Cel mai mare producător de baterii din lume a lansat un acumulator cu 1000 de kilometri autonomie

de Tiberiu Safta
Vineri, 24.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Compania chineză CATL, cel mai mare producător de baterii din lume, a lansat un acumulator nou, care promite o autonomie de 1000 de kilometri cu o singură încărcare. Acumulatorul, numit Qilin, va putea fi încărcat până la 80% în 10 minute și promite să fie cu 13% mai puternică decât un acumulator similar, propus de Tesla.

Chinezii de la CATL, cea mai mare companie producătoare de baterii din lume, a lansat un acumulator nou, numit Qilin. Acesta promite să ofere o autonomie de 1000 de kilometri cu doar o singură încărcare și este, potrivit companiei, cu 13% mai puternică decât o baterie similară propusă de către rivalii de la Tesla.

CATL va demara producția bateriei anul viitor. Acumulatorul Qilin are o densitate a energiei de 255 de wați-oră pe kilogram. Compania spune despre baterie că se va încărca mai rapid decât celulele existente și că este mai sigură și mai durabilă.

Repriza de încărcare 10-80% durează doar 10 minute la o priză de încărcare rapidă.

via Autoblog

Comentarii (16)

  • Flu flu
    Mai vedem cu ce producem curentul electric necesar. După cum vrea ue, cred că pe mătură ajungem toți.
    14 15
  • daca o legi direct la Cernavoda ... sau cum? O sa ne punem toti centrala nucleara in spatele blocului
    13 14
  • deci e cea mai proasta idee sa iti iei electrica acum. Mai bine mai astepti cativa ani si beneficiezi de o baterie mai de Doamne ajuta, ca sa nu ramai in pana prostului cine stie unde prin Baragan.
    11 9
  • Marius
    Ce capacitate are bateria pentru autonomia dată ? Și greutatea ?
    11 0
  • Homo Autonomus
    Mașinile au autonomie, nu bateriile.
    O mașină mai grea, eventual cu două motoare, are o autonomie mai mică decât o altă mașină mai ușoară și un singur motor electric.
    15 2
  • Homo Autonomus
    ...(Ambele dotate cu aceeași baterie).
    6 1
  • Deci, mai vreți (cei disperați de electrice), sa aruncați bani pe ce este acum disponibil?
    Lăsând la o parte de unde vine electricitatea si unde se încarcă, atâta timp cât autonomia trece de 600 km real si prețul nu este o nebunie pentru cei care au casa, garaj șamd se poate folosii fără probleme ca a 2-a mașină si pentru o buna parte ca si singura. Dacă te duce peste 600 km o parte buna se conducători auto nu mai sunt condiționați de încărcarea pe traseu, iar peste noapte nu este nevoie de reactor nuclear. Cum am spus fiecare cu nevoile lui, dar nu ar trebui sa acceptam impuneri obsesive si fără sens, gata toți electrici de nu știu când… atunci când tehnologia permite si financiar are sens, de ce nu? Nici pe telefoane nu a aruncat nimeni banii si sa le încarce la fiecare 2 ore. Smarthphone-urile nu au fost nici subvenționate si nici impuse doar ca evita drumuri la banca sa la căderii pentru plăti (deșii are sens mai mult decât subvenția pentru electrice). Au devenit o alegere voluntara bazată pe funcționalitate VS preț, si nu a fost nevoie sa se interzică telefoanele cu taste (încă mai exista), trecerea s-a făcut fără nici o inepție de lege sau directiva emisă de disfuncționali sociali (ei trăiesc intr-o bula de prostie, aroganța ar implica un anumit nivel de inteligenta pe care nu-l au).
    26 17
  • ADNmercedes
    Dacă este adevarat și in practica,iarna sau vara,fosilele sunt trecut și ne vom da seama cât de empirice au fost și costisitoare,cine nu realizează ca vor fi istorie este inapt sau nu are simt progresist.
    13 16
  • Mircea Badea
    hai toata lumea sa ia panouri si electrice, bicle etc..daca nu pe jos si in frig.
    6 16
  • Chinezii copie vestul la reclame mincinoase

    255 wh/kg declaraţi chinezește

    Tesla are deja bateriile cu densitatea 250 wh/kg demonstraţi.

    Apoi de la baterii la packul de baterii e cale lungă
    9 9
  • Vor fi probabil, dar nu încă…
    8 2
  • Între timp am uitat sa amintesc de articole care încep sa apară referitor “mirajul” mașinilor electrice care începe sa se destrame. In RO ori ai casa cu încărcător si folosești masina doar pe oraș, adică nu ai nevoie de încărcare la stații publice ori trebuie sa-ți antrenezi nervii, si este doar începutul cu nici 1% masini electrice pe străzi… o fii sunând bine viitorul, dar deocamdată si in următori câțiva ani… no chance!!!
    10 4
  • Capacitatea bateriilor pt BEV se masoara in kWh. Cand producatorul declara doar autonomia ipotetica a unui vehicul ipotetic dotat cu bateria aia si omite o informatie clara si masurabila, ma face sa ma indoiesc de tot ce afirma. Daca incepea cu “bateria are atati kWh si cantareste atatea kg” puteam sa cred mai usor si restul!
    In alta ordine de idei, chinezii inca masoara autonomia dupa standardul NEDC, asa ca din cei 1000km NEDC mai raman vreo 600km reali, ceea ce nu ar fi o autonomie neatinsa de unele modele de BEV deja comercializate pe piata.
    5 1
  • Dutz, vom fi obligați sa folosim electrice, deci un vis urat si nu un miraj!
    Lumea visează autonomie de 600-800km, dar nu știe ca exista deja un malus pentru greutatea mașinii, care se va aplica si pentru electrice începând cu 2030 in Europa. Este la fel de mare ca acela de CO2 si este plătit doar de client, in concluzie masinile electrice de buget nu vor avea o autonomie mai mare de 300km. Bătălia este doar pentru încărcare cat mai rapida.
    Luam prețul motorinei 9,20 la un preț al barilului de 130 dolari. Țin sa va aduc aminte ca a fost o perioada de o luna acum ceva timp cand barilul costa 180, dar motorina nu a sărit de 6,5 lei. Trebuie sa ne pregătim sufletește de următorul prag 12lei/l. Cand vom depăși 15lei, electrica va fi minunata dar nu va fi pentru toți !!!!
    PS. Revolta pe rețelele de socializare este = 0. Noi romanii nu avem vocație de revoluționari, noi murim încet si sigur cu ’’ ne descurcam’’
    11 6
  • King rocker
    Pentru cei care se întreabă cum vom produce curentul necesar: daca trecem toți pe electrica, consumul pe țară creste in medie cu 2%.
    Spectaculos, da totul peste cap, nu?
    1 1
  • King rocker
    Pentru neinformatii pe care ii doare.burta de cat costa motorina versus barilul: nu sunt așa legate! E cum te-ar preocupa de costul semințelor de floarea soarelui versus prețul uleiului. Problema e capacitatea de rafinare!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru