Codul rutier: Limita maximă de viteză pe drumurile expres va fi modificată

de Alexandru Monenciu
Luni, 18.10.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În urma adoptării unui proiect legislativ, limita maximă de viteză pe drumurile expres va fi modificată. Ea nu va mai fi de 100 km/h, cât este în prezent, urmând să crească pentru vehiculele din categoriile A și B.

În prezent, la noi în țară, există o serie de drumuri expres în diferite stadii de proiectare sau execuție. Câteva exemple ar fi drumul expres Craiova - Pitești sau cel care va lega orașele Ploiești, Buzău, Focșani și Pașcani.

Problema este că, în prezent, drumurile expres nu se deosebesc cu nimic față de cele naționale europene în ceea ce privește viteza maximă admisă. Nici regimul de circulație aplicabil pe cele două categorii de drumuri nu este diferit. Însă, lucrurile se vor schimba.

Un proiect de lege vine acum să corecteze OUG 195/2002, sau Codul rutier cu alte cuvinte. Așadar, viteza maximă pe drumurile expres va fi modificată, unul dintre argumentele invocate de inițiatori fiind că acest tip de drumuri au fost proiectate cu posibilitatea adaptării la profil de autostradă, în funcție de trafic.

Pentru autovehiculele din categoriile A și B, viteza pe drumurile expres va fi extinsă de la 100 km/h la 120 km/h. Șoferii autovehiculelor din categoriile C, D și D1 vor putea atinge maxim 100 km/h, iar cei care conduc autovehicule de categorie A1, B1 și C1 vor putea circula cu maxim 85 km/h.

De asemenea, pe drumurile expres urmează să fie instituite reglementări similare cu cele pe care conducătorii auto trebuie să le respecte atunci când circulă pe autostradă.

Acestea înseamnă, printre altele, interzicerea circulației autovehiculelor cu gabarite sau mase depășite, interzicerea învățării conducerii unui vehicul și interzicerea staționării pe banda de urgență sau acostament.

De asemenea, va fi interzisă și circulația pietonilor.

via Profit.ro

Comentarii (12)

  • Orice șofer român
    Stai așa, era limită de viteză pe drumurile expres din România?
    Am mers pe DN2 și nu mi s-a părut să fie vreo limită.
    26 2
  • Regula de baza pe drumurile din Romania e ca ai voie sa mergi cu pana la 50% peste limita legala doar daca vorbesti in acelasi timp la telefonul tinut in mana stanga, spre geam. Asa se asigura si organele de ordine ca e regulamentar si restul participantilor la trafic pot vedea mai usor "brandul".
    22 5
  • Acostamentul e pentru mașinile care merg în limita de viteză. Bag flashuri până mă apropii la 5 cm de cel din față. Dacă am trafic pe contrasens, depășesc pe acostament și clasonez.
    17 9
  • Limitele vor fi in continuare pentru cei saraci. Cei cu BMW au automat cumparata si toata strada si pot merge cu cat vor ei.
    Frectie la picior de lemn.
    Anul viitor va fi aceeasi statistica: Romania printre primele tari din Europa la morti in accidente rutiere!
    20 11
  • Mafiai (scuze, Mihai), bre, de când califici oamenii în “săraci” şi “deţinători de BMW” ? Da’ parcă voi, slugile emolare jurate, dispreţuiţi în mod vădit sărakii. Şi atunci? Ce-ar rezulta instinctiv? Conduceţi BMW (recte…”softuri/raportări mincinoase”, “alianţe ilegale”, “maşini anume destinate cocalarilor”) ??? Sau mai degrabă logica voastră este întoarsă cu fundul în sus din firea ei?

    Acum sincer: câte BMW-uri ai văzut tu PERSONAL implicate în accidente?
    Ştim prea bine că sportul universal al “scoaterii din burtă” (realităţi, date, statistici) este (atât de) tipic Castei atotdominante şi, automat, prea fidelului său cerber (recte “mainstream media”), dar eu te provoc în parte…

    Aşadar, ce-mi răspunzi? (nu “cum”, că este perfect previzibil din ce postură: “@inexorabil”, @cifre, @eu ş.a.m.d. – apropo, poate că, într-o zi cu soare, te vei semna fără menajamente: Securitatea Recuperată Integral).

    PS. O grămadă de alte mărci pot fi remarcate printre “rachetele” de pe străzi. Desigur, retina mafiotului reţine (la auto-comandă OSF-dirijată), în materie de “infracţiuni” rutiere, doar “ghiemvieu”. De pildă, eu, unul, am sesizat tupeu în “dezvoltare” la şoferi cu…Škoda. Asta fiindcă “părintele” VW le-a livrat cehilor motoare şi sisteme din ce în ce mai performante, nu?
    11 19
  • Din câte știu eu cauza principala a accidentelor este răbdarea….
    Exact, se moare inutil din cauză ca de atâția ani avem răbdare cu toți corupții și nesimțiți care ar fi trebuit sa construiască drumuri in România.
    Suntem singura țara in care eu am condus cu majoritatea drumurilor in dublu sens.
    In 500 de km dacă nu ai răbdare sa mergi cu medie de 60km/h trebuie să faci depășiri și să conduci peste limita legală.
    In toate aceste situații discutăm de un risc.
    Nu neg ca avem si “exemplarele” noastre de șoferi (sa zicem iresponsabili), totuși cea mai mare problemă sunt drumurile cu dublu sens.
    Mașinile au performanțe tot mai bune, deci au crescut vitezele în depășiri și după cum știm se cumulează in caz de accidente frontale.
    Chiar am făcut o statistica și am trecut de 25 de depășiri/ora ca și medie in unele situații am trecut de 35 (am numărat și când depășeam 2 sau 3 in aceeași manevra) adică o depășire la fiecare 2 minute… cu sau fără BMW încă nu am avut accidente. Din cauza vitezei medii destul de scăzute petrecem mai mult timp pe drumuri si inevitabil risc din cauza oboselii.
    Cam asta au pe conștiința (sau ar trebui sa aibă), cei care si-a asumat rolul de a construi drumuri.
    Trist, dar adevărat… și numărătoarea continua, pe lista putem fi oricare din noi pentru că nu o să apară drumuri sigure peste noapte.
    Conduceți prudent!!!!
    17 3
  • oricum o sa se mearga cu 160....ce limita? cata politie ati vazut voi pe autostrazi care sa si isi faca treaba? sa fie ca in germania, cu masini neinscriptionate care se afla in trafic, sa vada cei care depasesc pe banda de urgenta, care merg aiurea pe banda 2 cu 80 si nu vor sa se dea pe prima banda....doar cu amenzi ne facem bine, dar amenzi mari sa fie.
    nu stiu daca stiti dar era un reportaj al unui roman care munceste in germania si vine in romania vara ca sa se dea cu masina....(adica el are acolo autostrazi fara limita de viteza dar vine in romania sa se dea cu masina....)
    8 3
  • Seriff
    @Dutz, corect, din pacate asa e, cand ai de facut un Bucuresti-Botosani, daca mergi legal ajungi maine, daca era o autostrada cum e in tarile unde nu vezi carute pe dn si au chiar si apa calda, era alta mancare de peste.
    10 0
  • andrei
    dar ce drumuri expres avem noi? :) :)
    ca stiu ca e unul in constructie. UNUL :)
    9 0
  • Mihai C
    Limita de viteza este 120 km/h, însă limita de viteza proiectata a DX-ului este mult mai mica. Sa vezi accidente și morți.
    5 1
  • Nu e problema, si autostrazile din Ro sunt proiectate pentru 130 si poti merge linistit cu 200.
    2 0
  • King rocker
    Autoritățile trimit un mesaj ferm: e in regulă sa muriți le drumuri, dar va rugam sa o faceți regulamentar.
    Pentru a veni astfel în întâmpinarea nevoilor dvs am crescut limita de viteza.
    Problem solved
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru