OFICIAL: BMW iX5 Hydrogen este versiunea pe hidrogen a lui X5; plinul se face în 3-4 minute

de Paul Cosma
Marti, 17.08.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a publicat primele imagini cu iX5 Hydrogen, versiunea cu pile de combustie pe bază de hidrogen a actualului X5. SUV-ul alimentat cu hidrogen va debuta public în cadrul Salonului Auto de la München.

BMW dezvoltă în prezent tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen ca opţiune suplimentară pentru mașinile cu emisii zero.

La doi ani după prezentarea conceptului BMW i Hydrogen NEXT, compania va prezenta BMW iX5 Hydrogen la Salonul Auto de la München.

Încă în curs de dezvoltare pentru versiunea de serie, modelul cu sistem de propulsie cu pile de combustie cu hidrogen va fi produs în serie mică și va fi utilizat în scopuri demonstrative de la finalul anului viitor.

BMW iX5 Hydrogen dispune de un motor electric ce poate dezvolta până la 374 de cai putere. Hidrogenul necesar pentru alimentarea pilei de combustie este stocat în două rezervoare de 700 bar, din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), care împreună conţin aproape şase kilograme de hidrogen. Umplerea rezervoarelor de hidrogen durează doar trei-patru minute, potrivit BMW. 

Potrivit unui raport al Agenţiei Internaţionale pentru Energie (AIE), hidrogenul oferă un potenţial considerabil ca sursă de energie viitoare în legătură cu activităţile de tranziţie energetică la nivel mondial.

Datorită capacităţilor sale de stocare şi transport, hidrogenul poate fi utilizat pentru o mare varietate de aplicaţii.

Prin urmare, majoritatea ţărilor industrializate adoptă strategii privind hidrogenul şi le susţin cu planuri şi proiecte concrete.

În sectorul transporturilor, hidrogenul poate deveni o opţiune tehnologică suplimentară, alături de mobilitatea electrică cu baterii, pentru a forma o mobilitate individuală durabilă pe termen lung. Totuşi, acest lucru va depinde de producţia competitivă a cantităţilor suficiente de hidrogen din energia verde, precum şi de extinderea infrastructurii de alimentare corespunzătoare, care este deja urmărită intens în multe ţări.

Comentarii (25)

  • Edikkk
    95% din producţia de hidrogen este foarte mare poluatoare, fiind obţinut din gaz metan şi abur (apă fiartă prin ardere gaz) şi ce este mai grav, că din acestea două se obţine hidrogenul apoi cu mari emisii de CO2 !!

    Mult mai ecologic ar fi maşina pe gaz metan comprimat CNG decât hidrogen.

    Nimeni nu o să facă hidrogen verde, din electroliza apei, care este de 3 ori mai scump. Sau dacă fac, 100 km o să fie mult mai scump pe hidrogen decât curent electric la baterii.
    5 22
  • Exemplu tipic de dublu standard: ”tehnologia pilelor de combustie cu hidrogen ca opţiune suplimentară pentru mașinile cu emisii zero”.
    Ambele sunt electrice și ambele POT fi cu emisii zero de carbon.
    Trebuie să fii programat într-un sens ca să presupui electricitatea ca regenerabilă iar hidrogenul nu.

    Dar dacă e invers ca-n multe cazuri: hidrogen produs prin electroliza iar curentul produs în termocentrală pe bază de cărbuni, atunci care mașină e mai verde? Tot tancul de 2,5 tone cu baterie care va polua grav mediul peste câțiva ani?
    21 3
  • Edikkk
    Plus, vezi staţii închise recent în California, unde unii şoferi merg şi 40 de mile ca să aibă unde să alimenteze.

    Staţii de lei încărcare curent mai găseşti în România, dar pe hidrogen :))))

    Nici Norvegia nu are destule şi cam nu mai construiesc, toţi sunt duşi pe baterii.

    Apropo cea mai vândută maşină în UK luna trecută este.... Tesla.
    Tesla model 3. La distanţă mare de locul 2.

    Staţi să termine fabrica de la Berlin, cu Tesla model Y.
    4 25
  • curentatu
    Lăsați că e bun hidrogenul, arde frumos și ecologic ca dirijabilu hindenburg in 1937.
    D-aia BMW a început cu 520H încă din 1979 și mă mir că n-au terminat încă.
    Doar un lucru nu înțeleg, de ce bavarejii n-au dezlipit folia aia albastră de pe cromul grilei?
    21 4
  • @Kap, iti racesti degetele de pomana, scrii unui perete. Astept momentul cand Edi sa-si cumpere electrica - cine stie poate chiar Tesla - sa impartaseasca din propria experienta. Comentariul anterior a fost sters deci am nimerit un nerv undeva...

    Ontopic: e bine ca apare competitie pentru Mirai & co. Stiu si marii constructori ca tehnologia bazate exclusiv pe baterii se va lovi de o limita pentru ca tenologiile actuale depind de rezervele naturale de litiu. Pe cand hidrogenul exista intr-o cantitate inepuizabila si poate fo obtinut prin procese cu adevarat verzi.
    20 2
  • Uite un articol ptr Edikkk
    https://www.businessinsider.com/tesla-crash-fire-lithium-battery-austin-more-water-than-regular-2021-8?utm_source=facebook.com&utm_campaign=sf-bi-ti&utm_medium=social
    14 3
  • Da, e clar că nu vorbim pentru închinătorul la Muscoi și apologet al bateriilor (nu al electricelor).

    Revenind la lucruri serioase, electrica pe hidrogen mi se pare singura electrică oarecum fezabilă acum. Mai există riscurile manevrării hidrogenului dar chiar și așa cred că e mai bine.
    Comparativ cu electricele cu baterii, unde încărcarea greoaie, autonomia reală afectată grav de temperaturi și greutatea exagerată cărată nonstop mi se par factori decisivi împotrivă. De riscul de incendiu sau de poluare cu munți de baterii epuizate și extraordinar de greu și scump de reciclat ce să mai vorbim...
    21 3
  • andrei
    @UnAlex: ce sa isi ia? el nu are bani nici de un bec. vine si ne zice de electrice de 150k euro ca ce bune sunt.
    nu mai vede padurea de copaci, din nefericire.
    18 2
  • inexorabil
    Îmi vine greu să cred că l-am înverzit pe @Kap, dar întotdeauna ceea ce mi se conturează în ochii minţii ca inechivoc just/judicios conştiinţa nu-mi permite nici să ignor, nici să urgisesc.

    La subiect acum. Băieţi, dar ce ziceţi de…gazificarea biomasei? Este un mod de a obţine hidrogen molecular! Mă rog, ştiţi ce cui am eu împotriva pilei de combustie cu hidrogen, dar nu dispreţuiesc ideea atât cât s-ar crede. Şi mă pronunţ neslăbit categoric împotriva eco-cacealmalei (automat, împotriva cultului eco-panteist), dar nu sunt nici adeptul exploatării sălbatice, nesăbuite, a resurselor subterane. Pe aceastea din urmă consider că omenirea ar cam trebui să le lase în pace o vreme (estimată la câteva decenii). De acord, să dăm o şansă şi hidrogenului! Chiar dacă nu ne vom putea cenzura (nici măcar în sinea noastră) teama firească de surprize foarte neplăcute…Însă, exceptând procedeul sugerat mai sus, nu văd o altă soluţie mai convenabilă prin prisma costurilor! Biomasa şi comburantul (desigur, oxigenul) le avem…chiar moca. În schimb, cu carburantul (necesar pentru arzător) ar fi mai problematic. Din păcate, trebuie unul cu putere calorică superioară…Ghici ghicitoare ghicitorică.
    12 1
  • Edikkk
    dle tare de Kap

    As of 2020, the majority of hydrogen (∼95%) is produced from fossil fuels by steam reforming of natural gas, partial oxidation of methane, and coal gasification

    prima etapă
    CH4 + H2O ---> CO + 3H

    a doua etapă
    CO + H2O ----> CO2 + 2H

    Nimeni, dar absolut nimeni, nu va produce hidrogen verde, dacă e mai scump decât SMF care produce enorm de mult CO și CO2 !!

    Alea 5% sunt cazuri total izolate (producţia modială este mică şi cu cât creşte acest 5% verde devine 0,5%)

    Deci azi hidrogenul este 100% NEGRU. REPET - azi hidrogenul este 100% POLUANT !

    Mult mai poluant decât ai arde direct gaz metan (nu trebuie să faci abur, prin fierberea apei cu gaz metan!) !!!

    AI ÎNŢELES ?

    Energia electrică în schimb este deja în România, dar şi în Europa la praguri mari de a fi verde, iar din 2050 va fi 95% verde în foarte multe ţări !

    AI ÎNŢELES ?

    Exemplu : au fost zile când chiar Germania a avut curent 100% verde (datorită eolianului).

    Tot ce v-am spus sunt fapte reale 100%.


    Nu urăsc hidrogenul, dar nu este verde. Pur şi simplu nu este. De aceea, toţi se duc pe baterii.

    Înafară de Tesla care a spus clar de la început că hidrogenul este o prostie, Toyota o ţine cu hidrogenul şi sunt împotiva electricelor (dar produce BYD cu sigla Toyota în China!)

    restul sunt între, în îndoială....

    dar sunt aşa incompetenţi că nici măcar să îşi facă o reţea de încărcare nu sunt în stare.

    Vezi critica CEO VAG la Ionity, dar unde ei sunt acţionari! Câtă prostie.
    7 20
  • ia de aici edik:
    https://www.zf.ro/business-international/carbunele-cel-murdar-combustibil-mort-nici-macar-muribund-germania-20232906

    Esti convins ca curentul cu care ai incarcat bateria e eco?
    18 1
  • inexorabil
    Nu ştii să scrii, în general, dar ne ataci cu “pertinenţa” reacţiilor chimice şi cu interpretări “deontologico-ştiinţifice” !

    Atâta tupeu (întru duhul imposturii) nu poate arăta decât colţii unei singure entităţi: Securitatea Poporului 1948 redivivae 2021! Adică, axiomatic, niciun sistem totalitar n-ar reuşi să se impună în sânul unei naţiuni, dacă numărul lichelelor (a se citi: indolenţilor, laşilor, conformiştilor) din cadrul ei n-ar fi cel puţin egal cu numărul cetăţenilor cumsecade.

    În loc de concluzie: urlă Fiara stacojie vârâtă conjunctural în straie democratice, dar avem noi ac de ele/ea…

    PS. @^^^^, făţarnicii sadea (sau înnăscuţi) se bucură de un singur talent (care însă îi face inegalabili pe lume în domeniu) : a face pe morţii în păpuşoi…Evident că inclusiv conştiinţa lui e-anesteziată admite (desigur, numai în mod tacit) adevărul suprem, başca insurmontabil, şi anume: fără “putoarea fosilă” (adică trioul petrol-gaze-cărbune), societatea modernă ar fi rămas o simplă iluzie a unor vizionari înflăcăraţi, dar înţepenit utopişti. Iar al nostru e-Gavroche, ca în banc, s-ar fi uitat la televizor cu lumânarea. Cu alte cuvinte, “vrăjelile din trecut” îi îngăduie să existe organic!
    A, să nu uit: în posibila (dar nu probabila) lui e-achiziţie, comandamentul moral al lui “zero emisii” ne va saluta cu reverenţă sacerdotală, sinteticele din componenţa vehiculului provenind din _ _ _ _ _ _ (completaţi voi “spânzurătoarea”).
    16 3
  • Edikkk
    @^^^^

    Tu citeşti articolele cu care vrei cică să ataci ?

    1) "Planul Berlinului este ca Germania să nu mai producă energie din arderea cărbunelui până în 2038."

    2) "Guvernul britanic a promis să închidă ultima termocentrală înainte de octombrie 2024."

    3) "autorităţile au spus că eficienţa unităţii (construite anul trecut) permite închiderea altor termocentrale (mai vechi şi ineficiente)."

    Mega ştirea este un fâs, de fapt două ţări se îndreaptă decisiv către de carbonizare - UK şi Germania.
    Excepţia rămâne pentru fabricarea / topirea oţelului.

    Ca şi România, şi Polonia a semnat momerandul cu USA pentru reactoare nucleare care să permită închiderea termocentralelor pe cărbune sau conversia lor pe gaz metan. Vezi PNDR via UE.

    Aşa că, citeşte mai bine.
    3 23
  • Arbeit macht frei.
    N-ai inteles nimic analfabet functional ce esti.
    Crezi in continuare ce spun autoritatile germane ca vor scadea emisiile construind o noua centrala, sporind importul de carbuni si de gaze prin noua conducta care ii leaga direct de sursa NS. Noapte buna.
    21 1
  • Gandalf
    Ce de idioți pe aici !!! Hidrogenul poate fi produs 100%verde prin electroliză folosind energie electrică eoliana, solară sau din alte surse regenerabile. Se mai poate folosi energie nucleară, mai eficient decât s-o vinzi, având în vedere că nu se poate stoca, deci poți produce hidrogen in perioadele de consum redus. In ce privește autoturismul cu pila de combustie pe hidrogen, e perfect, îmbinând performanțele mașinilor electrice cu autonomia mare, plus emisii zero. Mai mult decât atât, mașinile grele și utilajele mari, NU pot fi din motive tehnice pur electrice, la acest moment doar motoarele diesel putând să le ofere energia necesară funcționării. Acum, este disponibilă și pila de combustie pe hidrogen, evident, o varianta mai prietenoasa cu mediul decât dieselul. Doar niște idioți care habar nu au ce vorbesc se opun pilei de combustie pe hidrogen. Pentru comparație, cu cca 7 kg de hidrogen se pot parcurge cca 1000 km de către un autoturism de clasa medie, versus vreo 50 kg de carburant clasic (benzina sau motorina). In ce privește infrastructura de distribuție, ORICE statie de carburanți vinde GPL, poate vinde la fel de bine hidrogen. Nu mai fiți proști, gândiți cu capul vostru, nu mai puneți botul la talibanii pro țiței sau pro pur electrice. Pur electrica e per total mai poluantă decât cea pe benzina sau GPL, dar trendul este creat pentru revigorarea industriei auto, aflată în cădere liberă.
    20 6
  • Edikkk
    Gandalf, asta cu hidrogenul din electriză este din povestea cu Lord of the Rings

    Orice companie merge pe profit. Cât timp nu există unităţi solar şi eolian care să acopere CONSUMUL CURENT de... curent (sic!) nimeni dar nimeni nu va produce hidrogen din electroliză.

    Astea sunt promisiuni deşarte gen Trevor de la Nikola, care o să înfunde puşcăria.

    Până să fie hidrogenul verde 100% mai trec 100 de ani.

    Va fi folosit poate doar în industria aviatică să înlocuiască kerosenul, la început, poate.

    Dar mai este mult până la excesul de energie din solar şi eolian.

    Exemplu Australiei, care tot aşa guvernul este contra verde, deşi partea privată este foarte pro verde.

    Cele mai mari 3 mega baterii electrice din lume sunt în Australia, în funcţiune de firmele de operare şi distribuţie energie electrică la care guvernul nu a putut să le pună beţe în roate (guvernul sprijinind industria cărbunilor, ca să nu fie nevoit să plătească şomajul minerilor, deşi să te opui economiei de piaţa e futilă)

    Dar unde reuşesc să blocheze sunt parcurile fotovoltaice industriale unde sunt mulţi bani, în Australia, unde mulţi vor să se bage, dar guvernul le pune piedici la intrarea în reţeaua naţională.

    Momentan ţine, dar nu pentru mult timp. Ce nu a înţeles guvernul Australian este că şomerii mineri pot deveni electricieni şi deci reconvertiți profesional, doar că nimeni nu vrea să plătească costul.

    Cam asta e.
    3 8
  • Edikkk
    Dar în final o să intre, pentru că solarul a bătut carbunele, dar reţeaua spune că energia nu este echilibrată şi atunci piaţa sa orientat către solar plus baterii, care acum încep să treacă solar cu baterii cu tot sub costul cărbunelui !!

    Momentan e pe acolo, şi când trece.... adio cărbune instantaneu.

    Apoi culmea, urmează gazul (metan).

    Atunci deja toţi care sunt pe carbune sau gaz, sunt practic în faliment.

    Partea cea mai interesantă, că se vor apropia de.... NUCLEAR !

    Aici industria nucleară, fiind oameni mult mai inteligenţi, deja au emis noi proiecte de a face nuclear mai ieftin, pentru a nu deveni falimentari faţă de solar.

    Sunt soluţia nuclear mic modular (dar tot cel PVR) iar altul molten salt.

    Vor reuşi să scoată ceva mai bun până când solarul
    plus baterii va bate nuclearul de azi ?

    Nu se ştie. Rămâne de văzut.

    Oricum cărbunele e mort în 20-30 de ani, gazul la fel, pentru energie, petrolul rămâne încă 20 de ani peste ăştia 20-30 când ies toate maşinile termice din circulaţie, deci un 40-50 de ani, dar consumul va scade puternic.
    3 10
  • inexorabil
    Atâta cerbicie (milenară!) la acest neant mişcător pe nume Satan te irită, te vlăguieşte şi te descumpăneşte dincolo de orice limită a toleranţei…Şi până nu te încumeţi la zdrobirea nemiloasă a slugilor lui jurate n-o să-ţi dea târcoale nici măcar un strop de linişte.
    11 2
  • EV Rep
    Corect spus, viitorul este oferit de hidrogen. Japonezii de la Honda si Toyota au istorie scrisa in domeniu si ai si demonstrat eficienta sistemului, dar Globalistii refuza solutia. Daca mai punem in balanta si faptul ca curentul se va scumpii exponential in urmatorii ani iar in Romania sa impanzesti cu statii rapide fara sa fie monitorizate de catre o aplicatie nationala pentru rezervari si plata nu este o solutie cu beneficii clare pentru viitorii proprietari de masini electrice. Strategia de reciclare baterii lipseste complet din politicile producatorilor iar pacaleala ca o masina EV nu polueaza este un MIT. Orice baterie > 40 kW polueaza min > 20 gr./100 km. Sistemul de management termic al bateriilor il evacueaza in atmosfera. Clar 250 gr/ 100 km este diferit fata de acei nedeclarati 20 gr/ 100 km. Buba care ma deranjeaza, este acest *cal troian* declarat: industria auto este poluatorul Nr.1 impotriva caruia s-au creat norme aberante iar pentru celelalte industrii poluate ( in realitate) industrie, naval,..aviatic sunt aplicate norme de poluare decente. Criminalul Nr. 1 industria Textila, este protejat si ascuns de media. Industria care distruge toate resursele de apa si oxigen este departe de a putea fi oprita. (secarea Lacului Aral, Poyang,..este doar inceputul.) Curentul insa a devenit Solutia prin care putem fi controlati de la distanta 100%. Planul electrificarii masinilor si a caselor *inteligente* nu este decat un plan diabolic de control al maselor. Testele de inchidere regionala a curentului au inceput! Mai este doar o chestiune de timp pana primim Lockdown. Atacurile cibernetice si caderea curentului regional este un plan inteligent care ne va rapi Libertatea pe veci.
    5 1
  • Doar o defilare de mușchi.

    Am mai spus-o și acum vreo zece ani, tot pe AM: hidrogenul nu este fezabil în reacții chimice. Va trebui să mai așteptăm cateva decenii, poate chiar ceva mai mult, pentru a-l utiliza pe scară largă în fuziunea termonucleară controlată. Până atunci, doar ne jucăm cu el.
    1 2
  • https://m.hotnews.ro/stire/24988604
    0 1
  • Bine-nteles ca hidrogenul se poate dovedi cat de curand o varianta cu adevarat viabila pentru combustia interna. Cel mai tare ma distreaza electrizatii in cap, care injura tovaraseste la hidrogen in timp ce ridica in slavi bateriile proaste si scumpe. :) Aici se vede reaua-vointa si indoctrinarea tembela. Nu-i nimic, scrieti baieti, ca in fond nu costa nimic. Combateti! Nu va lasati! Faceti-va un rost si voi in lumea asta. :) Carevasazica cand vi se spune ca bateriile sunt proaste voi contracarati cu "suntem la inceput de drum! Asa era si motorul cu combustie cand a fost inventat". Dar cand cineva spune ca hidrogenul e cu potential, incepeti cu demonstratii abracadabrante despre cat costa sa produci hidrogen, si ce greu e de inmagazinat, si toate balariile ce va vin pe scafarlie. Incredibili sunteti! Jalnici. Noroc ca tot mai putina lume pune botu' la spalaturile voastre pe creier.
    3 3
  • @PMC,
    Dacă nu chiuleai la orele de fizică și de chimie, aveai măcar simțul proporțiilor. Dar, na, Perpetuum Mobile.
    1 0
  • Bună! Eu am instalație de hidrogen pe mașină( din apa) , funcționează împreună cu dieselul și consider că asta va fi viitorul! Este grav să vorbească cineva aberații în necunostința de cauză! Succes!
    1 1
  • https://pressone.ro/masini-electrice-vs-masini-pe-hidrogen-de-ce-industria-auto-nu-mai-crede-in-hidrogen
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru