Strategii la boxe identice din 2014? Două schimburi de pneuri şi limită de tururi pe circuit

de Daniel Popescu
Vineri, 29.11.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Piloţii vor fi obligaţi să efectueze două opriri la boxe pe parcursul unei curse şi vor avea o limită maximă de tururi parcurse cu un set de cauciucuri începând din sezonul 2014.

Esential 2 opriri la boxe vor fi obligati pilotii sa efectueze in cursele de anul viitor, daca regula va fi aprobata
50% este distanta maxima a cursei pe care un pilot o va putea parcurge cu pneurile de compozitie mai dura
30% este distanta maxima a cursei pe care un pilot o va putea parcurge cu cauciucurile de compozitie mai moale
Strategiile opririlor la boxe vor avea o influenţă nesemnficativă în sezonul 2014 al Formulei 1 în cazul în care ultimele propuneri de regulament vor fi aprobate.

Astfel, un pilot va fi obligat să efectueze două opriri la boxe în timpul unei curse, iar numărul de tururi pe care le poate parcurge cu un set de cauciucuri va fi limitat la 50% din distanţa cursei în cazul pneului de compoziţie mai dură şi la 30% în cazul cauciucurilor de compoziţie mai moale.

Strategiile opririlor la boxe au jucat un rol important în ultimii ani în stabilirea rezultatelor curselor în contextul oportunităţilor limitate de depăşire, astfel că unul dintre elementele esenţiale ale Formulei 1 va fi eliminat.

Practic, este foarte posibil ca cei mai mulţi piloţi să aibă strategii identice şi să intre la boxe în acelaşi tur, iar singura diferenţă va apărea în cazul piloţilor care vor începe cursa cu pneurile de compoziţie mai dură.

Schimbările de regulament sunt planificate ca urmare a ameninţărilor formulate recent de Pirelli.

Producătorul italian a avertizat că va realiza pneuri cu o durată de viaţă semnificativ mai mare în 2014 care ar urma să necesite o singură intrare la boxe, ca reacţie la numeroasele critici privind calitatea cauciucurilor. De altfel, italianii afirmau la vremea respectivă că impunerea efectuării a minim două opriri la boxe este singura metodă prin care vor putea fi evitate cursele cu un singur pitstop.

În plus, echipele intenţionează ca una dintre zilele de teste premergătoare sezonului 2014 să aibă loc pe circuit umed pentru evaluarea pneurilor de ploaie. Practic, Pirelli va uda circuitul într-una dintre zile, la fel cum a mai procedat anterior şi în Bahrain.

Echipele vor aproba introducerea trofeului pentru pilotul cu cele mai multe trofee în cadrul unei şedinţe a Strategy Group din 9 decembrie. Ulterior, propunerea trebuie aprobată şi de Comisia F1 şi ratificată de Consiliul Mondial al FIA pentru a intra în vigoare. Consiliul Mondial al FIA se va reuni însă în 5 decembrie pentru a ratifica numeroasele calendare competiţionale pentru 2014, astfel că este puţin probabil că troefeul să fie introdus anul viitor.

Alte schimbări propuse pentru regulament vizează acordarea unui trofeu pentru pilotul cu cele mai multe pitstopuri într-un sezon şi numere unice individuale pe viaţă pentru piloţi.

Via Autosport

Comentarii (4)

  • iceman
    idea cu 2 schimburi este buna, dar numar limitat de ture este imbecila, numai idei "geniale" apar,
    11 0
  • Consiliul mondial al F1 trebuie sa il numeasca pe Bernie, unicul pilot de F1 din lume. Ce Schumi, Alonso, Raikonen, Senna, Vettel, etc?
    Dati-i lui Bernie o consola de jocuri, ii rulati (ca nu cred ca stie cum se face) un joc cu F1 si il puneti sa concureze. Isi ia ce nume vrea el, poate sa isi dea drive-trough singur, sa se penalizeze si sa ia toti banii de la sponsori. Asa, poate este si el fericit.
    Ah, sa nu uit: neaparat sa fie cam 3 sezoane de F1 pe saptamana, ca sa castige toata lumea. din cand in cand mai baga un test privat sa vada cum merge monopostul X cu anumite setari. chestii din astea.
    Cursele sa fie transmise live pe canalul privat al FIA, cu plata unui abonament de aprox. 200 euro/zi, iar Bernie sa nu fie intrerupt de reclame niciodata. Spune el cand vrea pauza sa se duca la 3.14 3.14. Sau sa i se monteze un WC in cockpit (ce asemanare cu engleza!).

    Pilotii actuali nu prea mai au sens acum, daca le spui cum si cat sa piloteze un monopost.
    9 0
  • Pai asta nu e tocmai rau, nu? Daca se vor aplica regulile astea, nu vom mai avea comentarii de genu' : ''Nu am putut sa pilotez la maxim ca a trebuit sa am grija de pneuri". Daca preurile vor rezista, atunci toti vor forta sia asta inseamna spectacol.
    0 0
  • Eu zic sa se nu se mai faca opriri la boxe deloc! Sa fie o combinatie intre sezoanele actuale cand nu se mai realimenteaza si sezonul cand nu se schimbau cauciucurile deloc si asa o sa se faca o mare reducere de costuri (nu o sa mai fie nevoie de o armana de mecanici) cum isi doresc ei! Glumesc evident! Formula 1 a ajuns un rahat!
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru