Chinezii de la CATL vor furniza baterii pentru viitoarele modele electrice Stellantis

de Tiberiu Safta, Foto:Depositphotos.com
Miercuri, 22.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Stellantis a încheiat un acord cu firma CATL pentru furnizarea de baterii pentru viitoarele modele electrice ale grupului. În acest scop, Stellantis are în plan să construiască și 3 giga-fabrici în Europa.

Grupul multinațional a anunțat încheierea unui acord preliminar cu CATL, cel mai mare producător chinez de baterii pentru mașini electrice. Prin acest acord, CATL va furniza baterii pentru viitoarele modele electrice ale Grupului Stellantis, care deține mărcile Opel, Fiat, Peugeot, Citroen și Alfa Romeo, printre altele.

De notat că aceste baterii noi nu vor fi din litiu-ion, ci vor fi de tipul litiu-fier-fosfat, mai eficiente și care vor aduce autonomii mai mari. În același timp, Stellantis a anunțat și planurile sale de a construi 3 giga-fabrici în Europa, mai exact în Germania, Franța și Italia.

Alături de acordul încheiat între Stellantis și CATL, grupul multinațional va începe o rundă de negocieri cu guvernul Italiei pentru a mări producția de automobile din această țară. Mai exact, Stellantis vrea să construiască, în viitorul apropiat, 1 milion de mașini pe an doar în Italia.

În ultimii doi ani, grupul multinațional a produs circa 700.000 de mașini în această țară.

La finalul lui 2023, este de așteptat ca producția Stellantis din Italia să ajungă la 800.000 de mașini.

via Economica

Comentarii (4)

  • Mare parte dintre zăcămintele de Litiu sunt în China sau Africa, controlate de firme chinezești, peste 60 % din producția de baterii este realizată tot de China, cu toate acestea Europa este foarte nerăbdătoare sa devină super dependenta de aprovizionarile din China, asta după ce s-au aruncat și încă se aruncă sume imense pentru subvențiile electricelor, asta nu sună bine deloc, nu se va termina bine pentru industria auto europeana.
    8 1
  • De notat că aceste baterii noi nu vor fi din litiu-ion, ci vor fi de tipul litiu-fier-fosfat, mai eficiente și care vor aduce autonomii mai mari.

    Cred ca e o eroare in exprimarea voastra. Dimpotriva, bateriile LFP, avand densitatea energetica mai mica, sunt mai putin eficiente si ofera autonomii mai mici decat cele tip NCM. Si cu toate astea, au as alege LFP pentru ca au in rest numai avantaje fata de NCM.
    6 0
  • Pai stai un pic. Nu erau nefrecventabili chinejii astia? Nu am rupt noi orice legatura cu chinejii ca ne furau economia si proprietatea intelectuala si ne furau mintile cu 5g-ul? Acum ce facem, mergem cu caciula-n mana la ei sa ne dea baterii ca noi suntem tari in gura cu electrificarea dar nu suntem in stare sa facem nici o baterie de ceas la noi in batatura?

    Asta e exemplul perfect de ideologizare excesiva a procesului legislativ in care deciziile nu mai au legatura cu lumea reala si sunt luate de politruci care n-au vazut in viata lor o fabrica de orice ca sa vada ce presupune producerea macar a unui surub sau a unei pungi.

    Europa se inverzeste cu baterii, panouri solare si invertoare de la chineji. Cu 3 panouri, invertoare sau baterii facute prin temiri ce fabricute de prin Norvegiia sau Olanda la preturi duble fata de China, nu se face inverzeala.

    Hai ca incet incet ne loveste realitatea in fata... sau foamea... sau realitatea ca suna mai bine
    9 1
  • George Simion
    io v-am zis ca singura sansa pt tara asta furata de vestici e china!

    ne fura vesticii si de china si de orice daca le luam sosetele...
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru