BMW: Cererea pentru noul iX3 a depășit orice așteptări. 3.000 de comenzi în 6 săptămâni

de Alexandru Monenciu
Marti, 21.10.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit germanilor de la BMW, cererea pentru noul iX3 a depășit orice așteptări. În primele șase săptămâni de la debut au fost înregistrate deja 3.000 de comenzi.

Constructorul din Munchen are multe motive de bucurie. De pildă, a înregistrat vânzări record de modele echipate cu motoare V8, iar noul iX3 (primul model din noua eră Neue Klasse) se anunță a fi un succes răsunător.

Mai exact, BMW anunță că cererea pentru noul iX3 a depășit orice așteptări și este chiar mai mare decât cererea pentru X3. În primele șase săptămâni, de la debutul care a avut loc în cadrul Salonului Auto de la Munchen, au fost înregistrate deja 3.000 de comenzi.

Dacă acest trend continuă, reprezentanții companiei anticipează că producția noului iX3 nu va acoperi cererea în 2026. O "problemă" cu care orice constructor de automobile și-ar dori să se confrunte.

Noul BMW iX3 a ajuns și în România, fiind prezentat în cadrul unui eveniment special la care am luat și noi parte. La noi în țară, SUV-ul cu zero emisii pornește de la 65.461 de euro cu TVA inclus și, pentru moment, este disponibilă o singură versiune.

iX3 50 xDrive propune două motoare electrice, 469 CP și o autonomie maximă de 805 kilometri.

Puterea maximă de încărcare este de 400 kW, ceea ce înseamnă că 10 minute de așteptare sunt suficiente pentru o autonomie de 372 de kilometri.

Reprezentanții BMW România susțin că, la noi în țară, au fost deja înregistrate câteva zeci de comenzi ferme.

via Automotive News

Comentarii (18)

  • Bafta maxima, merita!!
    8 5
  • Fără mișto că ceva nu-mi dă bine, cum adică 3.000 succes??? Poate 30.000.
    O fabrică produce minimum 300/zi, sunt multe modele cu 400, 500, și în unele cazuri se apropie de 1.000 (seria 3, X1).
    Cu 3.000 de comenzi nu-ți acoperi capacitatea nici 2 săptămâni și asta în 6 săptămâni de la lansare.
    10 8
  • Dutz espertul
    E fix cum am prezis eu, TOTUL se adeverește. S-a terminat cu electricele, gata, cine a vrut să-și ia gadget si-a luat deja.
    8 7
  • Orice la BMW e un mare success, cifrele nu conteaza, semnul e important.
    E oarecum interesant sa vedem ca un model electric are cerere mai mare decat omologul termic la o marca ce zicea ca baza e pe termice si multi aplaudau.
    Mie asta imi suna dubios: sa afirmi ca baza e termice si sa investesti masiv in electrificare.
    9 5
  • Credeam ca numai mie imi sunau putine 3000 de comenzi.
    Nah, daca oamenii is fericiti cu 3000 de comenzi "ferme", cine-s eu sa le stric petrecerea.
    Formatul si clasa in care e iX3 e capabila de 2-300k bucati pe an.
    3 5
  • Faceți confuzie între un model care e deja pe piață și unul care abia a fost anunțat, nici nu a început sa fie produs, nu are recenzii și nu a ajuns la dealeri ca să îl pipăit, să îl vezi în carne și oase și eventual să îl iei la un test drive.
    Abia în primăvara 2026 vor începe vânzările, deci dacă dai comandă acum abia peste 6 luni poți spera să îl primești.

    Îmi e greu să cred că nu a-ți sesizat asta, de aceea sunteți trompețici. Ta-ta-ta!
    7 6
  • Confuzia este alta, aceste 3000 de comenzi pentru iX3 sunt exclusiv în Germania, în toată Europa este clar mai mult, cum sa ai aceste cifre în 6 săptămâni și sa consideri ca Bmw nu va face față cererilor, adică aproximativ 30k bucăți anual ? Șocant de mult, pai ar fi un semiesec din primul an, ca să nu spun eșec 100% .

    Valabil și pentru comenzile la X3 termic, a fost depășit de iX3 în rândul clienților germani .
    8 1
  • @Matei
    Bai nene, macar de-ai sti sa scrii corect... Ca de aberat, aberezi mereu
    3 7
  • @Dan_grc, bine punctat. E vorba doar de Germania. E interesant ca tara cu autostrazi fara limita de viteza, prefera pentru prima data un model electric in detrimentul unui ice. Sa fie vorba de range-ul fabulos de 800km + viteza de incarcare care au schimbat perceptia electricelor?
    E un articol interesant care spune ca bateriile pe litium-ion se simt foarte bine atunci cand accelerezi tare si franezi cu regenerare, pentru ca asta reduce cu 38% degradarea bateriei si adauga approximativ 314k km la distanta de exploatare. Deci bateria va ajunge mult mai tarziu la pragul de 70-80% cand se considera ca e terminata. Tin minte acum cativa ani cand se spunea aici pe site ca nu mai e nimic de inventat la baterii :) Asta inseamna ca sunt sanse mari ca pila electrica sa tina mai mult decat sasiul masinii. O fi adevarat, n-o fi?

    Important este ca se fac pasi seriosi de la o generatie la alta si alternativa electrica devine tot mai atractiva. Daca producatorii ar reusi s-o aduca si in zona de "affordability" pentru majoritatea dintre noi, ar fi absolut fabulos.
    3 2
  • @dan_grc
    Pai cum asa mai Danut?
    Adica o full electrica bemve' depaseste omoloaga termica???
    Pai si cu dizal cum ramane?
    Nu ne ziceai tu cum sta treaba cu revenirea in forta a dizal power?
    4 6
  • Catalin
    Eu cred că știrea vrea sa producă ceva zâmbete, 3.000, auzi tu peste așteptări! Mai dati-o pe aia cu Xiaomi YU7
    0 6
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Tu și Alex sunteți oricum savanții site-ului. Tu în vanturile pe care le scoate pe gură șoșocuțu'. Ziua, că noaptea știm...

    @@matei
    Bine că ești tu deștept, ai găsit nod în papură, spirit de observație, nu glumă. Ceva nu aveai de spus?

    @Catalin
    Bine ai venit, tati, grămada cerea vârf!

    Penibililor, v-ați apucat să le numărați ouăle care nici la clocire n-au intrat. Atât de experți sunteți că faceți stop cerebral dacă gândiți prea mult.

    La voi impulsul de a comenta repede ceva e mult prea puternic, irezistibil. Să verificați ca mașina nici în producție nu a intrat... Asta e complicat tare. Important e să vă dați aere.

    400/500/1000 pe zi, 200-300k pe luna... Vai de capetele voastre.

    Analfabeți funcțional.
    6 1
  • @zarnesteanu
    Pai cat tine bateria tine si sasiul, avand in vedere ca pe arhitectura neue klasse bateria e parte din sasiu... Adica daca pica bateria, nu prea mai ai ce face cu masina
    1 2
  • pai cred si eu, la banii aia (multi pentru mine si pentru majoritatea, dar o foarte buna valoare primita pentru acei bani) iX3 Neue Klasse este fara rival, peste ce ofera Audi, Mercedes sau Tesla
    2 1
  • @zarne
    zici:

    articol interesant care spune ca bateriile pe litium-ion se simt foarte bine atunci cand accelerezi tare si franezi cu regenerare

    ma intereseaza subiectul si mai ales sa vad daca e vorba de NMC sau LFP. poti pune te rog link catre articol?
    1 0
  • https://www.arenaev.com/stanford_study_says_gentle_driving_advice_for_electric_cars_is_wrong-news-5237.php

    Avand in vedere ca nu e vorba de "cercetatorii britanici au descoperit ca ..." are un pic mai multa credibilitate, mai ales ca studiul a fost facut de Stanford :)

    In alta ordine de idei, ca 3000 de pre-comenzi or fi multe, or fi putine, e irelevant. Discutam despre vanzari abia peste 2-3 ani cand se limpezesc apele si avem cifre reale. Pana atunci, se pare ca multi uita ca suntem doar la stadiul de dat cu parerea :)
    1 0
  • Andrei
    3000 de precomenzi ferme pentru un model care nici nu se produce încă e o cifră bună. Cei care compară cu un produs aflat deja în producția de serie fie au probleme de înțelegere, fie cârcotesc ca să nu tacă.
    2 0
  • @zarne
    am citit, foarte interesant si chiar neasteptat rezultat. as fi zis ca exact invers stau lucrurile. asadar, trebuie sa imi schimb total stilul de condus daca vreau sa ma tina mult bateria :))
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru