De-a lungul timpului, guvernul statului California a impus măsuri mult mai stricte cu privire la emisiile provenite de la automobile față de celelalte state din SUA. Recent, guvernul din California a adoptat un mandat de electrificare a vehiculelor, prin care vânzările de mașini și camioane cu motoare termice urmau să fie complet interzise începând din 2035.
Mai mult, același mandat prevedea și o reducere treptată a emisiilor de CO2 provenite de la vehicule. De exemplu, mandatul preciza că aproximativ 35% dintre toate mașinile noi vândute în California până în 2026 trebuiau să fie vehicule electrice, hibride PHEV sau cu hidrogen. Până în 2030, 68% dintre toate vehiculele vândute în California trebuiau să fie cu zero emisii.
Acum, însă, acest mandat tocmai a fost suspendat printr-o decizie a guvernului federal al SUA. Senatul american a votat pentru anularea acestui mandat, astfel încât mașini și camioane cu motoare termice vor putea fi vândute acum și după 2035.
În ciuda acestei decizii, Gavin Newsom, guvernatorul Californiei, spune că statul american va continua să își atingă obiectivele climatice deja stabilite. El spune despre asta că reprezintă o „responsabilitate legală în temeiul actului federal privind aerul curat de a proteja comunitatea noastră și de a reduce poluanții de referință la nivelurile impuse de legea federală.”
Fără îndoială, decizia guvernului federal al Statelor Unite va duce la o dispută legală între guvernul american și cel al statului California. Chiar și așa, există deja și reacții din partea producătorilor și legiuitorilor care s-au împotrivit acestui mandat de electrificare. Ei consideră această decizie ca fiind o victorie pentru alegerile făcute de clienți, dar și pentru creșterea locurilor de muncă în uzinele din Statele Unite.
via Motor1
Ca să răspund la niște clișee obosite, pe mine nu m-a obligat nimeni să arunc TV-ul alb negru și nici nu s-a interzis fabricarea lor, idem la telefoane și altele de genul.
Momentan să păstrăm actualul standard al vieții este problematic… migrarea către un parc auto 100% electric este un Giorgism. Da, știm ca ar ajuta sănătatea, poluarea etc, dar pur și simplu nu se poate cu soluțiile actuale. Ar fi ok să continue dezvoltarea și optimizarea BEV-urilor de oraș pentru a rezolva cât de mult posibil problema acolo unde doare cel mai mult, dar fără stații de încărcare individuale care să permită încărcarea peste noapte, nu văd cum s-ar putea schimba lucrurile. Încărcarea pe timpul zilei la stații publice nu are cum să fie o soluție.
Pe langa asta, clovnul orange are un ego extrem de sensibil si orice s-a facut inainte impotriva pipotei lui, acum sterge cu ura nazista. Deci orice altceva decat drill baby drill, e atac direct la persoana. Ma mir ca mariajul cu marlanul de musk a tinut pana acuma.
Iar cu California democrata a avut din totdeauna un ghimpe de intepat ori de cate ori s-a ivit ocazia.
Focile în lipsă de informații aplaudă măsurile dictatoriale de interzicere a motorizărilor clasice
Chiar așa Matei… bucură-te de natură, este cel mai bun lucru pe care-l putem face ;)