Drivetest Volkswagen Arteon

2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x2 Aut7 Elegance
Volkswagen Arteon zoom
de Cornel Șocariciu, Foto: Ciprian Mihai
Marti, 11.07.2017
Aspirațional

Acum 9 ani, Volkswagen aducea pe lume modelul Passat CC. Acronim de la "Comfort Coupé", modelul era un coupé cu patru uși poziționat în segmentul mediu. Sau, ceva mai simplu, un frate mai frumos al lui Passat. După o carieră destul de frumușică modelul a fost rebotezat, simplu, "CC" după facelift, iar acum, o dată cu a doua generație, a fost înlocuit cu un model nou: Arteon. Bine, nemții jură cu mâna pe inimă că Arteon nu înlocuiește niciun model de până acum, dar un lucru e cert: noul produs Volkswagen se încadrează perfect în locul lăsat liber de CC.

La o primă vedere, rețeta pentru un succes garantat a fost urmată corespunzător. Se alege un profil plăcut de coupé, se adaugă, după gust, portiere cu geamuri fără rame, o poziție agresivă pe șosea pentru închegarea aluatului, un interior preluat de pe all-rounder-ul Passat pentru a obține consistență și totul se garnisește cu o gamă de motoare pe care orice pasionat o cunoaște.

Totul a fost ținut bine la cuptor și scos abia în primăvara acestui an, la Geneva. 

Volkswagen Arteon
2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x2 Aut7 Elegance

  • Pret de pornire 36.240 €
  • Pret model testat 45.735 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Volkswagen Arteon este oferit cu trei motorizări diesel, dar în prezent clienții din România pot accesa doar una: clasicul 2.0 TDI de 150 CP, motorizare disponibilă și pe mașina de test. Cei 150 de cai putere sunt livrați la 3.500 rpm, iar cuplul motor de 340 Nm își face simțită prezența de la 1.750 rpm.

Resursele propulsorului Euro 6 care folosește AdBlue sunt livrate cu ajutorul unei transmisii DSG cu șapte trepte. A doua motorizare diesel care va fi oferită pe Arteon are tot 2.0 litri și oferă 190 de cai putere. Vârful de gamă va fi reprezentat de un 2.0 Bi-TDI de 240 de cai putere.

Cutia DSG și unitatea de 150 de cai funcționează foarte bine împreună și te vor satisface în cele mai multe dintre cazuri. Zgomotul motorului diesel va putea fi recunoscut imediat, iar din afara mașinii acesta răsună destul de puternic.

Noul Arteon este mai greu cu peste 100 de kilograme decât Passatul echipat cu același motor. Prin urmare și performanțele oferite de propulsor sunt ușor mai slabe: mai exact, 0.4 secunde în plus pentru Arteon pe accelerația 0-100 km/h.

Consum

Vom stabili o serie de reguli încă de la început. Noul Volkswagen Arteon este un fastback de clasă medie, iar ceilalți producători de masă încă nu au un astfel de produs în gamă. Cu toate acestea, e cumva normal să-l compari în continuare pe Arteon cu Ford Mondeo, Hyundai i40, Mazda 6 facelift, Opel Insignia, Peugeot 508 facelift, Renault Talisman și Skoda Superb, modele din același segment, cu același număr de uși, dar cu o deschidere diferită a portbagajului.

În același timp, neamțul țintește ușor către zona premium, iar aici găsim doi concurenți speciali: BMW Seria 4 Gran Coupe și Audi A5 Sportback. În acest moment, Audi nu oferă motorizarea de 2.0 litri TDI și 150 de cai pe A5 Sportback, așa că trebuie să ne mulțumim doar cu un rival din zona premium: 418d Gran Coupe.

Consumul de carburant pentru un motor diesel de 150 de cai în segmentul mediu variază între 4 și 5 litri/100 km. Volkswagen anunță că Arteon consumă 5.3 litri/100 km în regim urban și 4.0 litri/100 km în afara orașului. Consumul mediu se oprește la 4.5 litri/100 km.

Dacă ne uităm în segment, vedem cum Peugeot 508 facelift și Volkswagen Passat, mașini echipate tot cu un 2.0 diesel de 150 de cai, se laudă cu un consum mediu de doar 4.1 litri/100 km. De menționat faptul că motorizarea francezului este cuplată la o cutie manuală, și nu la una automată. BMW 418d Gran Coupe reușește un consum de 4.3 litri/100 km alături de motorul de 2.0 litri și 150 de cai și cutia automată cu 8 trepte. O valoare cu 0.1 litri/100 km mai mică față de cea a lui Arteon este obținută și de Renault Talisman, model echipat cu transmisie automată EDC și cu motorul 1.6 dCi de 160 de cai.

Cele mai gurmande modele din segment sunt Ford Mondeo (2.0 TDCi, 150 CP, Aut), Hyundai i40 (1.7 CRDi, 141 CP, Aut) Mazda 6 facelift (2.2 Skyactiv-D, 150 CP, Aut), fiecare cu un consum mixt de 4.8 litri/100 km.

Noul Opel Insignia cu dieselul său de 170 de cai și cutie automată este singurul model urcă peste 5 litri/100 km, nemții anunțând nu mai puțin de 5.4 litri/100 km în regim mixt.

În viața reală, Volkswagen Arteon a afișat un consum urban de 8.4 litri/100 de kilometri. Când l-am scos în afara orașului, neamțul a fost ceva mai temperat și ne-a spus că are nevoie de 6.4 litri/100 de kilometri. Și toate acestea fără să-l menajăm tot timpul.

Performanţe

Volkswagen susține că Arteon echipat cu 2.0 TDI de 150 de cai face 0-100 km/h în 9.1 secunde. Passatul dotat cu același propulsor și cutia automată accelerează de la 0 la 100 km/h în 8.7 secunde, deci cu aproape o jumătate de secundă mai repede. Practic, asistăm la o situație reală invers proporțională cu cea inspirată de designul celor două modele. Explicația constă în mare parte în faptul că Arteon este cu 140 de kilograme mai greu decât Passat. 

Insignia, celălalt sedan cu hayon din segment, oferă 9.4 secunde pentru accelerația 0-100 km/h. Asta chiar dacă neamțul din Russelsheim are un spor de 20 de cai.

Peugeot 508 (Manuală), Skoda Superb și BMW 418d Gran Coupe reușesc să alerge de la 0 la 100 km/h în 8.9 secunde. Performanțe mai slabe decât cele înregistrate de Arteon sunt trecute în dreptul lui Mazda 6 (9.8 secunde), Mondeo (9.9 secunde) și i40 (10.8 secunde).

Viteza maximă comunicată de Volkswagen pentru Arteon este de 220 km/h.

Interior

Interiorul noului Passat a fost considerat de la bun început un succes, iar Volkswagen nu avea de ce să schimbe rețeta major în acest caz. Și cum nemții sunt - știm cu toții - conservatori la acest capitol, au grefat interiorul lui Passat fără modificări pe Arteon. 

Arteon oferă materiale de bună calitate în tot habitaclul. Singurele excepții apar pe marginile tunelului median și într-o zonă restrânsă de pe panoul ușilor.

În fața pasagerului din dreapta, Volkswagen a reinventat modul de proiectare a aeratoarelor. Vedem o baghetă continuă care taie bordul din dreapta până în zona unde se îmbină cu marginile ceasurilor de bord. Consola centrală este dominată de un ecran cu comenzi tactile de dimensiuni mari.

Instrumentarul de bord poartă denumirea Active Info Display și vine sub forma unui ecran cu o diagonală de 12 inch. Acesta poate fi personalizat în funcție de dorințele fiecărui șofer și oferă informații esențiale referitoare la navigație, consum, radio și nu numai.

 

Preţ de achiziţie

Pe piața din România, Volkswagen Arteon pleacă de la 36.200 de euro cu TVA. Revin asupra ideii anterioare și vă spun că Arteon are aspirații de model premium, dar în același timp încearcă să mai fure de pe ici și colo din clienții de sedanuri de clasă medie care se orientează spre versiuni foarte accesorizate.

Și pentru că țintește sus, Arteon are un preț pe măsură. Singurul model mai scump decât germanul din Wolfsburg este BMW 418d Gran Coupe (42.200 de euro). Passatul, Skoda Superb și Hyundai i40 sunt alte trei modele care trec de 30.000 de euro pentru echipări și motorizări asemănătoare cu cele ale lui Arteon.

Altfel spus, Arteon este mai scump decât orice model al producătorilor de masă, dar totodată este cel mai accesibil atunci când treci în zona premium. 

 

Siguranţă

În lipsa defunctului Phaeton, Volkswagen Arteon este văzut drept noua navă-amiral a germanilor, iar în acest caz nu-i de mirare faptul că acesta a obținut cinci stele în cadrul testelor EuroNCAP. A fost încercată versiunea diesel de 2.0 litri TDI de 150 de cai echipată cu sistemul de frânare de urgență cu detectarea pietonilor și asistent la părăsirea benzii de rulare.

Neamțul a obținut 96% în dreptul protecției pasagerilor adulți, 85% pentru protecția copiilor și 85% pentru protecția pietonilor. Sistemele de siguranță au primit 82 de procente din partea EuroNCAP. 

Ţinută de drum

Deși pe dinafară este desenată de parcă se pregătește de sprintul olimpic, Volkswagen Arteon a fost setată în versiunea sa de bază, fără suspensii adaptive, către confort, iar acest lucru se simte imediat ce treci peste denivelările omniprezente din drumurile patriei. Există anumite situații în care denivelările scurte devin ușor zgomotoase, dar vei trece ușor peste acest lucru. Totodată, Arteon se comportă bine și atunci când încerci un mod de conducere ceva mai sportiv, mașina arătându-și colții atunci când i-o ceri. Nu e vorba de dinamism pur, ci de un comportament ușor sportiv, dedus și prin garda la sol mai redusă decât cea a Passatului.

Amortizoarele adaptive opționale nu au fost disponibile pe mașina de test. 

Poziția la volan este una joasă, iar direcția oferă un feedback consistent și incisiv. Zgomotul la rulare este insesisabil, singurele sunete care te vor deranja fiind cele produse de urletele dieselului de 150 de cai atunci când trece de 3.500 rpm.

 

Vizibilitate

Forma senzuală de coupé a lui Volkswagen Arteon trebuie să aibă și neajunsuri. În cazul de față, vizibilitatea prin lunetă. Oglinzile laterale sunt bine dimensionate, montanții A nu deranjează pe virajele strânse, iar proporțiile mașinii pot fi intuite cu ușurință.

Dar dacă ai impresia că nu te vei descurca cu un model de clasă medie, nu-i nicio problemă, pentru că Volkswagen vine cu o armată de senzori și cu o cameră video pentru mersul cu spatele care să te ajute în situațiile "înguste". Pentru parcări automate, Arteon oferă sistemul Park Assist. 

Tehnologie

Volkswagen a pus pe Arteon tot ce are mai bun în gamă. Începem cu Active Info Display, continuăm cu sistemul de infotainment Discover Pro (mașina de test a fost echipată cu versiunea inferioară Disover Media) cu control prin gesturi și încheiem cu o suită bogată de sisteme de siguranță.

Arteon oferă capotă activă care protejează pietonii în caz de impact, cu tehnologia Rear Traffic Alert și Cruise Control Adaptiv inteligent. De asemenea, germanul integrează un sistem proactiv de protecție a ocupanților care monitorizează și zona din spate.

Arteon îți oferă opțional și un sistem Head-Up Display despre care v-am povesti mai mult, dar nu am avut ocazia să-l testăm pe mașina din imaginile alăturate. 

O altă funcție interesantă este cea numită Emergency Assist. Nemții spun că atunci când șoferul nu utilizează volanul și pedalele, mașina detectează lipsa de activitate a acestuia și poate opri singură pe partea dreaptă a drumului atunci când există o bandă de siguranță. În primă fază, mașina te avertizează, apoi începe să reducă viteza, iar la final oprește în siguranță.

Design

Când am mers să pozăm noul Volkswagen Arteon, am publicat câteva poze pe pagina de Facebook Automarket.ro. Acolo i-am rugat pe fani să ne spună dacă noul fastback al nemților arată bine sau nu. Părerile au fost împărțite: au existat oameni care ne-au zis că Arteon este frumos și arată bine, în timp ce alții au spus că vine cu designul tradițional oferit de Volkswagen. 

Deși vorbim despre design, iar acest lucru este subiectiv, trebuie să încercăm să tratăm capitolul cu puțină imparțialitate. Liniile generale sunt fluide, capota prezintă nervuri interesante, iar pliul exterior al capotei se întinde pe caroserie până în dreptul stopurilor cu LED. Liniile blocurilor optice se continuă cu dungile orizontale ale grilei, iar ornamentele prizelor de aer de pe versiunea R-Line au forma literei C (literă devenită laimotiv în industria auto).

Per total, mașina oferă o linie agresivă și arată bine din toate unghiurile în care o privești, singurul cusur pe care i-l putem găsi fiind prelungirea orizontală a capotei înspre grila frontală, un detaliu peste care probabil că mulți vor trece însă foarte repede și fără dureri.

Jantele oferite de Volkswagen pentru Arteon au diverse motive, iar dimensiunile variază de la 18 la 20 de inch. Linia plafonului și ușile cu geamuri fără ramă completează pastelul gândit de designerii Volkswagen. 

Nu ne-a placut

  • Prețul ridicat față de concurența clasică din segmentul mediu
  • Zgomotul motorului diesel la exterior
  • Performanțele motorului de 150 CP
  • Răspunsul suspensiei peste denivelările scurte
Date tehnice - Volkswagen Arteon 2.0 Diesel Turbo (TDI) 150CP 4x2 Aut7 Elegance
Combustibil
Diesel
Nr. usi
5
Motor tip / cilindri
Linie
Nr. locuri
5
Cilindree cmc
1968
Lungime mm
4862
Putere maxima CP (rpm)
150 (3500)
Latime mm
2127
Cuplu maxim Nm (rpm)
340 (1750)
Inaltime mm
1450
Viteza maxima km/h
220
Greutate kg
1643
Acceleratie 0-100 km/h s
9.1
Ampatament mm
2837
Tractiune
fata
Volum rezervor litri
66
Cutie viteze
A
Volum portbagaj litri
563
Vezi versiuni si preturi Mai multe detalii despre Volkswagen Arteon

Ultimele teste

Comentarii (13)

  • scamel
    in concluzie prima impresie conteaza.o masina de 4,4 stele la care ne place designul si pachetul tehnologic, dar nu ne place motorul si suspensia.
    25 7
  • pe bune?...Ati prezentat toti "rivalii" , la capitolul consum oficial..dar consumul obtinut in test..inexistent...Ce-ati patit?


    Dezamagit...
    35 4
  • asta este prezentare, nu este drivetest....
    23 4
  • Asta e cel mai tare review... Bineinteles, sunt ironic... Deci nu v-a placut pretul mare, zgomotul si performantele motorului, suspensia proasta, practic tot ce inseamna o masina, in schimb ii dati 4.4 stele? Pentru ca are gadgeturi, design si spatiu in spate? :))) Tineti-o tot asa...
    48 4
  • Cineva
    Masina asta o cumperi pt. cum arata. Nimci mai mult. Sau daca nu ai bani de Audi, alegi ceva la fel de frumos de la VW si anume Arteon !
    16 15
  • 5 stele la design pentru ceva care nu este nou e cam mult.
    Insignia a primit 4.5 stele pentru un design nou si fluid, iar acest arteon care e un passat mai scump si rotunjit pe la colturi 5 STELE????
    27 13
  • @eee
    Insignia e insignifiant pe langa Arteon. Nu arata mai bine de nici un fel.
    19 24
  • @eee Drept sa spun, mai bine si mai moderna arata vechea insignia fata de cea noua :))
    6 14
  • tractoras
    Da, diesel din nou. Nici nu am mai citit restul articolului.
    15 10
  • Opinie
    Pai Insignia este o involutie clara fata de generatia precedenta. Eu plastic asa de slab nu credeam ca se mai pune in clasa asta. Si din pacate il gasesti peste tot...
    13 8
  • Obiectiv
    Asa cum se intampla si la generatia precedenta , Insignia cu pachetul OPC line arata cu totul special si unic in segment , nici un alt concurent nu are un pachet care face masina sa arate atat de diferit si spectaculos chiar si in varianta ST. Generatia 2017 merge exact pe aceeasi linie ba chiar a largit pastelul de personalizari si acum ai niste culori absolut spectaculoase la dispozitie, pe langa alte dotari . Cu toate astea nu se apropie de pretul unui CCArteon desi acesta nu vine cu mare lucru in plus fata e vechea generatie . Vis a vis de materiale - britanicii de la CARWOW au test noua Insignia si au zis ca materialele din interior sunt putin peste cele din Passat asa ca nu stiu unde ar fi involutia ! Dar fiecare cu alegerile lui.
    Pentru mine topul este asa : Insignia, Mondeo, Talisman , Mazda 6, C5
    16 7
  • Un VW de clasa medie fara toate optionalele cu motorizarea de baza a ajuns 45.000euro ???
    Ma indoiesc ca apare motorizarea de 190cp de care ati pomenit, pe configuratorul nemtilor exista doar cel de 150cp si 240cp, de tsi-uri nu ati pomenit nimic, deoarece exista un 2.0tsi de 280cp + 4motion... ca pana la urma la un asa design e urat sa auzi un tdi troncanind de sub capota :))
    19 0
  • Sunt posesor de VW, dar masina asta e o prostie totala. Cum sa dai banii de E-Klasse pe un VW? Tre sa fii dus cu pluta.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru