Vettel va pleca din pole position în Marele Premiu al Europei!

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 25.06.2011
Sebastian Vettel a obţinut la Valencia al şaptelea pole position al sezonului şi va fi acompaniat pe prima linie a grilei de start de coechipierul său de la Red Bull, Mark Webber.

Red Bull Racing continuă să rămână invincibilă în calificări şi după Marele Premiu al Europei, în ciuda schimbărilor de regulament prin care setările motorului nu mai pot fi modificate până la începutul cursei.

Astfel, Sebastian Vettel a demonstrat că Red Bull deţine cel mai rapid monoost după ce a fost cronometrat cu 1:36.975, iar performanţa sa a fost completată de coechipierul său Mark Webber, care i se va alătura pe prima linie a grilei de start.

Lewis Hamilton a încercat până în ultimul moment să producă un timp mai bun, însă a renunţat la ultimul tur rapid de circuit după ce a realizat că Vettel este imbatabil şi va pleca de pe poziţia a treia.

Chiar dacă în antrenamente au dat semne că vor putea ameninţa supremaţia austriecilor, cei de la Ferrari au fost nevoiţi să se mulţumească doar cu locurile patru şi cinci prin Fernando Alonso şi Felipe Massa, în timp ce Jenson Button (McLaren) va pleca doar al şaselea.

Următoarele două poziţii au fost acontate de Mercedes GP prin Nico Rosberg şi Michael Schumacher, în condiţiile în care germanii nu au întâmpinat rezistenţă din partea lui Nick Heidfeld (Renault) şi Adrian Sutil (Force India), care nu au efectuat niciun tur cronometrat în Q3, cel mai probabil pentru a putea alege orice tip de pneu pentru primul stint al cursei.

Williams nu a reuşit să promoveze în Q3 cu niciunul dintre piloţi, iar Pastor Maldonado a fost nevoit să renunţe la calificări în urma unei aparente defecţiuni la motor, în urma căreia a rămas blocat pe circuit şi a provocat întreruperea Q2 cu câteva minute.

Singurul pilot al unei echipe tradiţionale eliminat în Q1 a fost Jaime Alguersuari de la Toro Rosso, în timp ce Lotus, Virgin şi Hsipania ocupă, ca de obicei, ultimele trei linii ale grilei de start.

Toţi piloţii au reuşit însă să respecte regula 107% şi să se califice pentru cursă. De altfel, intre intre locul 2 şi locul 18 diferenţa a fost de numai o secundă.

 

Valencia - Rezultate calificări:

 1.  Sebastian Vettel      Red Bull-Renault      1m36.975
 2.  Mark Webber           Red Bull-Renault      1m37.163  +  0.188
 3.  Lewis Hamilton        McLaren-Mercedes      1m37.380  +  0.405
 4.  Fernando Alonso       Ferrari               1m37.454  +  0.479
 5.  Felipe Massa          Ferrari               1m37.535  +  0.560
 6.  Jenson Button         McLaren-Mercedes      1m37.645  +  0.670
 7.  Nico Rosberg          Mercedes              1m38.231  +  1.256
 8.  Michael Schumacher    Mercedes              1m38.240  +  1.265
 9.  Nick Heidfeld         Renault               No time
10.  Adrian Sutil          Force India-Mercedes  No time
Q2 cut-off time: 1m39.034s Gap **
11.  Vitaly Petrov         Renault              1m39.068s  +  1.763
12.  Paul di Resta         Force India-Mercedes 1m39.422s  +  2.117
13.  Rubens Barrichello    Williams-Cosworth    1m39.489s  +  2.184
14.  Kamui Kobayashi       Sauber-Ferrari       1m39.525s  +  2.220
15.  Pastor Maldonado      Williams-Cosworth    1m39.645s  +  2.340
16.  Sergio Perez          Sauber-Ferrari       1m39.657s  +  2.352
17. 
Sebastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1m39.711s + 2.406 Q1 cut-off time: 1m40.131s Gap * 18. Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1m40.232 + 1.819 19. Heikki Kovalainen Lotus-Renault 1m41.664 + 3.251 20. Jarno Trulli Lotus-Renault 1m42.234 + 3.821 21. Timo Glock Virgin-Cosworth 1m42.553 + 4.140 22. Tonio Liuzzi HRT-Cosworth 1m43.584 + 5.171 23. Jerome D'Ambrosio Virgin-Cosworth 1m43.735 + 5.322 24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m44.363 + 5.950

Marele Premiu al Europei va avea loc duminică cu începere de la ora 15:00.

Comentarii (26)

  • Red Bull! Again.
    11 7
  • hakkinen
    RBR ....
    au gasit deja antidotul la schimbarile de regulament...ba parca-i si avantajeaza de au reusit dubla !
    10 2
  • Fia
    Felicitari Red Bull.
    Si se pare ca schimbarea regulamentului nu i-au afectat, dar vom vedea in cursa.
    11 6
  • Vettel pleaca din Pole Position
    Din nou. Au fost calificari frumoase. Si Webber revine in prima linie :) Speram ca Alonso sa poata veni in prima linie, dar a gresit in ultimul tur rapid si a pierdut in fata lui Hamilton. Maine va fi electrizant, mai ales la start!!
    14 4
  • Redbul
    Super clasa
    8 3
  • Bogdan
    Am adormit nitel
    Sapte piloti au iesit si au stability timpi pana in acest moment. Mai sunt doar 2”30’ pana la incheierea sesiunii. Trei pitloti, printre care si Schumacher, nu au iesit inca. Pe care iata-l acum iesind pentru unicul tur cronometrat de astazi. Schumacher a asteptat pana in ultimul moment si cel putin prin prisma faptului ca pista este goala si acoperita cu foarte multa guma a facut foarte bine. Sa vedem daca va reusi din pole-ul. Toti cei de pe circuit asteapta sa vada inca o demonstratie de maiestrie din partea pilotului care monopolizeaza prima pozite a clasamentelor momentului.
    Iata-l pe Schumacher trecand linia de sosire si pornind cronometrele. Se arunca nebuneste asupra singurului tur cronometrat din ultima sesiune. O demonstratie de forta si maiestrie. Extraordinar: doua zecimi de secunda mai bine decat Vettel pe primul sector si Schumacher pare ca are caciucurile lipite de pista, atat de tare i-a virajele. Intra pe al doilea sector cronometrat unde dimineata a stabilit timpul circuitului. Extraordinara precizia cu care abordeaza virajele. Masuratorile oficiale de dimineata au stabilit ca iese cu o viteza superioara celorlalti piloti in 80% din virajele circuitului. Trei zecimi si jumatate are avantaj Schumacher la finalul celui de-al doilea sector si omul zboara prin viraje. Incredibil. Vettel nici nu a mai iesit pe circuit pentru inca un tur. Toti par resemnati si vrajiti de prestatia germanului. Gaturile lungite imping capetele cu ochii bulbucati cater monitoare pentur a vedea mai bine valorile neamtului.
    Schumacher intra in portiunea de virajelor de viteza inlantuite in ultima parte turului. Incredibila prestatia sa. Absolut dincolo de limitele fizice sunt abordarea virajelor, viteza si acuratetea cu care neamtul merge in acest moment. Inca doua viraje. Schumacher se arunca pe franare in ultimul dintre ele si apoi tasneste cu o viteza sip e o traiectorie neverosimile spre linia de finish. Extraordinara aderenta masinii. Aceleratia la podea si … uaaaaaaaau. Incredibil. Incredibil. Schumacher scoate pole-ul cu 519 sutimi ma bine decat Vettel …
    Si cand m-am trezit iesise pe opt. Nici macar nu este inainte lui Rossberg. Si nici macar nu a intrat in in tervalul de sub doar o secunda peste timpul lui Vettel, care iarasi a obtinut pole-ul. Hm … M-a doborat caldura si am atipit. Pacat … Inainte sa iasa din garaj chiar am avut senzatia ca va reusi ceva irealizabil in momentul de fata pentru el. Eh … asta este. Ramane speranta si gandul copilaresc ca inca mai poate, dar ca mai are nitel de lucru la masina …
    11 9
  • Bogdan
    Mesajul de mai sus
    trebuie citit pe crescendo, ca si cum ar fi comentariul din timpul calificarilor.
    9 6
  • Bogdan
    Redbull
    Dupa cum am zis si inainte de calificari rezultatele din antrenamente au fost nerelevante. Daca Vettel nu o sa aiba nici un accident care sa il impiedice sa ia startul la restul curselor ramase din acest sezon, sunt sigur ca pana la final o sa castige campionatul la o diferenta de cel putin 100 de puncte fata de locul 2.
    8 7
  • logicalbass
    Da?
    "De altfel, intre intre locul 2 şi locul 18 diferenţa a fost de numai o secundă." Indoielnica aritmetica cunoasteti domnilor.
    2 6
  • @logicalbass
    se referea strict la Q1,citeste mai bine textul !!!
    ................
    3 0
  • calificari
    slabe ar fi primul gand, parca nu vroiau sa-si distruga gumele, webber a fost cu peste 2 secimi mai bun ca vettel pe ultima parte, iar restul la cutie, sper sa fie mai palpitant maine, sa nu tie webber pe toti in spate si copilul sa castige, in rest numai bine
    6 5
  • webster
    @house
    Este normal ca RBR sa nu fie afectat prea mult in cursa aceasta. In acesta cursa este vorba doar de setarile calificari vs cursa...iar aici toate echipele pot fi afectate. De la silverstone va fi activat noul regulament privind eliminarea gazelor de eşapament prin eleronul spate , iar asta chiar va fi o problema pt RBR. Stim cu totii ca RBR au cei mai buni timpi in viraje din cauza acestei apasari pe spate. Imbucuratoare sunt clasarea lui Webber ( sper sa termine in fatza lui Vettel) si micile progrese ale lui Ferrari si McLaren. In cursa McLaren se mentine mult mai bine decat RBR. Ca si strategie cred ca si McLaren si Ferrari vor opta pt o oprire in plus fatza de RBR. Oricum sa speram intr-o cursa frumoasa .
    5 5
  • Era de asteptat. Degeaba s-au agitat unii ca Ferrari, ca McLaren... In calificari Red Bull mai domina cateva etape.
    Sa vedem ce vor face maine in cursa. Dar pariez toti banii pe Vettel.
    4 5
  • Daca maine la start Vettel pleaca bine, castiga linistit cursa. Hamilton poate face ceva, Alonso dupa parera mea are masina de locul 3.
    6 0
  • pacpac
    aaa
    este mai palpitanta lupta in moto gp la titlu decat in f1 so boring
    0 14
  • Digi vs RBR
    Am vazut calificarile pe Digi la ora 17. Cand am aflat de dimineata, in antrenamente, ca se va transmite inregistrat am zis sa trag un pui de somn ca sa nu am curiozitatea de a vedea rezultatele pe internet. M-am trezit pe la 16.30 si din cate am remarcat era o cursa de MotoGP si nu de GP2 asa cum spunea Daniel Popescu acum cateva zile. Asta daca nu cumva Valentino Rossi si Stoner nu sunt in GP2 (acum 2 ani cand urmaream si motociclismul parca erau piloti de elita), ma rog... ideea era ca multa lume s-a agitat degeaba, era si normal sa se dea in direct o cursa de MotoGP in defavoarea calificarilor din F1, mai ales ca piloti ca Heifeild sau alalalt de la ForceIndia care au intrat in Q3 nici macar nu s-au sinchisit sa iasa de la boxe pt a face un tur cronometrat. Cred totusi ca se puteau transmite calificarile F1 pe DigiHD si cursa de MotoGP pe Digi1, multumind astfel pe toata lumea. In schimb pe mine ma enerveaza foarte tare comentariul lui Florin Ion (tipul tuns scurt, sper sa nu-i incurc). Asta e mai rau ca Miki. Comentariul lui este absolut cretin, retard sau cum vreti voi sa-i spuneti. Am impresia ca de multe ori isi pune in dificultate si colegul de transmisie prin tampeniile pe care le spune. Daca la prima curse eram euforic, acum deja comentariul acestui tantalau imi strica complet placerea de a vedea cursa transmisa impecabil in format HD. Deci daca tot vroia lumea sa faca o petitie la cei de la Digi, poate fac una in care sa se ceara gasirea unui partener cu o minima inteligenta lui Antal, pt ca Florin Ion este ... "de pe alta planeta".

    OnTopic: RBR sunt de neoprit. Daca cineva mai are semne de intrebare referitor la cine va castiga campionatul, le zic eu de pe acuma: Vettel si RBR. Restul sunt de umplutura.
    15 3
  • --
    Asa cum cineva a spus mai sus,schimbarile de regulament si poate si in cazul curselor(liderii acestora) vor fi simtite in curta urmatoare,nu in cea de maine.Vettel clar castiga titlul mondial,din nou,insa sper ca ceilalti macar sa faca niste curse frumoase,altfel ne vom plictisi timp de 11 curse sau cate mai sunt.
    Eu sincer ma asteptam si sunt curioasa cum va fi startul maine,mai ales cel al lui Alonso care i-a cam dat gata pe toti la inceputurile de cursa in acest sezon.Sper sa se si mentina bine...el si Hamilton,sa se revanseze pentru cursa anterioara pierduta...
    5 1
  • @CGC
    MotoGp a inceput la 4. De la 2:45 nu a mai fost nimic decat umplutura (se terminase Moto2). Pana la 16:00 puteau sa dea live calificarile fara mari probleme si dadeau pe Digi2 etc cele 5 minute care mai ramaneau din Q1. Si multumeau pe toti. Eu chiar nu am inteles de ce au preferat sa stea cu nimic pe post decat calificarile...
    7 0
  • Mai joaca cineva F1 challenge 99-02 ? Eu joc acest joc cu mod 2011 GA, pe final de cursa cand mai am un tur sau doua, nu mai tine frana, merge taras. Am umblat la toate setarile din joc. Acolo unde este cheia sunt toate setarile, am umblat la mechanichal&aero la toate, rezultat zero, apoi la celelatle si nimic. Ce este de facut ? Sa umblu in folderul SAVE la numele cu care joc ?
    1 6
  • @Gabi
    mergi pe computergames.ro forum ca acolo ai putea gasi ceea ce cauti. Aici sunt cam doar fani F1 care nu sunt capabili sa faca un tur cum trebuie intr-un joc. Doar mers la piata cu masina. Dar tot ei cunosc totul despre F1.....
    1 0
  • @gabi: ai scris peste tot pe automarket despre problema ta. Mareste dimensiunile discurilor de frana si prizele de aer pentru racirea acestora. Macar daca esti peste tot , citeste si aplica ce ti se spune!
    1 0
  • @octav71
    Am facut , nu merge, acelasi lucru. Poate are jocul defectiune
    1 0
  • Cine vrea sa cumpere o masina RBR, productie 2011, inmatriculata, euro5?
    0 0
  • Bogdan
    Eu
    Care-i pretul?
    0 0
  • Gabi
    Ti-as recomanda sa incerci rfactor , in cazul in care doresti sa joci un simulator bun(http://www.rfactorcentral.com).
    0 0
  • Lakeisha
    rpXpqwmPhgCjfy
    This is the perfect way to break down this informtaoin.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru