AFM anunță că în 13 decembrie va începe înscrierea pentru finanțarea stațiilor de încărcare electrice

de Tiberiu Safta
Vineri, 10.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Administrația Fondului pentru Mediu a anunțat că, începând cu data de 13 decembrie, instituțiile publice și unitățile administrativ-teritoriale care vor să participe în cadrul programului „Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în localități” vor putea să primească finanțare din partea AFM pentru instalarea acestor stații.

Mai multe instituții publice și administrativ-teritoriale din România vor putea depune cereri de finanțare pentru instalarea de stații de încărcare pentru mașinile electrice, începând din 13 decembrie. Cererile vor putea fi depuse prin intermediul aplicației informatice puse la dispoziție de către AFM (Administrația Fondului pentru Mediu).

Instituțiile și unitățile administrativ-teritoriale care au deja conturi deschise în cadrul Programului Eficiență Energetică și Programul Iluminat Public vor putea să le folosească pentru depunerea cererilor de finanțare din cadrul „Programului Stații de reîncărcare pentru vehicule electrice în localități”. Acest program se adresează unităților administrativ-teritoriale organizate la nivel de municipiu, județ, oraș și comună. Aici intră și Municipiul București, alături de subdiviziunile sale.

Programul permite și implicarea din partea instituțiilor publice/UAT (Unități Administrativ Teritoriale) din stațiuni turistice de interes național și local, precum și a zonelor metropolitane ale municipiilor și reședințelor de județ.

Toate acestea vor putea beneficia de fonduri pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și încurajarea utilizării de mașini electrice.

Conform programului, bugetul alocat sesiunii de finanțare este de 500 milioane de lei. Finanțarea în sine va fi acordată în proporție de 100% din cheltuielile eligibile, evident, în limita sumelor acordate către solicitanți. Pentru instalarea unei stații de încărcare, suma totală acordată este de 190.000 de lei. AFM a precizat că finanțarea se va acorda proporțional, pentru fiecare categorie de solicitant.

Asta înseamnă că finanțarea va fi de 800.000 de lei pentru instituția publică și 8 milioane de lei pentru UAT (valabil pentru municipiul București). Aceeași sumă de 8 milioane de lei va fi acordată și pentru fiecare subdiviziune a capitalei. Restul sumei de bani va fi distribuită astfel: 4 milioane de lei pentru UAT – municipiu de rang I; 3 milioane de lei pentru UAT - municipiu de rang II; 2 milioane de lei pentru UAT – oraș; 1 milion de lei pentru UAT – comună și 4 milioane de lei pentru UAT – județ.

Instituțiile publice/UAT de interes național vor primi fiecare câte 3 milioane de lei, cele de interes local vor primi câte 2 milioane de lei, iar zonele metropolitane a municipiilor și reședințelor de județ vor primi tot 2 milioane de lei.

Instituțiile și UAT-urile care vor să participe în cadrul acestui proiect se vor putea înscrie în limita a 150% din bugetul alocat Programului.

via Economica

Comentarii (3)

  • banii ar ajunge pentru circa 100000 de statii de incarcare de putere mica la nivel national, daca nu cumva pentru chiar mai multe. greu de crezut ca se vor depune cereri pentru mai mult de o zecime din fonduri, dar chiar si asa, posibilitatea, teoretica, cel putin, de a schimba radical conditiile de incarcare pentru un viitor parc auto national dominat de ev-uri este de luat in seama
    4 4
  • Acum ramane de vazut cate comune vor fi interesate de asa ceva, pentru ca la acest nivel trebuie insistat, in orase deja sunt statii de incarcare, ar trebui inmultite si in zonele rurale, astfel planificarea unei calatorii verzi ar fi mult simplificata.
    1 1
  • Foarte frumoasa initiativa. Bravo!

    Numai ca mie mi-a soptit o viorea ca Romania importa SUTE DE TONE de deseuri (gunoaie) din Europa, pe care le distruge/arde generand ditai codoiu si aerosoli toxici. Te pomenesti ca banii pentru statiile electrice provin din importul de deseuri si arderea lor! Dracia dracului! :)

    O intrebare nevinovata si tema de dezbatere: de ce ne furam singuri caciula? Care e diferenta pe care o fac cateva sute de EVuri fara noxe intr-un parc auto cu varsta medie de 16.5 ani (8,1 milioane vehicule). Asta inseamna ca vreo 3 milioane de vehicule in Romania sunt niste tinerele de 20 de ani etate, si mai mult. Pe cine credem ca prostim cu asemenea masuri?

    O logica elementara prin prisma datelor din teren ar trebui sa ne faca sa luam masuri pentru intinerirea parcului auto cu masini conventionale, mai multe si mai ieftine. O masina cu motor mic pe benzina e ieftina si aproape nepoluanta.

    Cu sumele uriase cheltuite pentru vise electrice s-ar putea crea un program de tip Rabla mult mai "incluziv" (ca si asa le place socialistilor cuvantul asta). Eu m-as gandi chiar la un program "Rabla" pentru masini rulate, dar mult mai noi, accesibile pentru cat mai multi. Sa zicem cu o vechime de maxim 4-5 ani. Poate ca o sa imi sara multi in cap, dar ar fi un program mult mai destept si cu un efect mult mai clar in ce priveste poluarea si MAI ALES siguranta in trafic. Asta daca ar sta cineva sa judece pragmatic si ar dori cu adevarat binele nostru, al tuturor. Min Mediului ar putea gasi o formula prin care sa se importe vehicule rulate verificate si cu garantie (sa zicem un an de zile). Ar elimina mafia din domeniul importului auto (celebrii "samsari"), ar conferi incredere cetatenilor. Ar fi linistiti ca nu si-au dat banii adunati cu greu pe masini masluite cu probleme tehnice ascunse. Toata lumea ar avea de castigat. S-ar putea face un asemenea program prin parteneriat public-privat cu dealerii auto. Ar aduce bani la buget, ar crea locuri de munca, ar da de lucru firmelor conexe (de transport de ex), totul ar fi la vedere, TVA platit in tara, nu in Germania, taxele platite samd samd. Repet: toata lumea ar avea de castigat.

    Noi insa? Ce facem? Bagam sume colosale in niste solutii care aduc beneficii doar acelui segment de populatie care oricum are posibilitati materiale considerabile. Beneficiile pentru populatia generala sunt aproape 0. Cred ca un asemenea program ar arata ca le pasa conducatorilor nostri iubiti de noi in primul rand, si apoi chiar si de mediul inconjurator. Nu e nicio rusine sa recunosti oficial ca ai posibilitati financiare reduse. Rusine e sa dai pe mare, sa incerci sa pari ceea ce nu esti.

    PS: vechimea medie a parcului auto din UE e de 11.5 ani. Aceasta simpla realitate ar trebui sa intoarca cu susul in jos visele unor electrificati de p'aici...
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru