BMW Seria 4 Coupe: urmașul lui Seria 3 Coupe se prezintă

de Mircea Meșter
Sambata, 15.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a renunțat la coupe-ul și cabrioletul Seria 3, cele două versiuni de caroserie urmând să fie dezvoltate de acum sub denumirea Seria 4. Primele imagini ale coupe-ului au fost prezentate astăzi oficial.

Esential 3 motorizări sunt disponibile pe noul BMW Seria 4 Coupe în momentul lansării pe piață a modelului.
4.7 litri/100 km consumă cel mai economic motor de pe noul model, disponibil pe versiunea 420d Coupe.
5.4 secunde este timpul 0-100 km/h de care are nevoie noul 435i Coupe.
BMW a prezentat astăzi în premieră mondială un set complet de imagini și informații oficiale legate de cea mai nouă apariție din propria gamă. Este vorba de BMW Seria 4 Coupe, noul reprezentant cu trei uși al gamei compacte-medii a bavarezilor și urmașul de drept al apreciatului Seria 3 Coupe. Gama Seria 4 va fi extinsă în viitorul apropiat cu versiunea cabriolet, cele două variante de caroserie completând astfel oferta BMW în gama modelului care inaugurează astfel un nou nume în nomenclatura mărcii din Munchen.

REGULA DE BAZĂ: MAI MARE, MAI LAT, MAI LUNG

Noul Seria 4 este mai lung, mai lat și mai puțin înalt decât modelul pe care îl înlocuiește în gama BMW, fiind în același timp diferit din punct de vedere estetic și la capitolul proporții față de sedanul Seria 3. Rămân în picioare elemente distinctive precum grila dublă proeminentă și blocurile optice frontale care se "lipesc" de grilă, însă toate aceste elemente suferă modificări structurale și vin cu un design fluid, conceptual diferit față de ceea ce BMW prezintă pe Seria 3.

Cel mai clar element distinctiv este profilul mașinii, care iese în evidență prin capota lungă și plonjată și prin linia curbă a plafonului. În zona posterioară, BMW Seria 4 profită de lățimea mai mare și de înălțimea coborâtă pentru a prezenta un spate dinamic și care pare gata de "atac".

În comparație cu vechiul Seria 3 Coupe, noul model are un ampatament mai lung cu 5 centimetri, în timp ce ecartamentul crește cu 4.5 centimetri pe față, respectiv 8.1 centimetri pe spate.

Proporțiile și construcția noului BMW Seria 4 reușesc să dezvăluie una dntre cele mai agile mașini din istoria constructorului bavarez, constructorului german anunțând că noul său coupe are cel mai coborât centru de greutate din întreaga gamă actuală de modele.

TREI MOTOARE PENTRU TOATE GUSTURILE

Lansarea noului BMW Seria 4 Coupe va fi făcută împreună cu trei versiuni de motorizare, urmând ca gama să fie completată pe măsură ce modelul bavarez va înainta în vârstă. Vor fi două motoare pe benzină și un diesel, acestea urmând să aibă rolul de a mulțumi cât mai mulți dintre fanii mărcii prin caracteristicile lor foarte diferite.

420d Coupe: singurul motor diesel disponibil la lansarea noului Seria 4 Coupe este un TwinPower Turbo care dezvoltă 184 CP la 4000 rpm și vine cu un cuplu maxim de 380 Nm la 1750 rpm. Versiunea reușește 0-100 km/h în 7.5 secunde și atinge o viteză maximă de 240 km/h. Conform datelor oficiale BMW, 420d Coupe consumă 4.7 litri/100 km în regim mediu mixt, iar emisiile de CO2 sunt limitate la 124 de grame CO2/km. 

428i Coupe: este cel mai mic motor pe benzină pe care îl puteți comanda în momentul apariției noului model în showroom-uri. Cu un motor dn seria TwinPower Turbo care aduce 245 CP (la 5000 rpm) și 350 Nm (la 1250 rpm) pentru a asigura prestații excelente pe șosea: 5.9 secunde pentru 0-100 km/h și un consum mediu mixt anunțat de doar 6.6 litri/100 km. 

435i Coupe: probabil cea mai așteptată versiune până la lansarea M-ului, noul 435i Coupe vine cu șase cilindri dispuși în linie care dezvoltă 306 CP la 5000 rpm și 400 Nm la 1200 rpm.

Cu 5.4 secunde pentru 0-100 km/h și cu o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h, modelul bavarez anunță un consum mediu mixt de 7.9 litri la fiecare 100 de kilometri parcurși.

Toate cele trei versiuni de motorizare vin standard cu o transmisie manuală cu șase trepte, fiecare având însă ca alternativă o cutie automată cu 8 trepte. Modelele pe benzină pot fi comandate și împreună cu tracțiunea integrală xDrive.

La fel ca în cazul Seriei 3, BMW impune o serie de "linii" de echipare, fiecare având caracteristici estetice diferite. Astfel, Sport Line, Modern Line, Luxury Line și M Sport sunt tot atâtea iterări estetice ale noului BMW Seria 4 Coupe. Modelul bavarez preia de la Seria 3 întreaga gamă de elemente tehnologice.

Comentarii (57)

  • " având însă în lisa de opțiuni cutii automate cu 8 trepte. "... Cam cate? :D

    V-ati exprimat de parca n-ati avea nici o treaba cu domeniul auto...
    23 8
  • daniel
    frumoasa jucarie
    15 7
  • Nu stiu ce sa zic, exterior interior pare perfecta, desigur nu exista masini perfecte, dar seria 4 poate sa aspire la acest ideal:).
    21 13
  • Nu arata la fel de sportiv cum era Seria 3 Coupe...
    19 11
  • Pentru o masnia din 2013, ceasurile de bord analogice arata cam a ieftin si vechi. Nici nu se compara cu un display de la noul Volvo V40 care e digital si programabil in 3 feluri. Si combinatiile de piele la interior cam de ciocolata cu maro.
    13 32
  • @John

    Trebuia sa fie si unul ca tine, lasa ca sunt moderne ceasurile de pe S80, acum pe bune ce treaba are V40 cu seria 4? Ceasurile de la seria 3 de fapt imbina foarte bine caracterul sportiv Bmw cu elemente moderne, niste ceasuri complet digitale nu s-ar fi potrivit cu restul interiorului care este de asemenea sportiv, puteai sa-l compari cu seria 1.
    21 5
  • Dupa poza 84, cadranele de bord par digitale. Cel putin spatiul din jurul cadranelor este un eran TFT.
    Relax.
    16 0
  • inexorabil
    Dane, fara suparare: interioarele astea "noi" au devenit un sablon la BMW --- nu mi se pare un design inspirat, care sa confere personalitate masinii; parca s-ar fi "contaminat" si munchenezii cu tipicaria lui Audi (sa nu ma iei cu justificarea aceea ultra-batatorita: "S-au schimbat vremurile. Evoluam!" - adica "Ne inspiram de la x, y, z" :D). Si unde o fi disparut carcasa aceea agresiva care i-a adus lui BMW celebritatea realmente sportiva? Eu nu vad decat linii curbe, fluente, domestice, molcome, reci, politicoase, "in ton cu ceilalti". Fericiti detinatorii de "rechini", "ursuleti" si "pisicute", ca a lor este imparatia BMW din Ceruri, daca exista vreuna. Pur si simplu BMW-urile noi nu-mi suscita nicio emotie! Pot sa curga pe strada ca fluviile, ca ar fi tot degeaba; m-ar lasa sloi......Dar, din nefericire, eu nu fac parte din multimea adoratoare de brand/sigla, care asigura firmei bavareze lideratul premium pe Glob......Pana la sfarsitul veacurilor.
    Numai blestemata asta de globalizare "niveleaza" totul, totul, totul, iar a incerca sa fii "neraliat" atrage oprobriul si te poate plasa chiar in tabara proscrisa......
    19 8
  • Si ma rog de la cine se inspira Bmw, ca de evoluat nu prea evolueaza dupa parerea ta, dar nu ma supar, dar nici tu sa nu te superi daca-ti zic ca Bmw nu domina doar datorita siglei si nici nu trebuie sa te emotioneze modele noi, dar daca dupa parerea ta modelele Bmw se pierd in trafic printre puzderia de modele si marci iti spun ca nu sunt de acord cu ea, dar stii, exista Cadillac care poate sa te emotioneze din curtea GM, ce zici? Te emotioneaza?
    10 7
  • Urata masina, mai frumos era vechiul seria 3 coupe.
    4 4
  • Sunt fan Renault de cand ma stiu dar pot spune ca de la generatie la generatie BMW creste in ochii mei. Cu exceptia 5-ului lui Bangle de acum cativa ani care a avut un design discutabil imi place directia in care merge BMW. O masina care se "simte" din ce in ce mai bine inchegata si echilibrata. In trecut vedeam BMW ca pe un sedan sau un coupe onest dar nimic mai mult. Acum cand il conduci sau stai in el se simte mai exclusiv si anumite modele chiar tind catre un statut de cult in segmental lor. In SUA, cu exceptia Infiniti G35(G37 a mers un pic inapoi) seria 3 nu a avut concurenta, fiind privit ca si tinta premium in segment. Nu cred ca au inceput sa copieze pe nimeni, din contra, cred ca si-au gasit un limbaj de design foarte bun in care au nevoie doar de evolutie nu de revolutie.
    15 2
  • Si sa nu uit, daca ma consideri ca fac parte din multimea adulatoare de brand/sigla e treaba ta, pe mine unu nu ma intereseaza neaparat ca Bmw este numarul 1 premium, ma intereseaza sa existe, iar acum dupa experienta Bangle mi se pare ca la design sunt pe drumul cel bun, fostele modele atipice pt Bmw erau criticate exact pt lucrul asta, acum revin la stilul clasic combinat cu design-ul modern, care la naiba, chiar se cheama evolutie, dar nu te mai iau cu de astea, Cadillac de vreo 10 ani are acelasi stil, cu linii rectangulare si faruri si stopuri desenate in acelasi stil ( dar nu identice), stil care mie unul imi place, dar de aia te-am intrebat daca te emotioneza, pt ca nu prezinta un design complet nou nici Cadillac, este...evoluat, termenul care-ti place tie, oricum daca va trece un 435i pe langa tine sa-mi sincer daca te-a lasat rece sau nu, eu ma indoiesc ca te va lasa rece, ok nu este Camaro, dar nici asta nu e M.
    14 2
  • poi nu stiu ce sa zic....despre masina........
    sa incep cu lucrurile care numi plac.......
    in poza 10 daca e sa ne uitam mai bine plafonu coboara spre spate asa de 'fluid' incat masina e putin cocosata(seamana cu un 3gt sau 5gt)parerea mea..........
    apoi interioru arata bine insa e prea 'la comun' cu seria 3 si 3gt......
    apoi modelu 420d..............serios............ai bani sa-ti iei coupe sport de 50k euro si iei diesel.........pe bune acuma.........
    apoi modelu 335i are 'doar' 300 de cai..........poi si vechea generatie de 3 coupe de prin 2007 avea cam tot 300 de cai........si treaba asta ma cam deranjeaza.......puteau sai mai puie vreo 20 de cai.......
    la 3GT iau pus un eleron electric pe luneta.......serios acuma......adica la struto camila aia io pus si la un coupe adevarat nu????????acum nu vreau sa fiu rautacios insa bmw pare sa faca totu pe dos...........
    si cu grila fata 'rinichi' sa cam exagerat..........e prea de tot......
    si la lucruri bune.....as putea nota probabil.......'noul' i-drive.........combinatia de culori de la interior........si binenteles mecanica masini care va fi imbatabila......cu un mic minus.....la motor(cred totusi ca e putin depasit pentru 2014)
    11 8
  • inexorabil
    Nu, doar stii ce cred eu despre acele erori ale naturii care se cheama liderii GM. Cadillac de astazi este doar o clona americana a lui BMW! Toata lumea si-a dat seama. Sincer, nu stiu daca GM va mai prinde 2020 mizand tot pe porcariile alea extrem-orientale si pe niste Opel-uri mai aratoase decat cele anterioare, fara sa investeasca in promovarea globala a lui Chevrolet US, Buick (caruia sa-i redea libertatea de sine) si Cadillac (debarasat de sedane sport, adica sa fie urcat o treapta mai sus, la acelasi nivel cu RR).
    Deci tie BMW-urile contemporane iti sugereaza frumusete rapitoare. Este dreptul tau natural si constitutional sa crezi ce vrei sau ce-ti place. Pentru mine insa, BMW inseamna altceva decat vandabilitate, inclusiv grija de a fabrica motoare fiabile, nu numai cu XXX cai-putere. Ma rog, aceasta ramane obiectivul Diviziei M; in privinta modelelor "comune", observ de ceva ani ca munchenezii nu s-au preocupat atat de cresterea puterii brute cat sa impresioneze publicul printr-un consum amarastean taman oblojitor la suflet intr-o vreme de "criza economica acuta", vizand sa-si largeasca baza de clienti printr-un truc psihologic larg raspandit: diferenta virtuala dintre cat ti-ar conveni sa platesti pentru achizitia masinii dorite si cuantumul piperat de pret din realitate cica va fi "amortizata in timp" de economia ipotetica de carburant care te-ar blagoslovi daca masina ti-ar oferi un nivel mai mic de putere pentru o anumita cilindree. Iar astazi BMW isi calca pe inima ca sa puncteze niste performante dinamice mai slabe decat ar fi normal, de dragul reducerii consumului (si emisiilor), in schimb isi va spori veniturile......Te emotioneaza?
    4 7
  • @tzenu

    Te-ai straduit si-ai amintit doua chestii care-ti plac, comparativ cu alte 7 chestii care nu-ti plac, te-as putea crede, dar tu cum esti un anti fan Bmw nu prea pot sa te iau in serios, eleronul de pe seria 3 GT are functie aerodinamica de apasare pt ca este o caroserie mai inalta si sa fie pastrat un comportament totusi de Bmw, nu de altceva, puterea de 300 de cai normal ca este mica, 5.4 secunde acceleratie e cam putin, totusi vezi ca accelereaza ceva mai bine, deci o fi ceva schimbat, motorul diesel de 2 litri a fost pus si pe fosta generatie si nu avea 184 de cai, deci acest aspect era si inainte, nimic nou asadar, interiorul acesta a fost prezentat si la seria 4 concept, probabil te gandeai ca la versiunea de serie apare unul complet nou, si nu in ultimul rand grila specifica este exagerata, una de "pisicuta" era mai potrivita, in felul asta puteai sa fii un potential client, dar asa...
    8 2
  • @inexorabil

    N-am spus ca ma impresioneaza toate modelele noi, dar au in continuare in gama modele atragatoare, seria 5 ma atrage foarte mult, seria 6, Z4 si seria 4 pt ca-mi place si seria 3, acum ce sa mai zic, oricum ma atrag mai mult decat fostul seria 5 sau chiar seria 3 E90 pre-facelift mai ales, nu mi-au placut stopurile absolut deloc iar varianta Touring arata oribil. Cat despre motorizari, esti pe aceeasi lungime de unda cu @tzenu, daca esti convins ca nu s-au preocupat si de cresterea puterii brute, exceptand niste variante entry, toate modele actuale sunt mai puternice, cat despre vandabilitate, Bmw in ultimii 30 de ani si cu asta s-a facut cunoscut, cu vandabilitate, "ursuletii " si "pisicutele" s-au vandut la greu, n-au fost serii restranse exclusiviste, si-au avut si motorizari mai "blande" tocmai pt largirea bazei de clienti, 316i, 318 i, 518 i?? Crezi ca atunci toti isi permiteau motoare de 3 litri? Dar tot nu mi-ai spus de unde se inspira Bmw, chiar vreau sa aud.
    5 2
  • @mda........e doar parerea mea........
    ar fi si normal sa nu fie de acord lumea cu mine ar fi chiar culmea k cineva sasi cumpere o masina doar din 'zisele' mele....
    insa ma asteptam la ceva mai mult de la noul 4..........
    eleronu ala e o nimica toata insa sunt 100% convins k isi gasea locu mai bine pe coupe decat pe GT.........insa asta e doar o alta vrajeala de tip 'bmw' niste decizi luate la misto probabil ca doar atat stiu.......ca mai nou la bmw.......sportivitatea pura e cam rara zilele astea........
    si nam observat in articol daca e amintit de greutatea masini.......in fine......greutatea noului 4 e cu vreo 50 de kilograme mai redusa decat al vechiului 3..........doar 50 kile?????
    pana si vw a scot 100 de kile din golf (care are si o caroserie mai mica)
    daca range Rover e cu 400 de kile mai usor decat precedentul.......iata ca noul X5 a scazut cu doar 90 de kilograme......pur si simplu patetic......mizerabil........
    mda.......bmw e pe drumu cel bun(cred ei)probabil...........
    noile produse bmw is dezostroase............
    pt. cei de mai sus care aminteau de Bangle....'era Bangle' au revolutionat bmw-urile..........M5E60 era cu adevarat o masina sport........de fapt era o bestie..........cu tehnologie F1.........M6 iara ......seria 3(E90) care e masina perfecta(aproape)
    6 6
  • E clar ca cei de la Bmw sunt in eroare cand considera ca sunt pe drumul cel bun, dupa analizele celui mai aprig fan Bmw care n-a condus vreun model nou, inclusiv 335 i cu motorul ala fara putere marita, ultimele produse Bmw sunt dezastruoase, patetic nu este cand esti mai usor cu 400 de kg si consumi mai mult si ai performante mai proaste, nici cand ai un pret de plecare cu 20 de mi mai mult, dezastru pe linie, lasati-ma si cu puristii, cand la actualul M3 s-a trecut la V8..."vaai ce blasfemie, atat de americanesc, au stricat spiritul lui M3", acum daca trec din nou la 6 in linie "vaai da e cu turbine, pai nu mai e aspirat, pai nu e bine, iar s-a dus M3-ul pe copca", noul seria 3 " penibil designerii sa-si dea demisia, banal", dupa ce l-au vazut pe strada "superb, cu pachet M pe alb si albastru, belea frate", desigur sa nu uit motorul V8 pe Z4, o mare nesimtire ca nu l-au montat.
    10 8
  • Ma scuzati ca mi-am permis eu sa-mi dau cu parerea despre BMW.
    Am crezut ca poate omul avea o parere.
    Scuzati deranjul.
    7 9
  • Pt cei care cred ca acum Bmw este vandabil si acum 20 si ceva de ani nu era, seria 3 E30 s-a produs in "doar" 2.339.250 de unitati, seria 3 E90 n-a atins aceste cifre, acum vand de 2-3 ori mai mult pt ca si gama este la fel de mare, dar la vandabilitate nu s-a schimbat mare lucru, plus ca este foarte simplu, vinzi bine, ai profit, cresti, te dezvolti, vinzi moderat te "scalzi" dar supravietuiesti, vinzi prost dai faliment.
    11 1
  • @John
    Daca erai corect faceai alta comparatie, de exemplu Volvo S60 cu seria 3, pt ca seria 4 are acelasi interior, asadar seria 3 a fost lansat in toamna lui 2011, S60 a fost lansat in 2010 prin vara parca, oricum nu este foarte mare diferenta intre ele ca timp de lansare, daca pui cele 2 interioare alaturi care ceasuri crezi ca par mai demodate? Ai luat cel mai nou model Volvo si-au facut o comparatie nepotrivita.
    7 5
  • @dane io nu te consider fan bmw........chiar daca conduci unu..........
    oricum parerile mele sunt nesemnificative pt. industria auto.........
    tot amintesti de V8 si Z4.........ce ar fi rau daca ambele sar 'combina'......
    ar rezulta un roadster belea(din nou)parerea mea........
    si pana la urma ce i asa calumea acest nou 4?????????nimik diferit pana si motoarele is aceleasi de ani buni........ce atrage la masina asta............designu e de 2 lei.........
    daca vrei masini cu design tare isi noul F-type........sau alfa 4C......masini cu design bestial.........
    asta e doar un seria 3 in 2 usi.............cu un spate cocotat......chiar nu vede nime cu e spatele masini........sau nu creti sa vedeti?????
    5 7
  • inexorabil
    Dane, chiar n-ai inteles la ce m-am referit cand am vorbit despre elementul principal pe care il copiaza BMW? Uniformizarea si standardizarea design-ului (mai ales al bordului), asa cum procedeaza Audi (in extenso VAG) de multa vreme! Mie mi se pare un lucru foarte grav, pe care l-am sesizat la multe marci. Pe tine nu te deranjeaza? A fi fan nu exclude atitudinea critica fata de marca favorita, iar tu vad ca o exersezi mai rar......Sau probabil crezi ca BMW nu greseste atat de mult si de des ca GM?
    5 8
  • Stefan
    Ce-mi place cum vin sa critice diversi pseudo-cunoscatori "ca e asa, ca-i pe dincolo", cand 95% din ei n-au bani nici sa bea o bere la terasa.
    7 1
  • Nu conteaza cum ma consideri @tzenu, sa finn tu fan adevarat, dar daca tot sunteti voi 2 asa puristi, cu @inexorabil, intrebati orice posesor de E36, E39, E38, E34 ce prefera intre seria 5 E60 si seria 5 F10, intre seria 3 E90 si actuala serie 3, intre fostul seria 7 si actualul, puristii adevarati NU imbratiseaza stilul Bangle pe care nu-l considera specific Bmw, eu nu ma consider nici purist adevarat si probabil nici macar fan, dar spre deosebire de tine am condus majoritatea modelelor noi, in afara de M-uri, si-am condus inclusi "pisici " si "ursi", ceea ce faci tu se cheama anti tot ce este Bmw in prezent fara sa ai habar, punct.
    @inexorabil

    Cand ma urc intr-un Bmw nou pe bune daca am impresia ca sunt intr-un Audi, exista la un model, X3, ecranul central este integrat asemanator cu cel de la Q5, dar X-urile nu ma pasioneaza oricum, in rest la modelele care imi plac si care ma intereseaza n-am probleme de genu asta, si nu, nu cred ca Bmw nu greseste, dar mai putin decat o face GM oricum, macar nu pune la M-uri volane care sunt la Mini de exemplu, asta ar trebui sa ti se para mult mai grav, iar de la exterior Bmw nu are probleme de personalitate, doar seria 1 din spate, in rest pot sa-ti spun si tie acelasi lucru, am condus multe Bmw-uri, nu mi-au placut toate, dar sa ai asa pareri contra a tot ceea ce este nou, nu doar de la Bmw, nu inseamna neaparat ca esti un purist, nu tot ceea ce este nou este prost sau "diluat" cum nici tot ceea ce era in trecut era bun neaparat, sa pui totul la gramada si sa spui ca Bmw a ajuns vai de capul lui ca nu mai are acel ceva si ca s-a "uniformizat" este o exagerare, inca mai are modele atragatoare specific marcii, ca sunt modele in gama care n-au ce cauta este altceva.
    9 2
  • Si @tzenu, tu n-ai cunostinte de fizica in primul rand, altfel nu mai erai mirat dc un motor mare V8 n-a fost pus pe o masina cu masa redusa si 2 locuri, cand critici decizii ingineresti absolut normale nu stiu cum te numesti dar cu siguranta nu fan Bmw.
    7 2
  • da @dan sati amintesc ca mercedes punea motoare de 5.5 pe SLK tot roadster.......si din cate stiu......V8 de pe M3 e mai usor ca vechiul 3.2 L6
    deci ar fi fost motoru ideal pt. asa caroserie.......mai ales ca roadsterele sunt pur si simplu asociate cu sportivitatea....
    pacar recunosc ca as prefera un F10 in defavoarea unui E60........insa daca vorbim de M5.......deja se schimba foaia........vechiul M5 a fost facut pe cand BMW activa in F1 si motoru era un derivat din formula 1......pana si cutia de viteze(nu prea reusita in modul 'calm down' insa perfecta in modul 'BMW default'....+designu Bangle a facut din M5 E60 una din cele mai bune masini facute de BMW..............
    pe cat de 'urate' erau modelele Bangle au fost cele mai vandute....in ultimi 15 ani........
    fiecare generatie isi are plusurile si minusurile......
    daca ai condus majoritatea modelelor noi de bmw......inseamna ca esti bastan esti vreun patron esti un smecher mare..........ce cauti cu orele pe forum nu ai chesti interersante de facut???????io ma gandeam ca doar copiii stau ne net.......oameni seriosi bmw bmw au afaceri........
    1 1
  • Da @tzenu, punea, dc nu mai pune, de bine ce vira SLK cu motoare V8, iar M3 este mai mare decat Z4, M5 E60 este altceva, ma refeream la modele obisnuite, modelel Bangle au fost cele mai vandute iar cele din prezent sunt si mai vandute, asta daca te intereseaza vanzarile, cum am condus multe modele noi? Pai exista reprezentante Bmw, care apoi mai organizeaza niste evenimente, mai exista intruniri de posesori de Bmw si-n felul asta cunosti si alti posesori si tot asa, dar daca nu sunt fan Bmw iar tu esti adevarat si nu stii ce-i ala Bmw nou, asta e, iar pe forum cu orele am stat in ultimele saptamani mai mult, astazi este sambata si nu, nu sunt bastan.
    5 2
  • Unii sunt incredibili, sau hai sa zic amuzanti, specificul Bmw in ultimele decenii n-a fost putere neaparat foarte mare si acceleratie in linie dreapta, dc n-au pus V8 pe Z4? Pt ca Z4 nu este SLK, dar dc n-au pus pe E30, pe E36? Din aceleasi motive. Sunt de parere ca unii chiar trebuie sa-si schimbe orientarea, sunt pur si simplu orbi si chiar nu vad ca lumea se schimba, concurenta este mult mai numeroasa si mai puternica, la majoritatea marcilor s-au schimbat multe, unele lucruri in bine, altele in rau, dar marca mai "sanatoasa" din multe puncte de vedere, inclusiv financiar, ca Bmw astazi, putine mai sunt, le merge din ce in ce mai bine si vine pe forum un fan cica si spune ca ultimele modele sunt dezastruoase, patetic intr-adevar.

    Cat despre acest seria 4, nu ca este cel mai frumos coupe ever, dar design de 2 lei? Arata f bine din toate unghiurile, are personalitate, cine spune ca este sters si nu impresioneaza cu nimic ori are in garaj doar Ferrari si Lamborghini ori este rau intentionat sau asteapta nave spatiale pe Pamant, cale de mijloc nu exista.
    11 0
  • Vorbiti de niste vremuri apuse. Vorbiti de niste vremuri in care mai toata lumea vindea foarte mult, indiferent ca avea sub capota un simplu 4 in linie sau un V8, indiferent ca acea masina costa 12000 de euro sau 50-60000 de euro.
    Asta o data. O alta chestie. referitor la momentul de rascurce al lui BMW, pe care eu il vad ca fiind atunci cand a venit Bangle si in opinia mea ceva s-a rupt la BMW. Oricum nu conteaza pentru ca vanzarile au fost foarte bune. Si apropo de Bangle... va place cum arata Alfa Mito? Nu intreb intamplator, pentru ca zilele trecute Bangle a spus despre Alfa Romeo MiTo (superba in opinia mea) ca "MiTo de la Alfa Romeo arata ca o veverita pe care ai lovit-o in oua". Imediat mi-am amintit de Seria 7 desenat de el care avea fund de babuin.
    Problema daca pot spune asa este ca o parte din acel stil agresiv si ascutit inca se mai pastreaza chiar daca Bangle a plecat de la BMW (vezi la X5, Z4 si de ce nu, la noua Serie 4).
    Ah, si inca ceva: nu mai aruncati in BMW ca nu mai tin la traditii. In primul rand cine mai tine cand esti conditionat sa nu te tii. Si pe de alta parte, acum se cere cu totul altceva. Daca BMW nu a modificat puterea motoarelor sau le-a modificat prea putin sunt doua variante: ori motorul inca e unul foarte bun (si stim cu totii ce fel de motoare face BMW), ori modificarile stau in alta parte, gen directie, sasiu, suspensie, astfel ca puterea ajunge mai eficient la asfalt. Nu vi se pare ca si asta poate fi o evolutie? Nu am inteles niciodata de ce multi cand vorbesc despre evolutia unei masini se uita daca puterea e mai mare, cuplum mai mare, cate trepte are cutia etc.
    Mai amintiti-va un lucru, ca spuneti ca sunteti fani, acum 10-12 ani BMW se jura ca niciodata nu vor avea motoare supraalimentate si masini cu hardtop. No, iaca pozna! Niciodata sa nu spui niciodata.
    19 1
  • Caline, nu aia a fost cea mai nefericita declaratie, de fapt oficialul care a declarat asta ori a vorbit gresit ori nu cunostea istoria Bmw, pt ca-n anii "60 au mai produs motoare turbo, primul model fiind Bmw 2002ti, deci declaratia normala trebuia sa fie ca nu vor mai produce, nu ca nu vor produce vreodata, dar sa trecem peste asta si peste hard-top, cea mai tare declaratie de acum 10-12 ani este urmatoarea: " nu vom produce niciodata masini cu tractiune fata", asta e cea mai tare decat toate, pai uite ca vor produce, bineinteles era alta conducere, chiar si asa, e o promisiune nerespectata.
    9 0
  • @mda......modele ca E30 si E36 nu aveau nevoie de V8-uri.........erau masini usoare de 1100-1200kilograme....+ de asta motoarele M50 erau perfecte.....pt. asemenea caroseri si greutate.............
    eeeee poate ca am exagerat spunand ca ultimele modele sunt dezastroase......insa se putea mai bine.......
    oricum mi se pare mai frumos E92 decat acest 4.............
    1 2
  • dane sa vezi ce o sa critic bmw cand vor produce modele cu tractiune fata.......deabea astept........
    no treaba aia chiar no astept de la bmw............si presupun ca nu sunt singuru.......
    2 1
  • @tzenu
    Ti s-a parut ca eu am laudat aceasta directie cu tractiunea fata? Categoric nu, dar la tine nu mai conteaza sa critici asta, tu oricum critici aproape tot, inclusiv lucrurile bune ce-au fost realizate, de ex pana acum nu te-am vazut sa critici Mercedes pt clasa A si B care sunt cu tractiune fata, deci stai calm, plus ca oricum n-ai treaba nici cu modelel noi clasice, din orice punct de vedere, deci ce mai conteaza pt tine.
    5 2
  • imi plac Mercedes-urile insa nu sunt genu meu de masina........
    nu critic orice...doar ce nu imi convine..........as fi preferat o versiune M a lui Z4.......nu exista.......in schimb este X6M........care nu k e o masina proasta ca nu e..........da ce rost are(doar de fitze???)
    sa renuntat la sportivitatea de alta data........la directia hidraulica la motoarele aspirate.....in curand motoare cu 3 cilindri si tranciune fata..sa distantat enorm de ce era bmw in ultimi 15 ani.........o schimbare dramatica.....
    cum ziceai si u dane noile generati se intind la drum ca o locomotiva......ar fi si normal.......insa pe un drum cu serpentine nu mai sunt asa 'fun' cum erau altadata(greutatea isi spune cuvantu)
    electronica de te inebuneste........2 moduri de confort 2 de sport 1 mod normal si inca 1 ecopro........asa is de complicate ca nu iti fac viata usoara la volan is doar de impresionat(impresile is la putere oricum zilele astea)
    uite un E39 ca al tau.........dai cheie bagi antaia si ai pornit.....si mereau si calumea......si in curbe si la drum........
    uite ca sa ajuns in ziua de azi ca cumperi un bmw de 80k euro........din care obtionalele sunt in jur de 30k euro.........nimic nuti dau astia pe gratis........nici covorasele nu is gratis la masina......pe langa ca e absurta treaba asta mai e si bataie de joc fata de client....
    5 3
  • Bmw-ul meu nou a costat peste 45 de mii de euro, stii cat costau navigatia+placa tv integrata, cd-changer si modulul radio acum 11 ani? Peste 3 mii de euro, si acum la mana a 2-a sunt scumpe, ii dau o cheie si-am plecat, asa este, doar daca se strica cheia si nu mai citeste cip-ul te duci dupa cheia de rezerva sau plangi langa masina, mi s-a intamplat, noroc ca eram aproape de casa, stii cata electronica are si E39? Fara electronica prea multa doar E30 mai este, chiar si E36 are ceva, dupa "96 cu cip in contact etc...nu mai sunt asa fun ca altadata astea noi?, eu zic sa incerci un seria 3 sa vezi ce fel vireaza cu directia aia electrica, ca s-au scumpit este altceva, aici ai dreptate, dar sunt si intesate de tehnologie pe care n-o vezi doar cititind niste date, iar acum asa scumpe cum si le permite mai multa lume decat acum 20 de ani.
    7 1
  • majoritatea masinilor scumpe din ziua de azi sunt cumparate pe firma deaia si le permit oameni..........nu cred ca un muncitor la stat cu un salar de 2000lei isi permite un 5-ar nici 3-ar de dapt nici un seria 1 care cu ceva obtionale sare de 35k euro.......
    avem noroc cu tehnologia care evoueaza pe zi ce trece si orice se demodeaza de pe an pe an........k daca nu nu aveau romani bani de bmw mercedes si audi........
    george buhnici a testat un 118i cu ceva dotari(de fapt cam multe)si pretul era de 46 de mii de euro.........poi atunci un 760li individual cu toata tehnologia pe care o are un bmw.......cat ar costa 200.000 euro???? poi la bani aia iti iei un Bentley sau aproape Rolls.......
    nemti sau scumpit cam mult......
    5 5
  • Mai, nu uitati ca inainte de toate si BMW face ce fac si restul: afaceri cu masini. Faptul ca se renunta la niste chestii prin care marca in sine se identifica, se intampla pentru ca piata o cere. Am mai spus-o si ieri: VW a bulversat foarte puternic industria auto cand au aparut TSI-urile, adica motoare mai mici, cu puteri mari, cuplu mai mare, cu emisii mai scazute si consum mai mic, plus ca a ami luat si titlul de Motorul Anului cu as aceva. Parea a fi combinatia ideala. De-asta toti au trebuit sa se supuna trendului . Motoarele astea au intrat si la Audi (care este concurent direct al lui BMW), plus in versiuni TFSI. Practic motoarele BMW aveau un handicap direct: erau mari, puterea era mai mica, cuplu mai mic, consumul mai mare si pretul deasemenea mai mare. Sa produci un motor de 1.4 TSI si 170 CP este mai ieftin decat sa produci un cel putin 2.0 aspirat care consuma cu cel putin 3-4 l/100 km mai mult. De-asta cei de la BMW au venit si ei nu cu o tubina, cu doua. La dracu, cu trei chiar! Dar a fost o chesti prin care BMW a iesit din nou in evidenta, pentru ca nimeni nu mai are motoare cu 3 turbine. Deci faptul ca BMW nu a mai evoluat in directia cunoscuta de acum 10 ani, nu inseamna ca nu a mai evoluat aproape deloc.

    Iar in privinta tractiunii fata, tractiunea spate pe care o are BMW are avantaje si dezavantaje. Dezavantaje pe care tot mai multi le simt, iar alternativele tractiunii spate de la BMW se gasesc din belsug la Audi si Mercedes. Tineti cont ca acum cel putin 10 ani cand BMW se mandrea cu asa tractiune Audi era mult mai slab si Mercedes incepea sa isi sifoneze imaginea in special datorita Clasei E.

    "cea mai tare declaratie de acum 10-12 ani este urmatoarea: " nu vom produce niciodata masini cu tractiune fata", asta e cea mai tare decat toate"
    Foarte adevart ce spui. Asta am uitat sa scriu.
    16 0
  • @John vezi-ti de de tomberonu tau de Dacia ,,inteligentule" cum iti permiti sa te iei de BMW.
    6 3
  • @dan_grc. Nu era o comparatie intre masini per ansamblu, ci am facut referite la bord. PUNCT.
    Oricum am primit un raspuns care face lumina in ceea ce priveste marea majoritate a posesorilor de BMW. Sunt FOARTE limitati si cred ca daca isi permit un BMW de 50.000 de euro sunt super tari.
    Sa stii ca am vazut cocalari care si-au permis BMW de 60.000 de euro, deci tu esti slabut cu 45.000 de euro masina.
    Succes in investitiile voastre. Si am facut o greseala comparand ceva de la Volvo cu BMW. E jignitor pentru Volvo.
    Si daca BMW-ul asta aspira la titlul de masina perfecta, inseamna ca un Aston Martin, Maseratti, Bentley, Rolls Royce la ce titlu aspira ? Pentru ca trebuie sa luam ochelarii de cal de la ochi si sa ne trezim. In comparatie cu ele BMW-urile sunt niste carute obosite.
    1 15
  • @Andi. La BMW exista o varianta de cutie automata normala si o varianta de cutie automata sport, probabil la asta s-a referit..
    1 0
  • @John

    Nu faci decat sa-ti arati frustrarile, in primul rand am spus de 45 de mii cand a fost noua, eu n-am luat-o de noua si m-a costat muult mai ieftin, sunt cocalar dupa parerea ta? sa fii sanatos, n-am zis ca este masina perfecta seria 4, daca vroiai sa faci referire la bord, ti-am spus la ce trebuia sa faci, la S60, asa si eu pot sa zic ca seria 7 este peste S80 din multe puncte de vedere, cu toate ca sunt din clase diferite, deci cum sa zic, PUNCT, n-am chef sa ma cert cu tine, e clar ca esti superior doar pt ca esti fan Volvo.
    13 2
  • Sa ai grija ca nu cumva Volvo sa pice si mai rau la vanzari,cu modelele lor invechite si facelift la nesfarsit,nu sa faci vreo comparatie cu superbele BMW.Iar referitor la comparatia cu Maserati(care se scrie cu un "t") si celelalte e o utopie,ca si cum ai compara mere cu pere!Nu cumva si acestea din urma sunt niste carute obosite fata de Bugatti?Stii ce cred eu?Tu esti persoana care apari cu diferite nume,fanaticul acela fan Toyota,care avea "inteligenta" sa compare Toyota cu BMW,fiind in segmente total diferite,cand nici macar Lexus nu-i face fata.
    4 2
  • @john
    Relax, revino pe strada pt c-ai luat-o putin pe aratura, seria 4 poate sa aspire la masina perfecta ca stil si design, sau cel putin la asta cred ca s-a referit omul, daca faci comparatii cu Rolls si Maseratti nu cred ca poate fi un argument de bun simt, nimeni n-a facut astfel de comparatii, doar tu, iar comparatia Bmw vs Volvo, cu tot respectul pt Volvo, dar in momentul de fata este o comparatie disproportionata, oricum se vede de la o posta, cea mai iubita si cea mai urata marca, in acelasi timp, este clar Bmw, cel putin la noi, o fi insemnand ceva asta, habar n-am ce.
    14 2
  • @dan_grc si mda: sunteti simpatici. Toti cei care au pareri diferite de voi fata de BMW sunt niste frustati se pare.
    Cred ca fanii Volvo nu sunt superiori cu nimic, sunt chiar niste oameni mult mai normali decat cei care isi iau BMW. ASTA CU SIGURANTA. Superiori se cred toti cei cu BMW, cred ca o masina le da aripi ca REDBULL-ul. Cum zici ceva de BMW ca nu-ti place, cum le sare sapca din cap.
    Relaxati-va voi, ca aveti muschii prea incordati.
    BMW e cea mai iubita marca: am vazut un link cu un super cocalar care-i pupa stema de pe volan, deci clar mai rar vezi asa dragoste.
    Bine mai baieti, fie BMW cea mai mare si mai tare marca, ... si cea mai "perfecta" pentru voi.
    2 13
  • John, atata timp cat ii bagi in aceiasi oala pe toti eu zic sa te abtii ca esti pe langa si te faci de ras.
    Eu am un VW desi sunt fan Volvo de cand ma stiu. Problema este ca inca nu imi permit un Volvo insa voi avea unul la un moment dat. Poate peste 2,3,5 ani, poate chiar mai mult. Dar sigur voi avea unul.
    Cand mi-am cumparat VW puteam sa-mi iau un Volvo, insa nu era atunci momentul. Plus ca o masina premium inseamna si intretinere premium.
    Si spune-mi si mie ce vina are masina ca este considerata a fi una de cocalari, daca proprietarul e idiot?! Poate ca pentru tine toti cei care au un BMW sunt niste cocalari, idioti si frustrati. Ah, nu stai, ca cei care au Volvo, Mercedes, Lexus sau altceva premium bubuie de bun gust si cultura. Toti, evident. Si fac referire la toti pentru ca ai spus de turme.
    Si la cum ai demonstrat ca gandesti, probabil ca daca in loc de o sigla BMW pe capota ar fi un romb argintiu, poate ca nu iti sarea sapca din cap. Poate ca iti rupeai hainele ca sa ne arati muschii. Stii tu de ce spun asta.
    16 3
  • MDA......tipic romanesc.Cu siguranta va fi cel mai slab coupe la vanzari. La fel cum seria 7 , s-klasse si A8 nu vor reusi niciodat sa doboare recordul la vanzari pe care l-a doborat LS mai ales in sua. Si nici SUV-urile EU nu vor dobora recordul lui RX la vanzari.
    2 12
  • @John,bati campii omuletu...
    8 2
  • SI inca un examplu de cocalareala este atitudinea fanilor inflacarati BMW: adica daca nu sunt de acord cu ideile altora, apasa repede pe "Raporteaza abuz", sa li se ascunda comentariile acelor persoane.
    Pai mai amaratilor, cand voi va dati cu parerea despre Volvo, Lexus, Toyota si altele, emitand numai pareri diferite, voua v-a ascuns cineva comentariile ?
    Vedeti voi acum unde e frustarea si cine se oftica ?
    Cam asta ar fi diferenta intre un fan Volvo si un cocalar cu BMW.
    Cei cu Volvo accepta ideea ca exista si alte pareri, cocalarii se cred cei mai buni si cred ca ale lor BMW-uri aspira la titlul de masina perfecta.
    Dar ce sa-i faci. Asta e nivelul de educatie. Aici e "buba mare" la romani. Toti mucosii care fac 18 ani primesc BMW de la mami si tati.
    0 6
  • Ioane ,dupa cum scrii si gandesti,si tu ai implinit 18 ani .Numai ca ai primit doar un Volvo nerasturnabil si ti-i ciuda de mori. Pe bune acuma! Ai ceva probleme,de trebuie sa jignesti pe toata lumea care nu inghite Volvo?
    Deci tu ai Volvo si esti cel mai educat(avand Volvo,nu este o conditie necesara si suficienta sa fii educat),iar ceilalti sunt cocalari?Eu si multi altii am intalnit posesori de bmw care sunt cu mult peste tine.Dupa cum ai citit mai sus, sunt si alti fani Volvo educati care nu-s de accord cu tine. Semeni foarte mult cu ala care ridica in slavi automobilul japonez. Pacat de tine!
    6 1
  • @Lache:
    1. nu am Volvo. Deci asta e prima concluzie proasta trasa de tine. Dar asa trag concluzii unii super educati.
    2. Apreciez Volvo, Honda, Toyota, Porche si marci care fac mult mai multe decat sa se laude.
    3. Am mult mai multi ani decat 18.
    4. Am condus si BMW, Audi, VW, deci imi dau cu parerea in cunostinta de cauza, nu ca alde Dorel care stiu BMW si nimic altceva.
    5. La categoria cocalari poti sa mai adaugi 1. Cam asta e impresia pe care mi-ai lasat-o.
    Nu cred ca e numai unul care ridica in Slavi automobilul japonez. Sunt cu MILIOANELE. Dar ce sa stii tu, ca pentru tine exista doar masini germane si nimic altceva. Nu ai condus in viata ta altceva si nu ai cu ce sa compari. In schimb iti dai si tu cu parerea ca un mare cunoscator.
    1 5
  • @John, deci cei care ridicla in slavi pe cei de la Renault, in conditiile in care unul din ei esti si tu, sunt niste cocalari? Bun asa, s-a facut lumina in privinta fanatismului Renault.
    6 1
  • Lache este mai cunoscator ca majoritatea de aici, mai ales la partea de mecanica, sunteti milioane care ridicati in slavi automobilul japonez? Si ce-i cu asta, milioane sunt si cei cu masini germane, frantuzesti, americane, la tine toti sunt cocalari care te contrazic, du-te baiatule si lasa-ne.
    4 1
  • @Pana: Ai vezut tu in comentariile mele de mai sus facand referire la Renault ? Eu stiu ca multi din cei care-si iau BMW nu prea stiu sa citeasca, dar nici chiar asa sa vada ceva ce eu nu scriu.
    Pai mai Pana, tu si cu dan_grc aveti nevoie clar de ochelari. Vezi ca Dan are unii speciali cu care vede sarita vopseaua de pe niste indicatoare de bord transparente. Desigur de la Toyote care sunt cele mai proaste masini
    Deci sunteti fenomenali.
    Einstein a zis: “Două lucruri sunt infinite: universul și prostia omenească, și încă nu sunt sigur de primul”. Cred ca a intalnit multi ca voi.
    1 8
  • @alou gionica inglezule,giaponezule suedezule sau ce-oi fi,sa sti ca,comentariile se ascund daca primesc prea multe voturi negative,nu de la report.
    4 1
  • Ioane ,stii ,cand ma uit pe aici pe Automarket,incep sa prind curaj.Toata lumea stie ca sunt milioane care ridica in slavi japs-ul.Nimic rau in asta.Dar este unul unic,bah.Si tu dai dovada ca esti pe aceeasi treapta cu el.Interesant.Nu sunt de accord cu tine(sunt de accord cu masinile pe care le admiri tu,sunt de accord si cu altele pe care le urasti tu), sunt cocalar.Citeste mai bine ce am scris eu.Am scris ca ai 18 ani? Am scris ca gandesti ca un ofticat de 18 ani.Cand am spus ca ai Volvo,am spus in general,nu m-am referit la tine.Stiu multe despre masini.Am lucrat cu multe modele.Japoneze,europene,americane.TOATE sunt interesante in ceea ce ofera(ma refer la partea tehnica,trebuie sa-ti dau mura-n gura ca sa nu mai interpretezi).Nu cred ca japsii au mai mult de 10 ani pe piata din Romania,deci multi romani nu au vazut japoneze mai vechi de 15 ani. Am avut mai multe japoneze(citeste bine: am detinut si detin japoneze) mai multe decat iti vei permite tu in viata ta. Ultimele 2 propozitii sunt scrise in stilul tau. Am vazut ca sunt multi pe aici care schimba masinile noi ,ca pe sosete. Si tu esti unul din aia?
    5 1
  • @John
    "Ai vezut tu in comentariile mele de mai sus facand referire la Renault ?"
    Nu am vazut in comentariile de mai sus, am vazut in schimb cum pupi in teava de esapament tot ce inseamna Renault. Deci asemanarea isi are rostul.
    "Eu stiu ca multi din cei care-si iau BMW nu prea stiu sa citeasca..."
    Bla, bla, bla. Stii foarte prost. Nu zic ca toti sunt niste intelectuali, dar vezi ca cei care sunt analfabeti cu masini straine sunt mai multi la marcile non premium pentru ca sunt mai accesibile. Si cum multi nu isi permit (nici macar) o nemteasca, e ok si un "renou". Ah, analfabet nu inseamna sa dai cu masina in copac si sa mori. Aia e inconstienta si repet, masina nu are nici o vina ca soferul este un maaaare bou. Mai bine ca pateste asa decat sa il intalnesc in drum si sa ma trezesc din coma pe patul de spital.
    Si referitor la Einstein, Doamne ajuta ca nu poate sa stie in ce ipostaza jenanta l-ai bagat. Jenanta pentru tine, evident.
    Lasa, ca am avut si noi un mare om care nu a avut norocul sa fie atat de sus ca Einstein, care a zis: "Stiu ca sunt prost. Dar cand ma uit in jur, prind curaj." Nu spun cine, cand te dai peste cap cat de tare este un constructor si absolut nimeni nu se pune cu el (evident ca acela nu e BMW... cum ar indrazni BMW sa se ridice la nivelul lui Renault?) inseamna sa imi bat joc de tine daca te intreb cine a spus asta.
    Vezi, sa te feresti de BMW-uri ca aia care le conduc nu stiu ce e ala condus. Celor care conduc altceva poti sa le faci semn sa opreasca la prima benzinarie, sa beti la un ceai si sa discutati despre "filisofii filosofice", despre DCI-uri excelente si o Laguna foarte buna, un Renault care acum 10 ani era una dintre cele mai tari" marci din Europa cand venea vorba de fiabilitate etc. etc.
    Apropo de Laguna pe care unii o laudau. Celebrul ADAC o pune undeva langa Peugeot 407 cand vine vorba de fiabilitate. Tare sau ce?
    Zau asa, nu-i mai baga pe toti in aceiasi oala ca te faci de ras. Macar indivizi ca Dan, Mafia sau tzenu stiu sa-ti spuna concret de ce le plac BMW sau marcile japoneze. Nu iti dau in cap cu statistici ADAC cum faci tu si inca 2-3 in alta parte. Asta inseamna sa fii fan.
    Nu prea imi place sa scriu pe-aici. Insa la arogante si atacuri in conditiile in care esti pararel nu ma pot abtine.
    11 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru