Accidentul lui Paul Walker naşte controverse: Porsche, acţionaţi în judecată de văduva şoferului

de Sebastian Toma
Marti, 13.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kristine Rodas, soţia celui care conducea maşina în care Paul Walker şi-a pierdut viaţa, a acţionat în instanţă compania Porsche motivând că modelul Carrera GT are defecte de siguranţă care au dus la decesul ocupanţilor în urma accidentului.

Esential 150 km/h este viteza pe care a avut-o Carrera GT-ul din imagine la momentul impactului.
Compania Porsche a fost acţionată în instanţă în Statele Unite ale Americii în legătură cu nivelul de siguranţă al lui Carrera GT, supercar-ul produs între 2004 şi 2007 în doar 1.270 de exemplare. Acţiunea vine din partea lui Kristine Rodas, văduva lui Roger Rodas, care spune că maşina în care soţul său şi Paul Walker şi-au pierdut viaţa avea un design defectuos şi probleme mecanice, toate cauzate de felul în care a fost proiectat vehiculul. Printre defectele menţionate se numără lipsa unui crash-cage (cuşcă de protecţie în cazul unui impact grav, specifică modelelor de competiţie), o eroare de proiectare a suspensiei şi lipsa unor elemente de siguranţă la nivelul rezervorului de carburant.

Aceasta este ultima fotografie care-l surprinde pe Paul Walker înainte de accidentul care i-a curmat viaţa.

Mai mult decât atât, văduva lui Roger Rodas susţine că şoferul Carrera GT-ului în care Paul Walker şi-a pierdut viaţa nu conducea cu o viteză mai mare de 55 mile pe oră, echivalentul a 88 km/h, cu toate că rezultatele anchetei au arătat că vehiculul rula cu aproximativ 150 km/h la momentul impactului. Contrar primelor informaţii, vehiculul pe care Roger Rodas îl conducea nu era implicat într-o întrecere stradală. Încă de la început, viteza excesivă a fost văzută ca principala cauză care a dus la producerea acestui accident.

Atât Roger Rodas, cât şi Paul Walker erau pasionaţi de automobile, iar şoferul vehiculului era un pilot profesionist, având la activ mai multe participări în diferite competiţii din SUA.

Roger Rodas şi Paul Walker şi-au pierdut viaţa într-un accident care a avut loc pe 30 noiembrie 2013, când se întorceau de la un eveniment la care au participat pentru a promova fundaţia caritabilă a actorului, Reach Out Worldwide.

Urmareste Automarket
După ce anchetatorii din partea statului american au finalizat investigaţia proprie, o echipă de ingineri de la Porsche a analizat rămăşiţele vehiculului şi a concluzionat că automobilul nu avea nicio problemă tehnică, dar că anvelopele sale aveau o vechime de nouă ani. Ulterior, divizia din America de Nord a companiei Porsche a emis un comunicat referitor la rezultatele anchetei, în care au specificat că vehiculul a fost modificat faţă de starea în care a părăsit fabrica şi că au fost găsite indicii care arată o întreţinere neglijentă.

Via Jalopnik | SKY | WCF 

Comentarii (14)

  • razvan magureanu
    la cum arata masina, nu pare a fi avut doar 88 km/h. daca insa a avut doar 88 km/h ceea ce eu nu cred, atunci intr-adevar porsche are o problema.
    23 4
  • Ancheta oficiala sustine ca avea 150, vaduva spune ca avea 88 km/h, eu cred ca s-a uitat la prea multe filme cu buget redus, eroare de proiectare a suspensiei cica, si-a gasit un avocat care a pacalit-o ca poate sa aiba sanse sa obtina milioane de la Porsche, penibil.
    47 3
  • 9 ani vechime???! Daca nici un proprietar de Carrera GT nu-si permite sa schimbe anvelopele la timp....Posibil de acolo sa li se traga.
    32 1
  • world reject
    O nesatula invatata cu trai bun.P.W. nu mai aduce bani cu sacu` si fufa s-a gandit la o gainarie tipic americana( te dau in judecata ca nu-mi place cum miroase parfumul tau).
    Pai .bah,tuto, rudele celor care mor pe bicicleta sau moto ar trebui sa dea in judecata fabricantul ptr ca n-a rezistat la coliziunea cu TIR-ul?(exagerez).
    O lume plina de cretini.
    34 7
  • Marian
    Mare-i gradina si multi au sarit gardul....
    Pai daca masina are design defectuos, cine i-a pus sa o cumpere ? Sau aia or fi ca romanii si daca pui semn de Porche pe o cutie de tabla se reped sa o cumpere ? :) Daca avea probleme la motor, cine i-a pus sa plece cu ea si sa faca curse pe strazi publice ?
    Pai va dati voi seama de cate ori ar fi trebuit sa fie dati in judecata companiile BMW si Audi pentru ca la noi in tara fac acccidente "fara numar" si ca strica santurile saracilor oameni de prin sate si comune ?
    Sunt penibili si astia cu ideile lor, dar daca se aduna destule reclamatii, poate vor avea succes. Deci romani, puneti mana pe scris reclamatii si poate primiti la schimbul unor jafuri germane vechi de peste 20 de ani si cu cateva sute de mii de km reali, niste masini noi... Niste M3 sau M4 care costa "doar" 75.000 euro si cu care puteti ajunge mai repede dupa Paul Walker.
    19 2
  • razvanis
    Asta suna ca povestea cu cel care a dat in judecata producatorul dupa ce a ajuns in santuri, pentru ca nu i s-a spus ca "cruise control" nu se ocupa si de directia automobilului.
    12 2
  • Unii isi inchipuie ca testele facute de Institutele de siguranta EuroNcap sau care or mai fi, testeaza doar de fraieri masinile doar la 60 Km/h. Se stie ca mai sus de viteza asta doar sfantu duh te mai scapa, deoarece se rup organele in tine, nu neaparat trebuie sa te faca bucati. Dar al dracului cate cunostite are o fofo despre masini..... ma lasi ...
    5 4
  • pai nici amaratul de proprietar de logan nu tine niste anvelope 9 ani, daca le tii atata la un porsche si mai vrei sa mergi cu 150 trebuie sa fii dus cu barca rau de tot!
    15 2
  • pana la urma un crash-cage cred ca ar fi facut o diferenta majora, chiar si la 200 la ora.
    Sa nu uitam de pozele cu ferrari-uri rupte in 2 (special facute pentru a se intampla asta in cazul unui accident) pentru a dispersa energia inafara zonei de siguranta destinata pasagerilor.
    11 4
  • @KALEL
    Am vazut un crash test cu un Smart la 100 km/h intr-o bariera din beton.Desi avea crash-cage si manechinul nu patise nimic, organele interne ar fi fost varza.
    11 0
  • la 150km/h plus un mic "copac" in centrul masinii ... slabe sperante de supravietuire

    domna vaduva ... sa se apuce acu sa scoata experti in domeniul auto care sa ia la bani marunti masina (alta.. ca asta este arsa..) si sa o caute de suspensii ... mare mirare ar fi sa nu se gaseasca un american care sa spuna ca Porsche face masini de doi lei ...
    6 0
  • eu m-am lovit pe autostrada cu putin peste 100 in balustrada din metal,impins acolo de un polo in care "vaca" era adormita la volan, apoi in 3 roti si pe laterala am mai julit asfaltul vreo 90 de metri (eram cu E70 X5) si n-am patit nimic. ca noroc ca nu venea masina/camion din spate...

    Deci depinde si de masina (in porportie de 65%-85%).-restul e noroc pur....
    5 0
  • @world reject - Cea care a facut plangerea a fost sotia soferului nu cea a lui P.W. Nu ca pe fond nu ai avea dreptate.
    6 0
  • La cum arată mașina clar avea peste 100 km la oră și nu cred că o astfel de mașină nu poate fi controlată la o viteză de circa 100 km/h.
    Și tanc dacă era, la oprirea bruscă de la o astfel de viteză, rămâi în cel mai fericit caz ,,legumă,, ptr. tot restul vieții.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru