Feedback

Carlos Tavares, CEO PSA: "Mașinile autonome nu au niciun sens economic pentru utilizatorii individuali"

Publicat Sambata, 30.11.2019
de Mircea Meşter
Comenteaza 6
Carlos Tavares, CEO PSA: "Mașinile autonome nu au niciun sens economic pentru utilizatorii individuali" - Poza 1
Carlos Tavares, CEO PSA: "Mașinile autonome nu au niciun sens economic pentru utilizatorii individuali" - Poza 2
Directorul conglomeratului PSA-Opel-Fiat-Chrysler susține că mașinile dedicate clienților individuali nu vor beneficia de sisteme complet autonome: "Nu are sens din punct de vedere financiar, costurile sunt imense". Tavares spune că mașinile autonome vor fi de fapt shuttle-uri care vor rula pe linii dedicate, cu semne de circulație clare.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, directorul conglomeratului auto PSA Peugeot-Citroen-Opel-Fiat-Chrysler, susține că dezvoltarea mașinilor complet autonome nu are niciun sens din punctul de vedere al clienților particulari din cauza costurilor extrem de ridicate.

"Am fost foarte clari când am spus că nu vedem nicio valoare în sistemele de asistență autonomă aflate după Nivelul 3 din perspectiva clientului individual din cauze legate de costuri. După Nivelul 3, costurile sunt imense și valoarea sistemului nu crește proporțional. Asta înseamnă că nu există un business case pentru vânzări retail după acest Nivel 3 de autonomie", declară Carlos Tavares într-un interviu acordat publicației Automotive News.

Nivelul 3 de autonomie, așa cum este el definit de Society of Automotive Engineers (SAE), este cel în care mașina deține controlul, dar șoferul trebuie să rămână alert pentru a prelua comenzile mașinii dacă sistemul cere acest lucru.

"Vom continua să lucrăm la dezvoltarea mașinilor autonome de nivel 4 sau 5, pentru că acestea se vor adresa segmentului share mobility, așa cum este cazul shuttle-urilor. Aceste mașini vor fi folosite în paralel de mai mulți utilizatori, așa că pot să fie ceva mai scumpe. Acest tip de mașini va fi folosit în contexte simplificate, cu linii dedicate și semne de circulație clare. Această strategie va face ca validarea software să fie și ea mai ușoară, pentru că scenariile de testare sunt mult mai puține ca număr", spune Tavares.

via Automotive News


Comentarii (6)

  • Cristi
    Apropo de autonome, le urasc cu adevarat, si ce inseamna " masina" electrica", ca de fapt nu.s masini, dar totusi tinand cont ca nu au un impact negativ aparent asa mare asupra med. inconj. treaca mearga!
    11 6
  • Nu vrei sa sofezi? Ia un taxi!
    6 2
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • Gotta love this guy... O voce lucida in toata industria auto actuala, la fel cum era si seful de la Porsche care a fost pus in graba la VW in locul lui Winterkorn. Bine... germanii, asa cum ii stie oricine a avut de-a face cu ei vreodata, l-au inlaturat pe tip si l-au adus pe Diess, care baga bani cu nemiluita in "mobilitatea electrica". E o strategie pierzatoare pe termen lung, dar poate ca asa e sa fie... :)
    14 5
  • Parerea mea este ca traducerea declaratiei lui Tavares este: "Nu avem bani pentru cercetarea si dezvoltarea de masini autonome."
    6 20
  • #cyberdraci
    doar @ei in vidul dintre coarne au sens.
    cel putin asa zicea un sfant calare p-un asin propulsat V8. dar om vedea dupa ce ne-om mai electriza la devle.
    8 2
  • Pentru mine utilitatea unei autonome consta in faptul ca m-ar putea duce legal acasa de la crashma. In rest, prefer sa conduc.
    6 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru