Colaborare: Hyundai și Ineos vor să dezvolte tehnologia fuel cell pentru mașinile alimentate cu hidrogen

de Paul Cosma
Luni, 23.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupurile Hyundai și Ineos au anunțat că vor să dezvolte împreună tehnologia pilelor de hidrogen pentru mașinile electrice. Viitorul model Ineos Grenadier ar putea să beneficieze de sistemul fuel cell disponibil pe SUV-ul Hyundai Nexo.

Hyundai a devenit anul trecut cel mai mare producător de mașini electrice alimentate cu hidrogen din lume, pe baza creșterilor semnificative de vânzări înregistrate în Coreea de Sud.

În decembrie 2019, constructorul asiatic a reușit să doboare recordul pentru cea mai lungă distanța parcursă cu un astfel de model între două reîncărcări, după ce un exemplar Hyundai Nexo a parcurs 778 de kilometri pe un traseu din partea de nord a Franței, iar la final a rămas cu o autonomie estimată de 49 de kilometri. 

Folosirea hidrogenului în alimentarea vehiculelor constituie baza unui memorandum semnat de grupul Hyundai cu gigantul Ineos, prin care cele două entități vor să “exploreze noi oportunități” în acest domeniu.

Hyundai și Ineos vor să dezvolte tehnologia fuel cell și speră că mașinile alimentate cu hidrogen vor prinde avânt la nivel global. În cadrul parteneriatului, modelul Ineos Grenadier ar putea să beneficieze de același sistem de propulsie disponibil pe SUV-ul Hyundai Nexo.

Hyundai a anunțat recent că va construi o fabrică de pile de hidrogen, urmând să decidă, în acest an, dacă noua uzină va fi construită în Coreea de Sud sau într-o altă locație.

Viitoarea fabrică va produce anual circa 100.000 de sisteme fuel-cell, începând din 2024, potrivit datelor Hyundai. În prezent, constructorul sud-coreean are o capacitate anuală de 12.000 de pile pentru mașinile alimentate cu hidrogen. 

Via Hyundai

Comentarii (2)

  • Tehnologia bateriilor şi încărcării sunt încă la început

    Şi se vor stabiliza pe la încărcări cu 350 (minim) - 800 kw !

    Deja există prototipuri funcţionale cu 800 kw.

    Da, azi cele 350 kw sunt extrem de rare şi chiar nu prea există maşini să încarce, Tesla au redus viteza, au renunţat, pentru că este prea devreme pentru hardware-ul care îl au.

    Dar în 10-20 de ani, 350-800 o să fie o normalitate iar viteza încărcării va fi extraordinară (gen 10 minute)

    De aceea, hidrogenul este

    1) total ne economic
    2) total poluant - 95% producţia mondială este pe bază de gaz metan !!! Cu mari noxe de CO și CO2 !!

    3) periculoasă - vedeţi staţiile hidrogen din Norvegia închise toate în urma exploziei unei staţii de hidrogen
    1 9
  • Piromanul
    O fi explodat statia edica, dar macar nu ti-a luat foc bateria sub fund cum au patit atatia detinatori de bev-uri.
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru