BMW i3 şi BMW i8 pot fi cumpărate de azi în România. Cea mai ieftină maşină electrică BMW pleacă de la 37.000 de euro

de Daniel Popescu
Luni, 16.11.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW i3, primul model electric al bavarezilor, poate fi cumpărat din România pentru 37.000 de euro, în timp ce pentru sportiva hibridă BMW i8 ai nevoie de fonduri mult mai generoase: peste 138.000 de euro.

BMW a anunţat preţurile pentru România ale celor două modele de maşini pe care le dezvoltă în gama i, destinată vehiculelor electrice sau hibride de sine stătătoare. i3 și i8 se adresează unor segmente de piaţă diametral opuse: dacă prima este o mașină de oraș, a doua este o sportivă hibridă care impresionează mai ales prin soluțiile tehnice și tehnologice și mai puțin prin performanțe pure.

BMW i3 este o maşină electrică subcompactă care poate fi achiziţionată în două versiuni. Prima dintre ele are doar un motor electric de 125 kW (echivalentul a 170 CP), oferă o autonomie de maxim 190 de kilometri şi costă 37.076 de euro.

În cazul în care îţi doreşti o autonomie mai mare, poţi opta pentru versiunea BMW i3 REX, care include, pe lângă motorul electric, şi un motor tradiţional pe benzină de 0.6 litri utilizat exclusiv pentru generarea de energie electrică pentru acumulatori. Acesta permite creşterea autonomiei la 340 de kilometri în schimbul unui consum de carburant de 0.6 litri la sută de kilometri, iar preţul ajunge astfel la 41.788 de euro.

Ambele versiuni beneficiază de o baterie pe Li-Ion cu garanţie de 8 ani sau 100.000 de kilometri.

Motor electric Motor benzina Autonomie Pret
125 kW (170 CP) - 190 37.076
125 kW (170 CP) 0.647 litri 340 41.788

BMW i3 intră astfel pe o nişă îngustă de maşini electrice disponibile în România.

Cel mai apropiat model asemănător este Renault Zoe, care face de asemenea parte din segmentul B (subcompacte) şi are de partea sa avantajul unui preţ mai mic, facilitat de modelul de vânzare diferit: Renault oferă mașina separat de baterie, care e închiriată contra unei sume de 79-150 de euro pe lună. Un alt model asemănător este Volkswagen e-Golf, o compactă cu preţ foarte apropiat de cel al lui BMW i3. 

Primul test Automarket cu noul BMW i3 poate fi citit AICI.

BMW i3 vs. CONCURENŢA

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(kW) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Renault Zoe  64 13.5 20.900
Volkswagen e-Golf 85 10.4 36.654
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

BMW i8 - sportiva de 138.000 de euro

BMW i8 se adresează pasionaţilor de maşini sport, iar preţul este unul pe măsura aşteptărilor celor care își doreau un astfel de model în gama bavarezilor. Pentru a intra în posesia acestui hibrid trebuie să scoţi din banca 138.384 de euro, preţ pentru care primeşti un sistem de propulsie complex format dintr-un motor electric de 266 kW (362 CP) şi un motor pe benzină de 1.5 litri care furnizează 231 CP.

În această combinaţie, maşina oferă o autonomie de 340 de kilometri prin intermediul bateriei Li-Ion cu garanţie de 8 ani sau 100.000 de kilometri.

Prin prisma segmentului şi a preţului solicitat de producător, BMW i8 nu are în prezent niciun rival pe piaţa din România. 

Primul test Automarket cu noul BMW i8 poate fi citit AICI.

Motor electric Motor benzina Autonomie Pret
266 kW (362 CP) 1.5 litri 340 138.384

Comentarii (12)

  • Norbert
    Consumul lui i3 nu poate fi 0.6 litri. Banuiesc ca 6 e mai corect. Avand un rezervor de 9 litri la consumul de 0.6 ar parcurge inca peste 1000 de km.
    Iar in tabelul concurentilor nu inteleg ce legatura are abrevierea 1.6 CDTI sau 1.6 TDI.
    8 7
  • "Cea mai ieftina masina pleaca..."

    Unde pleaca ? Masina pleaca ?
    8 2
  • @Norbert
    Consumul acela de 0,6 e dat de ciclul NEDC, nu are nicio treaba cu faptul ca masina ar consuma aia 9 litri in autonomia lui totala de 340 de km.
    Ciclul NEDC presupune un anumit numar de accelerari, mers constant etc. Probabil ca in una din situatii, motorul electric nu a fost destul asa ca a intrat si cel pe benzina, prin urmare la sfarsitul ciclului (care are doar vreo 10-15 km, nici nu mai tin minte) a rezultat si un consum total de 1 litru de combustibil sau cat o fi, si prin urmare ei au calculat media aia de 0.6.
    E o prostie, nu te poti baza pe astfel de cifre.
    5 3
  • @Norbert: Consumul lui i3 REX este de 0.6 litri/100 km. Motorul pe benzina are doar rol de range extender, adica produce energie electrica pentru motorul electric.
    7 4
  • Acel 0.6 din coloana Motor Benzina se refera la capacitatea cilindrica a motorului, nu la comsum.
    https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_i3 "Engine: 25 kW 647 cc, two-cylinder generator (optional) "
    7 0
  • PS: Scrie si in articol, de fapt:
    "versiunea BMW i3 REX, care include, pe lângă motorul electric, şi un motor tradiţional pe benzină de 0.6 litri"
    6 0
  • Interesant daca tot iau pus motor de benzina pentru a doua versiune a lui i3, dece n-am adaugat si un rezervor mai mare? Nu vor sa strice media de 0.6?
    1 7
  • Norbert
    Da inteleg 0.6 litri consum socotit de la 190 km parcursi in mod electric pana la 200 km. Adica 10 km parcursi cu renge extender activ.
    Altfel nu are nici un sens, cu bateriile goale si functionand exclusiv cu range extender parcurgerea a 100 de km cu 0.6 litri de benzina nici in visele cele mai fantastice nu parcurge masina asta. Pana la urma este o smecherie de marketing a Bmw. Eu nu subscriu la asemenea artificii. In rest masina chiar este interesanta.
    3 5
  • Legat de faptul ca are un rezervor de benzina asa mic, am gasit ceva interesant:

    "The i3’s stunted range is a product of policy, not product planning or technical capability. California’s zero-emission-vehicle mandate allows BMW to earn credits for range-extended i3s as if they were pure battery-electric cars rather than hybrids—but only so long as the electric range meets or exceeds the gas range. The i3 would be far more practical and the $3850 premium for the range extender would be much more palatable if the gas tank simply held another five gallons of fuel."

    http://www.caranddriver.com/bmw/i3
    5 0
  • În cazul i3 REX, nu are cum să consume doar 0,6l/100km.
    Pe de altă parte, cred că în oraș ar putea să consume sub 3l/100km, deoarece se recuperează multă energie în timpul frânării. Pe autostradă, însă, la o viteză de 130km/h, ar putea atinge lejer un consum de 6/100km.
    Mă refer, bineînțeles, la cazul în care bateria nu este încărcată.
    1 1
  • Nici gratuite aceste masini nu isi justifica existenta ,deocamdata in Romania.
    1 0
  • Motorul pe benzina nu are rolul de a deplasa masina, doar de a incarca bateria. Daca este folosit, in timp ce din baterie se consuma curent pentru deplasare, el "toarna" incet curent in baterie, amanand golirea ei cu inca 150 km. Consumul mediu de benzina pentru "amanarea" descarcarii totale este de 0,6 l la 100 km.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru