Constructorul din Munchen are multe motive de bucurie. De pildă, a înregistrat vânzări record de modele echipate cu motoare V8, iar noul iX3 (primul model din noua eră Neue Klasse) se anunță a fi un succes răsunător.
Mai exact, BMW anunță că cererea pentru noul iX3 a depășit orice așteptări și este chiar mai mare decât cererea pentru X3. În primele șase săptămâni, de la debutul care a avut loc în cadrul Salonului Auto de la Munchen, au fost înregistrate deja 3.000 de comenzi.
Dacă acest trend continuă, reprezentanții companiei anticipează că producția noului iX3 nu va acoperi cererea în 2026. O "problemă" cu care orice constructor de automobile și-ar dori să se confrunte.
Noul BMW iX3 a ajuns și în România, fiind prezentat în cadrul unui eveniment special la care am luat și noi parte. La noi în țară, SUV-ul cu zero emisii pornește de la 65.461 de euro cu TVA inclus și, pentru moment, este disponibilă o singură versiune.
iX3 50 xDrive propune două motoare electrice, 469 CP și o autonomie maximă de 805 kilometri. Puterea maximă de încărcare este de 400 kW, ceea ce înseamnă că 10 minute de așteptare sunt suficiente pentru o autonomie de 372 de kilometri.
Reprezentanții BMW România susțin că, la noi în țară, au fost deja înregistrate câteva zeci de comenzi ferme.
via Automotive News










O fabrică produce minimum 300/zi, sunt multe modele cu 400, 500, și în unele cazuri se apropie de 1.000 (seria 3, X1).
Cu 3.000 de comenzi nu-ți acoperi capacitatea nici 2 săptămâni și asta în 6 săptămâni de la lansare.
E oarecum interesant sa vedem ca un model electric are cerere mai mare decat omologul termic la o marca ce zicea ca baza e pe termice si multi aplaudau.
Mie asta imi suna dubios: sa afirmi ca baza e termice si sa investesti masiv in electrificare.
Nah, daca oamenii is fericiti cu 3000 de comenzi "ferme", cine-s eu sa le stric petrecerea.
Formatul si clasa in care e iX3 e capabila de 2-300k bucati pe an.
Abia în primăvara 2026 vor începe vânzările, deci dacă dai comandă acum abia peste 6 luni poți spera să îl primești.
Îmi e greu să cred că nu a-ți sesizat asta, de aceea sunteți trompețici. Ta-ta-ta!
Valabil și pentru comenzile la X3 termic, a fost depășit de iX3 în rândul clienților germani .
E un articol interesant care spune ca bateriile pe litium-ion se simt foarte bine atunci cand accelerezi tare si franezi cu regenerare, pentru ca asta reduce cu 38% degradarea bateriei si adauga approximativ 314k km la distanta de exploatare. Deci bateria va ajunge mult mai tarziu la pragul de 70-80% cand se considera ca e terminata. Tin minte acum cativa ani cand se spunea aici pe site ca nu mai e nimic de inventat la baterii :) Asta inseamna ca sunt sanse mari ca pila electrica sa tina mai mult decat sasiul masinii. O fi adevarat, n-o fi?
Important este ca se fac pasi seriosi de la o generatie la alta si alternativa electrica devine tot mai atractiva. Daca producatorii ar reusi s-o aduca si in zona de "affordability" pentru majoritatea dintre noi, ar fi absolut fabulos.
Adica o full electrica bemve' depaseste omoloaga termica???
Pai si cu dizal cum ramane?
Nu ne ziceai tu cum sta treaba cu revenirea in forta a dizal power?
@@matei
Bine că ești tu deștept, ai găsit nod în papură, spirit de observație, nu glumă. Ceva nu aveai de spus?
@Catalin
Bine ai venit, tati, grămada cerea vârf!
Penibililor, v-ați apucat să le numărați ouăle care nici la clocire n-au intrat. Atât de experți sunteți că faceți stop cerebral dacă gândiți prea mult.
La voi impulsul de a comenta repede ceva e mult prea puternic, irezistibil. Să verificați ca mașina nici în producție nu a intrat... Asta e complicat tare. Important e să vă dați aere.
400/500/1000 pe zi, 200-300k pe luna... Vai de capetele voastre.
Analfabeți funcțional.
articol interesant care spune ca bateriile pe litium-ion se simt foarte bine atunci cand accelerezi tare si franezi cu regenerare
ma intereseaza subiectul si mai ales sa vad daca e vorba de NMC sau LFP. poti pune te rog link catre articol?
Avand in vedere ca nu e vorba de "cercetatorii britanici au descoperit ca ..." are un pic mai multa credibilitate, mai ales ca studiul a fost facut de Stanford :)
In alta ordine de idei, ca 3000 de pre-comenzi or fi multe, or fi putine, e irelevant. Discutam despre vanzari abia peste 2-3 ani cand se limpezesc apele si avem cifre reale. Pana atunci, se pare ca multi uita ca suntem doar la stadiul de dat cu parerea :)