Webber şi Alonso, trădaţi de noile tehnologii din 2011

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 11.04.2011
Mark Webber şi Fernando Alonso au acuzat defecţiuni majore la sistemul KERS şi, respectiv, aripa spate ajustabilă în cursa de la Sepang.

Echipele de top au în continuare probleme în implementarea noilor tehnologii pe monoposturi, fapt evidenţiat şi în Marele Premiu al Malaeziei.

Cel mai afectat a fost Mark Webber, care nu a putut utiliza sistemul KERS al monopostului Red Bull pe tot parcursul cursei. Australianul a ocupat doar locul patru într-o cursă în care a pierdut numeroase poziţii la start în absenţa avantajului oferit de KERS.

"Nu, nu am avut KERS. A fost o cursă dificilă. Oricum nu am avut un start bun, dar apoi am fost 'ucis' pe linia dreaptă fără KERS şi de asemenea şi după al doilea viraj. Iar în primele trei-patru tururi am încercat să depăşesc, dar piloţii au revinit, aşa că a fost greu să mă distanţez", a declarat el pentru postul britanic de televiziune BBC.

La rândul său, Fernando Alonso nu a putut utiliza aripa spate ajustabilă, motiv pentru care pilotul Scuderiei Ferrari a fost nevoit să încerce să depăşească în viraje. De altfel, acesta este unul dintre motivele pentru care l-a atacat într-un viraj pe Lewis Hamilton, acţiune pentru care a fost penalizat la finalul cursei întrucât l-a acroşat pe fostul său coechipier de la McLaren.

"A fost o luptă bună cu Hamilton, a fost foarte echilibrată.

Dar aripa mea spate nu funcţiona, aşa că nu am putut face nimic pe liniile drepte şi a trebuit să încerc în viraje. Din păcate am pierdut o bucată din aripa mea faţă şi a trebuit să intru la boxe, altfel aş fi putut fi pe podium", a declarat el.

Via | Autosport | GPUpdate

Comentarii (20)

  • Ferrari e pe drumul ce bun in ceea ce priveste performanta pura. Ritmul de cursa este excelent dar calificarile trb urgent imbunatatite!
    29 10
  • NeoGalaxy
    Fanii si aberatiile lor
    Ferrari s-au descurcat foarte bine in cursa, cred ca au inceput sa invete cum merg noile pneuri pe noul monopost. Ina Malaezia masina a fost rapida, in China speram sa fie si mai rapida.

    Cat despre DRS comentariile unora sunt niste "perle nepretuite":
    "KaNe la 09.04.2011, 09:57
    malaezia
    Pentru P3, au zis ca Vettel a avut probleme cu DRS-ul...Ma intreb oare ce probleme poate avea acel sistem, pe care nu-l vad asa de complex. Este doar un mecanism care deschide sau inchide o "clapeta" (aripa spate). " citat partial :P
    19 7
  • Probleme
    Asa e la inceput. Oamenii creativi trebuie sa se descurce. Totul e OK. Mie imi place ca au probleme...
    9 1
  • Vaicarelile
    Vaicarelile pilotilor cu noilor invatii sunt pentru spectacolul media, pentru ca sa-si justifice erorile
    10 5
  • Daca Vettel este ajuns poate fi batut foarte usor. Norocul lui Vettel este ca are masina rapida... Dar un Hamilton, un Alonso trece de el fara nicio problema cu masini egale d.p.d.v. al performantei cu cea RB.
    Hamilton si mai ales Alonso(merge foarte bine Ferrari in cursa) au sanse MARI la titlu in 2011. RB e o echipa buna, dar nu invincibila asa cum era Ferrari in urma cu vreo 7 ani.
    In China cred ca vom avea parte de o adevarata cursa in care Ferrari, McLaren si Red Bull vor lupta pentru victorie. Renault va fi un arbitru. Sa speram ca Mercedes vor fi si ei acolo, aproape...
    22 9
  • ctlnmihai
    China
    Se anunță o cursă interesantă în China..Red Bull sunt favoriți acolo dar Mclaren și Ferrari vor veni cu update-uri la monopost..
    11 4
  • @maryo37
    Asa e. Eu imi dores sa concureze pentru titlu 4-5 echipe...
    12 1
  • salut
    Mihai Marinescu a reusit pana la urma sa stranga fondurile necesare si va participa,la prima cursa a sezonului din F2!
    cat despre articol,se intampla si la case mai mari!
    14 0
  • Startul discutat la BBC!
    http://www.youtube.com/watch?v=eYiG02pMFoA&feature=player_embedded
    11 1
  • NeoGalaxy
    Fanii si aberatiile lor
    @coman_norbert: Si ce a facut Vettel este ilegal sau? Am vazut ca nu a comentat nimic :) Desi in cursa nici la incidentul cu Alonso nu a comentat nimic. Probabil s-a invatat sa fie ceva mai distant fiind comentator :)
    10 2
  • @NeoGalaxy
    Nu știu ce spune regulamentul. Poate la start este permis "dansatul mașinii", oricum legislația este aberantă. Normal un pilot ar trebui să meargă pe unde vor mușchii lui în încercarea de a-și apăra poziția.
    Am postat video-ul cu intenția doar de a se vedea startul (lui Schumi și a lui Heidfeld).
    13 1
  • NeoGalaxy
    @coman_norbert: Schumacher a avut un start foarte bun, Heildfeld si Petrov si mai si :) Oricum dupa primele curse, cum va decurge campionatul eu zic ca este o necunoscuta iar cursele pana acum au fost interesante chiar daca Vettel le-a cam dominat pe ambele :) Cat despre regulament... citeste ce am postat eu despre ce spune regulamentul si cred ca o sa ti se para comic :) Totusi au fost si depasiri frumoase, si as spune ceva mai fair play, desi ele nu nu fost chiar asa de importante. Surpriza vin din partea Renault ale caror masini se comporta foarte bine in cursa :) Stiu ca esti fan Schumacher si speri sa mai urce in cursa, fara rautate as spune ca masina nu prea da satisfactie. Totusi sper ca macar sa prinda un podium acest sezon, altfel ar putea sa fie un sezon dezamagitor pentru el.
    19 3
  • Si totusi Schumacher...
    ...ramane un pilot extraordinar.Chiar si la cei 42 de ani se vede talentul sau cu ochiul liber in imaginile de mai sus de pe youtube,superb primul tur al germanului.
    Din pacate,masina nu se ridica nici pe departe la valoarea pilotului.Nu stiu ce face Ross Brawn,dar dupa ce s-a vazut cu sacii-n caruta(a castigat titlul in 2009 si a vandut echipa) nu prea ii mai arde de munca!Altfel nu imi explic cum de monopostul MercedesGP este atat de slab pe partea de aerodinamica(caci acolo este buba,parerea mea).
    Repet,inciuda atator voci carcotase,eu continui sa sustin ca nu pilotul,ci masina este problema.
    11 4
  • Mercedes GP,Sauber, Williams, start
    @NeoGalaxy Dupa parerea mea Mercedes Gp e o masina parca egala cu Sauber sau asa se ne-o lasat impresia. Poate Schumi nu are cel mai bun strat de sezon dar sa ne uitam la Rosberg care a avut un start slab si totusi a ramas constant pe 12. Totusi nu a ridicat stacheta nu a miscat deci a mers constant pe 12 pt asi apara locul parca. Ba mai mult Adrian Sutil si Paul di Resta au venit pe locurile 10-12 , iar au cei doi am plecat de pe 17 respectiv 14. Mercedes GP nu are puterea de a reveni in asemnea momente cred ca au probleme mari de fiabilitate si cred ca nu le prea prieste noile reguli , poate le va ceva vreme pana se vor obisnui. Dar totusi Ross Brawn numai reuseste din echipa asta sa o duca la cel putin 3 sferuri decat a fost in 2009. Oricum comparatia cu Sauber este facuta si de depasirile lui Kamui Kobayashi in fata lui Schumi si nu au fost numai una au fost mai multe, in acel duel nu e ideea ca Michael nu a putut si ca l-au facut pusti pt nu prea a avut replica si asta se trage de la monopost. Oricum Mercedes Gp si Wililiams sunt deziluziile startului de campionat. Sa speram ca o sa revina unde le e locul. Referitor la start da Renault si Ferarri au dat dovada de cele mai bune starturi. Poate Renault cu o strategie mai buna a lui Heifeld putea sa vina pe locul 2 si totusi daca o gandea mai bine chiar si lui Vettel iar Petrov putea foarte lejer in fata lui Massa. Cred ca Renault daca ar munci mai mult la strategie de schimbare a cauciurilor vor putea sa produca surprize de ce nu poate sa si castige
    14 1
  • Renault
    Renault nu au un pilot de top care sa poata folosi intreaga performanta a masinii. Alonso a reusit asta in 2005-2006 iar Robert ar fi reusit in acest an sa se bata cu Vettel.Actualii piloti Renault sunt buni dar nu de top.
    11 1
  • @galaxy
    mai nene....ti s-au umflat iar muschii dupa cursa ce tocmai s-a incheiat? Ai prins iar glas acum, vazand ca al tau Alonso, s-a invartit cum s-a invartit si a scos de un loc 6? :P
    Hai sa-ti explic mai pe larg ceea ce am vrut sa spun acolo. In primul rand, mi-am dat seama inca de atunci si mai ales acum, ca a fost gresit ca am lasat lucrurile interpretabile, de niste atotstiutori ca si tine....:P intrucat doar cei ca tine pot fi atat de aroganti in raport cu ceilalti.
    Sa revin: ceea ce am vrut sa spun despre DRS, asta ca s-o spun mai concret, a fost ca, spre deosebire de alte sisteme, KERS spre exemplu, din punctul meu de vedere, nu-l vad atat de complex. Nu ca nu este complex si ca este doar o placuta articulata in doua puncte, cu un arc tensionat intr-un capat, care-o tine inchisa tot timpul si ca pilotul o actioneaza printr-o sfoara pe liniile drepte, iar cand nu mai are nevoie de ea, da drumu la sfoara si aceasta isi revine la pozitia initiala prin intermediul acelui arc :P Sunt sigur ca nici macar acest principiu rudimentar(de copii mici), nu il stiai, darmite ceea ce presupune intr-adevar acest DRS in F1. So, for next time, stay relax si nu te mai da rotund....si-ti mai zic inca o data(a n-a oara): nu esti miez pe aici. Macar, d-ai fi inginer in real life, cel putin sa ai habar cu ceea ce inseamna ingineria, dar pun pariu ca nu esti. Esti probabil vreun agent de vanzari sau vreo "scula-n bascula" de "strategic buyer" sau "logisitc expert" or whatever. Din cate am observat, aceste profesii, le creeaza la "majoritatea" care activeaza prin aceste domenii si aici zic de: vb foarte mult la telefon cu supplierii, trebuie sa raspunda la n-spe mail-uri, sunt stresati ca le pleaca camioanele, etc, sunt foarte foarte ocupati, lucru ce le creeaza premisa ca ei sunt miezul....in firma respectiva si in real life. Total gresit!
    Deci, data viitoare nene Galaxy, cand vrei sa ma mai ataci iar fara motiv, gandeste-te de trei ori inainte si analizeaza-mi comentariile de asa natura, incat sa fi sigur ca ceea ce am vrut sa spun acolo(prostie dupa parerea ta de expert), este intr-adevar, ceea ce tu consideri ca am vrut eu sa spun. 'nteles-am???
    8 17
  • @KaNe
    "@galaxy" se vrea replica, comentul anului!!!! M-am distrat de 10*!
    4 0
  • NeoGalaxy
    Fanii si aberatiile lor
    @KaNe: Stimabile cand dai cu mucii in fasole iti ceri scuze. Eu nu m-am dat mare ca stiu ce face DRS si sincer chiar daca inteleg ce face, nu stiu cum este controlat decat asa la nivel rudimentar (de fapt mint, stiu exact ce face, am si discuta pe tema asta pe un forum ceva mai serios unde lumea se informeaza) dar ce mi s-a parut o bataie de joc sunt exact cuvintele pe care le-ai spus tu. Tu ai facut misto de faptul ca lui Vettel sau Webber "cica" i sa-ar fi stricat DRS (de fapt te dadeai mare crezind ca Hamilton o sa castige in primul viraj) iar eu ti-am sugerat ca uite se poate strica acel DRS (suna frumos si pare util la prima vedere dar uite ca este cam inutil). Si eu nu ti-am analizat comentariile pentru ca ar rade cu lacrimi de fiecare data, am fost doar fair play si ti-am spus ca ai spus o perla.

    Si sa-ti mai spun ceva, DRS-ul nu este chiar prima data and auzi de el, si acum cativa ani exista ca idee si se discuta de el. Doar ca uite acuma ne-am procopsit cu el...

    Cat despre ce face Alonso, ma bucur ca nu a abandonat si nimic mai mult. A gresit la faza cu lovirea si stricarea aripii fata dar nici nu o sa fiu tara ca fanii McLaren. Iti las tie onoarea asta, stiu ca nu-i suferi pe baietii de la Red Bull si nici pe cei de la Ferrari, probabil nici pe cei de la restul echipelor. Dar noror ca-i suferi pe cei de la McLaren sa nu te uiti degeaba la Formula 1. Daca vrei sa te dai mare, nici o problema. In 2010 erai primul care faceai misto de monopostul F10, stii tu la ce ma refer, dupa care liniste, cand castiga Alonso sau Vettel liniste totala. Dar te-ai bucurat de depasirea lui Alonso de catre Koba mai stii?
    13 5
  • @kane-recidivistu
    n-ai ghicit, nu sunt neo
    Vad ca, desi ti-a fost sters contul in 2010, ti-ai facut asta de-acum dar cu-aceleasi metehne. Liniste-te, nu ne mai da tu peste nas cu scoala ta de inginerie ce si cum ca nu ne intereseaza. Daca ai scoala vezi-ti de meserie si lasa vrajeala de semidoct. Esti prost si nu-ti dai seama. Posteaza la subiect daca vrei daca nu lasa-ne.Sau altfel, facem cumva sa iesi de pe site.Inca o data.Pateticule!
    3 3
  • ...Fanii sau aberatiile lor-.......s-au descurcat bine in cursa....
    ...nu prea inteleg cum s-au descurcat bine in cursa,probabil ca s-au prins alte posturi,s-au au folosit ochelarii lui Ray Charles.....
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru