BMW prezintă conceptul XM: plug-in hybrid, 750 CP și versiune de serie în 2022

de Alexandru Monenciu
Joi, 02.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul german de automobile a publicat primele imagini și informații despre conceptul XM. Versiunea de producție, care debutează la finalul anului viitor, se anunță a fi cea mai puternică mașină produsă vreodată de BMW în serie.

După ce a poposit vreme de 11 ani în portofoliul Citroen, denumirea XM a fost acum transferată, în urma unei înțelegeri, germanilor de la BMW. Iar marca bavareză a folosit-o pentru cel mai recent concept al său: Concept XM este primul SUV de sine stătător al diviziei M și al doilea model de sine stătător M după M1.

Conceptul va evolua într-un model de serie. Debutul este programat pentru finalul anului viitor, iar nemții susțin că va fi cea mai puternică mașină produsă vreodată de ei în serie. SUV-ul va fi asamblat la uzina din Spartanburg, SUA.

Să revenim însă la concept, sau mai bine zis la designul ales de BMW. Un design care, zic germanii, nu va suferi foarte multe modificări atunci când XM va renunța la statutul de concept.

Mai mult, partea frontală, cu grila de dimensiuni considerabile și cele două faruri subțiri, "prefigurează noul design al părții frontale pentru viitoarele modele BMW din clasa de lux." Printre ele se numără și viitorul Seria 7.

Avem apoi jante de 23 de inch, plafon vopsit într-o nuanță contrastantă, patru terminații, montate pe verticală, pentru sistemul de evacuare și embleme BMW gravate cu laser de-o parte și de alta a lunetei.

La interior putem distinge display-ul curbat care integrează instrumentarul de bord și sistemul multimedia.

Suprafețele texturate, din fibră de carbon și fir de cupru, plafonul special și tapițeria din piele (diferită în partea din spate) completează pachetul.

BMW Concept XM este echipat cu sistem de propulsie plug-in hybrid. Germanii nu au intrat în detalii, dar știm că este compus dintr-un motor V8 și o unitate electrică. Ansamblul dezvoltă 750 CP și 1.000 Nm.

În modul pur electric, SUV-ul va putea parcurge până la 80 de kilometri.

Așa cum spuneam, Concept XM va evolua într-un model de serie. Acesta va fi disponibil exclusiv ca model M și doar în versiune plug-in hybrid.

via BMW

Comentarii (6)

  • Dă Doamne o ploaie cu neuroni, că-i tare secetă prin Bavaria !
    Repet, cu riscul să greșesc fiindcă ”de gustibus”: nu mega-grilele îmi par rateurile maxime BMW din ultima vreme (i4 de ex. e chiar sexy cumva) ci aglomerația aiuritoare de muchii contorsionate grotesc, nu doar tăiate cu barda.
    ...Să fie oare intenționată estetica asta a urâtului ?! -- greu de justificat oricum.

    XMamutul îmi pare deci deja supus mai multor crash-teste înainte de-a fi expus -- norocul manechinelor de pe banchetă cu plăpumioara aia matlasată. :-)

    P.S. (și @dan_grc, care știe că n-am vreun dinte contra BMW): Moș Chris Bangle se tăvălește sigur de râs și poate abia acum e apreciat la justa lui valoare.
    24 1
  • Cam târziu băieți, de două zile este plin netul de comentarii, multe de jihad la adresa mărcii :).

    Bordul pare finisat ca pentru varianta de serie și-mi place. Exteriorul este brutal, sunt camioane mai finuțe, varianta de serie va fi ceva mai domestică, dar nu cu mult. Partea amuzantă este că va avea succes pe anumite piețe .
    14 3
  • "Cele două faruri subțiri" sunt, de fapt, luminile de zi, dar ce mai conteaza?
    6 0
  • Daca cu exterioarele BMW a dat-o de multe ori in bara, interioarele erau mai mereu foarte reusite. Acum, cu pielea asta antichizata si canapeaua din spate cu decupaje mari ce aduc a logo renault, cu tableta prinsa de bord parca de un chinez pe un vapor pe furtuna, totul in chinul de a scoate ceva cu aspect "rustic", care se potriveste unei trasuri, nu unei masini din secolul 21
    11 2
  • Aoleu, ce oribilitate!
    Ce-ati facut baieti? Ati concediat toti designerii??? Zici ca e o chinezarie facuta ca sa nu consume mult cu indoit aripi si alte forme. Si daca e electrica, de ce ar mai avea nevoie de grila aia mare si oribila?
    Mai bine ii cumparau chinezii si ii invatau sa faca design :))
    Hidosenie ca asta concureaza cu Fiat multipla, prima generatie de Nissan leaf si daca ma uit bine, un Nissan cube e mai frumos.
    Acum daca si fanii BMW le mai iau apararea si nu recunosc ca la design exterior e o masina de cacao, sa avem pardon baieti, dar sunteti praf si pulbere.
    Urata cu crengi!
    8 1
  • Stupizenie mai mare nici că am văzut.
    Adică faci o enormitate de V8 cu J-de mii de cp și Nm, cărora oricum nu le văd rostul, și apoi mai bagi și un motor electric, cred că, așa, la mișto, să te dai ecologist și protector al naturii, cu care poți merge 80 de km eco atunci când te apucă remușcările că ai ditamai tancul în garaj.
    Zău că e mare grădina Domnului, iar șefii de la bmw îi sar adesea gardul...
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru