Audi lucrează la un sistem care avertizează șoferii de prezența bicicliștilor

de Tiberiu Safta
Joi, 17.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Subsidiara americană a constructorului german, Audi America, lucrează în parteneriat cu Qualcomm Technologies și Spoke pentru dezvoltarea unei tehnologii care să le ofere siguranță mărită bicicliștilor. Mașinile vor putea detecta bicicliștii cu ajutorul sistemului C-V2X, o tehnologie care stabilește o legătură directă între mașini și alte vehicule.

Este binecunoscut că bicicliștii sunt printre cei mai vulnerabili participanți la trafic, atunci când vine vorba de siguranța rutieră. Din păcate, se întâmplă de foarte multe ori ca aceștia să fie implicați în accidente rutiere cu mașini, iar consecințele sunt, de regulă, grave pentru cei care merg pe două roți.

În ciuda apariției unor sisteme pentru evitarea unor coliziuni, siguranța bicicliștilor rămâne o problemă majoră. Cel mai nou raport al organismului de siguranță american, NHTSA, arată că, în 2019, au fost 846 de accidente fatale în care au fost implicați bicicliști. Asta înseamnă că numărul unor asemenea incidente nefericite a crescut cu 36% din 2010. Mai mult, au fost raportate 49.000 de accidente în care bicicliștii s-au ales cu răni.

De aceea, Audi America a decis să colaboreze cu Qualcomm Technologies și cu Spoke pentru dezvoltarea unui sistem care să detecteze bicicliștii de la distanță. Noul sistem se bazează pe tehnologia C-V2X, care va permite comunicarea dintre mașină și a celorlalte vehicule dotate cu acest sistem.

Audi va testa tehnologia pe un exemplar e-tron Sportback.

Mașina va putea detecta bicicliștii cu ajutorul semnalelor LTE emise de turnurile celulare din apropiere și cu un sistem de comunicație directă între mașină și bicicletă, care folosește semnale cu unde scurte.

Noua tehnologie va avertiza șoferul de prezența unui biciclist în apropiere. La rândul lor, bicicliștii vor fi și ei avertizați de prezența mașinii. Tehnologia dezvoltată de Spoke promite să ofere un nivel de siguranță mult mai ridicat pentru bicicliști cu ajutorul comunicării directe dintre mașină și bicicletă.

Audi lucrează la sistemul C-V2X încă din 2020 și este folosit pentru a avertiza șoferii care se apropie de o zonă în construcție. În același timp, muncitorii sunt și ei alertați de apariția unei mașini cu ajutorul unor veste speciale, conectate la acest sistem.

via Audi

Comentarii (5)

  • Mircea Badea
    sa-i oblige pe biciclisti sa aibe oglinzi si camere. la fel si pe masini, camere obligatorii.
    4 2
  • Pornesc cu premiza ca sunt si biciclist si sofer. Abia astept acea zi in care toti biciclistii se vor oprii la semafor, la trecerile de pietoni, vor merge pe carosabil, pe sensul corect. O data ce vom indeplinii toti aceste simple reguli pe care toti ceilalti partecipanti la trafic le respecta, ATUNCI se va avea respect reciproc.
    Apropos de sisteme care detecteaza biciclistii, nu mai bine se inventeaza un sistem care sa detecteze masinile? Pentru biciclisti, si pentru binele lor, pentru ca nu stiu cati dintre noi pe acest forum cunosc riscul de a merge iarna, infofoliti cu fular, gluga si caciula, si de a intoarce capul, pentru aia mai flexibili, sau chiar tot corpul, ca sa ne putem asigura din spate. Plus momentele alea enervante cand vrei sa depasesti un biciclist si el se tot plimba pe banda, de pe o parte pe cealalta. Acolo chiar ca e nevoie de ceva, un senzor, un totem pe ghidon, o raza de soare, ceva care sa avertizeze biciclistul ca urmeaza sa fie depasit, si sa ii comunice ca nu tot timpul claxonul este folosit ca injuratura.
    3 3
  • @grantorino
    Salut. Si eu sunt si biciclist si sofer, inclin sa cred ca tu nu esti si biciclist, doar te lauzi si o sa iti explic si de ce.

    Ca biciclist esti vulnerabil in fata masinilor, la un impact cu masina nu ai nicio sansa, nu neaparat ca vatamare directa cu tabla masinii care merge in aceeasi directie cu tine, ci mai degraba din cauza ca masele fiind total diferite, impactul cu masina te dezechilibreaza complet, iar abia atunci apar riscurile de vatamare.

    Da, pe bicicleta nu opresc mereu la rosu si ma strecor printre masini si cu grija mare si printre pietoni (pt ca in momentul asta pietonul este cel vulnerabil) si avansez, dar nu are nicio legatura cu respectul, este vorba doar de siguranta. Pe strada nu este concurs, nu conteaza cine ajunge primul la urmatorul semafor. Nu o lua ca pe o lipsa de respect daca biciclistul ajunge inaintea masinii. Trec mai departe si imi asigur un timp de rulare fara masini prin preajma, iar asta este un parcurs fara riscuri pentru mine ca biciclist, asta-i tot.

    Plus poluarea mai mica inhalata: in faza de franare cand masinile reduc viteza pentru a opri la rosu, consumul este mic sau zero (daca faci frana de motor), deci strecurarea printre masini si trecerea de semafor se face pentru biciclist inhaland putine noxe. Daca ar sta in asteptarea verdelui in coloana cu masinile, la verde toate masinile ar demara inaintea biciclistului, umpland-l de fum si noxe, in timp ce el va respira mai intens, corelat cu efortul de a porni de pe loc si de a prinde viteza. Din masina nu se simte la fel, mai ales daca dai si pe recirculare.

    Si inca ceva: pe banda biciclistii se "plimba" pentru ca la rigole, pe unde merg ei sunt canale, iar unele au mari denivelari. daca ai merge si pe bicla, ai sti. Eu cand conduc si depasesc biciclistii, ma uit cu atentie dupa canalele din fata lor si daca apare unul maresc imediat spatiul de siguranta pe care il acord biciclistului depasit, pentru ca ma astept sa faca si el exact ca mine, sa ocoleasca gura de canal.

    Respectul se arata respectand regulile, corect.
    Regulile rutiere (dar valabil nu doar pentru cele rutiere, reguli in general) sunt facute pentru a evita situatiile de conflict, de a gestiona prioritatea si de a creste volumul de indivizi procesati la o intersectie si de a reduce timpul tuturor petrecut pe drum. Daca eu trec pe rosu pe bicicleta si nu fac niciun rau nimanui, nu incurc pe nimeni, nu irosesc timpul nimanui, eu nu vad unde e problema. La fel fac si cand sunt pieton. trec pe rosu cand strada este libera, sunt in stare sa evaluez riscurile si sa imi asum varianta cea mai putin periculoasa pentru mine, fara sa incurc pe nimeni. Cu o exceptie: cand sunt langa mine copii (singuri sau insotiti de parinti). Atunci astept si trec doar pe verde pentru ca nu vreau sa influentez prin comportmamentul meu gresit pe copii, care inca nu au capacitatea de a evalua riscurile. Treaba asta cu trecutul pe rosu o fac asumat, dupa ce am vazut pieton spulberat de masina pe trotuar, asteptand verdele.
    2 0
  • @Anton
    Eu nu inclin sa cred ca nu sunt biciclist, din moment ce merg la liceu/universitate cu bicicleta de 4 ani (acum am 20 deci de la 16 ani). Ma rog, nu puteai sa stii.
    Asa e, nu conteaza cine ajunge primul la semafor, insa este important cine ramane la semafor. De ce daca trec pe rosu pe cursiera se uita toata intersectia la mine indignata iar daca trece unul cu masina, nu? Pentru ca nu stiu cum, dar lumea are tot timpul impresia ca toti biciclistii trec pe rosu. Multi trec, din diferite motive, eu unul nu, tocmai pentru ca sunt pe carosabil, si nu stiu niciodata cand poate sa vina cu viteza, de pe cealalta strada/bulevard o masina, pe care nu am vazut-o, si ca sa nu risc, mai bine stau. Plus pietonii. De fiecare data cand dimineata ma opresc la cate o trecere dupa ce biciclistul din fata a trecut razant pe langa pieton, uimirea de pe fata lui ca exista si biciclisti care se opresc ma face sa ma simt mai bine, e ciudat.
    Cu vedere la "plimbatul" pe banda, ma refer la situatiile acelea cand pe o strada este destul loc pentru biciclist astfel incat sa nu se simta strivit de bordura din dreapta, 1.5 m in stanga lui ca sa depasesc, si destul loc pentru o masina, dar el/ea sta pe mijlocul drumului. Bineinteles, daca strada e prea ingusta, nu are sens sa ma plang, pentru ca fiecare are ritmul si viteza proprie si nu e corect sa se opreasca mopedul pentru mine.
    Ultimul lucru, claxonul. Tocmai ca sa se evite "plimbarea" pe mijlocul benzii, chiar si fara guri de canal, un advertisment, o atingere de claxon doar ca sa stie biciclistul, sa stiu si eu cand sunt pe bicicleta ca urmeaza sa ma depaseasca pentru ca se grabeste, nu mi se pare obscena.
    Acum nu are sens sa ne criticam unii pe altii, fiecare biciclist are propriul mers, de mine rad prietenii ca ma opresc la fiecare rosu, pe alti biciclisti ii critica lumea ca fac slalom printre pietoni pe trecere, asta-i traficul.

    PS
    Daca m-am laudat ca stau la rosu, imi pare rau.
    2 0
  • in primul rand pistele de biciclete nu trebuie sa se se suprapuna deloc cu soselele sau strazile unde circula automobile. Daca se suprapun, tot ce vorbim sunt vorbe si ne vom contra pana la sfarsitul vietii. Despre Audi, ce sa mai inventeze si ei decat niste sisteme de care in Germania cel putin nu ai nevoie. Acolo pistele de biciclete sunt drumuri special dedicate, rareori se suprapun cu soselele si numai pe drumuri comunale rar circulate.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru