Citroen renunță la suspensia hidraulică

de Sebastian Toma
Luni, 06.07.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oficialii Citroen au confirmat oficial că renunță la suspensia hidraulică odată cu scoaterea din producție a actualei generații C5.

Celebra suspensie hidraulică a mărcii Citroen, Hydractive, ajunsă la a treia generație din era modernă, va fi eliminată din producție odată cu actuala generație a lui C5. Decizia are rolul de a reduce costurile, deoarece sistemul este complex și costisitor, iar furnizorii de componente au deja propuneri la fel de eficiente care să funcționeze mai simplu. Oficialii PSA Peugeot-Citroenau confirmat informațiile prezentate acum o lună.Francezii de la Citroen mai utilizau tehnologia suspensiei hidraulice pe un singur model din gamă, C5, care este construit într-o singură fabrică și are vânzări în scădere, ceea ce aduce pierderi pentru companie. În mod ironic, noua marcă DS, izvorâtă din modele Citroen modificate semnificativ, nu folosește suspensia Hydractive.

Carlos Tavares, noul CEO al conglomeratului PSA Peugeot-Citroen, a luat în ultimele luni mai multe decizii de reducere a costurilor care par dure la prima vedere, dar au rolul de a readuce la profit compania.

Tavares a decis renunțarea la Hydractive după o analiză detaliată a costurilor și beneficiilor aduse de această suspensie, care se dovedește a fi mai scumpă și mai puțin performantă decât actualele soluții ale competiției. Drept exemplificare a eficienței noilor tehnologii dezvoltare de furnizori, vârful actual al gamei DS, crossoverul DS5, are o suspensie realizată de nemții de la ZF. Respectiva suspensie are amortizoare cu supape lineare preîncărcate, care au rolul de a asigura un nivel ridicat de confort și de sportivitate la un preț mai redus.

Urmareste Automarket
Pe parcursul întregului an 2014, Citroen a vândut mai puțin de 10.000 de mașini echipate cu suspensii Hydractive 3+, actuala generație a acestei suspensii, aflată doar în echiparea lui C5. Primul model modern de la Citroen lansat cu suspensia hidraulică Hydractive debuta pe piață în urmă cu peste 25 de ani. La vremea aceea, suspensia hidraulică de la Citroen era oferită pe mai multe modele din ofertă, printre care se numărau XM și Xantia, echivalentele de atunci ale lui C6 și C5.

Via AutomotiveNews (înreg.) | Citroen

Comentarii (7)

  • Cu alte cuvinte, Citroen confirma planurile de renuntare la vanzari.
    5 9
  • Scorpionul_negru
    Si eu spun ADIO CITROEN. Cine naiba ar mai cumpara un Citroen adevarat fara acele suspensii ? Pt. ce sa alegi Citroen care in afara de design nu prea straluceste la nici un capitol ? Doar pt. suspensii care insemna confort sporit. Acum ca nu mai au asa ceva in ograda, nu ii vad bine la vanzari. Bine....lumea nu stie ce cumpara in general. Dar acum cu atatea oferte, sigur vor fi putini care se vor indrepta catre Citroen. Am cumparat in 2003 un C5 nou break facut pe comanda cu acele suspensii si am fost foarte multumit de el. Dupa 120 de mii de km am schimbat un furtunas la ele ca ii curgea uleiul. Era cam scumpicel...800 lei din cate imi aduc aminte dar la ce confort imi oferea merita si 8000 ! Asta e....a fost o data. Mare pacat ca renunta la ceva ce a scris istorie !
    12 4
  • iulian
    Conform analizelor lor, vanzarile de Hydractive erau foarte mici, si tind sa cred ca cererile explicite ale acestei suspensii sunt si mai mici decat vanzarile.
    Principiul este ca o parte din clientii care cumpara H3+ vor modele bine echipate si atat fiindu-le indiferent daca primesc si suspensia sau nu.
    Pe ideea asta, din cele 10 mii de modele H3+ vandute e posibil ca doar 6-7-8000 sa fie vanzari generate de suspensia pneumatica restul fiind atrasi de alte atuuri ale masinii.
    In concluzie tehnologia nu atrage suficienti clienti ca sa compenseze resursele pe care le consuma.
    13 1
  • Scrooge
    @iulian....comentarii ca ale tale imi dau speranta ca nivelul de IQ de pe forumul Automarket nu a scazut atat de mult pe cat il resimteam eu. Constat ca e plin de pusti care nu au intrat nici in campul muncii si care polueaza spatiul cu diverse pareri personale care sunt mult departe de viata reala.
    11 6
  • De ce sa nu recunoastem ca se vrea anihilarea Citroen ??? Divizia DS au facuto independenta doar cum sa depaseasca Citroen pe Peugeot la vanzari si sa dea mai bine la imagine?? Suspensia eliminata, berlinele mari eliminate,motoarele mari eliminate, etc. Vor sa faca fratii Peugeot o masina low cost din Citroen, ceva mai accesibil din cate am auzit. Ideea e ca vor sa o elimine incet, incet. Sa nu creada ei ca eu care am c5 imi voi lua cactus sau c3. Mi am luat c5 pt ca e altceva fata de concurenta, iar c5 s a vandut bine din contra. NU vedeti ca nu mai au voie la buget de WRC ??? Citroen wrc exista doar pt ca sunt niste arabi care aduc ceva bani si le da un volan si la aia. Nu suntem oameni senili si avem atata inteligenta sa intelegem ce vrea Peugeot defapt sa faca din Citroen. Francezii astia nu mai au oameni in conducere capabili pt au fost cei mai dezvoltati odata. Parisul traieste lejer fara industrie numai datorita realizarilor stramosilor lor. Asta e pacat...
    6 2
  • iulian
    @ioan
    Eu cred ca tu iti vei lua C3 sau Cactus daca te vei decide ca ce ai nevoie este o masina mica de oras sau un mini cross over si vei gasi o oferta buna sau iti v-a placea pur si simplu masina.
    Dar daca vei dori o masina de sgment D, sigur te vei uita la toate optiunile macar in prima faza pana vei ajunge la o lista scurta.
    Si daca suspensia alternativa pe care o vor adopta pe viitorul C5 v-a fi apropiata/la fel de buna/mai buna ca Hidractive-ul si oferta iti v-a fi convenit, iti vei lua C5-ul.

    Apropo, detin un C5 2 cu H3+ si sunt profund atasat de confortul oferit de aceasta suspensie, insa nu pot sa admit ca asta este tot ce poate exista mai bun in materie de confort asa ca ma declar deschis catre noi tehnologii.

    Suspensia noii Skode Superb se zice ca ar fi foarte confortabila si daca nu ma insel cred ca este cea facuta de ZF deci aparent ar exista deja alternative concrete pentru Hidractive.
    4 2
  • asa este ai dreptate, e o conspiratie mondiala, illuminati si masonii sunt de vina. Pe ei sa nu-i lasam.
    7 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru