Alfa Romeo și Lancia nu vor fi abandonate: șeful Stellantis promite investiții în următorii 10 ani

de Alexandru Monenciu
Joi, 13.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Șeful Stellantis a vorbit recent despre viitorul mărcilor din Grup. Potrivit oficialului, toate brand-urile vor avea o șansă de afirmare și vor beneficia de investiții în următorii 10 ani.

Stellantis este cel mai nou grup format în industria auto. Portofoliul include nu mai puțin de 14 mărci, inclusiv unele care au făcut istorie, dar care și-au pierdut din strălucire odată cu trecerea anilor. Ne referim aici la Alfa Romeo și Lancia.

Șeful Grupului, Carlos Tavares, a declarat cu ceva timp în urmă că nu va renunța la nici unul dintre cei 14 producători. Mai mult, Tavares le acordă tuturor o perioadă de 10 ani în care să dovedească ce pot și promite că vor beneficia de investiții.

"Oferim fiecăruia o șansă, dându-le un interval de 10 ani și finanțări pentru a realiza o strategie de bază. Directorii executivi trebuie să fie clari în promisiunile care țin de marcă, clienți și țintele de comunicare. Dacă vor reuși, foarte bine. Fiecare marcă are șansa de a face ceva diferit și de a atrage clienți," a precizat șeful Stellantis în cadrul evenimentului Future of Cars organizat de Financial Times.

În ceea ce privește viitorul acestor companii, Alfa Romeo pare să fie pe drumul cel bun.

Italienii pregătesc un facelift major pentru Giulia, și probabil pentru Stelvio, dar și două modele noi: Tonale și Brennero.

De cealaltă parte îi avem pe cei de la Lancia care au în portofoliu un singur model, Ypsilon, și sunt activi doar pe piața din Italia.

via Autocar

Comentarii (7)

  • inexorabil
    Este ca-n bancul acela sec. În şedinţa consiliului de administraţie, se sporovăia de ceasuri întregi despre investiţii, planuri de investiţii şi ţinte de investiţii. La un moment dat, Gâgă îşi pierde răbdarea şi ia cuvântul neinvitat: “Da’ despre bani când vorbim şi noi?”.

    Pe tovarăşul Tavares nu-l doare gura să promită câte în lună şi în stele. Dar cu ce bani??? Că doar n-are de gând să stoarcă potenţialul (inclusiv de imagine) al armăsarilor Jeep şi RAM până vor deveni gloabe. Mă rog, zic şi io.

    În fond şi la urma urmei, în ce scop s-a format super-ciorchinele Stellantis? Pentru investiţii sau pentru…reducerea lor?! Este la mintea cocoşului că platformele şi motoarele comune nu echivalează cu investiţiile!!! Cu alte cuvinte, neputinţa mea adunată cu neputinţa ta şi cu neputinţa lui x nu este egal cu putinţa NOASTRĂ.

    Măcar să fi fost sinceri în alegerea denumirii: JeepRAMis.

    PS. Mă umflă râsul…Ce şi de ce să “investeşti” în Lancia? Ca s-o readuci în prim-planul…WRC? Scuze, delirez cu ochii deschişi. Sau ca să operezi nişte modificări de formă pe amărâtul de Ypsilon? De mare lucru n-ar fi nevoie ca să-l transformi în “subcompact crossover”. Coupé este oricum, aşa că n-ar mai trebui decât un ritual e-voodoo.
    13 6
  • @inexorabil
    Bine ca esti tu destept!
    3 1
  • inexorabil
    Mafănikkk, în loc de replică:
    “Nu sunt deştept, dar, când privesc în jur, prind curaj” (Ion Creangă).
    2 4
  • Johnny
    Sper peste 10 ani sa nu discutam doar de modele de colectie marca AR
    2 0
  • Cele 2 marci nu ar trebui abandonate sub nici o forma. Au istorie, traditie si un pedigree cum putine alte marci au. Ar putea relansa Lancia ca o marca sportiva cu preturi undeva sub Porsche (ceva gen Alpine) iar Alfa poate "duce" imaginea unei marci lux "entry level" cu valente sportive ( ceea ce au si facut deja). Cred ca pot fi o alternativa solida la ceea ce ofera BMW, iar o gama mai redusa, dublata de o imagine mai "exotica" ar putea readuce succesul inapoi. Eu unul am incredere mare in Tavares si inteleg ca nu poate schimba totul intr-un timp scurt, tocmai datorita situatiei financiare a grupului. Dar, daca nu se vor ivi certuri intre marcile grupului, cred ca vom avea o forta majora pe piata in urmatorii 5-10 ani.
    2 0
  • Johnny
    @alpine77...cand zici gama mai redusa faci aluzie la bmw sau alte branduri, ca mai redusa decat 2 modele e doar o varianta
    1 0
  • @ Johhny- Prin gama mai redusa m-am referit la Alfa care ar trebui sa aduca doar cateva modele (4-5), nu multe, mai putine decat BMW pentru a fi dezvoltate bine si a investi banii cu cap fara a se intinde mai mult decat trebuie. Si nu ma refer la gama actuala care este aproape inexistenta, nu mica.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru