Autoitalia renunţă la marca Infiniti după doar 4 ani de carieră a mărcii japoneze în România

de Mircea Meșter
Vineri, 11.10.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autoitalia se va concentra pe mărcile Jeep, Maserati şi Fiat în continuare, renunţând la Infiniti. Cauza: performanţele foarte slabe în vânzări.

Esential 4 ani a rezistat marca Infiniti pe piaţa din România: 2009-2013.
3 maşini a vândut Infiniti în perioada ianuarie-august 2013.
Criza care loveşte vânzările auto din România şi scăderea continuă a volumelor din ultimii 5 ani elimină de pe piaţă atât dealeri, cât şi mărci întregi care acum câţiva ani aveau speranţe mari în ceea ce priveşte evoluţia pe piaţa noastră. Este şi cazul celor de la Infiniti, marca premium dezvoltată de Nissan şi adusă până acum în România de Autoitalia urmând să-şi încheie activitatea pe piaţa românească.

Informaţia a fost comunicată de Israel Meir, directorul Autoitalia, citat de Ziarul Financiar şi de 0-100.ro. Conform oficialului grupului israelian care a cumpărat Autoitalia acum doi ani şi jumătate de la fondatorul Herbert Stein, compania se va concentra pe vânzările mărcilor Fiat, Jeep şi Maserati.

"Am decis să nu mai comercializăm acest brand şi să ne concentrăm pe branduri şi modele care aduc companiei un profit mult mai mare. Atât politica lor de dezvoltare şi comercializare cât şi faptul că marca a fost lansată pe timp de criză au contribuit la rezultatele modeste în vânzări", declară Israel Meir.

Marca Infiniti a reuşit să vândă doar trei maşini în primele 8 luni ale anului în curs. Brandul japonez a intrat oficial pe piaţa din România în 2009, în momentul în care acesta şi-a făcut debutul oficial pe piaţa europeană. Showroom-ul pe care Infiniti îl avea în Bucureşti, în zona Piaţa Presei Libere, a fost deja închis, centrele Maserati şi Abarth din această zonă fiind şi ele mutate în alte poziţii deja deţinute de Autoitalia în cartierul Militari din Bucureşti.

via ZF, 0-100

Comentarii (17)

  • Nu am sa uit niciodata atmosfera marlneasca cu iz interlop de la Fiat cand venisem sa vad nu mai stiu ce model de Alfa Romeo. Si nu venisem doar sa ma bag in seama.

    Se baga acum si peste Subaru si cine stie ce alte planuri mai au.

    Ce credeau ca iau Infiniti si banii vor curge de la sine. Nu au reusit sa ajute cu nimic marca si acum renunta. De altfel ma intreb daca nu cumva japonezii i-au trimis la plimbare. 3 bucati in 8 luni este infiorator de slab.
    52 6
  • drivetest
    Oricum i-au reprezentat in mod execrabil. Conditii mizere, investitii putine, service prost, angajati pe vanzari erau tot felul de lichele si tarani sictiriti care de abia puteau sa articuleze doua vorbe... Sper ca viitori importatori sa respecte standardele inalte la "Infiniti Total ownership experience".
    42 3
  • Poate mai bine ar fi importate de dealerii Renault/Nissan...
    31 4
  • @ShelbyV8
    Totusi Infiniti ar cere concesiuni separate de Renault-Nissan. Tendinta e sa se indeparteze de Nissan.

    PS:Infiniti e intr-o transformare completa care le va creste vanzarile de acum incolo. Vor sa scoata o compacta, adica un segment foarte popular in Europa si dezvolta gama sportiva IPL cu ajutorul lui Sebastian Vettel:

    http://www.autoblog.com/2013/07/08/assessing-sebastian-vettels-first-100-days-as-infinitis-direct/
    29 9
  • @Calingura

    Afirmatia ca vor sa se bage peste Subaru este un pic fortata. Importatorul Subaru in Romania are ceva probleme la el acasa, in Grecia si se pare ca Subaru ii va retrage drepturile de reprezentare. Daca Subaru nu va gasi alt importator decat pe cei de la Autitalia, nu e doar vina astora din urma.

    In rest te cred in ceea ce priveste propriile tale experiente cu Autoitalia. Te asigur insa, din proprie experienta, ca nici cei de la SMT, cu exceptia baietilor de la tinicchigerie, nu exceleaza nici in ceea ce priveste profesionalismul si nici cu privire la preturile practicate in service care sunt pur si simplu prohibitive.
    11 5
  • @ @ShelbyV8
    Infiniti nu are probleme doar in Romania, ci si pe cea mare mare piata de masini premium si anume SUA . In acest an, vanzarile Infiniti in SUA inregistreaza scaderi procentuale de 2 cifre comparativ cu anul trecut, in timp ce principalii rivali Mercedes, BMW, Lexus si Audi au inregistrat cresteri semnificative pe piata americana .
    18 20
  • Daca s-ar indeparta prea mult de Nissan (Renault) ajung la faliment... Eu zicea ca ar fi o solutie buna sa ofere posibilitatea de achizitie pin dealerii Renault. Acestia au o retea foarte buna de service in Romania (si Europa). Altfel nu au nicio sansa pe aceasta piata.

    Cat despre viitorul Q50 din poza... Arata foarte bine, mai ales la interior. In schimb, din cate se pare, vor pastra motorizarile de 3,7l si 3,5l hibrid, iar cu aceastea vor pierde din start lupta cu seria 3, c si A4, cel putin in Europa.
    13 11
  • Foarte trist mi se pare ceea ce semnalaţi voi, băieţi. Dar eu cred că nu strategia eronată de marketing a barat orice şansă de afirmare în Râtania pentru această marcă deosebită, de calitate. Vă (re)amintesc eu ce: de pildă, în urmă cu câteva minute, traversam strada când a trecut pe lângă mine un Audi, maroniu şi pe dinafară, şi pe dinăuntru ( :D) --- deodată, un garoi a coborât geamul şi a aruncat un pahar de plastic în mijlocul carosabilului, negolit încă de cafea, provocând ditamai pata pe asfalt...Deci: ce Infiniti visăm?!
    24 6
  • Vasilica
    Si ce legatura are cu plecarea astora de pe piata noastra. Daca ziceai ceva interesant cum ca si in SUA au probleme cum scria cineva mai sus mai ziceam.
    12 21
  • Misha
    Asa este. Sper sa mai doreasca si altii sa importe Subaru. La Autoitalia nu mai intru niciodata indiferent ce vand. Se pot lua masini si din alte tari.
    Pe de alte parte japonezii ori stiu ceva ce eu nu pricep ori sunt chiar tampiti cat priveste strategia pe Europa. In afara de Toyota si Nissan restul sunt degeaba. Cu toata dragostea pentru Honda.

    Inexorabil
    Este un mare stereotip. Dar cand statistica il confirma mai bine ii spunem cum ii spui tu: trista realitate.
    Cum pot eu proprietar de echipa de fotbal, de bar, de casa de pariuri sau in general un om fin ce tine la parerea pipitelor si a baietasilor sa imi cumpar un Q50 cand toti vor crede ca sigla e de Hyundai?

    Si aici nu este vorba de etichete aruncate aiurea. Este repet realitate si o inteleg la o adica. Oricine isi cumpara o masina scumpa isi doreste cel putin partial ca lumea sa stie ca este scumpa si ca apartine unei marci de prestigiu.
    20 6
  • Directorul executiv Infiniti, Johan de Nysschen, fost sef la Audi, replicand la presiunile lui Andy Palmer, a afirmat urmatoarele:

    “I need some time; I don't need the volume pressure. What I'll give you ultimately is a premium brand."

    Promisiunea incepe sa prinda contur. Priviti poza de mai sus. Priviti ultimele concepte.
    29 7
  • Care va fi viitorul dealer Infiniti, si de cand?
    10 6
  • Dincolo de dezinteresul importatorului, nu puneti in carca romanilor, cunoscatori sau nu, faptul ca s-au vandut atat de putine unitati in 8 luni, Infiniti nu prea exista in intreaga Europa, se vinde mai slab decat Lexus, care la randul lui are cifre foarte modeste, principala piata pt japonezii Infiniti si Lexus ramane SUA, fara aceasta piata ar fi morti, cu diferenta ca Lexus chiar se bate la varf cu Mercedes si Bmw in SUA, pe cand Infiniti e departe, desigur se poate schimba asta pe viitor, dar nu in Europa.
    Acum imi amintesc ca acum cateva luni vorbeau de dublarea vanzarilor pana in 2016, anul trecut au vandut sub 200 de mii de exemplare, vor sa vanda 500 de mii in urmatorii 3 ani, de fapt mai mult decat dublu, deci o ofensiva foarte agresiva si super optimista, hai sa spun ca ramane de vazut, nu mai spun altceva:).
    19 22
  • antonny
    Autoitalia renunţă la marca Infiniti pentru ca nu poate suporta chiria ,reprentantii.......
    2 9
  • @dan_grc
    La fel cum si tu esti departe de a fi ''curat'' la cap......Du-te si fa-ti un ness, macar sa te tina treaz fizic daca pshic nu.............pfff
    18 16
  • Ivanofff
    Italientii issi descriu inca odata impertinenta de care dau dovada, plus de asta legenda marcilor italiente a ramas doar un mit, odata cu cei doi finantisti Alhoeb si Jangili lucrurile se invart limpede.
    4 13
  • IDEM in Constanta!

    M-am dus mai demult sa vad noul fx35 si sa-mi faca o calculatie pt ca ma interesau avantajele in leasing pe firma, iar cand am intrat in showroom, pe langa faptul ca era un cablu aiurea de care puteam sa ma impiedic, usile masinilor erau inchise. Cand am gasit in cele din urma un vanzator si nu va inchipuiti ca erau chiar asa usor de gasit, mi-a replicat ca masinile erau vandute. Nu poate sa le deschida. Toateee?! Vandute?! Mai, mai... pai si unde pot vedea si conduce una? Mi-a luat in scarba numarul de telefon pe o agenduta, afara, in parcul auto !!! da' nici ca m-a sunat ! Mi-a lasat un gust amar.
    19 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru