Triplul campion mondial Niki Lauda a încetat din viață la 70 de ani

de Daniel Popescu
Marti, 21.05.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Triplul campion mondial de Formula 1 Niki Lauda a încetat din viață la vârsta de 70 de ani la opt luni după ce a efectuat un transplant de plămâni.

Niki Lauda, unul dintre cei mai apreciați piloți din istoria Formulei 1, a încetat din viață în noaptea de luni spre marți la vârsta de 70 de ani. Cu numai opt luni în urmă, austriacul a efectuat un transplant de plămâni, iar ulterior a mai fost internat sporadic în spital cu diverse probleme de sănătate.

"Cu mare tristețe, anunțăm că iubitul nostru Niki a încetat luni din viață alături de familia lui", a precizat familia într-un comunicat de presă.

Născut în 22 februarie 1949, Lauda a debutat în Formula 1 în 1971 pentru March Racing Team, iar în 1975 a cucerit primul titlu mondial în Formula 1 alături de Ferrari.

Un an mai târziu, în Marele Premiu al Germaniei din 1976, Lauda a suferit unul dintre cele mai grave accidente non-fatale din istoria Formulei 1, pe circuitul de la Nurburgring.

În primul tur al cursei, austriacul a pierdut controlul volanului înainte de virajul Bergwerk din cauza unei presupuse defecţiuni la suspensia spate, a lovit un terasament şi a revenit pe pista de concurs, moment în care monopostul Ferrari 312B2 a luat foc din cauza spargerii rezervorului de combustibil. După câteva secunde, pilotul austriac a fost lovit de Brett Lunger, care nu a putut evita impactul, iar Lauda a rămas blocat în monopost.

Pilotul Scuderiei Ferrari a scăpat cu viaţă în primul rând datorită intervenţiei salutare a piloţilor Arturo Merzario, Guy Edwards, Brett Lunger şi Harald Ertl, care au renunţat la cursă special pentru a se implica în salvarea colegului lor, întrucât comisarii de cursă au ajuns la locul accidentului după aproape 10 minute.

Lauda a suferit însă răni majore la nivelul feţei şi a inhalat gaze toxice, motiv pentru care a intrat în comă, chiar dacă imediat după accident a fost conştient.

În urma unei operaţii de reconstrucţie a feţei, austriacul şi-a recăpătat forma obişnuită a ochilor, însă şi-a pierdut o mare parte din urechea dreaptă.

Lauda a revenit în activitatea competiţională după o pauză de numai şase săptămâni, cu ocazia Marelui Premiu al Italiei, și avea chiar șansa de a lupta pentru titlul mondial cu James Hunt, însă s-a retras benevol din cursă din cauza unei ploi torențiale. Povestea luptei pentru titlul mondial din 1976 a fost ecranizată în filmul Rush.

Lauda a cucerit însă un nou titlu cu Ferrari în 1977 și, după o retragere temporară în 1980 și 1981, a revenit în Formula 1 la McLaren, echipă pentru care a câștigat un nou titlu mondial în 1984.

În total, Lauda a obținut 3 titluri mondiale, 25 de victorii, 54 de podiumuri și 24 de pole position-uri în cele 171 de Mari Premii în care a luat startul.

Austriacul s-a retras din activitatea competițională la sfârșitul sezonului 1985, iar ulterior a fondat compania aeriană low-cost FlyNiki, care apoi a fost preluată de AirBerlin. În 2018, Lauda a achiziționat operatorul aviatic Amira Air, pe care l-a redenumit în LaudaMotion, însă compania a fost preluată în ianuarie 2019 de operatorul irlandez Ryanair.

În paralel, Lauda s-a implicat în activitatea de conducere a echipei Mercedes și a gestionat inclusiv negocierea contractelor cu campionul mondial Lewis Hamilton.

Lauda a vizitat de două ori România. Prima oară în 2010, când a participat la lansarea FlyNiki pe piața din România, iar a doua oară în 2015, când a venit în calitate de invitat al unuia dintre sponsorii săi personali.

Via TheGuardian

Comentarii (12)

  • R.I.P. Campionule!!!
    18 2
  • Dumnezeu sa-l odihneasca!
    15 2
  • inexorabil
    Deşi nu mai urmăresc demult Formula 1, regret nespus dispariţia acestui CAMPION. O somitate a motorsportului.

    Dumnezeu să-l odihnească!
    17 2
  • RIP Niki Lauda!
    9 1
  • Bogdan
    UN OM REMARCABIL. ATAT PUTEM FECE SI NOI PENTRU A NE ARATA RESPECTUL.
    11 2
  • mobius
    Imi pare nespus de rau, un mare campion, tot respectul pentru intreaga sa cariera sportiva, pentru vointa si tenacitatea de care a dat dovada. Dumnezeu sa-l ierte.
    10 1
  • Vyctor7
    Moartea din nou a chemat in bratele ei nesfarsite un mare campion ! RIP Niki Lauda si multumim pentru ca ai existat !
    7 1
  • Traditionalul RIP (rest in pieces).
    1 8
  • @+ RIP inseamna ”rest in peace” echivalentul expresiei ”dormi in pace” de la noi....ce ai scris tu inseamna ”dormi in bucati”...”rest in pieces”...numai daca nu ai facut-o intentionat, din cine stie ce motive, urand din suflet un mare om si un mare campion....
    4 1
  • Fangio, Senna si Lauda sunt cei trei mari campioni! Restul au fost/sunt doar piloti!
    5 10
  • Competitia e mult mai mare acum decat pe vremea lui Fangio sau Lauda sau Senna. Pentru ca motorsportul este mai accesibil pentru mase si mult mai larg (nr de competitii si piloti imlicati). Atunci erau gentlemen drivers, niste bogati fericiti ca piloteaza. Nu o sa mai vezi vreodata un campionde F1 de varsta lui Fangio...
    3 4
  • MARE OM MARE CARACTER! Păcat ca la ora actuala nu se mai practica un sport din suflet la ora actuala totul este comercial.RIP NIKI LAUDA
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru