Carlos Sainz câștigă Raliul Dakar 2024. Prima victorie la general pentru Audi

de Alexandru Monenciu
Vineri, 19.01.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Sainz a câștigat Raliul Dakar 2024 cu prototipul electric Audi RS Q e-tron. Este a patra victorie pentru pilotul spaniol și prima pentru constructorul din Ingolstadt la cea mai dificilă cursă de rally raid din lume.

Pentru ediția din 2024 a celebrului Raliu Dakar, germanii de la Audi au îmbunătățit și mai mult prototipul electric RS Q e-tron. Despre modificările aduse poți citi într-un articol dedicat.

Se pare că aceste îmbunătățiri, dar și măiestria piloților Audi au dat roade.

În vârstă de 61 de ani, Carlos Sainz Sr. a câștigat Raliul Dakar 2024 la clasa auto. La startul ultimei probe speciale, de 175 de kilometri, Sainz a avut un avans de aproape o oră și jumătate, astfel că și-a trecut în cont a patra victorie, la general, în cea mai dificilă cursă de rally raid din lume.

Sainz a mai câștigat Raliul Dakar în 2010, cu Volkswagen, în 2018 cu Peugeot și în 2020 cu Mini. Pentru prima oară, acum a făcut-o cu Audi, aducându-le germanilor o mult așteptată victorie la general.

Pe locul 2 la general s-a impus Guillaume de Mevius, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Sebastien Loeb.

Așa cum bine știi, Loeb, de 9 ori campion mondial de raliuri, va pilota pentru Dacia în Raliul Dakar, din 2025.

via Mediafax

Comentarii (9)

  • Lucrurile au stat mult mai complicat și cu cântec.

    Înainte de ultima etapă Loeb se apropiase la 9 minute de Sainz și avea șanse să câștige, dacă nu l-ar fi trădat mașina - BRX Hunter - și în final nu și-ar fi îndoit suspensia.

    Nasser Al-Attiyah a avut atât de multe probleme cu mașina, că a abandonat și a zis că nu se mai urcă deloc în mașină, a luat avionul și a plecat acasă, lăsându-l singur pe Loeb.

    Echipa Audi au avut în cursă încă alte două mașini care l-au servit pe Sainz cu roți proaspete după ce le consumea pe ale lui (două bucăți) și rămânea fără schimb datorită penelor.

    Loeb săracul nici cric nu mai avea.

    Pentru mai multe informații căutați pe youtube "Extended Highlights Dakar 2024 stage 11" și "DAKAR 2024 - Nasser Al-Attiyah and his BRX Hunter Problem"

    BRX Hunter, mașină făcută de englezi cu motor Ford, care va fi rebrănduită ca Dacia de la anul.

    Cât de "bună" a fost, vedeți din filmulețele de pe youtube.

    Pe scurt o mașină rapidă, dar nefiabilă.

    Să vedem dacă Nasser va veni la anul cu Dacia.
    2 0
  • Stai ca se schimba lucrurile...un vehicul electric.
    O tehnologie de doar cativa ani aparuta.
    Pai daca o tinem tot asa, in 2030 o sa inlocuim complet cotele pe combustie.
    Si le zic cotete deoarece sunt construite pt a fi nefiabile, sa necesite filtre, curele, uleiuri, senzori care pica, totr felul de chestii care sa duca la reparatii costititoare non stop.
    Si toate acestea sunt denumite "consumabile"
    Ah, nu ai schimbat cureaua de distributie si s-a rupt?! Nu schimbi doar cureaua, ci toate internele sunt pilaf, ca deh, asa e construit motorul, sa platesti de iti iese prin urechi reparatia, nu doar o amarata de curea de 20 euro
    La electrice nu exiasta decat defect de fabricatie.
    Nu exiata consumabil. Daca se strica ceva a fost construit prost si este vina 100% a producatorului.
    Avantajul electricului e ca poti incarca acasa gratis cu energie de la domane doamne. Si e rentabil pe toata suprafata romaniei sa ai panouri fotovoltaice.
    Si apoi lipsa costurilor de mentenanta si defectiuni din astea suspecte, mai ales ca pot fi aruncate in carca consumatorului la motoarele pe combustie.
    1 7
  • George Simion
    concureaza la comun cu termicele? si le-au bagat iar in africa? need update!
    1 0
  • @Alin

    Las-o că măcăne. Habar n-ai și-ți dai cu părerea cu electricele tale.

    The Audi RS Q e-tron combines an electric drivetrain with an energy converter system based on the TFSI engine and a generator.

    "Because there are no charging opportunities in the desert, Audi has chosen an innovative charging concept: On board of the Audi RS Q e-tron, there is the 2.0 liter four-cylinder turbo TFSI engine from the DTM. It is part of an energy converter that charges the high-voltage battery while driving.

    The drivetrain of the Audi RS Q e-tron is electric. The front and rear axles are both fitted with a motor-generator unit (MGU) from the Audi e-tron FE07 Formula E car. Only minor modifications had to be made to use the MGU in the Dakar Rally.

    Mașina aia full electric a funcționat cu benzină și aer. Motorul ăla de 2.0 L TFSI a funcționat full, în permanență ca să producă energie cinetică pentru a roti generatoarele alea electrice și pentru a încărca bateria.

    Exact ce face un generator diesel folosit pentru a asigura energie electrică la spitale, de exemplu, dacă a căzut rețeaua și e pană de curent.

    Că de fapt așa se produce curentul electric (în afară de energia solară). Trebuie să învârți un rotor într-un stator, fie că vorbim de utilizarea aburului (din cărbune, păcură, energie nucleară), de energia eoliană, sau hidro.

    Voi chiar nu înțelegeți că energia aia electrrică băgată în baterii e de fapt conversia altei energii primare, care trebuie produsă undeva și apoi transportată până la bateria aia a mașinii.
    4 1
  • @ignis
    dar cum se transforma energia din magnetic in electric?

    cand apar bateriile solide nu o sa mai aiba nevoie de motor nici in desert/competitii, deci in vreo 2 ani asa?
    1 0
  • Banditos
    Nu schimbi doar cureaua, ci toate internele sunt pilaf, ca deh, asa e construit motorul, sa platesti de iti iese prin urechi reparatia

    esti un troll amarat draga Alinutza...

    sa justifici distrugerea unor componente adiacente ruperii curelei de distributie pentru A PLATI mi se pare depasirea oricarei limite a bunului simt. Motoarele termice au o anumita configuratie pentru ca...tehnologie...si alta nu'i...presupun MENTENANTA si in niciun caz o conspiratie stupida.

    dar imi racesc gura inutil. Tu, inexorabil si seriff ....parerologii trepanati de pe saitu' asta.
    4 0
  • Alinut - Radio Erevan
    Nu era electric ci era cumva hibrid si nu e tehnologie aparuta de cativa ani ci de peste 100 de ani.

    Inteleg ca te atrage incarcatul "gratis" acasa. Asta presupune sa ai casa (~100k euro), sa ai panouri (~5k euro), sa ai masina electrica (minim 20k euro orice inafara de Spring) si sa lucrezi de acasa ca sa-ti incarci masina in timpul zilei cand productia de energie e maxima.
    Dupa cum scrii, nu pare sa fi trecut de bac inca. Ai entuziasmul unui adolescent si cunostinte teoretice si practice sub nivelul unuia. Entuziasmul adolescentin e compus din 49% wishful thinking, 49% vise umede si restul 2% cunostinte si baza stiintifica.
    Lasa ca o sa cresti si tu, o sa dai de carnet si o sa-ti mai dispara entuziasmul cand o sa mai intelegi si tu cum functioneaza legile fizicii si cum nici cel mai tare marketing sau cel mai puternic entuziasm nu reuseste sa le bata ca-s a naibii de incapatanate "iele" legile astea.
    Lasa visele si pune mana pe carte.
    2 0
  • Almost News
    Carlos Sainz Senior:
    „Audi este întotdeauna o certitudine in a avea succes, la urma urmei, chiar știu cât de serios se implica in fiecare proiect.
    Știu bine, de asemenea, ce înseamnă în practică celebra mentalitate germană, atât cu părțile sale bune, cât și părțile nu atât de bune, dar trebuie doar să avem mult respect pentru Grupul Volkswagen, Audi fiind parte integranta a acestuia.
    Știm cu toții că Formula 1 este o lume specială.
    În ochii mei, este doar o chestiune de timp până când vor reuși si în F1. Nu au un glob de cristal, dar în momentul în care Audi decide să intre în F1, am deplina convingere ca rapid vor reusi sa impuna mult respect.
    Desigur, este cat se poate de logic ca eu si fiul meu[Carlos] sa discutam in particular despre cat poate oferi Formulei 1 maretia unui brand precum Audi, cu atât mai mult cu cât sunt membru al acestei remarcabile familii, Audi”.
    0 0
  • @ignis
    Ce amarat pari ca au castigat Audi. Nu e prea placut cand castiga o echipa cu care nu tii dar poti oricand sa dai dovada de comportament sportiv in loc sa formulezi fraze de genul: "Daca X ar fi avut Y s-ar fi intamplat Z" , generalizari pe care le poti aplica in orice competitie sportiva.
    O victorie la o astfel de competitie implica un cumul de foarte multi factori.
    In editia trecuta Audi au inceput bine si apoi au avut accidentarile respective cu traumatisme suferite de Sainz si coechipierul sau. La fel ziceai si despre victoria lui Nasser Al-Attiyah cu Toyota? Ca ei au castigat doar fiindca celorlalti le-a fost mai rau?
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru