Volkswagen vrea sa furnizeze motoare in F1 din 2012

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 27.11.2009
Volkswagen este interesata sa furnizeze motoare in Formula 1 incepand din sezonul 2012, cand FIA va introduce un nou regulament tehnic pentru unitati.

Formula 1 se indreapta spre o revolutie in privinta regulamentului tehnic al motoarelor, Federatia Internationala de Automobilism (FIA) dorind sa introduca unitati "prietenoase" cu mediul inconjurator incepand din sezonul 2012.

Aceasta strategie, simultana cu expansiunea grilei de start la minim 26 de monoposturi, a starnit interesul constructorului german Volkswagen, care a anuntat ca intentioneaza sa furnizeze motoare pentru echipe peste trei ani.

"Daca esti cel mai mare constructor auto este natural sa te gandesti la Formula 1, dar nu mai devreme de 2012. Cautam lucruri inovatoare, iar Formula 1 este cea mai importanta competitie a sporturilor cu motor. Am urmarit Formula 1 in ultimii 7 ani alaturi de BMW si intotdeauna m-am intrebat ce putem face daca am avea 30 de monoposturi pe grila de start in loc de 20".

"Acum revenim la asta. Anul viitor avem cu trei echipe mai mult, aduica 26 de monoposturi, iar cu un motor global, care este avantajos din punct de vedere al costurilor si al fiabilitatii, putem ajunge la 30 de monoposturi pe grila de start", a declarat Hans-Joachim Stuck, reprezentatul Volkswagen pentru sporturile cu motor.

In ultimii ani, presa internationala a speculat periodic ca Volkswagen intentioneaza sa concureze in Formula 1 cu propria echipa, fiind creditata cu sanse de a cumpara actiuni in cadrul echipei Red Bull Racing.

Stuck sustine insa ca aceasta strategie nu este eficienta si a dat drept exemplu constructorul BMW, care s-a retras din Formula 1 la capatul a patru ani de investitii majore.

"Acum doi ani au fost discutii ca Volkswagen va cumpara echipa Red Bull Racing, de care nu aveam insa nevoie. De ce ar trebui sa ne concentram pe o echipa cand putem oferi motoare pentru mai multe team-uri? Daca cumperi Red Bull si Adrian Newey (n.r - designerul si artizanul succesului Red Bull Racing in 2009) se retrage, echipa nu mai are succes. Uitati-va la BMW. Au cumparat un tunel de vant cu multe milioane de diolari si un supercomputer, iar acum au inchis portile. Construirea unui motor si oferirea acestuia unei echipe este cea mai buna cale (n.r - pentru a intra in Formula 1)".

Intentia Volkswagen de a furniza motoare in Formula 1 vine la capatul unei perioade de 12 luni in care nu mai putin de trei constructori s-au retras din competitie (Honda, BMW si Toyota). In plus, Renault va decide pana la finalul anului daca va continua prezenta in F1.

Via | Autosport

Comentarii (1)

  • MOTOR DIESEL
    SPER SA VAD SI ASTA LA EI
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru