Feedback

Audi S8 poate fi comandat și în România: vârful de gamă al nemților are un preț de pornire de peste 134.000 de euro

Publicat Sambata, 04.04.2020
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 40
Audi S8 este disponibil și pe piața din România. Limuzina producătorului german are un preț de pornire de 134.180 de euro și este echipată cu motorul V8 de 4.0 litri cu 571 de cai putere.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La finalul anului trecut, Audi a publicat toate informațiile tehnice referitoare la noul S8. Vârful de gamă dezvoltat de producătorul german este acum disponibil și pe piața din România, iar prețul de pornire anunțat de Audi este de 134.180 de euro.

Noul Audi S8 este echipat cu motorul V8 biturbo de 4.0 litri care dezvoltă 571 de cai putere la 6.000 rpm și 800 Nm între 2.000 și 4.500 rpm. Pentru gestionarea resurselor, nemții au pregătit o cutie automată cu opt trepte și un sistem de tracțiune integrală quattro.

Sistemul de propulsie a fost echipat și cu tehnologia mild-hybrid la 48V. Oficialii producătorului german spun că mulțumită noului sistem, consumul mediu mixt este de 11.3 litri/100 de kilometri, cu 0.8 litri/100 de kilometri mai mic comparativ cu o versiune similară dar fără tehnologie mild-hybrid.

În ciuda faptului că noul S8 cântărește peste 2.3 tone, resursele oferite de motorul pe benzină sunt suficiente pentru un sprint 0-100 km/h în doar 3.8 secunde.

LISTĂ DE PREȚURI AUDI S8
MOTORIZĂRI NIVEL DE ECHIPARE
(Preț în Euro, TVA inclus)
MOTOR PUTERE
(CP)
TRANSMISIE BASE
4.0 litri Benzină
V8
571 AUT 8, 4X4 134.180

Noul Audi S8 va fi oferit standard, printre altele, cu următoarele echipamente: jante din aliaj cu diametrul de 20 de inch, faruri LED Matrix, camera la 360 de grade, suspensie pneumatică, sistem de direcție integrală, sistem de tracțiune integrală quattro cu diferențial sport, sistem de climatizare pe două zone, sistem de iluminare ambientală, ornamente de interior din aluminiu și fibră de carbon, scaune confort încălzite și reglabile electric, tapițerie Valetta, sistem Audi Pre Sense Basic, sistem pentru menținerea benzii de rulare, cruise control adaptiv, sistem pentru identificarea semnelor de circulație, pachet de asistență Tour, sistem de avertizare cu privire la traficul din spate, Audi Connect, instrumentar digital de bord Audi Virtual Cockpit cu diagonala de 12.3 inch, sistem de infotainment cu ecran de 10.1 inch și sistem audio cu 10 incinte.

NOUL AUDI S8 VERSUS PRINCIPALII CONCURENȚI*
PUTERE
(CP)
CONSUM MIXT
(litri/100 km)
ACCELERAȚIE 0-100
(secunde)
PREȚ DE LISTĂ
(cu TVA)
AUDI S8
V8, Aut, 4x4
Standard
571 11.3 3.8 134.180
BMW Seria 7
V8, Aut, 4x4
750i
530 9.5 4 122.094
MERCEDES-BENZ CLASA S
V8, Aut, 4x4
S 560
469 10.3 4.6 128.390
*modele cu motorizări echivalente sau apropiate


Comentarii (40)

  • Sigur,consum de 11.3l la 100 de km parcursa. Daca mergi usor probabil nu sare de 8l. LA 2.500KG,4X4 SI 600 de cai putere nici nu are cum sa consume mai mult.
    14 4
  • @Tatraurs: consuma si 8l, in cadere libera :D
    13 3
  • Mihai: Salut am si eu o întrebare am o problema cu un audi a4 b6 1.9 tdi masina e... Raspunde
  • Corocsenie Adrian
    S-au incapatanat sa ii puna acelasi volan urat in loc sa puna unul in 3 spite sport asa cum se vrea si aceasta versiune. Pacat. Au stricat masina cu acest mic detaliu lipsa. Nu i se potriveste deloc. Oricum o sa-l bata noul S Class W 223 AMG la orice capitol. Nu merita cumparat S8. E deja din 2018 aparatua generatia si anul asta apare S class. De ce ai lua S8 care nu va fi la acelasi nivel dar cer pe el tot ca pe S ?
    11 16
  • :)))) la 175.000€ cine naiba se mai uită la consum ???

    Şi în plus, este o maşină VECHE - UZATĂ MORAL !!!!

    Platforma electrică J1 şi PPE pentru Audi luxury şi Porsche duc maşini electrice cu motor pe spate (j1) şi ambele motoare spate faţă (ppe) pe sistem baterii de 800 V !! şi încărcare de 350 kw !!!!

    Asta înseamnă peste dublul de cele mai puternice super chargere de azi !

    În 2 ani maxim apar aceste modele Audi şi Porsche care ÎNTRADEVĂR SUNT NOI, MODERNE, PUTERNICE şi care să merită a fi cumpărate.

    La 350kw uimitori nu o să conteze bateria câtă autonomie în km o să aibă. Chiar şi 250-300 km sunt îndeajuns.
    Oricum o să aibă mai mult şi presimt că o să vină deja cu state of the art al Tesla Y de managment al.... CĂLDURII (transferurile termice) între motor, baterii, habitaclu, pompa de căldură!!!
    (pompa de căldură - AC pe cuvântul nostru, doar că în cazul Tesla Y nu este o simplă aer-aer ci un hibrid aer/apă - aer/apă)
    13 14
  • În 2 ani maxim apar aceste modele Audi şi Porsche care ÎNTRADEVĂR SUNT NOI, MODERNE, PUTERNICE şi care să merită a fi cumpărate.  -- >

    Adică cele FULL ELECTRICE

    ca să fiu foarte bine înţeles :))
    11 10
  • În plină criză... da...

    "Tesla a livrat 88.400 de unități în perioada ianuarie-martie, în creștere comparativ cu perioada similară a anului trecut, când livrările au fost de 63.000 de unități."

    Este un constructor mic dar PRODUC CELE MAI AVANSATE MAŞINI DE PE PLANETĂ !

    Din toate punctele de vedere.

    Da, le lipseşte noţiunea de lux al Porsche (Taycan) şi confort Mercedes (EQC) dar în rest sunt departe în faţă !!

    Şi încă sunt în curs de încorporare a Maxwell şi ceilalţi care i-au cumpărat, pentru producerea de Cyber truck şi semi truck unde cererea este imensă dar nu vor putea să producă volum decât după noua gigafactory deschisă în centrul SUA.

    Dar voi vedem în 2021 când vor rula cu fabrica din Europa, China şi cele două din SUA.

    Deja cei de la GM şi VAG au înţeles şi schimbă direcţia dar foarte lent. De apreciat, dar foarte lent.
    10 13
  • Urata masina.
    10 9
  • Aici se dicută despre MAŞINI. Chiar şi decăzute sub raport estetic…Depersonalizate de dominaţia nechibzuită a A.I.-ului. Umflate comercial prin stratagema sinteticelor “de calitate”, lucioase. Dar, din fericire, încă MAŞINI.
    Ai fost absolut imbecil la faza asta. Să mă sancţioneze AM; nu-mi pasă! Şi cum să fie Teslele “cele mai cele” de pe Glob??? În primul rând, nu sunt maşini, ci expresii ale unei gândiri nefireşti, sofistice, samavolnice.

    Adrian (Corocsenie), bine ai revenit! Nu te mai observasem pe aici o perioadă. Mi-ar plăcea să ne relatezi despre experienţa ta cu…A8 (inclusiv date tehnice). Ce zici?
    17 11
  • Erată: se discută, nu “se dicută”. Mă rog, cu alde Electrikkk nu poţi face altceva decât să dicuţi.
    8 11
  • Am intervenit off-topic pentru a va anunta ca orice comentariu ce va urma de acum incolo la acest articol (si la oricere altul) va fi lipsit de importanta deoarece domnul inexorabil "a vorbit!"

    Asta ca sa stiti pe viitor pentru ca nimic nu e mai cuprinzator, complet, adevarat si pertinent cand vine vorba despre automobil decat zicerile domnului inexorabil, ALESUL Domnului nostru, domnul Dumnnezu.

    PS La mine in oras pretul la EMOL s-a ieftinit.
    9 10
  • ce faci fanele? te-ai plictisit de carpete si acum te dai la inexo
    Zi si ceva de masina, daca tot te-ai bagat in ciorba.
    De exemplu marea mirare a unora, care n-au condus in viata lor asa ceva, ca S8-ul asta consuma asa de putin la cei 571CP pe care-i are. Oare de ce? Sa fie de la tehnologia cylinder deacivation, care atunci cand mergi constant regulamentar juma' din cilindrii nu consuma? in plus datorita puterii mari si capacitatii cilindrice mari, la sarcini partiale ai o putere pe care masinile obisnuite nu o au nici la sarcina maxima. Ceea ce permite functionarea la parametrii cei mai economici posibil (consum specific, cuplu maxim).
    Hai zi ceva, lasa trollatul.
    8 11
  • On-topic: deci, daca mergi regulamentar se consuma mai putin daca depasesti viteza legala in localitate consuma dublu. Acum pricep eu de ce soferii de Audi din Romania merg regulamentar prin localitati.
    15 1
  • Florin B.: Ce marca sau ce producator exact construieste motoarele de 3.0 V respectiv... Raspunde
  • “Să nu iei numele Domnului Dumnezeului tău în deşert, că nu va lăsa Domnul nepedepsit pe cel ce ia în deşert numele Lui” (Ieşirea 20:7). Pricepuşi, dragă fănelianu? Şi vezi că ai mai dezertat o dată din cazarma AM pe motiv că ţi-aş “obstrucţiona” eu libertatea de expresie…Fii serios! Plus că nu vei deveni mai credibil tot încercând să mă zeflemiseşti, să mă discreditezi, să mă ridiculizezi…Başca îi dau perfecta dreptate lui @coku (nu pentru că îmi ia apărarea) : scrie ceva, acolo, despre limuzina în cauză, dacă tot mă acuzi pe mine de “zero informaţii”. Dar de la “superinformatul” domn vianu ce aflăm concret??? Exceptând şirul parcă interminabil de băşcălii şi acelea laconice (luate individual).

    Mda, tratează tu la mişto “benzinăria Mol”, că o să plângi cu sughiţuri la vremea hărăzită…Acum nu crezi neam, iar atunci prea o să crezi, dar, totodată, ţi se va pune întrebarea: cui/quid prodest???
    9 12
  • fan skoda
    Hai ca ma bag si eu in ciorba, ca m-am plictisit de #stayhome si stirile cu Coronavirus. :)))
    Don't wory be happy. :)) Chiar si cu aberatii si e-aberatii sau inepti si e-ineptii

    @Edikkk

    Te rugam sa comentezi despre masina din articol si pe tema. Lasa e-aberatiile si e-ineptiile. Te rugam. Stii ca exista insideevs.com.
    Doar stiri cu e-auto
    Intelegi ?
    Automarket.ro este un site auto, nu un site e-auto. Ne-am plictisit de electrolizi. Ti-am tot explicat pe tema electricelor. "Noi, dar uzate moral." Tu iti dai seama ce aberatie ai spus ?!
    Aceasta masina este noua si foarte tehnologizata. Are foarte multe tehnologii si este luxoasa. Deci ce aberatie mai e si asta. Ai spus foarte multe aberatii, dar aceasta "a intrecut masura". E cea mai aberanta dintre aberatii. Nici cu MHEV nu e buna. "Nu domne', trebuie sa fie electrica domne', ca altfel e uzata de noua. Am inteles "chestia' cu "Zi de zi, diesel deasupra tuturor" a lui @PMC. Si acea fraza este aberanta, dar a ta estesuper mega aberanta. Diesel-ul nu este atat de rau pe cat crezi. Nu toate. Dar tu "Zi de zi, electrica deasupra tuturor", "Electrica e cea mai cea"
    Daca ar exista un aparat pentru masurarea aberatiilor spuse si nivelul lor de prostie, al tau ar lu-a razna. Lasa e-trollatul
    Hai sa comentez si despre masina

    Masina este frumusica si foarte luxoasa. De consum ce sa zic.... Nici rivalii nu sunt mai breji. Si oricum, cine isi permite, nu se uita la consum. Si nici la electrice nu se uita. (Cu exceptia, poate Porche Taycan, care este foarte luxoasa si sportiva, si frumoasa.) Interiorul este foarte luxos. Aceasta masina este orientata catre confort, dar si sportivitate, pentru ca are sub 4 secunde 0-100. In interior are foarte multe gadget-uri. 3 tablete aranjate intr-un mod foarte frumos.

    @inexorabil

    Esti tare. :)))
    6 9
  • Domnule inexorabil, recunoaste, iti place sa fii bagat in seama.

    La un simplu semn (3 cuvinte aruncate la intamplare) si te reactivezi ca metalele din grupa 1.

    Ai impresia ca povestile mosului cu barba, caracterizarile ori teoriile tale conspirationiste ma intereseaza? catusi de putin. Esti fix ca un spectacol de varietati. "Astazi cu ce ne mai delectam?" ar fi mottoul comentariilor dumitale.
    12 6
  • ehhh.....virusul ne tine in casa iar domnul inexorabil ne tine de urat :))
    9 2
  • fănelianu, nu pot fi sigur dacă prestezi sau nu nişte jocuri securiste (chit că purtarea ta aduce cu ele cercetată şi de pe lună), dar de un lucru nu mă îndoiesc: slujeşti “tatălui minciunii” cu toate celulele fiinţei tale!

    În definitiv, doar proba de foc a Adevărului contează! Că vei trăi sau vei fi deja mort când aceasta va avea loc, iarăşi, nu prezintă importanţă. Vei fi şi tu supus ei! Dacă eu sufăr de “teoria conspiraţiei”, neîndoielnic că tu o vei cunoaşte pe cea a transpiraţiei. Reci, îngheţate chiar. Başca îţi vei înghiţi toate vorbele nesăbuite pe care le vei fi rostit în toată viaţa ta cea “informată” şi “utilă”. Pentru sfidarea Adevărului nu există justificare şi nici cruţare…Ooo, nu! Tu n-ai idee ce este frica de Dumnezeu fiindcă nu te-a lovit puternic vreodată; dacă ar fi făcut-o, astăzi am fi stat altfel de vorbă.

    Iar dacă tu şi cine îţi ţine isonul pe aici chiar sunteţi “sub acoperire”, având ca misiune principală depistarea şi combaterea (deocamdată, doar verbală) “inadaptabililor” (implicit, indezirabililor) NWO/BNW de pe plaiurile mioritice, atunci…marş înapoi la sala de instrucţie sau la BPL (cine a făcut armata ştie la ce mă refer), căci superiorii voştri se poticnesc de nişte amatori…

    PS. Ce înseamnă, în accepţie emolară, să fii “normal” în ziua de astăzi? Să te “încredinţezi” singur gheenei! Desigur, mai întâi păşind hotărât în staulul global al oilor decerebrate (în mod “liber” la început, pe urmă doar şantajat cu radicalizarea condiţiilor socio-economice de supravieţuire a trupului). Care vor fi impecabil mobilizate şi poruncitor încolonate atunci când va suna ceasul ca “păstorul” lor să le conducă spre hăul fără sfârşit…

    PPS. Apropo de sfârşit: cine râde la urmă…
    9 9
  • Q.E.D.
    7 5
  • @Tatraus

    Asa cum am zis si la articolul cu RS7, probabil acel consum este realizat prin dezactivarea celor 4 cilindri din cei 8. Nu uita, ca Audi are acest sistem, deci nu este exclus un asemenea consum.
    6 3
  • Cum se face că toţi ateii/antiteii sunt lipsiţi în mod cronic de imaginaţie, adică previzibili şi şablonarzi?

    Şi dacă ar fi doar atât…Tontălăul ăsta nu ştie să scrie, dar îmi serveşte “chestii deştepte”, “de fineţe”, la urma urmei “ştiinţifice”, “erudite”, precum QED.

    Ce-aş putea să conchid? Cascadorii râsului, ediţia vieneză.
    8 8
  • @fan skoda

    Am scris la subiect, şi anume acest model este vechi

    E păcat să dai bani pe ceva vechi, când după colţ, avem o maşină realmente nouă. Tot Audi. Tot aceiaşi categorie, aceiaşi maşină să zic dar electrică.

    Dvs ce aţi cumpăra?

    A) o maşină care poluează puternic, este scumpă de întreţinut, se încarcă repede dar nu poţi să o încarci acasă ?

    B) o maşină electrică, tot Audi, tot la fel de spaţioasă chiar MAI spaţioasă, este IEFTIN de întreţinut în comparaţie cu A, se încarcă REPEDE şi poţi să o încarci şi acasă, este MAI RAPIDĂ şi mult mai fun to drive, lumea te vede cu ochi buni, te apreciază ?

    Bine, dacă nu ai educaţie şi eşti interlop care stai la bloc, la 2 camere 60 mp, da, îţi vei lua oricum maşina termică, poate...

    Dar dacă foloseşti minim raţiunea şi tragi linie, parcă îţi iei versiunea electrică.

    Nu îmi spuneţi că Norvegienii sunt proşti. Că ei au fondul de pensii / cap locuitor cel mai mare din lume.
    5 4
  • PS asta chiar off topic


    Uite cât de corecţi sunt Germanii care au un întreg sistem de ţepuit non germanii pentru maşinile cu foarte mulţi km (vândute înafara germaniei binenţeles)

    Este în română


    https://youtu.be/FxUrKgFUwYA
    3 4
  • audi a6 4g 313 ps : spirala galbena palpaie si nu mai trage Raspunde
  • Şi se mai zice de mine că n-am somn…
    7 5
  • S8 vs seria 7

    S8 are 40CP mai mult, accelereaza cu 0,2sec mai bine, costa cu 10.000Eumai mult si are un consum cu 2L mai mare

    dezactivarea cilindrilor spuneti? ooook!
    5 2
  • fan skoda
    Nu se poate asa ceva , undem-i sunt comentarile amuzante de aseara , adica eu ma chinuesc a cugeta niste idei si cineva m-a submineaza. D-ea dreptul impersonabil.
    5 3
  • @fan skoda (2)
    ...cine a avut de citit a citit
    6 1
  • fan skoda
    Electrica nu este mai rapida decat termica. Depinde ce compari. In general, masinile electrice au viteza maxima limitata. Dar au inceput sa se dezvolte multe masini electrice. Mai multe si creste oferta. Inca nu a crescut destul oferta. Dar este vorba si de pret. La 31.000 de euro, este doar un Renault ZOE, un hatchback subcompact. Pai, la 31.000 de euro imi iau un SUV 4x4, Skoda Karoq Style 4x4. Dar stai, mai este si eco bonusul. hmm.... 21.000 de euro cu eco bonus si cu cateva reduceri de la dealer, poate sub 20.000 euro. Bine, hai sa mai vedem oferta. Un e-SUV, Mercedes EQC. Pret: 75.922 euro. 5.1 secunde 0-100 km/h, viteza maxima 180 km/h, 500 l portbagaj, 1800 de kg sarcina maxima remorca.

    Toate datele aici: auto-data.net/ro/mercedes-benz-eqc-80-kwh-408hp-4matic-34406

    Exista oferta dar nu este foarte mare. Astept sa se mareasca oferta si astept Skoda Eniaq. Sa mai asteptam niste e-modele. Sunt modele care au autonomie foarte mica si sunt foarte scumpe. Merita cumparata o electrica ? Poate. Depinde de buget, preferinte, autonomie. Pentru oras si poate cateva iesiri din oras e foarte buna. Inca nu este oferta foarte buna, foarte mare. Electricele isi fac aparitia pe piata incet, incet. Momentan, cred ca un PHEV ar fi perfect.

    Vazusem videoclipul ala inca de ieri. M-a cam speriat treaba asta cu teapa. Sa o cumperi cu mai putin de 200.000 de km si sa te trezesti ca ai cumparat o teapa cu 500.000 de km.... Si sa o vopseasca, samsaru'. "Am luat masina direct din parc de la neamt" :)))
    TEAPA !!!
    2 1
  • fan skoda
    Cum a fost prins un samsar care dadea teapa:

    youtube.com/watch?v=xKOX87zB9OI
    3 1
  • Corocsenie Adrian
    @inexorabil
    Experienta mea cu A8 ? Pe scurt o iluzie de limuzina. In fond un Passat de superlux. Nu am crezut nici eu cand se spunea ca Audi este un VW reesapat. Pana nu m-am convins pe cont propriu. Audi in perioada 2005-2008 a avut o gama frumoasa fata de concurenta si nu i-am rezistat cumparand un Q7 V6 3.0 TDI si un A8 Long 4.2 V8. Tehnic nu am avut timp sa pot confirma fiabilitatea pt. ca le-am luat de noi si le-am vandut la putin peste 120 de mii de km. Nu s-au intamplat lucruri rele pana atunci. De la 200 de mii de km poti spune ceva despre cat de fiabila e o masina. Dar ca tinuta de drum, pozitie la volan, etc. au fost sub concurenta. Q7 de ex. cand o acceleram puternic avea un zgomot de la turbina nu neaparat neplacut ( ca un fasait ) dar care la un moment dat deveanea enervant. Ceea ce pe un X5, ML din perioada aceea nu l-am auzit. In curbe era ca o salupa....foarte instabila chiar daca nu era un pericol, dar te leganai ca in barca. Se simtea greutatea si marimea ei in demaraj. La X5 nu simteai asta si 3.0 de pe X5 se descurca mult mai bine. De aceea Q7 fara 4.2 sau mult ravnitul V12 diesel era fix pix. adica nu merita. Era submotorizat. Usile aveau niste trepte de a se deschide absolut badarane si de neinteles. Prea din topor cum se spune. Aproape ca te luptai cu ele ca sa le deschizi de tot. Pai Citroen-ul C5-ul de l-am avut in 2003 se deschideau usile ca la Rolls. Foarte finut, continuu si fara trepte. Singurul avantaj la Q7 era design-ul pe care l-am considerat cel mai frumos SUV din perioada aceea avand o linie eleganta si fiind extrem de confortabil. Consum real 16 in oras aglomerat nici pe departe ce se spune ca nu sare de 12. Mixt 8,5, 10 pana la 11.2.
    A8 ca limuzina de asemenea mi-a placut ca design fiind usor atemporala fata de concurenta de atunci. Si astazi imi place A8 D3 ca design la fel de mult in special versiunea Long. Motorul de 4.2 era potrivit pt. a trage dupa el caroseria aia lunga si grea dar nu scapai de sentimentul de a merge intr-un autobuz ca si tinuta de drum. Un autobuz cu garda la sol joasa. Fata de seria 7 si S class era inferioara ca si confort. Da ! Chiar mai rigida decat sportivul seria 7. Era mai moale un seria un 7 E65. Avantaj la A8 aveai pe partea de electronica fiid foarte stabila si fiabila in comparatie cu dezastrosul seria 7 pe partea de electronica. S-ul in schimb le avea pe toate. Si design elegant, si confort, si fiabilitate. Dar nu mi-a placut generatia din perioada aceea. Imi placea mai mult A8. Iar pozitia cel putin pe locurile din fata la A8 D3 avea ceva din Passat. Ca si astazi de altfel. Cand intri in A8 in fata te simti ca in Passat sau Arteon de ex. Pare ca ai aceeasi pozitie si acelasi stil de habitaclu chiar daca nu e la fel. Nu s-a schimbat sentimentul nici la modelul nou cu care am mers. L-a cumparat un vecin si l-am testat. E o masina cu 50% mai avansata si mai confortabila, mult mai frumoasa ca D3-ul de l-am avut dar sub concureta din pct. meu de vedere. Nu cu mult totusi...nu e un dezastru. E super masina. Dar trebuie sa-i oferim statutul de pozitie 3 din triada germana S, 7 A8. Concluzie ! Daca vrei limuzina cu adevarat, nu fa greseala sa te amagesti cumparand A8, 7 series, S class etc. Alege o berlina corecta gen E class, seria 5 , A6 mai bine dotata si configurata full si fii fericit ! Nu merita efortul sa urci la clasa de lux pt. ca nu este deloc de lux. Primesti acelasi lucru ca la clasa mare ( E, 5, A6 ) si chiar unele dezavantaje la pachet in special iluzia ca ai masina superioara din gama ceea ce nu este adevarat. Limuzine autentice pe lumea asta nu le gasesti decat la Bentley si Rolls. Nici macar la Maybach ! Am mers cu unele de la aceste marci si intr-adevar e altceva. Niciodata un A8, 7 sau S poate sa fie si din anul 2100 nu se va apropia macar de un Continental Flying Spur prima generatie , nu mai vorbesc de ultima generatie. Sa nu mai urc mai sus la Mulsanne sau R.R Phantom ca sunt de pe alta Planeta fata de A8 , 7 si S. Iar un Phantom acum se poate gasi la 100 de mii de euro bun si pana in 50 de mii de km. E o afacere mult mai buna fata de a da 100 de mii pe un A8 , 7 sau S class nou. Eu unul nu as mai cumpara niciodata o limuzina care sa nu fie sub sigla Bentley sau Rolls, nu din cauza marcii ci a ceea ce ofera ele. Iar aceste doua marci Bentley si Rolls ofera ce trebuie in special pe categoria limuzine si coupe-uri. Oricum personal cum am mai spus, mie nu prea imi mai trebuie masina. Nu mai am drumuri lungi in Romania si in afara nu as merge niciodata cu masina personala. In ziua de astazi mai mult de 300 de km nu merita sa mai faci vreun drum cu masina asta pe luna nu in fiecare zi. Ma tot gandesc sa cumpar o masina mai rara de colectie sa se poata aprecia in timp si pe care sa nu dau neaparat o avere. Ma gandesc la un Bentley Brooklands din 2008-2011 care se poate lua cu 130 - 150 de mii euro avand potential in 10-15 ani sa ajunga la cateva sute de mii bune fiind doar 550 de unitati. Dar asta inseamna inca o grija in plus pt. ca nu o poti tine doar in garaj nemiscata ca sa ramana in conditii bune si nu prea am de gand sa-mi mai asum griji. Masina in sine fiind una dintre cele mai mari griji si generatoare de stres. Dar Bentley Brooklands e o idee de masina perfecta la un pret inca Pamantean !
    12 4
  • Adrian (C), nu pot să nu remarc harul cu care scrii despre maşini. Mai ales că te susţine o experienţă acumulată (la diferite volane) şi, de obicei, în faţa unui temei inechivoc n-ai ce şi de ce să obiectezi.

    În urmă cu câteva zile, mi-am aşternut pe hârtie gândurile (evident, subiective, deci nu pretind să se ralieze careva) despre A8:

    https://www.automarket.ro/tv/filme-spion/dou-prototipuri-ale-viitorului-mercedes-benz-clasa-s-spionate-n-timpul-testelor-modelul-va-fi-prezentat-n-2020-7839.html

    Totuşi, drept trăsătură “fundamentală” a acestui secol, toate “luxoasele” Triadei sunt “umflate cu pompa”, ca panoramă (in)estetică. Păi ce arhitectură “zveltă” şi “curată” te măgulea altădată…În toate cele trei cazuri! Tocmai din această abordare se năşteau armonia şi eleganţa “liniilor”, care atunci au individualizat puternic “limbajul” design-ului auto.

    Din acest trecut irepetabil (nu numai în arie germană) aleg, fără nicio ezitare, Audi V8 (care, din punctul meu de vedere, propunea un tablou de comandă mai inspirat decât al rivalilor BMW E32 şi MB W126). Prin prisma formelor şi a “fluidităţii” lor, nu părea la fel de spectaculos ca o “americană” (full-size) din acele vremuri (precum Cadillac Brougham sau Lincoln Town Car – era şi normal într-o Europă tributară pragmatismului industrial), dar se prezenta ca extrem de bine legat şi răspândea un aer pronunţat şi irezistibil…intelectual (fără îndoială, căci, la rândul lui, nici motorul V8 nu se adresează orişicui – mai ales nu magmei populare – deci trebuia să fii un pic de “connaisseur”).

    Una peste alta, pasez cuvântul…imaginilor, dar nu fără a-mi exprima obişnuitul (şi persistentul) regret faţă de apusul (poate prematur) unui modus pensandi/operandi/vivendi (chiar şi amandi) care poate fi imaginat, fără teama de a greşi, ars (artă): Occidentul.

    https://en.wheelsage.org/audi/v8/107856/gallery/b7uees
    6 3
  • Corocsenie Adrian
    Te invit pe un nou blog al meu recent facut la care am lucrat in timp avand teme care stiu ca te intereseaza oarecum.

    https://jurnalulcelorintelepti.blogspot.com/
    3 1
  • Deci, pe scurt, Lincoln Town Car --- masina intelectualului iar daca n-aveai V8 erai prost.
    3 2
  • Ionela Auteri: Martor motor aprins la un audi a4 1.8t 2005 și nu găsesc problema Raspunde
  • Tu n-ai cunoştinţe elementare despre regulile limbii române (gramaticale şi ortografice), prin urmare, câtă vreme te va pironi pe loc această deloc neglijabilă hibă, credibilitatea ta în lumea iubitorilor de Idei nu va “sălta”, scump, drag, adorabil domn vianu. “Ne iubim, nu?” – te/mă întrebai tu “retoric” odată. Ei, cum nu! În acest sens, este imperios însă să ne procurăm, mai întâi, vedere directă la meningele celuilalt. Căci pacea ne tulbură, nu este bună…

    Adrian, m-ai făcut curios, aşa că îmi arunc deja o privire peste blogul recomandat. Chiar interesant, dar trebuie să mă rup de vraja care m-a luat sub jugul ei prin nebăgare de seamă, că de! ne cheamă fabricile şi uzinele (sau ce-or fi devenit ele) patriei noastre liberalo-socialiste, ca să nu rămână (co)vide. Mulţumesc, oricum, de sugestie. La primă revedere!
    4 3
  • razvan
    "preț de pornire de 134.180 de euro" n-o sa-mi para deloc rau cand toata industria auto se va prabusi
    5 1
  • Domnule inexorabil te intreb pe romaneste "Cumva, am vorbit cu tine?"

    Am facut observatie generala iar dumneata nu te poti abtine sa ma ataci personal. Cazi in penibil, domnule!

    Si sa te ridici pe pioarele din spate cand mi te adresezi, bine?
    3 1
  • razvan si vidra
    asta suna a ura saracului care nu e in stare sa se ridice din conditia umila in care se afla.
    2 2
  • Bathurst
    In primul rand nu inteleg de ce sa ti iei un A8,7,S cu amapatament scurt, e ca si cum nu ai avut bani de toata masina:))). Deci pentru mine Audi S8 short e inexistent , imi iau S6 daca vreau ceva nu foarte mare , altfel daca tot aleg maximul gamei pai imi iau ditamai animalul sa -am loc sa-l parchez nu ? In al doilea rand , s-ul actual e pe piata din ? 2013-2014 ? si tot nu se ridica Audi la nivelul lui cu ultima lor creatie. Asta spune multe . In al treilea rand , cand s-or vedea miliarde de degete pe acele touch uri cred ca ii va disparea putin din statutul de premium. Vechea generatie avea navigatia la nivelul ochilor ca toata lumea , au venit ei cu o idee inovatoare si l-au coborat ca in anii 2000. Briliant :))))) Oricum nimeni nu cred ca ar alege un S8 in detrimentul unui 7 V12 sau 63/65 amg , trebuie sa fii nebun sa dai atatia bani pe o masina banala .
    3 1
  • Cică “n-am vorbit cu tine”. Ţi-ai început fraza cu pricina apelând la “deci”, adică ai tras o concluzie pe marginea subiectului Lincoln Town Car. Ce curios…N-avea legătură cu mine, dar numai eu îl pomenisem aici :) Nostim, domnule vianu (apropo, ne domnim vârtos în ultima vreme). Vrei să-mi demonstrezi că şi tu eşti capabil de războiul psihologic? Eu te-am asigurat/avertizat dinainte că se poartă numai în tranşeele minţii şi este de uzură, adică durează la nesfârşit – am memorie de elefant, ştiu ce-am zis (arhiva AM stă mărturie). Dar ştii ce este tare de tot? Că, în pofida “certitudinii” tale cum că aş fi foarte încrâncenat (în privinţa ta), în realitate mă simt foarte relaxat! De ce să mă las iritat? De gluma proastă că eu aş fi un porc orwellian (conform sugestiei vieneze despre staţiunea bipedă pe picioarele dinapoi) ? Pentru că nu se poate isca nicio îndoială: ateul declarat vianu va admite Adevărul odată şi odată; că se va întâmpla în viaţa aceasta sau în cea de Dincolo nu mă interesează în mod primordial! Contează doar că va avea loc marele eveniment. Şi ce mi-ar plăcea să-i cercetez atunci fizionomia (inclusiv cea sufletească). Şi să-l întreb: “Pentru ce atâta cerbicie?”…

    Adrian, deja ţi-am “devorat” nişte texte. În linii mari, îmi place ceea ce citesc acolo. Şi am sesizat că mai deţii bloguri! La voi aborda pe rând. Iar dacă voi socoti de cuviinţă să-mi exprim punctul de vedere pe o temă sau alta (dintre cele pe care le-ai deschis), atunci neîndoielnic că voi interveni (cu specificaţia: @inexorabil, ca să înţelegi provenienţa comentariilor).

    "On topic" : şocul pe care l-am recepţionat chiar astăzi parcă vine să confirme afirmaţiile lui @Bathurst. Concret, am căutat în premieră, pe mobile.de, A8-uri din generaţia a doua (cele care mă fascinează pe mine). Dar nu mi-a venit să cred ce preţuri surprinzător (în concepţia mea) de scăzute m-au întâmpinat. Mă gândeam instinctiv: or fi fost accidentate (mai zdravăn). Dar majoritatea?! Efectiv se înşirau o grămadă sub 10.000 de euro. Dar, totodată, destul de rulate…Oricum, devalorizarea mi se pare teribilă (chiar dacă sunt sigur că ar obiecta mulţi, servindu-mi nişte cauze “explicabile”, precum segmentul de timp scurs). În atare condiţii, mi-aş putea procura oricând un A8 din acea perioadă, chit că mai uzat. Problema este că n-aş avea încredere decât în variante…Diesel. În particular, aş opta pentru ceva ce deja am încercat: 4.2 V8 TDI. În pofida faptului că ne raportăm la un Diesel, consumul urban te zvântă…Başca impozitul pe cilindree (peste 6.500 de lei). Întrebarea-reflex care se naşte în acest caz este: merită? Ce-i drept, datele de performanţă ale acestei versiuni nu sunt atinse de multe “benzinare” – adevărul pur este că ai avea la dispoziţie putere nominală şi cuplu motor mai mult decât suficiente (dacă nu măgulitoare) pentru tipicul rutier autohton. A, şi mai decretasem eu odinioară că sintagma “limuzină Diesel” echivalează cu o blasfemie în sine…Da, aşa este, nu mi-am schimbat părerea, dar…concursul de împrejurări nefavorabile te impinge deseori în braţele compromisului, volens nolens. Cu alte cuvinte, realizezi la ce te supui singur, dar nu mai reacţionezi…Execuţi mecanic, cu sau fără suport moral. Te “înscrii în logica vremurilor”, care te presează/somează s-o laşi baltă (conştiinţa), altfel stresul te va mânca de viu…Iar eu nu fac notă discordantă în relaţie cu acest peisaj universal, însă până la un punct…ghici ghicitoare ghicitorică: electro-autonomele! Până când se vor confunda cu o realitate globală şi suverană (dacă voi “prinde” acele vremuri), voi depune toate eforturile posibile, astfel încât minimul necesar de trai fizic să nu depindă de e-self-transporturi, adică să fie asigurat pe cale agricolă personală (hrană, îmbrăcăminte, încălţăminte) şi fără să implice banii (sau alte forme de plată oficiale) în ecuaţia producţiei. Desigur, Fiara nu va fi de acord cu autogospodărirea/micro-autarhia duşmanilor ei. Ca să nu spun că ar turba! Că doar ar însemna ca, astfel, ei să-i refuze controlul strict şi cotidian (exercitat asupra prostimii planetare), care se realizează într-unul din cele două moduri mari şi late: ori patima, ori stringenţa. A ce? A banilor. Dar aceasta constituie fondul unei alte probleme (şi de factură spirituală).
    Oricum, până una alta, ia să mai “birjăresc” şi eu nişte capodopere clasICE. De ce nu chiar (vechiul) A8? Cât încă mai este liberă o pistă sau alta (dar toate aparţinând vieţii).

    PS. Adrian, limuzina care m-ar captiva pe mine în prezent (dacă, printr-o minune nevisată, aş pilota-o) se numeşte tot Bentley, recte modelul Mulsanne. Iată însă că i s-a pus şi acestuia gând rău (implicit, cruce), pe motiv de incorectitudine (eco)politică. Dar nu pot să nu iau în calcul motorul V8 originar (non-VAG; acelaşi ca la Brooklands) şi platforma dedicată. Gradul de exclusivism nici nu trebuie pomenit :) Eh, ce straniu: lumea noastră “avansată” renunţă cu seninătate şi pe loc la ceea ce este realmente avansat:

    https://www.automotiverhythms.com/wp-content/uploads/2014/09/2015-Bentley-Mulsanne-Speed-Interior.jpg
    2 1
  • Deschis articolul....rotita-rotita-rotita-rotita-rotita....rotita....click manuta rosie, click inchis articolul

    Next
    0 2
  • Da, măi “imprevizibilule”, cunoaştem…marfa/năravul. Numai că, între timp, “scorul” a fost întors (chiar dacă au “amorţit” aproape toate competiţiile). Şi te asigur că eu n-am “marcat” :P

    De ce nu spui mai bine aşa: “deschis articolul/articolele (oricare)…pândit-pândit-pândit-pândit-pândit…pândit…”bolnavul psihic al site-ului” şi hârşti! îi arăt cât de mult îl *iubesc*, fiindcă ador s-o simtă şi, deocamdată, mai mult decât atât nu se poate” (de fapt, nu doar simt, ci şi prea văd chipul tău caracteristic de stihie a întunericului care ar da orice să mă străpungă cu colţii…rotiţă-rotiţă-rotiţă…concluzie inatacabilă: nu eşti tu Creatorul meu, deci “QED” : ţi se va refuza de Sus, categoric şi întotdeauna, acest “drept”…cel puţin asupra “cărnii” sufletului meu).

    “Next”.

    PS. “Şi fumul chinului lor (n.m. : al închinătorilor Fiarei osândiţi la Judecată) se suie în vecii vecilor” (Apocalipsa 14:11). Unde? “Înaintea sfinţilor îngeri şi înaintea Mielului” (versetul 10). Dar, Doamne, Te-ai mânia sau m-ai socoti sadic dacă aş vrea să asist şi eu?...Tot aşa, “în vecii vecilor”.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru