Chinezii copiază grosolan designul Cadillac pe trei modele locale

de Bogdan Mirică
Marti, 24.07.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul chinez Shanxi Victory a transpus designul modelelor Cadillac pe un pick-up şi două van-uri. Asemănările sunt izbitoare, cel puţin în partea frontală, unde nu a fost schimbat decât logo-ul.

Designul Cadillac se pare că i-a inspirat pe chinezii de la Shanxi Victory, care au decis să-l preia complet, schimbând doar logo-ul. Filosofia americanilor, botezată ”Art and Science”, introdusă odată cu debutul sedanului CTS, a fost copiată cu succes de constructorul chinez, care a aplicat-o nu doar pe un model, ci pe mai multe.

Primul candidat a fost însă vârful de gamă Shanxi Victory, un pick-up de mari dimensiuni, care nu este altceva decât o copie grosolană a modelului Cadillac Escalade EXT. Partea frontală adoptă aceleaşi forme colţuroase, aceleaşi blocuri optice longitudinale şi aceeaşi grilă cromată de mari dimensiuni.

Chinezilor le-a plăcut atât de mult faţa pick-upului încât au aplicat-o şi pe alte două van-uri existente în gama lor.

via carscoop

Comentarii (11)

  • Se pare ca astia sunt de-ai lui Ponta Plagiatorus Rex.
    23 14
  • si motoare de honda sau ce?:))))
    2 1
  • Chinezii,sunt cei mai tari.Produc lucruri si bune si ieftine.Acest pick-ul de lux,va fi cu 80% mai ieftin decat cel al americanilor.
    3 20
  • @Mafia, eşti ironic, nu? :P Legea aceea mult controversată a drepturilor de autor funcţionează doar în areal intelectual, dar de copiile acestea ordinare care îl indignează pe orice automobilist cu capul pe umeri nu se ocupă nimeni cu putere de lege?! Mă îndoiesc că GM şi-ar fi dat acordul pentru a fi luată la mişto, chit că are interese substanţiale pe piaţa chinezească, care însă privesc strict modelele sale, nu altceva!

    Bravo lui @Bogdan că a folosit un termen relevant precum “grosolan”… Apreciez mai mult la un jurnalist curajul decât obiectivitatea sau imparţialitatea! Dacă întreg poporul chinez încurajează şmenozeli la drumul mare precum cea semnalată aici, atunci economia lor “fulminantă” nu înseamnă decât o gogoaşă umflată cu steroizi…Sau un balon imens de săpun care va ceda la prima adiere mai severă de vânt recesiv…

    Acum trebuie să apară cineva care să mă reveleze că eu scriu de la un computer realizat cu materiale chinezeşti şi asamblat cu mână de lucru aşişderea ;)
    12 5
  • @Cuantic: Bine ai revenit! N-are sens sa te complici cu userul Mafia...nu cred ca e ironic, e doar un copil de 12 ani care abia descopera lumea. Impresia mea, data de faptul ca "ataca" in haita este ca e una si aceeasi persoana cu Pinguinul nuclear, Ursul grizonat si Samba.

    Cat despre chinezi, ai dreptate, la un moment dat, balonul de sapun in care sa afla si care tot creste va exploda. Ne va stropi pe toti direct in ochi si o sa cam usture, dar sper sa trecem cu bine peste asta si sa reasezam valori precum creativitatea si originalitatea acolo unde le este locul.
    15 4
  • @cuantic
    dar nu ai zis nimic de saab.... marca aia ieftinache cu sasiuri opel, motorizari diesel fiat si interioare lodgy...

    zi-ne si de saab doar e vorba si de gm aici....


    repeta cu voce tare, general motors general motors general motors general motors etc.
    5 6
  • Hai, lasă răutatea gratuită, pseudo-cuantice! OK, admit că SAAB a greşit cu interioarele începând cu primul facelift atât la 9-3 (2004), cât şi la 9-5 (2006), parcă sinucigându-se la nivel de imaginaţie creativă, în mod inexplicabil…Da, până şi userii de pe forumul SAAB România au dezavuat bordul ultimului 9-5, care nu se compară cu cel al Insigniei sau al lui Regal, fiind: platitudinal, sărăcăcios, cu îmbinări amatoristice, “nuca” schimbătorului aproape că loveşte în panou pe poziţia “Parcare”. Prea mult plastic de fond, volan oarecum de Audi, spaţiu strâmt la picioare în spate, plafon prea coborât spre muchiile uşilor spate, de dai cu capul volens-nolens la instalarea pe banchetă, portbagaj excedentar, ilogic pentru o limuzină declarată. Deschidem capota: unele cabluri sunt slab mascate sau înţepenite între cadre şi dispozitive (!) Eu însumi am constatat, pe pielea-mi proprie, toate aceste…”nesaabicităţi”. Başca grila clasică de SAAB des-figurată. 9-5 actual a reprezentat batjocura supremă, de despărţire, din partea despoţilor din GM…

    Cât despre motorizări, Ecotec-urile sunt mai performante chiar decât TFSI-urile alea super-elogiate şi super-premiate (la pomul lăudat…), remember analize paralele în acest sens? :P Iar V6 2.8 turbo…nici un analist auto de specialitate nu l-a criticat. JTD-ul…na, GM l-a vârât pe gât suedezilor, deci ce puteau să facă? Dar, iarăşi, rivalizează cu TDI-ul la unii parametri, nu?

    XWD-ul…l-a preluat şi Opel, ha?

    Platforme Opel…să mori tu? 9000 SG, nici o legătură. 9-5 de până în 2009 a folosit cea mai modificată plaftformă de GM. 9-5 actual are la bază de fapt...AeroX. 900 SG…mda, un Vectra A (GM a insistat cu forcepsul, ca să arate în ce constă achiziţia firmei suedeze…), dar modificat considerabil. 9-3 FG – urmaş direct al lui 900 SG. 9-3 SG, inclusiv facelift 2007, da, se “trage” din Vectra B, dar care, la rândul ei, a “împrumutat” direct forma anterioară (mai ales farurile) a lui 900 SG, care evaporase deja impresia de Vectra A…Ţi-am năruit pseudoargumentele?

    Ai vrut doar să insinuezi că SAAB ar fi fost tot o “copie grosolană”, ca şi cazul din articolul curent, dar…nţ, n-a mers, culcă-te sau învaţă pentru BAC! Concluzie: Saabofobii să nu se mai obosească nicicând…Se complică inutil. Şi nu eu îi contracarez, ci…realitatea aceea văzută trunchiat de dânşii. Ajunge, mă căpiaţi! Păi până când? – vorba nemuritorului C. Tănase.

    PS: @Automarket, nu-i vina mea pentru acest off-topic! Dar să se termine odată cu minciuna şi machiavelismul; dacă SAAB a “decedat mortal”, din motive arhicunoscute, măcar se cuvine puţin respect celor care i-au rămas loiali…Ce Dumnezeu!
    4 8
  • @cuantic
    Cuantic, daca imi dai dovezi ca sasiurile alea de opel au fost modificate cum zici tu eu imi dau jos palaria in fata ta...

    nu ma intelege gresit, dar argumentele astea de genul "dar iti spun eu ca le-au modificat ce naiba..." nu merg si sunt tipice posesorilor de saab...

    asa ca pana la proba contrarie argumentele mele chiar si pseudo cum le numesti tu raman in picioare...sasiuri de opel, motorizari fiat, interioare de lodgy full options...

    numai bine
    2 0
  • @cuantic
    si repeta cu voce tare...

    general motors

    .
    3 1
  • Dovezile pe care le vrei răzbat în mod foarte simplu din date şi dimensiuni, plus forme de ansamblu…Asta dacă ai idee ce înseamnă o platformă tehnică…Dar tu insişti pe şasiuri. Chiar crezi că veneau transportate efectiv din Russelsheim la Trollhattan, în formă finită?! Cine te-a minţit? De regulă, suedezii au un simţ foarte dezvoltat al proprietăţii şi de aceea n-ar fi acceptat niciodată aşa ceva, chiar şi ordin tunător de la Detroit să fi fost! Nu ştii faza cu debutul producţiei ultimului 9-5? Iniţial fusese stabilit de către GM Europe, dispunând de autoritatea pe care o avea asupra celor două mărci din subordine, ca acest model să fie construit integral în fabrica Opel…Suedezii s-au simţiti atât de jigniţi încât şi-au luat libertatea de a se prezenta la Russelsheim, de a ridica de acolo schiţele , matriţele şi utilajele de producţie destinate lui 9-5 şi de a le muta la Trollhattan (dar greşeli tot au făcut, chiar puerile, observabile la maşină…GM a avut grijă să risipească în 20 de ani pedanţa caracteristică a angajaţilor Saab…ba încă le-a insuflat şi ceva lene, cum am observat într-un reportaj pe Youtube efectuat în fabrica Saab, în care unul lucra şi zece se uitau contemplativ la dânsul…păi cum să nu te pândească falimentul în atare situaţie?!). Nu-ţi sugerează nimic această atitudine naţionalistă a nordicilor? Mă obligi la off-topic (Automarket a tunat de curând că nu va mai permite nimănui deviaţii de la subiect!) doar fiindcă eşti încăpăţânat ca un catâr…Noaptea trecută făcusem un apel solemn la toată lumea să fim mai maleabili unii cu alţii…Sau nu se vrea?! Las’ că mulţi trufaşi vor regreta Saab până la urmă, chiar aşa “impurificat de GM” cum pare, fiindcă inclusiv ei, cu mintea lor distorsionată, vor înţelege pe viu ce viitor “luminos” va fi rezervat industriei auto la nivel mondial…Dar să scuipe brandul până una alta, căci ce altceva mai interesant pot face?...De fapt, tu ai ceva cu mine sau cu marca? Îţi place să mă şicanezi? Bine, acum o să scriu repetitiv ceea ce mă baţi la cap să scriu, dar musai cu litere mici, aşa cum îmi recomanzi tu: general motors, general motors, general motors…Mai vrei? Oricum, VAG propune în ultima vreme produse parcă ceva mai arătoase, mai ales după ultimele facelift-uri de la VW, astfel că GM-comun de care povesteam recent s-ar putea să se împotmolească chiar acolo unde speră să facă mulţi purici, adică în Europa...De fapt, vom constata la sfârşitul anului cum VAG-comun, mai ales prin intermediul lui VW şi Skoda, va snopi ansamblul bicefal Opel-Chewoo! Dacă nu şi Renault-Dacia vor sta mai bine. La cifrele vânzărilor mă refer, evident. Ba şi la ceva interioare mai prelucrate…Atunci o să te pun eu nu numai să rosteşti, ci să ţipi de-a dreptul: volksvagooooon.
    2 5
  • @cuantic
    in continuare nici o dovada, nici un link... numai vorbe in spirit romanesc

    apreciez comentariul tau dar din pacate in stilul tau traditional vorbesti numai despre ceea ce vrei nu despre ceea ce esti intrebat.

    PS: nu imi place nici gm nici vw.

    te salut
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru