Analiză: profitul service-urilor auto a crescut cu 90%, în perioada 2013-2018

de Paul Cosma
Duminica, 26.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Între 2013 și 2018, cifra de afaceri a service-urilor auto a crescut cu 20%, iar profitul a urcat cu 90% în aceeași perioadă, se arată într-o analiză a Biroului Asigurătorilor de Autovehicule (BAAR).

În condițiile unui parc auto național cu o vechime de 15-16 ani, service-urile prosperă, iar numărul acestora este în creștere.

La sfârșitul anului 2018, în România erau circa 12.600 de service-uri auto, în creștere cu 20% față de anul 2013, potrivit unei analize a Biroului Asigurătorilor de Autovehicule (BAAR).

BAAR mai arată că, între 2013 și 2018, cifra de afaceri a service-urilor auto din România a înregistrat “un trend constant ascendent”, respectiv o creștere de 20%.

Profitul net raportat de service-urile auto, în același interval de timp, a urcat cu 90%, cea mai mare rată de creștere fiind înregistrată de unitățile independente.

Via Agerpres

Comentarii (8)

  • Marian
    Avand in vedere fiabilitatea masinilor germane e normal.
    Va multumim dragi romani, asa mai facem si noi un ban si profit:)
    24 7
  • @marian
    tu crezi ca fara romani aia nu pot trai si merge inainte?
    Atat te duce pe tine capul?
    Ai masina?
    8 22
  • ...cea mai buna masina e aia noua....iar cei care vreti japoneze, cumparati-le....dar noi....valabil si pentru cele nemtesti....sau abonati-va la dezmembrari pentru piese...pentru marea majoritate, nu conteaza ca nu isi permit sa le intretina....conteaza doar emblema de langa radiator...k sa moara vecinul......nasoala mentalitate.....
    13 1
  • inexorabil
    Mafian, fii atent aici: Porsche şi Opel. Mărci GERMANE care mizează chiar pe fiabilitate. Chiar dacă nu cântă la acelaşi pian (recte nu deservesc acelaşi segment de clienţi). La câte service-uri am călcat sub tălpi la viaţa mea, da, într-adevăr, restul ghermanelor îşi trăgeau partea leului…Dar această certitudine incontestabilă nu presupune că se cuvine să generalizăm în privinţa industriei nemţeşti de profil.

    Dacă vrei să ştii, experienţa mea cu VW a fost una pe care încerc s-o uit…M-a dezamăgit profund (şi maşina, şi reprezentanţa). Însă, câtă vreme (adică până prin anii 2000 şi mai bine) arghirofilia nu se cuibărise în sufletul lui v.a.g., m-am bucurat de isprăvile lor certe. Numai că, privind prin prisma realităţilor curente, constatăm (imposibil fără amărăciunea aferentă) că un “monstru sacru” cu gena motorsportului în organism, recte Audi, tinde să se transforme în “pussy car” – de pildă, fără semnătura diviziei Audi Sport, nu cred că m-aş uita la vreun model al firmei…şi nici aşa nu m-aş simţi sigur de opţiune. Iar de plătit cât ar cere dânşii…pofta-n cui, băieţi! Inclusiv dacă m-ar da banii afară din casă.
    7 8
  • Numarul de masini inmatriculate in romania a crescut constant, la fel si complexitatea masinilor din trafic, era normal sa creasca si volumul de munca al service-urilor auto.
    Acum legat de profitabilitate cred ca asta este rezultatulu faptului ca mai nou se schimba componente (nu se mai repara) si multe dintre ele sunt electronice si ai nevoie de tester pentru a le identifica/reseta.
    Cunosc oameni care merg la service ca sa le schimbe un bec la masina...si nu sunt chiar nepriceputi, doar ca le este frica de noua tehnologie...ca e cu LED ca e cu lupa, ca asta nu mai e asa simpla ca dacia veche...
    10 1
  • Adrian
    Cum naiba vine asta? Profitul cred cu 90% si cifra de afaceri doar cu 20%? Pai asta inseamna ca cei care au comentat mai sus sunt intr-o eroare considerabila. Adica masinile nu prea au fost pe la service. Chiar daca numarul lor a crescut extrem de mult, chiar daca multe sunt SH, chiar daca ghermanele sunt praf si se strica mereu, masinile asta nu prea au fost pe la service. 20% crestere a cifrei de afaceri e putin. 90% profit e imens. Inseamna ca:
    - fie cei care au trecut pe la service au fost din ce in ce mai putini, iar preturile platite de ei au fost umflate haiduceste
    - fie costurile reparatiilor au scazut prin introducerea de piese ne-originale sau producatorul a ieftinit piesele
    Altfel cum sa ai profit cu 90% mai mare? Cifrele alea se refera la niste maxime ale industriei, sau sunt valori medii ale industriei?
    7 0
  • gabi_o
    Sa nu uitam ca mai sunt si serviceuri la care te duci "ca il cunosti pe mecanic/relatie, si astea nu iti ofera bon/factura! Deci nu sunt luate in statistica prezentata de voi!
    1 0
  • Teasing pt marirea tarifelor RCA sau comunicat de presa din razboiul Asiguratori - Service-uri ?
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru