Confirmare oficială: Tesla va începe producția din China în circa trei ani

de Petre Barac
Sambata, 04.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a anunțat oficial că va deschide o fabrică în China, iar producția ar urma să înceapă în circa trei ani.

Anul trecut, Tesla a început căutarea unei noi destinații pentru producția lor de mașini electrice, în afara Statelor Unite. La vremea respectivă, autoritățile ne amăgeau cu o posibilă venire a Tesla în România, dar promisiunile au fost spulberate rapid, pentru că americanii s-au orientat către China.

Informații neoficiale arătau atunci că Tesla va semna un parteneriat cu o companie chineză în urma căruia va investi 4 miliarde de euro, jumătate din suma necesară pentru construirea unei fabrici în apropiere de Shanghai.

Decizia a fost confirmată oficială săptămâna trecută, iar Tesla a anunțat că ar putea să înceapă producția din China în circa 3 ani.

Ținta noastră este să începem în aproximativ 3 ani. Vrem ca producția să deservească China și piețele din regiune, dar termenul de începere poate să sufere modificări”, a spus Elon Musk.

Fabrica va produce Model S și Model X, dar în special noul Model 3. Șeful Tesla spune că această fabrică este singura cale prin care mașinile sale pot să devină accesibile în China.

Totodată, Elon Musk a lansat o nouă promisiune, cum că uzina va produce câteva sute de mii de Tesla în fiecare an.

Via Techcrunch

Comentarii (10)

  • ACE - Craiova
    Asteptam TESLA in Romania - CAT MAI CURAND !!!!!
    Poate ne fac si noua autostrazi, poate ne construiesc si puncte electrice de alimentare pentru masini, poate ne dezvolta si economic, poate ca ne dau chiar si un guvern ........
    Mai e putin si serbam centenarul Romaniei Mari, iar noi NU AVEM NICI MACAR AUTOSTRAZI CARE SA LEGE REGIUNILE ISTORICE ale tarii ?!
    28 3
  • Cainii latra, caravana trece. O lume intreaga ii canta prohodul, si totusi, baiatul isi vede de drum si se concentreaza pe ceea ce conteaza cu adevarat si stie sa faca cel mai bine. Da, au avut pierderi trimestrul care s-a incheiat, da, sunt pe rosu de ani de zile, si totusi, in ciuda tuturor piedicilor si intereselor enorme, inca merg inainte.

    Ieri am citit de o descoperire a unui nou aliaj si process care imbunatateste radical capacitatea bateriilor, timpul de reincarcare si numarul de cicluri. Anodul bateriilor este acum la un sfert de grosime si la jumatate din greutatea bateriilor clasice.

    https://news.utexas.edu/2017/10/31/texas-engineers-develop-new-material-for-better-batteries

    https://repositories.lib.utexas.edu/handle/2152/44003

    Trecerea la transportul electric e un pas major si este de inteles reticenta si opozitia majoritatii. Totusi, dinozaurii, material si figurativ vorbind, au pierit pentru ca nu s-au putut adapta la schimbare. Schimbarea este motorul care ne impinge inainte si ne face viata mai usoara. Sunt aspecte in viata pe care trebuie sa le tii asa cum le ai din mosi-stramosi, dar sunt lucruri care te distrug in timp daca nu le indrepti cand trebuie. Iar inertia e cu atat mai condamnabila cu cat stiinta progreseaza de la o zi la alta iar informatiile devin mai profunde si mai accesibile ca oricand.

    Ca sa inchei intr-o nota mai lejera, asa desconsiderat cum e aici pe AM, Elon Musk, a fost invitat ieri la 1st Marine Raider Battalion cu ocazia aniversarii batalionului. In timpul ceremoniei, la un moment dat unul din garda, a tras sabia in fata lui, moment in care Elon Musk a inlemnit. Apoi, cu sabia, a taiat o felie de tort, si tot cu sabia i l-a servit in farfurie. Se pare ca e o traditie prin partea locului :):):)

    http://www.businessinsider.com/elon-musk-marine-raiders-secret-speech-2017-11
    12 7
  • @ACE - Craiova, nu stiu cine esti dar cred ca in general gandim pe aceesi lungime de unda.

    Anul asta am fost in Romania si am discutat cu cineva (care nu era un neica nimeni). Din pacate, cand l-am intrebat de autostrazi, in special de Pitesti-Sibiu si Bucuresti-Brasov, mi-a spus un lucru care m-a socat. "Sunt interese sa NU se construiasca autostrazile astea".

    Deci nu e vorba nici de guvern, nici de ciurli-burli de la transporturi, nici de lipsa de fonduri sau de furturi. Mi se pare extrem de alarmanta treaba asta, daca stai sa te gandesti un pas mai departe. De ce nu se vrea legarea provinciilor cu autostrazi rapide si modern? Cine si ce interese sunt la baza deciziilor astea? Noi, romanii, chiar nu putem face ce e bine natiunii, in tara noastra?
    15 1
  • Arogantul
    intai sa nu dea faliment in 3 luni, si apoi poate vor reusi sa deschida inca o fabrica peste 3 ani.
    10 13
  • ACE - Craiova
    O tara care NU ESTE UNITA - de limba, de drumuri, economic, cultural, politic etc...din pacate NU EXISTA !!!!
    Nu ma intereseaza baroni locali sau nationali - aici vorbim doar de UN POPOR - in cazul nostru cel roman.
    Noi trebuie sa demonstram CA STIM CE VREM - nimic mai mult decat PROGRES si NORMALITATE !!!!!
    10 0
  • Am citit titlul articolului si m-am speriat de siguranta declaratiei. Apoi am gasit termwnii din vocabularul obisnuit cand vine vorba de Tesla: aproximativ, poate suferi modificari...si m-am linistit. Macar numai suna a promisiune.
    0 1
  • inexorabil
    Știți cum văd eu situația “termicelor” ? Este ca și cum unui om de vreo 60 de ani, sănătos bine mersi, care ar suferi doar de o ușoară “ruginire” a corpului, i s-ar cânta deja prohodul de către tot mai mulți concitadini/consăteni. Iar dacă le-ar cere juste explicații, ei i-ar riposta că “Gata, ți-ai trăit traiul, ți-ai mâncat mălaiul” – “Bine, clar că mă apropii de finalul vieții, dar…” – “Ce dar, buey?! Ești mort de viu! Ia să vedem pe unde ȋți găsim un loc de veci”.

    Ah, da, trebuie alungați “demonii” numiți CO2 și NOx. Biata Gaia va muri asfixiată atunci când va ȋnvia (ȋn conștiința publică).

    Adevărul este că, dacă ne referim la surse de poluare la nivel global, mijloacelor de transport le revine cota de 25 % și evident că nu doar autoturismele sunt ȋncadrate la categoria respectivă.

    Cele două superputeri mondiale (mai are rost să le nominalizez?) stau pe rezerve uriașe de petrol – garantate pentru cel puțin 50 de ani de acum ȋncolo – și lumea aiurează cu ochii deschiși despre “alternativa” bateriilor & prizelor.

    Dacă ar fi posibilă călătoria ȋn timp (ȋnapoi), după terminarea liceului m-aș ȋnscrie la Universitatea Petrol-Gaze. Indiscutabil. Ah, dacă aș fi fost intuitiv la momentul oportun…Tuturora ni se pare excelentă, nemaipomenită, chiar reconfortantă “mintea cea de pe urmă”, dar, uneori și ȋn anumite privințe, nu prea ai ce să faci cu ea, fiind tardivă…

    Doamne, de ce m-am născut ȋn vremurile astea? Nu Te-ai ȋndurat să-mi deschizi culoar cu vreo 50 de ani mai devreme…Judecata Ta este suverană și nu cutez eu, care sunt “praf și cenușă” (cum se ȋnchipuia dreptul Avraam), s-o pun la ȋndoială, dar mi-ar fi plăcut…știi Tu ce.
    6 6
  • @zarnasteanu - faptul că sunt primii in acest sector nu le garantează că vor rămâne. Iar ceea ce spui despre noile capacități ale bateriilor nu are legătură cu incapacitatea Tesla de a fabrica mașini într-un ritm rezonabil deși s-au bătut cu pumnul în piept că vor face și drege.
    4 2
  • @Zuzu, nimic nu e garantat pe lumea asta. Daca greii industiei auto trec pe electrice, s-ar putea ca Tesla sa aiba intr-adevar probleme. Poate!

    Daca ai remarcat, pierderile Tesla pe ultimul trimestru si nerealizarea cifrelor de productie s-au datorat in primul rand lipsei de baterii. Pur si simplu nu exista inca productie de baterii care sa satisfaca cererile de la ora actuala. In special pentru Model 3.

    Daca ai citit articolul pe care l-am pus in link, acolo spune ca procesul de fabricare al bateriilor se simplifica si devine foarte ieftin. In mod classic anodul se poate forma prin aliaje care sunt topite si in urma racirii se obtin structuri eutectice de ordinul micronilor. Apoi, printr-un process simplu de presare prin rulare, structurile se faramiteaza pana devin nanometrice. In felul asta bateriile devin mai mici si mai usoare. Sau au capacitate mai mare la acelasi volum.

    Da, sunt de acord ca va dura ceva timp pana va fi pusa in practica, dar ideea este ca lucrurile se misca. Si asta e doar un exemplu infim. Sunt institutii care deja sunt in cursa gasirii de solutii noi si toate puse cap la cap intr-o zi ne vor duce acolo unde trebuie.

    Tesla e o firma de buzunar comparativ cu colosii din ziua de azi. Iar faptul ca de-acum 5 ani au stiut sa vina cu o solutie viabila pentru masinile electrice, spune foarte multe despre ei. Daca stai sa te gandesti in ziua de azi, ce masina electrica e cea mai performanta, si care ai vrea s-o ai in garaj daca ar fi sa-ti iei una, eu cred ca pentru majoritatea, raspunsul ar fi unul singur: Tesla.

    Acum 10 ani toti radeau de Apple si-i luau la misto pe clientii care dadeau o caruta de bani pe un patratel de sticla. Ei bine, in ziua de azi, toti, dar absolut toti, se rup in figuri cu un smar'fon si nu mai are nimeni nici o problema sa dea $1000 pe un samsung fully loaded. Ce sa mai zic de Apple X care nu e inca disponibil in magazine pentru ca productia e deja vanduta pe saptamani de-acum inainte.
    5 0
  • Si inca ceva. Acum cateva luni de zile Mercedes a facut un studiu pe fostii clienti care au trecut la Tesla S. Ei bine, din 400 de insi, n-a fost nici macar unul singur care sa regrete miscarea.

    Ce reprosau lui Mercedes era timpul incert pana la venirea pe piata cu o masina echivalenta, tehnologia de pe Model S, silentiozitatea, performante, tot ce vrei. Si dupa parerea foarte multor specialisti, Model S nu e la nivelul lui S Class de nici o culoare. Dar ... sunt mii de clienti care au facut schimbarea.

    Ca fapt divers, Tesla S se vinde intr-o luna in America de Nord, mai mult decat Mercedes SClass, Audi A8 si BMW seria 7 la un loc. Si la diferente mari, nu de cateva sute de bucati. Ori in conditiile astea, Mercedes nu va sta cu mainile in san prea multa vreme. Iar cand vor incepe sa curga modelele de pe liniile de asamblare, sunt unii care vor fi prinsi pe picior gresit. Si nu va fi vesel.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru