Cel mai accesibil Volkswagen ID.3 costă 31.400 de euro în România: autonomie de 330 de kilometri

de Florin Ardeleanu
Vineri, 19.02.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen ID.3 a devenit una dintre cele mai accesibile mașini electrice pe care le poți cumpăra, în prezent, la noi în țară. Este disponibil cu o nouă versiune entry-level și îndeplinește criteriile pentru a putea fi achizitionat prin programul de stat Rabla Plus.

Constructorul german de automobile a lansat modelul ID.3 în urmă cu doi ani, cu ocazia Salonului Auto de la Frankfurt. În 2020, ID.3 s-a clasat printre cele mai vândute 10 mașini electrificate la nivel mondial, cu 57.000 de exemplare comercializate.

În România, modelul cu zero emisii din Wolfsburg este disponibil în trei niveluri de echipare și propune românilor trei baterii cu capacități diferite: 77 kWh, 58 kWh și 45 de kWh.

Cea mai accesibilă versiune pe care o poți cumpăra este ID.3 Pure Performance cu motor de 110 kW (150 CP) și bateria de 45 kWh, gata să ofere o autonomie de 330 de kilometri. Modelul dispune de o încărcare rapidă cu până la 50 de kW. Declinarea entry-level, disponibilă deja la comandă în România, pornește de la 31.421 de euro cu TVA.

Dacă o achizționezi prin programul Rabla Plus (cu eco-tichetul de 45.000 de lei), prețul se apropie de 21.000 de euro. Chiar și fără acest ajutor de la stat, Volkswagen ID.3 ocupă locul 8 în topul celor mai ieftine mașini electrice din România.

În standard, mașina vine echipată cu iluminare ambientală (10 culori), banchetă spate cu spătar rabatabil, două suporturi de pahare în consola centrală, tapițerie din stofă Fragment, sistem de climatizare automat Air Care, cablu pentru încărcare la priză de 220V și Type 2, oglinzi exterioare reglabile electric și senzor de ploaie.

Lista mai include sistem audio cu 4 incinte, sistem multimedia cu ecran de 10 inch, conectivitate Bluetooth, Apple CarPlay și Android Auto, jante de oțel cu diametrul de 18 inch, faruri și stopuri LED, parbriz încălzit, selectarea modurilor de rulare și acces fără cheie.

Printre sistemele de asistență de la bord regăsim , frânare automată în situații de urgență, pilot automat adaptiv, detectarea stării de oboseală a șoferului, asistent pentru menținerea benzii de rulare, sistem monitorizare presiune pneuri sau Park Pilot.

Comentarii (48)

  • Clique
    O nimica toată, două vă rog!
    30 4
  • Coliva unchiului Tom
    Dai de la 32 000e pe o flatulenta cu tamburi pe spate sa primesti in 2021 moca la ea" suporturi de pahare si oglinzi reglabile electric". Buna afacere,am dreptate,iedikk? Iar cu bateria de 45kwh,daca mergi cu ea pe autostrada cu 160 la ora(asta daca ii prinde),nu treci de Lehliu Gara daca vrei sa vezi Constanta plecat dimineata din Bucale,ma rog n-o vezi doar tu,ca daca ai o electrica ca asta,sigur n-ai prieteni si mai ales prietena.
    36 19
  • Johnny
    La acelasi pret si aceiasi autonomie slaba exista un model milt mai interesant- Mazda MX30
    Nu vad ce rost are sa cumperi cutia pe roti
    35 15
  • Al Bundy
    Personal, nu sunt deloc de acord cu programul Rabla, mai ales pentru electrice. România, că țară sărăcită, prin faptul că acordă un bonus atât de mare mi se pare o anomalie. Cine are bani să își cumpere, sa își cumpere fara ajutorul statului!
    52 13
  • @Al Bundy
    Nu sunt bani de la stat.
    Sunt bani de la UE.

    Politica UE este sa stimuleze electrificarea.
    La fel este si politica SUA, Japonia si Noua Zeelanda.

    Zilele trecute am vazut o prezentare din China de masina electrica. Si China da bonusuri la achizitia de masini electrice.

    Este un consens la nivel global!
    5 4
  • Si China da bonus la achizitia de masini electrice:

    https://m.youtube.com/watch?v=3IsF_BxAG5E
    8 5
  • Regele Buhai
    @Al Bandy. Pai dumneata nu esti de acord cu programul Rabla pentru ca esti cerebral, gandesti bine si nu esti un stangist ecomarxist care vrea sa schimbe lumea cica in bine dar pe banii alora care muncesc si isi vad de treaba.Cine are bani de electrica si se caciuleste de stat sa primeasca ecobonusul din taxele alora care muncesc,ma-sa e...
    17 6
  • @Al Bundy
    Nu sunt bani de la stat.
    Sunt bani de la UE.

    Si China acorda bonusuri pt achizitia de masini electrice:
    https://youtu.be/5F8mNEKDtPE

    Si SUA acorda bonusuri la achizitia de masini electrice!
    16 41
  • @21:35
    Sigur mai,inteligentule,UE e o organizatie de binefacere care e construita doar sa dea bani romanilor ci nu sa scoata bani de la ei,ca vezi tu,strainii ne vor binele si ii intereseaza doar sa prosperam. Tu erai naivul care abera zilele trecute ca Romania a primit mai multi bani de la UE decat a luat?
    18 12
  • Johnny
    Daca scazi TVA rezulta o contributie destul de mica, in totalitate platita din TVA- ul aplicat celorlalte masini. Per total statul nu scoate niciun euro ci primeste bani fiindca noi cumparam...Aberanta politica fiscala din Europa si din pacate molima se raspandeste in toara lumea.
    22 7
  • Incepand cu EUR 34,122.00
    12 0
  • Incepand cu EUR 34,122.00
    4 0
  • Rugam electrificatii sa sara cu banu'! Ca doar ne-au impuiat capu' cu masinutzele lor cu baterii si cu frunzitze verzi pe pereti.
    Asadar? Domnilor? :)

    Pentru noi, ceilalti, care gandim, DIESEL RAMANE ZI DE ZI DEASUPRA TUTUROR!
    33 27
  • Cati oameni care habar nu au despre ce vorbesc se dau cu presupusul. N-ati condus in viata voastra o masina electrica dar va dati cu presupusul. Noobs.
    16 37
  • Din pacate multi au gandirea limitata ;)
    12 7
  • Edikkk
    Încă preţurile mari, pentru că nu există încă concurenţă serioasă.

    Treptat preţurile se vor aşeza şi vor ajunge la aceleaşi preţuri ca termicele.

    Range mic, cam foarte mic, dar hai poate încarci odată, dar şi viteza de încărcare 50 kw.... Naşpa măi VW....

    Când vin lacomii de economişti şi fac ei pe paliere ce şi ce să conţină... dar fără să gândească.... naşpa


    Cum era Intel cu porcăria de Celeron...

    Mă rog, mai aşteptăm puţin 2-3 ani să apară toţi cu modele şi preţurile să vină la normalitate.

    Ecobonus o porcărie.... 10.000€ luaţi de la săraci ca să îi dea la bogaţi...

    Ca să facem importuri....
    23 21
  • Chiulasă
    Sau Chiuloasa scris agramat bengoasa,tu nu esti ala de se lauda ca sta la bloc dar are electrica? Ce-am putea discuta noi cu tine cand tu nu realizezi ca noi nu de masini electrice ne legam acum ci de cu totul altceva? De pretul ei si ce ofera. Si am condus si noi electrice,asa,si? Iar ala care ne tot zice ca banii de ecobonus sunt de la Ue minte,sunt de la noi iar UE nu e organizatie de binefacere,ei exista sa scoata mai multi bani de la tari subjugate nu sa ii dea cadou.
    22 5
  • @Edikkk
    Circula gandurile in capul tau ca trenurile in gara...te-au ametit de cap.

    Masina electrica este mult mai fiabila si mai ieftin de intretinut decat o fosila. Masinile electrice vor face ca aerul sa nu mai fie nociv in orase.

    Orice tehnilogie la inceput este scumpa. La fel au fost si calculatoarele. Costau o avere in anii 70...
    Cum sustii dezvoltarea unei tehnologii fiabile si ecologice in conditiile in care producatorii de masini pe ardere interna sunt mana in mana cu producatorii de petrol, cu rafinariile, cu lanturile de benzinarii si cu industria producatoare de filtre de motorina etc? Cum spargi un monopol atat de puternic ce nu vrea sa investeasca in electrificare?

    Simplu: prin vointa politica globala si subventii!

    Pe voi nu va pune pe ganduri ca toata lumea, inclusiv chinezii, incurajeaza electrificarea? Toata planeta merge pe electrificare!

    Oare nu cumva problema de mediu si climatica e mai gravă decat si-o inchipuie populimea?
    15 6
  • andrei
    cam aberant sa tipi dupa autonomie la 160 la ora. tu cat ai la termica ta la 160 consum? fata de 100 de exemplu? imens, iti zic eu. si la o termica daca mergi cu asa viteza, care oricum nu e legala, deci nu stiu de ce se aduce vorba de asa viteze, ai consum imens si autonomie pe sfert.

    preturile nu vor deloc ca termicele si se vede ca vorbesti fara sa stii. in primul rand ca ultima generatie de termice a crescut vizibil preturile. apoi, chiar si asa, o sa ai autonomie mai mare, acceleratii mai bune etc etc dar nu scaderi de pret. va fi ca la mobile, acelasi pret, performante mai bune. atat. iti faci iluzii ca vor scadea preturile cu zeci de mii de euro.

    deci cu cine compari? ca cat era o termica? sau cu cat e acum, dar nejustificat?
    in alta ordine de idei sa iei o electrica cu 22k nu e rau, ajunge vizibil mai ieftina ca multe compacte. cu dotari mai proaste si cu interior modest, dar daca vrei sa economisesti la combustibil, sigur reusesti.
    9 18
  • @Edikkk
    Circula gandurile in capul tau ca trenurile in gara...te-au ametit de cap.

    Masina electrica este mult mai fiabila si mai ieftin de intretinut decat o fosila. Masinile electrice vor face ca aerul sa nu mai fie nociv in orase.

    Orice tehnilogie la inceput este scumpa. La fel au fost si calculatoarele. Costau o avere in anii 70...
    Cum sustii dezvoltarea unei tehnologii fiabile si ecologice in conditiile in care producatorii de masini pe ardere interna sunt mana in mana cu producatorii de petrol, cu rafinariile, cu lanturile de benzinarii si cu industria producatoare de filtre de motorina etc? Cum spargi un monopol atat de puternic ce nu vrea sa investeasca in electrificare?

    Simplu: prin vointa politica globala si subventii!

    Pe voi nu va pune pe ganduri ca toata lumea, inclusiv chinezii, incurajeaza electrificarea? Toata planeta merge pe electrificare!

    Oare nu cumva problema de mediu si climatica e mai gravă decat si-o inchipuie populimea?
    8 8
  • @Chiulasă
    Vorbesti tampenii!

    UE este in primul rand o organizatie politica cu piata comuna si principii comune!

    In perioada 2007-2018 Romania a incasat 51 mld euro de la UE si a contribuit cu 17 mld la bugetul uniunii. Profit 34 mld

    In 1989 nu-ti permiteai nici macar un sandwich in occident cu banii pe care ii castigai in Romania. Iti curgea din gura cand te uitai la snickers, cola si mars, dar nu-ti permiteai. Toate strazile erau rupte in tara asta, aratau ca dupa razboi cauta pe net poze...Cielo erau Rolls Royce...

    Acum mergi in vacanta in Spania, Grecia, Italia, Turcia ....nu observi nicio diferenta? de unde crezi ca vine bunastarea?
    16 19
  • @11:58
    Un raport CIA despre romania de acum 6 ani spunea ca in 25 de ani din Romania plecasera prin intermediul bancilor straine 400 miliarde de dolari din tara. Tot un raport mai vechi CIA despre Romania spunea ca doar prin distrugerea programata a industriiei am pierdut intre 1000 si 3000 miliarde de dolari si am ajuns la nivelul anilor 50 de dupa razboi.Ce profit de 34miliarde aberezi tu acolo?
    19 13
  • @11:58
    1. De unde ai tu rapoarte CIA?

    2. De unde avea Romania mii de miliarde cand noi nu ne permiteam un snickers?

    3. Ce industrie asa pretioasa avea tara asta ca se stricau daciile in draci?

    nu mai delira!
    16 18
  • Antifa
    Unii spun că Volkswagen ID.3 este mașina electrica cu cea mai slaba fiabilitate (pentru că mai sunt și unii care fac presă, nu doar reclamă).
    https://autolatest.ro/stiri/volkswagen-id-3-are-mari-probleme-tehnice-urmeaza-un-update-de-soft/
    14 6
  • @11:38
    Sunt publice,cauta pe site la CIA in arhiva rapoartele despre Romania de dupa revolutie,estimau americanii ca prin inchiderea industriei(care a costat enorm si s-a facut in zeci de ani) am pierdut intre min1000 si 3000 miliarde de dolari,iar asta era acum ceva timp,sa fie 10 ani cand citeam asta.Apar rapoarte CIA in fiecare an despre orice tara doresti,sunt publice.Inutil sa iti raspund dupa ce ti-am citit comentariul nr 3,atat aveam noi ma,doar Dacii?Numai rafinariile Romaniei luate impreuna faceau cat 20 de fabrici Dacia acum.
    10 7
  • Marian
    Asta e masina aia care are probleme inca de la lansare? Si care continua sa aiba probleme?
    16 4
  • @11:58
    https://www.cia.gov/readingroom/search/site/Romania

    Cauta,o sa le primesti pdf,spor!
    3 7
  • @@11:58
    Daca aveai industrie de 3000 de mld de dolari erai in G10, G20...erai peste elvetia si arabia saudita...nu-mi amintesc asa ceva!

    Majoritatea industriei in 1989 era depasita tehnologic si ce se mai putea privatiza viabil si reorganiza a fost jefuit tot de fostii comunisti...

    nu stiu cum puteti debita asemenea tampenii!

    Eu zic sa te bucuri ca poti conduce BMW, Mercedes, VW chiar si sh...nimeni nu va interzice termicele peste noapte...

    dar e de porc cum ar vrea unii sa nu se schimbe nimic si isi dau duhul pe aici "luptand" impotriva electrificarii si a evolutiei!
    12 20
  • "iluminare ambientală (10 culori), banchetă spate cu spătar rabatabil, două suporturi de pahare în consola centrală"
    Daca s-a ajuns sa consideri suporturile de pahar ca echipare sau bancheta spate rabatabila...
    Nu stiu cum sa va spun, dar "dotarea cu bancheta" o avea Matiz-ul acu fro' douaj de ani. Iar iluminarea ambientala cu 10 culori e tziganie curata.
    21 2
  • Nu confunda pib-ul anual cu costul industrializarii facute in ani sau zeci de ani de zile. Acum ai pibul de 250 miliarde pe an ,asta nu inseamna ca atat costa ci ca atat produce o tara,cat crezi ca ne-ar costa acum sa refacem tot ce s-a construit in zeci de ani( inclusiv cai ferate,metrou,poduri,centrale,baraje,fabrici...)? Ne-au zis-o americanii(cautati la CIA in arhiva online) cand ne-au calculat pierderile din1950 pana in 2000. Intre min 1000 si 3000 miliarde de dolari,personal cred ca pibul nostru pe 10 ani pe putin.
    12 6
  • Al Bundy
    Personal, știam că subvențiile pentru programul Rabla provin de la Ministerul Mediului. Poate mă înșel. Cert este că bani sunt in țara asta, dar sunt direcționați către anumite programe cerute de către corporații puternice. Vorbesc despre domeniul auto.
    16 4
  • Ma scot din sarite manipularile care ridica in slavi comunismul si demonizeaza UE!

    1. Am citit despre cei 400 mld dolari care au iesit din tara NEFISCALIZATI sau neimpozitati in 25 de ani.

    2. Asta e pretul platit de noi pentru ca Iliescu si comunistii lui s-au incapatanat sa invete capitalism pe spinarea noastra. Erau oameni ca Ion Ratiu cu experienta serioasa de business in Vest si o avere stransa - dar n-a fost bun pt ca n-a fost comunist de-al lor. Să ne aducem aminte:

    https://youtu.be/IPIqYbvR6yQ

    3. Nu este vina UE pt ca niste comunisti corupti au devalizat tot ce-au prins pe aici: paduri, fabrici, rafinarii etc.
    Tu daca intalnesti un prost corupt, il ierti sau il faci de bani?

    4. In Polonia, Ungaria, Cehia, Germania de est se pare ca jaful nu a fost ca in Romania...se pare ca le prieste UE si sunt mult mai dezvoltati ca noi.
    Dar ei au avut lustratie in 1989 si au renuntat la comunisti.

    Ca o foarte scurta concluzie, ca ma oboseste foarte tare subiectul, cea mai mare nenorocire a noastra a fost comunismul instalat in 1946 in Romania, si prelungit si dupa 1989 prin cei care au facut cartile, si pana in ziua de astazi prin mentalitate!

    Dupa cum se vede, in Olanda, Danemarca, Spania, Italia, UK, Franta etc au si autostrazi si fabrici si tehnologie si n-au avut comunism in viata lor!

    Comunistii parsivi dupa ce au omorat oameni, au furat, au devalizat, ne-au tinut pe loc ani de zile, acum dau vina tot pe occident sperand ca vor obtine acordul populatiei pentru asta!
    22 11
  • @@@@@, exact! Argumentul suprem era ca Ratiu n-a mancat salam cu soia...
    14 0
  • Sion Ratie
    @ds. Ai sa razi da' acum e la mare cautare salamul cu soia printre vegani,printre baieteii verzi carora le pasa de copiii care trag noxe in plamani nedezvoltati,ma rog,nu numai salamul cu soia ci si cel cu gusa,salamul de sibiu cu capu' viu... Ps. Macar ala ceausist nu era injectat atat cu saramura si doldora de E-uri :)
    14 8
  • @Sion Ratie
    Suntem la începutul lunii decembrie 1984.

    La o sucursală din Ploiești a Inspectoratului General de Stat pentru Controlul Calității Mărfurilor, o ingineră chimistă tocmai făcea o descoperire dintre cele mai grave.

    Vasile Marilena, căci despre ea este vorba, a avut curiozitatea să verifice ce conțineau 49 de probe luate din preparatele din carne care se comercializau în București și Ploiești (salamuri, mezeluri, parizer etc.).

    Descoperirea a fost atât de gravă încât, peste câteva zile de numele ei aveau să afle de la Emil Macri (șeful Direcției a II-a a DSS), Iulian Vlad (adjunctul ministrului de Interne), până la Postelnicu și Ceaușescu.

    Pentru a reduce importurile de adjuvanți alimentari, pe fondul politicii generale de reducere a cheltuielilor valutare, oficialii români au luat decizia în 1982 ca în fabricarea mezelurilor să folosească un adeziv „alimentar” produs de Combinatul de Îngrășăminte Chimice Valea Călugărească. Era vorba de fosfoliant.

    Îngrozită de ce tocmai descoperise, Vasile Marilena a trimis probele la Institutul de Igienă și Sănătate Publică din București, la laboratorul I.G.S. și LAREX și la laboratorul de analize a produselor de origine animală – OBOR. Rezultatele au venit să confirme primele informații.

    Conținutul de fluor era de 112-289 mg/kg față de 30 mg/kg admis, de la peste trei la aproape zece ori mai mult, generând, astfel „efecte toxice cumulative”.

    Conținutul de elemente radioactive depășea cu mult limitele normelor sanitare astfel: Uraniu-238 față de 0,1 pCi/g admis, probele conțineau 3-7,3 pCi/g (mai exact de la 30 de ori la 73 de ori mai mult!].

    Radiu-226 față de 0,002 pCi/g admis, în probe se putea găsi 0,05-0,12 pCi/g [de la 25 la 60 de ori mai mult!]. Toate astea produceau „efecte cancerigene și teratogene (malformații congenitale)”.
    În plus, conținutul de plumb era de 1,14-1,52 mg/kg față de 1,0 mg/kg admis.

    Conținutul de arsen al probelor fusese de 0,89-0,96 mg/kg față de 0,15 mg/kg admis [adică de șase ori mai mult!].

    Conținutul de nitriți, de asemenea, depășea limitele admise.

    Fosfoliantul se folosea în preparatele de carne în R.S.R. din 1982, fără ca produsul să fi fost vreodată omologat ca unul destinat utilizării în producția alimentară. Deși știa cât este de toxic, ministerul Sănătății avizase folosirea lui pentru 1 an, termenul fiind ulterior prelungit, la insistențele ministerului Agriculturii, sub presiunile sistemice ale partidului.

    Din cauza radioactivității foarte mari, leziunile provocate de fosfoliant erau ireversibile. De la cele cancerigene și teratogene, amintite mai sus, la leziuni asupra celulelor tubilor renali și nefrite (inflamarea rinichilor). Pentru copii și femeile gravide efectele erau extrem de grave.

    Inspectoratul General de Stat pentru Controlul Calității Produselor și Serviciilor, deși știa cât este de toxic, nu interzisese folosirea lui. Instituțiile de control, în frunte cu ministerul Agriculturii și Industriei Alimentare au lăsat, cu bună știință, lucrurile nemodificate. Presiunile politicilor partidului, de la economia de valută la reducerea importurilor, au lăsat urme criminale.

    Afacerea a fost integral mușamalizată. Nu au existat răspunderi și vinovați. Nimeni nu a aflat despre asta în presă. Adevărul, transformat în folclor urban, a fost septizat prin umor și nepăsare. Urmele totalitare se văd însă în statisticile incidenței cancerului, o boală care a explodat în ultimul deceniu comunist.
    16 9
  • Vasile Mila
    @19:28 Nu m-am chinuit eu in perioada aia ci parintii mei,cu toate astea,lasa-ma sa ma indoiesc de absolut tot ce ai scris aici,daca era pe bune,nu nunai ca aflam de asta mult mai devreme de 31 de ani dar ne pistonau la cap cu asta in fiecare zi. Tot ce ai scris e aparut in presa in feb 2021,pana acum de ce n-am citit asta? Retoric,bineinteles. Spor la bagat E-uri in ficat de la UE,d'alea sanatoase,neocomuniste.
    9 11
  • @Antifa
    Consum
    14,5
    kWh/100km
    VW ID3 este foarte eficient in comparatie cu concurenta

    Comunistii parasiti scena va rugam! ;)
    8 9
  • @pit stop cerebral
    Care concurenta,bre? Vai,voi astia secretosi de vorbiti in dodii cu subintelesuri,inteligentii...
    4 1
  • Una e consumul declarat, alta realizat.
    Si cu emisiile stau bine pe hartie comparativ cu concurenta. In realitate insa vorbim de peste 40 MILIARDE amenzi comparativ cu concurenta.
    Sa nu uitam, aceste masini electrice ale VAG sunt lansate pe piata in graba pentru a scapa de alte amenzi pentru ca nu pot indeplini normele de poluare.
    8 5
  • Pion Iliescu
    @18:04"Iliescu si comunistii lui" fara sa mai intru in vreo polemica,mai exista cineva in tara asta care sa creada ca Iliescu e comunistul alora ? Pai,ba,lriete e,Iliesscu o duce inca bine merci primind pensie speciala si fara a fi deranjat de cineva,"omul rusilor",nu se mira nimeni ca intr-o Romanie membra UE si Nato,nimeni nu se atinge de el? Ba,ce aveti,bai in capul ala?
    7 3
  • Macar sunt reali aia 330 km? Ca se mai lauda si Peugeot cu al lor 2008 electric cu 310 km, iar in unele prezentari arata 190km autonomie cu bateria incarcata 100%.
    1 0
  • @pit stop cerebral

    Noi vorbim de lucruri simple..tie iti vine greu sa intelegi pentru ca esti slab informat. Cultura generala e un lux pentru tine pe care nu ti-l permiti.

    Acum stai jos...esti in faza terminala. Noxele ti-au afectat atat plamanii, cat si creierul.
    3 9
  • Ok,am inteles,esti foarte bine informat si foarte destept,acum daca esti atat de bun,lasa arogantele si raspunde la intrebarea pe care ti-am pus-o mai sus,ai zis ca "VW ID3 este foarte eficient in comparatie cu concurenta" si ai lasat-o asa Care concurenta? Cu ce e mai eficient? Haida,poti s-au ai aberat sa te aflii in treaba? Concret,la obiect,te ascult.
    7 2
  • comuism
    ok. ca sa concluzionam, sunt vreo doi pe aici care vor diesel si comunism si sa nu zica nimeni nasoale de comunism. Si crimele din inchisorile comuniste tot ok au fost! Si confiscarile la fel! Oamenii sunt adeptii unui regim totalitar interzis de lege.

    Copii din clasele IV-XII trebuie neaparat sa ajunga sa viziteze inchisorile comuniste si sa cunoasca tragedia romanilor care au sfarsit in ele!

    Uite de aia americanii inventariaza zombificatii din institutii: armata, servicii, etc. Si speram sa se faca inventarul si la noi!

    Voi va dati seama ca niste zdruncinati din astia pot ocupa pozitii inalte in institutii ale statului roman?
    Ar putea ajunge sa hotarasca daca avem voie masini electrice sau nu, cum sa ne dezvoltam, ce avem voie si ce nu!
    3 10
  • @Johnny Hater, Mazda MX30 are o autonomie de 208 KM, deci nu e "aceiasi", asa cum sustii.
    Sunt convins ca noile modele electrice de la VW vor avea vanzari foarte bune. Mazda va trebui sa mai investeasca in tehnologie daca vrea sa conteze in acest segment.
    1 3
  • Român tare deștept
    Romanii își vor cumpara in 2035 chiar si ultima mașina diesel produsă, cu cutie manuala (sa simtă ei motorul) care firește consuma mai puțin decât cea automata (dupa gândirea din 1972)
    Si da , romanii vor merge cu 160 pe autostrada unde e limitat la 130 doar ei sunt barosani.
    2 9
  • comuist practic
    Mi-as lua o masina din asta, numai ca doar daca as locui in Bucuresti, Ploiesti, Buzau, Galati sau alte orasele mai la est de acestea. Ce ce?
    Pentru ca altfel nu poti ajunge la mare dintr-o singura bucata si n-am chef sa-mi petrec ore la incarcat in cine stie ce benzinarie de prin Baragan sau mai rau steptand dupa altii sa-si incarce ei intai bateriile. Din aceasta cauza masina asta si toate celelalte simiare ei este total inutila pentru o familie cu venituri medii din Romania care face si ea 1-2 concedii pe an plus alte drumuri mai lungi la tara de exemplu. Iar ca sa ti-o iei ca masina de oras pretul este absolut nesimtit tinand seama ca cu jumate din bani iti poti lua o benzinara mult mai bine echipata.
    Daca asta ma face sa fiu aratat ca degetul drept comunist retrograd, pesedist incult incapabil sa recunosc si sa vad progresul fie, Asa este, ii las pe altii sa fie progresisti pe banii lor. Din pacate statul azi, le da bani de la buget alora care de fapt n-au nevoie, in cel mai comunist mod posibil de interventionism economic.
    Si da barosane, da, pe autostrada merg si cu 200 la ora cand e posibil, si fac asta de zeci de ani si in Germania si in Romania. Te supara cu ceva? Fa un denunt.
    Crezi ca cu electrica as merge altfel?
    10 2
  • Am avut un ID.3 1st edition la test zilele trecute. Si ma gandeam sa va spun cum a fost cat inca sunt proaspete impresiile:

    - Usor de condus in ciuda masei proprii mari (probabil peste 1800 kg goala)
    - Am avut varianta de 204 CP cu baterie de 58 KW – e vioaie si tacuta, cand o calci se simte cumva ca metroul cand accelereaza  (cred ca face 7,3 sec suta, tractiune spate)
    - Are doar butoane Virtuale inclusiv pt avarii, e greu sa te obisnuiesti cu ele si simti usurare cand te intorci la cele Fizice
    - Prima masina cu incalzire in volan pe care o conduc, buna senzatia la frig (am mers la -3 - +3 C)
    - Pare optimizata pt oras, decelerarile dese ii fac bine cred (incarca bateria)
    - Incalzirea consuma enorm (dai un grad in plus de la 21 la 22 si vezi cum ti-au mai disparut vreo 10 km din autonomie)
    - Am plecat cu autonomie de 211 km si m-am intors cu 94 timp in care am parcurs 77 km 
    - Consum mediu circa 26 kw/100 km ; ca sa obtii autonomia declarata de ei trebuie sa te incadrezi pe la 15 KW/100 km !!!
    - Interiorul iti da cand senzatie de high-tech (ecrane smechere) cand de cheap (materiale ieftine, cotiere caraghioase etc)
    - Are doar 2 butoane pt geamuri plus unul de fata/spate (optimizare de costuri pesemne)
    - ‘schimbatorul de viteze’ - de fapt comutator D/N/R e in spatele volanului, intr-o pozitie cam proasta
    - Incalzirea in scaune + volan da o senzatie de confort termic peste ce ma asteptam sa gasesc
    - Am simtit de 2-3 ori lipsa de aer si am deschis geamul; pesemne sa mai economiseasca niste wati baga aer putin sa nu se raceasca habitaclul …
    - Frane moi si destul de slabe; nu par facute sa fie folosite, meseriasii franeaza prin decelerare/incarcare acumulator
    - Tinuta de drum foarte buna, sigura si stabila pe traiectorie (ce-i drept nu i-am dat peste 100-110 km/ora)
    - Directie precisa
    - Uneori are comportament de joc electronic (vibreaza volanul cand calci banda sau depasesti viteza legala, chestii de-astea); ba chiar m-a avertizat ca nu merg pe mijlocul benzii (eram cam neatent)
    - Pedalele de frana si acceleratie sunt marcate in mod amuzant si oarecum infantil cu semnele de ‘stop’ si ‘play’ de la CD player
    - pare sa aiba suspensii reglabile (Comfort / Sport) cam ‘tari’ chiar si in modul Comfort …
    - la incarcare n-am umblat (nu cred ca-i simplu) am mers cu kilowatii disponibili in baterie …
    - portbagaj spate mediocru ca volum, cam ca de Golf/Tiguan; pe cel din fata n-am reusit sa-l deschid

    Una peste alta poate fi luat in considerare ca masina de oras, in afara nu m-as aventura ...
    13 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru