legatura ca numai Ferrari sare in sus,pai normal ca ei sar in sus ca ei sint ascultati ca au putere.Si ceeilalti ar sari dar nu-i baga nimeni in seama ca-s mici,ma refer la echipele care cersesc bani de la soferii lor.
    3 1
  • @Alexandra1710
    :))
    Daca pozele ar vorbi
    Cele cu Kimi:
    Le-ai privi si zi si noapte
    Crezand ca-ti e aproape...
    :))
    2 1
  • schimbare
    ar trebui ca regulamentul sa fie mai precis ....daca in 3 ture nu se dicteaza vre-o sanctiune ori ar trebuie sa se dicteze la sfarsitul cursei ori deloc...
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru