Feedback

Campionatul Mondial de Raliuri va avea mașini hibride începând din sezonul 2022: piloții vor avea un surplus de putere pe probele speciale

Publicat Marti, 18.06.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 4
Campionatul Mondial de Raliuri va avea mașini hibride începând din sezonul 2022: piloții vor avea un surplus de putere pe probele speciale - Poza 1
Mașinile de raliuri care vor concura în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) începând din sezonul 2022 vor avea sisteme hibride de propulsie furnizate de un producător unic, iar începând din 2025 dezvoltarea acestora ar putea fi extinsă.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Federația Internațională de Automobilism (FIA) a anunțat recent o schimbare majoră în regulamentul Campionatului Mondial de Raliuri (WRC), care va intra în vigoare începând din sezonul 2022.

Astfel, mașinile participante în competiție vor avea un sistem hibrid propulsie, inclusiv motor electric și baterie pentru stocarea energiei, iar componentele vor fi furnizate de un productor unic. Ulterior, începând din 2025, constructorii implicați în competiție ar putea primi aprobarea pentru a dezvolta aceste sisteme de propulsie hibride.

În ultima perioadă au existat numeroase discuții cu privire la necesitatea ca WRC să adopte o formă de hibridizare în contextul în care constructorii sunt practic obligați să investească în astfel de tehnologii pentru a respecta normele de poluare.

Potrivit FIA, piloții vor putea concura în regim electric în orașe și vor beneficia de un spor de putere pe probele speciale. "Mașinile vor avea un sistem complementar hibrid care va fi compus din componente comune în primii trei ani, cu posibilitatea unei mai mari libertăți de dezvoltare în 2025", menționează FIA într-un comunicat de presă.

De asemenea, FIA a anunțat că WRC va avea un furnizor unic de pneuri începând din sezonul 2021, decizie care are la bază dorința de a reduce costurile cu pneurile, așa cum se întâmplă și în Formula 1 începând din 2011. Pe de altă parte, calendarul sezonului 2020 al WRC urmează să fie votat la o ședință care va avea loc la sfârșitul lunii iunie.

Via Motorsport


Comentarii (4)

  • Costel
    Linda Jackson ii iapa troiana a WRC-ului !

    inteleg surplusul de putere dar parca se uita a fi amintit surplusul de greutate cu toate "beneficiile" sale pe suprafete atat de variate/exigente cum is in campionatul mondial de raliuri iar piscul indolentei FIA in a stigmatiza WRC-ul ii consfintit de alta nastrusnicie : rularea in regim exclusiv electric in probele speciale urbane care va genera la adresa fanilor raliurilor unica abordare lucida si viabila : fuga ca potarnichile a acestora din calea acestor "green monsters" , musai inutili si de-a dreptul indezirabili unui WRC veridic
    5 0
  • Surplus de putere pe probele speciale, dar si un surplus de greutate, dacă nici la raliuri nu contează asta, atunci unde ? Ce evoluție în motorsport este să îngreunezi mașina, pentru câțiva cai în plus ?
    5 0
  • someone
    actualele masini cu puterea de 380 cai aduc aminte de monstruoasa , dar si letala grupa B. cativa cai in plus, dar si greutatea suplimentara nu cred ca va aduce rezultatul scontat, decat ca imagine pentru ecologisti. sant insa de acord cu hybridizarea masinilor de raliu, daca s-ar pastra greutatea actuala.
    @ da: ce evolutie e sa ingreunezi orice masina pentru cativa cai in plus ( sau pentru un pumn de dolari) , in timp ce te lauzi ca esti in mileniul 3 inconjurat de tehnologie nemaivazuta?
    4 0
  • Costele, îi că te-aş vota cu 50 de mâini, dar nu îi atâtea la mine. Oricum îi că îmi plac teribil stilul şi incisivitatea (pro-adevăr) a unicului Costel.

    Foarte bine că ţi-ai declarat intenţiile, dragă (MA)FIA. Ca să ştiu şi eu ce fac mai departe. Adică mai am de urmărit din WRC ce-a mai rămas din ediţia actuală, plus 2020 şi 2021. După aceea, mă voi axa pe…rememorarea anilor de glorie ai raliului mondial, fără să mă plictisesc vreodată, recte până la ultima suflare…

    Eventual cotul şi pişcotul vor fi interesaţi de “noutăţile” preconizate, căci eu, unul, categoric nu…

    Bleah!
    13 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru