Ceva mai supărat: Toyota GT86 facelift vine în Europa în această toamnă

de Mircea Meşter
Joi, 17.03.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota lansează la Salonul Auto de la New York o versiune restilizată a coupe-ului GT86. Modelul japonez nu anunță însă schimbări la nivelul motorului, care rămâne același: 2.0 Boxer de 200 CP.

Au trecut deja 4 ani de când Toyota și Subaru au scos pe piață două coupe-uri dezvoltate în colaborare de cele două mari companii japoneze. Toyota GT86 și Subaru BRZ au fost lansate în 2012 pentru a bucura fanii modelelor sportive pure cu propulsie (tracțiune spate) și, chiar dacă vânzările mai degrabă modeste nu au permis dezvoltarea unor versiuni noi (se vorbea la un moment dat despre o variantă sportivă și de un cabriolet pe baza coupe-urilor), cele două modele rămân un reper de sportivitate de bază într-o mare de mașini din ce în ce mai tehnologizate.

Ei bine, Toyota a decis că 2016 este un an propice pentru un refresh tehnologic și estetic la nivelul lui GT86. Iar facelift-ul programat de japonezi își propune să ofere un look mai agresiv și un plus la capitolul ținută de drum celor care mizează pe coupe-ul gamei. 

Schimbările estetice sunt vizibile imediat la nivel frontal, acolo unde grila frontală este mult mai mare, iar blocurile optice care adăpostesc farurile LED își schimbă forma.

Spatele este și el modificat, bara posterioară înglobând un difuzor care pare preluat direct din cursele de circuit. 

Deși Toyota nu oferă încă imagini oficiale cu interiorul lui GT86 facelift, aflăm că japonezii au ascultat criticile și au îmbunătățit vizibil materialele pe care le utilizează. Clienții au acum implicit opțiunea de a comanda o versiune cu Alcantara pe bord și cu scaune mixte piele-Alcantara, mix de materiale care se regăsește, de altfel, și pe fețele ușilor. 

Nicio modificare substanțială la nivel tehnic, acolo unde Toyota se limitează la o setare ceva mai rigidă a suspensiilor. Motorul 2.0 Boxer de 200 CP rămâne neschimbat în Europa, însă primește 5 cai în plus în SUA, acolo unde GT86 facelift va fi și prezentat în premieră mondială, la Salonul Auto de la New York. Apariția noului model în showroom-urile europene e prevăzută pentru toamna anului 2016.

via Toyota

Comentarii (8)

  • scrambl3r
    Subaru BRZ/ Toyota GT86, o sportiva la pret accesibill, estetic arata foarte bine si pentru 17-20.000 euro e o varianta serioasa de luat in considerare.
    11 2
  • Iarăși sunt chestii parcă făcute pe dos. La cât de elaborată este caroseria au aplicat o motorizare asmatică provenind din evul mediu. Bine că tigăi ca Focus, Golf, Megan, Astra folosesc motoare de 300 HP.
    Păi dacă tot mergi cu torsul pe asfalt măcar să scoată și ceva scântei nu să îți râdă în nas familiști burtoși din mașini de producție în masă.
    12 4
  • mda, asta e problema masinii. toti spun ca ar fi fost mai indicat un motor turbo. in rest e f faina. bine, un aspirat e mai fiabil, mai simplu, mai iefitn ... sunt anumite avantaje. e pt puristi :)
    motorul e un boxer, nu e un motor ca oricare altul totusi. sa fim rezonabili.
    la noi dar si in europa, e rara avis oricum, in state e mai cautata. si acolo aia n o tin stock.
    7 1
  • @r

    Daca ai fi condus o asemenea masina, n-ai mai fi batut campii.
    In primul rand, spune-mi si mie ce Golf sau Focus de 300 HP, iti cumperi 20 000 de euro? In al doilea rand, ai idee ce inseamna 200 cp pe o caroserie atat de usoara, cu tractiune spate? Pai, te asigur ca de de 100 de ori mai manevrabila decat o masina de aia condusa de burtosi.
    6 3
  • mariusx
    Va spun din proprie experienta.. ca masina nu e o racheta si nu si-a propus sa fie asa ceva. E o masina cu punctul de greutate cel mai jos dintre masinile de serie si tinand cont ca are o garda la sol de 12 cm .. e ceva. Modelul acesta il numeri pe degetele de la o mana in romania :)
    4 0
  • sunt in dilema

    - sa ma fac burtos si sa imi trag o masina de 300CP sau
    - sa raman la greutatea actuala si sa incerc o astmatica de 200CP?
    6 1
  • Toyota
    Nu inteleg de unde scoateti pretul de 20k euro. Pretul de pornire in Romania este 31k pentru nivelul de echipare de baza.
    2 0
  • mai bine se concentrau doar pe partea tehnica
    si asa modelu' asta e de 3x brand-uit
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru