Feedback

Contra curentului: Mazda nu vrea hibrizi, dar promite reducerea consumului şi emisiilor cu până la 30%

Publicat Joi, 24.03.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 8
Contra curentului: Mazda nu vrea hibrizi, dar promite reducerea consumului şi emisiilor cu până la 30% - Poza 1
Mazda nu intenţionează să lanseze hibrizi sau modele electrice în Europa întrucât consideră că poate reduce consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon cu până la 30% până în anul 2020.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mazda este unul dintre puţinii constructori care nu are în gamă hibrizi sau modele electrice pe continentul european. Chiar şi Skoda este pe punctul să-şi schimbe strategia după prezentarea conceptului VisionS, însă constructorul japonez rămâne contra curentului şi anunţă o strategie diferită.

În loc să investească bani în dezvoltarea unor modele cu propulsie hibridă, Mazda vrea să reducă consumul motoarelor tradiţionale cu până la 30% până în anul 2020.

"Cred că vom obţine o reducere a consumului de carburant de cel puţin 20-30% până la sfârşitul acestui deceniu. Ne aşteptăm să îndeplinim obiectul Uniunii Europene pentru emisii de 95 grame de CO2 pe kilometru fără motoare electrice", a explicat Jeff Guyton, şeful Mazda Europa.

Urmareste Automarket
Cu toate acestea, cei de la Mazda admit că viitorul aparţine propulsiei hibride şi electrice. De altfel, Mazda 3 este disponibil în prezent în Japonia cu propulsie hibridă, iar Guyton a admis că în viitorul îndepărtat japonezii vor dezvolta mai multe astfel de modele.

"Suntem interesaţi de tehnologia electrică, iar în viitorul îndepărtat va fi importantă. Dar credem că va dura ceva timp până când va deveni atractivă din punct de vedere comercial fără facilităţile oferite de state", a adăugat el.

Mazda intenţionează să reducă consmul şi emisiile de CO2 prin dezvoltarea unor noi tehnologii avansate pentru motoare şi prin scăderea masei maşinilor.

Via Auto Express


Comentarii (8)

  • vor sa sara etapa "hybrizi" si sa se arunce direct pe electrice cand tehnologia (si mai ales acumulatorilor) va fi destul de avansata

    presupun si io nu dau cu paru'
    14 5
  • someone
    sant de acord cu cei de la mazda, daca , dupa reducerea emisiilor si a consumului, performantele ar ramane cel putin la nivelul actual
    16 1
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Probabil si fara motoare turbo pe benzina. Nu ca cele turbo ar fi neaparat mai economice...
    10 0
  • Declarația lui Jeff Guyton nu exclude, cred, echiparea modelelor europene cu sisteme start-stop și recuperarea energiei (la frânare, gaze fierbinți din evacuare etc.). Doar din reducerea maselor și creșterea randamentului pe întregul ansamblu motor - transmisie, nu cred că poți obține o scădere a consumului cu 20-30%, într-un timp atât de scurt.
    E de admirat hotărârea cu care Mazda merge împotriva curentului. Cine știe, poate că au un as în mânecă. Mă gândesc în special la motorul Wankel, pe care alții (în special NSU) l-au abandonat acum vreo juma' de veac. Teoretic, motorul cu piston rotativ are un randament mai bun decât cel clasic, dar suferă la alte capitole. Dacă s-ar rezolva "bubele" motorului Wankel, acesta ar putea să se impună în transporturi pentru cel puțin 30 de ani.
    6 4
  • scamel
    pentru inceput trebuie sa augmenteze consumurile declarate, diferentele fata de realitate fiind printre cele mai mari.
    1 5
  • @scamel: Conduc o Mazda 3 2015 in fiecare zi si pot sa-ti spun ca diferenta de consum intre cel declarat si cel real nu e mare, ba din contra, cred ca e cea mai mica dintre toate benzinarele de pe piata. Atat la extraurban, dar mai ales in oras.
    In schimb, performantele masinii nu sunt extraordinare, tre sa fim constienti ca vorbim de un motor aspirat si nici mama skyactive-urilor nu il poate aduce pe acelasi palier cu cele turbo la capitolul acceleratie, reprize.
    11 1
  • @Scamel
    Mersi pentru un feedback corect.
    On-topic, Mazda este de admirat daca urmareste acele obiective raportate la consumul real, nu la cel inregistrat in modul actual.
    3 1
  • avem motive sa ne indoim. masinilel fara hibrid si-au redus consumul cu 30 la suta in ultimii 30 de ani cu excepia noilor micromotoare turbo pe benzina. iar mazda nu mai poate reduce din greutate pentru ca are cele nai usoare masini.skyactive este doar un slogan publicitar toate motoroarelr lor sunt vehi si au paternitate ford e greu de crezut ca mazda o firma relativ mica va scoate in patru ani o generatie de motoare supereconomice.
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru