Chinezii de la CATL prezintă o nouă baterie sodiu-ion pentru mașinile electrice

de Paul Cosma
Joi, 29.07.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Producătorul chinez Contemporary Amperex Technology Limited (CATL) a dezvăluit o nouă baterie de tip sodiu-ion pentru mașinile electrice și susține că tehnologia va ajunge pe piață din 2023.

Pe măsură ce popularitatea electricelor crește, cererea de materii prime pentru baterii este pe măsură, iar industria auto este nevoită să caute alternative la bateriile tradiționale. 

CATL, cel mai mare producător chinez de baterii, cu o valoare de piață de 200 de miliarde de dolari, anunță că a dezvoltat o nouă tehnologie care integrează atât baterii litiu-ion, cât și noile baterii sodiu-ion. 

Densitatea energetică este în continuare mai mică decât în cazul tradiționalelor baterii, însă chinezii susțin că noua tehnologie oferă performanțe mai bune în condiții de frig și la încărcările rapide. 

Peste 5.000 de cercetători au lucrat la dezvoltarea noului pachet de baterii, tehnologie ce ar putea ajunge pe piață din 2023. 

CATL este furnizor de baterii pentru producători precum Tesla, Volkswagen sau Geely. 

Via Reuters

Comentarii (9)

  • bravo lor
    ce trebuie inteles este ca in domeniul ingineriei cuvantul de ordine este compromisul si gasirea celei mai bune solutii pentru aplicatia data. nu exista soluatia magica, una singura buna la toate.

    ar fi frumos de exemplu sa avem la masina electrica noua optiunea de a o configura cu:
    - baterie sodiu-ion daca vrem sa rulam mai mult in conditii de frig si/sau drumuri lungi pentru a putea incarca frecvent la statii de putere mare, poate chiar si de 2-3x pe zi cate 15-20 minute pentru segmente de cate 250-300 km.
    - baterie clasica litiu-ion daca vrem autonomie mare >450 km, sa incarcam mai rar, gen odata la saptamana si lent, la putere mica (acasa), iar rularea este in conditii variate de clima si traseu, cu mult urban.
    13 3
  • bravo lor
    corectie: o data nu odata
    7 4
  • Electricul Luminii
    toate aceste probleme si compromisuri nu exista daca iti cumperi o masina cu combustibili lichizi. Din start ai scapat de toate limitarile, timp de incarcare, autonomie, caldura, frig, aplicatii, statii de incarcare, planificari minutioase la drumuri medii lungi, prize, stechere, etc.
    23 14
  • King rocker
    Bravo, merge ok li ion iar autonomia e mai importantă decât încărcarea rapida. Îmi permit să fac o pauza de 1h la fiecare 300km (mai ales pe șoselele patriei unde asta ia ceva timp).
    Singura diferență față de când aveam mașină clasica este că nu mai merg consistent foarte tare la drumuri mai lungi, cu încărcare - timpul câștigat pe drum îl cam pierzi la încărcare și nu te mai trage inima.
    13 4
  • Edikkk
    @bravo lor

    Aşa este, foarte înţelept ai expus.

    China are unele din cele mai mari resurse în inginerie şi mai ales inginerie software doar că nu sunt vizibili şi sunt mai mult pe tarlaua lor.

    Să sperăm că nu învaţă engleza, dar sunt alte firme care au înţeles acest lucru, chiar Tesla a dat mână liberă Tesla China care are un preşedinte chinez, de a dezolta un centru de R&D chinezesc în China, care va produce un model low cost global.

    Cam ce au făcut Renault în România cu "maşina de 5000€" şi au reușit (fără TVA! Da, au reuşit, dar OEM vorbesc de preţuri de producţie nu şi de comercializare care conţin din start şi TVA)

    posibil ca maşina Tesla model 2 cea de 20.000$ (nu 25.000$ ci chiar mai ieftină) să provină din China.

    Vom vedea
    6 10
  • Edikkk
    Adică decât să scoţi pe toţi la învăţarea limbii engleze laşi totul în mandarină, verticalizat şi închis acolo în China, dar produsele le pui embleme, nume englezeşti şi gata le faci doar export pe piaţa globală.

    Nu tu probleme de resurse umane, nimic.

    Dacă în SUA, UE/UK găseşti mai greu IT-iști, gen am nevoie luna viitoare de 1.000-10.000 în China sau India, pac..... îi ai imediat.

    Ce fac miliardele de oameni.
    Nu că ar fi mai inteligenţi decât restul.
    Fiecare ţară are "sarea pământului"
    6 14
  • Cercetarile in R&D stati linistiti ca nu le fac chinezii. Cumpara si ei creiere ca si alte natii. Daca era asa de destepti cum ziceti voi nu mai copiau modele europene. Plus ca dupa atatia ani China nu are motoare ptr avioanele de vanatoare proprii. Tot cu reverse-engineeringul motoarelor rusesti umbla.
    8 3
  • unomnormal
    Am avut mașinuțe cu baterii când eram mic. Când îți era lumea mai dragă rămâneai fără curent. Știu că tehnologia a evoluat. Știu ca marilor puteri nu prea le- a ieșit pasenta cu marii producători de petrol și că vor să le dea o lecție. Dar, nu înțeleg de ce trebuie să plătesc o taxă dacă aleg motorul termic. Motivul poluării este altul, de exemplu arderea deșeurilor aduse din Germania, mama U.E., care ne impune nouă restricții. Pământul, ca să trăiască, are nevoie de CO2. Dacă nu e produs de populație, mai erupe un vulcan etc. și echilibrul e realizat. Pădurile, plantele consuma CO2. Trebuie împădurire, nu despădurire. Nici nu vreau să mă gândesc unde vor ajunge deșeurile rezultate din bateriile scoase din uz.
    10 5
  • Edikkk
    @adig01 cred că nu ştii realitatea

    Îţi dau un hint, cât % din aplicaţiile disponibile pe Apple sunt făcute de firme software care au în spate programatori chinezi?

    Află şi mai vorbim după.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru