Uzina din Figueruelas, un oraș cu 1.300 de locuitori din regiunea Aragon, beneficiază de peste 300 de milioane de euro din fonduri europene și este așteptată să înceapă producția la sfârșitul lui 2026.
Aproximativ 2.000 de muncitori chinezi vor participa la construcția uzinei, iar ulterior vor fi angajați și instruiți 3.000 de lucrători spanioli, au transmis sindicatele.
Spania, al doilea cel mai mare producător auto din Europa, încearcă să se poziționeze ca un hub pentru producția de baterii, datorită costurilor mai reduse ale forței de muncă și prețurilor industriale la energie cu aproximativ 20% sub media UE. Sunt planificate încă 3 fabrici, inclusiv proiecte ale Envision AESC, PowerCo (Volkswagen) și InoBat.
Guvernul regional spune că lucrează la organizarea permiselor de muncă pentru noii sosiți și că depune eforturi intense pentru a atrage mai multe verigi ale lanțului de aprovizionare cu baterii în regiune.

Asociațiile auto europene cer cerințe mai stricte privind producția locală de componente, parțial pentru a se proteja de rivalii chinezi, în contextul în care Comisia Europeană pregătește un nou set de măsuri pentru susținerea sectorului.
Unii tehnicieni și manageri chinezi au ajuns deja în Figueruelas. Câteva sute vor urma până la finalul anului, iar aproape 2.000 sunt așteptați până la finalul anului viitor, a declarat CATL.
Abordarea CATL contrastează cu cea din Ungaria, la Debrecen, unde compania a angajat în majoritate lucrători locali pentru construirea celei mai mari fabrici europene, însă recrutările au avansat sub ritmul planificat, potrivit sindicatelor, iar începerea producției a fost amânată din 2025 în 2026.











Comentarii (0)