Citroen Grand C4 Picasso - noul monovolum cu şapte locuri al francezilor a "slăbit" 100 kilograme

de Sebastian Toma
Joi, 27.06.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroen a prezentat primele imagini oficiale ale versiunii cu şapte locuri a lui C4 Picasso. La fel ca predecesorul său, modelul se numeşte Grand C4 Picasso, dar vine cu o platformă nouă, care îi reduce masa cu 100 kilograme.

Esential 110 kilograme reprezintă diferenţa de masă dintre vechea şi noua generaţie a lui Grand C4 Picasso.
Citroen Grand C4 Picasso, cel mai mare monovolum din gama francezilor, a primit o nouă generaţie. Modelul este mai mare decât fratele său cu cinci locuri, cu toate că este unul dintre cele mai scurte modele din segment, totul graţie platformei EMP2 a concernului PSA. Această platformă îi aduce lui Grand C4 Picasso un alt beneficiu important – reducerea masei cu 110 kilograme faţă de precedesorul său. Astfel, prin schimbarea platformei, Citroen a reuşit să îmbunătăţească atât manevrabilitatea, cât şi performanţele şi eficienţa monovolumului său.

Potrivit primelor informaţii oficiale, gama de motorizări va include şi o unitate 1.6 Hdi, care anunţă emisii de numai 98 de grame CO2 pe kilometru în compania transmisiei automatizate ETG6. Această transmisie este o unitate robotizată cu şase trepte, al cărei acronim înseamnă Efficient Tronic Gearbox.

În raport cu generaţia precedentă, a crescut ampatamentul şi lăţimea modelului, în timp ce înălţimea podelei şi distanţa dintre roţile din faţă şi bara faţă a scăzut la cel mai mic nivel din segment. Acest lucru se traduce printr-un plus de spaţiu interior şi printr-o îmbunătăţire a manevrabilităţii.

Urmareste Automarket
Francezii au anunţat şi o unitate BlueHDI de 150 CP, care are o cilindree de 2.0 litri şi emite 110 grame CO2 în regim mixt.
Practic, vorbim despre o preluare a gamei de motoare de la fratele cu cinci locuri al lui Grand C4 Picasso. Noul model este aşteptat să debuteze la Salonul Auto de la Frankfurt, programat pentru luna septembrie.

Via Citroen

Comentarii (11)

  • SUPERBA !!!
    22 5
  • pe drumul cel bun...design ok,motorizari bune ,masa redusa considerabil,ce mai...?dar nu am vazut specificatii la hdi-ul de 1,6 as fi fost tare curios.si o intrebare- oare ce relevanta are in randul potentialilor cumparatori ,emisiile co2,nu de alta dar in RO lumea dupa cate stiu eu nici nu prea pomeneste de acest aspect?
    11 3
  • Vasilica
    Fata de ce cazane odioase existau pana acum, clar este un pas in fata acest model!
    14 16
  • Inotdeauna mi s-a parut ca cei care au intr-o discutie despre automobile cuvantul "cazan" in vocabular sunt niste indivizi de joasa speta, needucati, in concluzie niste mascarici. E clar ca au o cultura auto facuta la o "samanta" langa scara blocului. Nu m-am inselat niciodata.
    30 3
  • Excelenta masina pentru o familie mare...insa pretul unei versiuni de top va ajunge spre 35.000-40.000 euro ceea ce va rezulta in vanzari destul de scazute asa cum ne-a obisnuit Citroen in ultimii ani.
    11 3
  • @Andy
    In general vorbim de un segment de nisa si nu de unul de volum. Avand in vedere ca japonezii care nu se pot plange de vanzari sunt ca si inexistenti in Europa la acest capitol, chiar este un act de curaj ca Citroen incearca sa reziste. Avand in vedere ca vorbim totusi de un producator din tara in care s-a inventat Espace-ul, cred ca este o chestiune de orgoliu.
    14 0
  • Masina nu a fost conceputa doar pentru Romania... emisiile de CO2 sunt corelate direct cu consumul de combustibil, cu cat un autovehicul consuma mai putin carburant cu atat emite mai putin CO2 deci acesta ar fi un avantaj direct pentru cumparatorul din orice tara. Toate astea fara a se degrada performanele motorului, din contra. In plus, in alte tari (Franta de ex.), cumparatorul poate beneficia de o prima de la stat daca achizitioneaza un autovehicul cu emisii scazute de C02
    10 0
  • Si la noi, daca cumperi o masina ce emite CO2 sub 100g, primesti 500 lei :)
    7 0
  • Vasilica
    @mda Esti tu mega inteligent si nu stim noi referitor la cuvantul "cazan" cred ca l-am auzit pe M Badea zicand asa la masini in general.Dar pana la modelul acesta chiar se potriveste perfect cuvantul
    6 11
  • Superba masina. Nu am vazut detalii despre interior (bord, etc) dar daca pastreaza aceiasi linie va ramane o masina de referinta la capitolele spatii de depozitare, ergonomie, confort, etc...

    Singura problema a masinii este costul :). in rest pot spune ca este masina perfecta pentru familie.

    PS. Cei care nu vedeti decat un "cazan" incercati sa faceti un drum lung cu c4 grand picasso in care sa testati direct confortul interior si mai vorbim dupa.
    9 1
  • @Vasilica
    Daca iti faci cultura auto de la M Badea e clar :)))))))))) Unii isi fac cultura auto cumparand mormane de reviste auto, uitandu-se la emisiuni specializate, altii desfacand motoare din pasiune, testand nenumarate masini, dar tu... te uiti la Mircea Badea! Prea tare! =))
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru