Modificare Cod Rutier: Luminile de întâlnire sau de zi, utilizate pe toate categoriile de drumuri publice

de Alexandru Monenciu
Luni, 12.06.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui proiect legislativ, promulgat de șeful statului, șoferii vor avea obligația de a utiliza, pe timpul zilei, luminile de întâlnire sau cele diurne pe toate categoriile de drumuri publice. Legea intră în vigoare la 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial.

În prezent, șoferii au obligația de a utiliza luminile de întâlnire sau cele diurne doar pe autostrăzi, pe drumurile expres sau pe cele naționale europene.

Acum 3 ani, aleșii neamului au vrut să extindă această obligație și la drumurile naționale, transmit cei de la Profit.ro.

Senatorii au respins, inițial, proiectul, dar ulterior inițiativa a fost avizată în comisia pentru transporturi, cu propunerea de a fi adoptată. Și Guvernul a susținut acest proiect de lege.

După alte câteva modificări, proiectul a ajuns, într-un final, pe biroul președintelui României, care l-a promulgat. Așadar, Codul Rutier va fi modificat, iar șoferii vor avea obligația să utilizeze, pe timpul zilei, luminile de întâlnire sau pe cele diurne pe toate categoriile de drumuri publice.

În caz contrar, pe lângă amendă, aceștia vor primi și 2 puncte de penalizare.

Așa cum spuneam, legea de modificare a Codului Rutier va intra în vigoare la 3 zile de la publicarea în Monitorul Oficial.

via Profit.ro

Comentarii (16)

  • Marius
    E un cod rutier bezmetic. Ca la noi, la nimenea. Nici nu mai știi ce este obligatoriu și de când se aplica.

    Dacă am înțeles bine, luminile de întâlnire se folosesc obligatoriu și în localități? Sau doar extraurban?
    11 6
  • oricine
    Minte de milițieni. Dacă unii sunt atât de întunecați la minte și nu văd ziua în amiaza mare mașina de 1,5 tone care vine trebuie să îi luminez eu pe banii mei. Chiar cu cât va crește poluarea (1 milion de mașini vechi care are fiecare două becuri de 80 w ce stau aprinse ) sau profesorul de fizică crede că electronii sunt gratis și nu poluează ? Ursula von der Leyen știe ce vor să facă ?
    11 23
  • Ionut A.
    Sa inteleg ca asa RAR o sa fie trimisi la cotet cu tampeniile lor de pretentii de omologare.
    Masinile care nu au de fabrica dayline sa fie abuzati posesorii sa uzeze faza scurta/de intalnire, ar fi o mojicie fara limite.
    Atat becurile pe ahlogen cat si xenon vor fi afectate pe drumurile mioritice,
    Astfel ca instalarea de module de tip DRL este cea mai corecta
    8 9
  • Banditos
    o lege data pentru o manuta de retarzi care inca n-a inteles care este avantajul si scopul luminilor de intalnire pe timp de zi si/sau o oficializare a unei stari de fapt pentru ca, aproape ca numai intalnesti masini care sa nu aiba luminile de intalnire petimp de zi altfel decat activate indiferent de tipul de drum

    @Ionut A....n-am DLR (nu erau obligatorii in dotarea masinii la data achizitiei) si merg pe faza scurta. Nu mi-au cazut galoanele. Afectarea becurilor pe drumurile mioritice e un mit nascut la colt de strada, scos din burta, auzit de la prietenul colegului, promovat de bunicuta de la parter sau e parerea taximetristului care le stie el pe toate?
    15 12
  • Ionut A.
    @Banditos
    Eu inteleg ca unii sunt ignoranti si altii habarnisti precum tine, dar fizica elementara si dovedita te contrazice.
    Filamentul incins, este susceptibil la vibratii si cedeaza.
    Becul xenon se consuma cu timpul de folosire.
    Recomand inainte de a mai emite tampenii sa intrebi expertii.
    Eu sunt expert lucrand mult timp in domeniul iluminatului auto, fiind in directa legatura cu fabricanti de pe intreg mapamondul.
    Dar, nah, tu esti desteptul mioritic, si nah, tu stii cum e cu miturile.
    13 6
  • @banditos
    stim cu cine ai dat meditatii!

    becurile se vor arde mult mai rapid. mult mai multe ore aprinse, trepidatii multe in oras, temperaturi mult mai mari. daca treci vara cu un set e noroc. mai ales ca unii avem becuri mai scumpe +1-200%.

    si mai rau e ca nu mai poti aprecia distanta corect, si obositor pentru ochi, vor fi mai multe accidente.

    drl e altceva, facut sa reziste si discret pt ochi.

    romania needucata, securista etc..
    4 5
  • Banditos
    Eu sunt expert lucrand mult timp in domeniul iluminatului auto, fiind in directa legatura cu fabricanti de pe intreg mapamondul.

    aproape ca nu exista par sa-ti ajunga la nas.

    "consumul" de becuri la mine a fost asa: 1/100.000km pe stanga si 1,5/100.000km pe dreapta. Aproape ca imi dau pumni cand ma gandesc ce costuri exorbitante am inregistrat pentru ca am mers pe drumurile Romaniei cu luminile de intalnire aprinse zi de zi.
    7 3
  • Banditos
    @23:01

    sofer de WE ?
    1 3
  • @banditos
    eu o sa merg cu ele stinse peste tot ca de obicei.

    si daca ma incurca faza ta scurta o sa iti arat ce lunga am..
    3 11
  • Asta da subiect… dacă nu-si fac unii iluminat ca la camioanele Coca-Cola, nu văd nici o diferența.
    Ajung mai rar prin România, dar in foarte putine situații am mai văzut masini fără luminile zi/faza scurta aprinse, si scuze in caz ca dau în cine nu trebuie, dar cei care nu le aprind sunt cam din alt film… nu prea sunt prezenți ;), adică nu-s închise că așa vor, ci pentru ca au ei alta treburi cu care sa se preocupe :))
    PS musai trebuie extinsă regula la căruțe… apropo, căruță intra la transport ecologic, zero emisii ceva???
    7 1
  • pai si de ce se mai fac analize medicale daca se presupune ca nu vezi o masina ziua decat daca are becuri aprinse ...ue ue sa ti dam vue
    4 3
  • expertii in filamente cred ca nici semnal nu dau ca se arde filamentu!
    4 1
  • dan capitan de boi
    cu multi ani in urma au ajuns la concluzia ca accidentele se reduc cu 15% daca ai DRL. sunt tari in care nu poti vinde masini fara DRL. asta de zeci de ani.
    Unii abia acum descopera apa calda, si vor s-o dea la populatie, dar populatia e obisnuita cu scaldatul in rau si baia in lighean cu apa fiarta la ceaun.
    De-aia li se ard becurile, le creste consumul sau orbesc daca vin altii din sens opus cu faza mica. Ce sa mai ... nici sa razi nu mai ai energie.
    6 3
  • Bună ziua, Eu astazi am uitat în funcțiune faza scurta. Cineva vrea sa vândă mai mulți acumulatori in țările Est europene?! Noroc de vecinul de parcare
    3 0
  • nu mai bine o uiti stinsa? ;)
    0 0
  • Un calcul:sunt peste 1.500.000 de masini in Bucuresti. Daca toate ar avea lumini cu LED (dar nu au) ar consuma 50-60 w/ora. Deci, intr-o ora masinile consuma 75.000 kW care se reflecta pana la urma in consumul suplimentar si inutil de benzina si implicit poluarea aferenta.Imbecilul care a propus legea asta s-a gandit vre-o clipa la asta?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru