Cota de piață a mașinilor diesel a scăzut la 27.8% în al treilea trimestru în Europa: mașinile cu motoare pe benzină au ajuns la o cotă de 47.5%

de Cornel Șocariciu, Foto: Dreamstime
Vineri, 06.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
27.8% dintre mașinile înmatriculate în al treilea trimestru în Europa au fost echipate cu motoare diesel. În același timp, vehiculele cu încărcare la priză (electrice și plug-in hybrid) au ajuns la o cotă de piață de 9.9%.

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) a publicat în această săptămână un raport amplu cu privire la tipurile de sisteme de propulsie preferate de șoferii din Uniunea Europeană în al treilea trimestru al anului.

Conform raportului, 47.5% dintre mașinile înmatriculate în Europa în intervalul iulie - septembrie au fost echipate cu motoare pe benzină. Totodată, ACEA menționează că înmatriculările mașinilor cu motoare pe benzină au fost mai mici cu 24.3% comparativ cu același interval din 2019.

În al treilea trimestru al anului, vehiculele echipate cu propulsoare diesel au avut o cotă de piață de 27.8%, în scădere cu 13.7% comparativ cu perioada similară din 2019.

În schimb, mașinile electrice au reușit să adune din ce în ce mai mulți fani, iar raportul ACEA spune că în al treilea trimestru, europenii au înmatriculat 135.461 de exemplare (+132.3% față de aceeași perioadă din 2019).

Și mașinile cu sisteme plug-in hybrid de propulsie au fost din ce în ce mai căutate de public.

Conform raportului ACEA, în intervalul iulie - septembrie în Uniunea Europeană au fost înmatriculate 138.348 de mașini cu sistem plug-in hybrid de propulsie, în creștere cu 368.1% față de perioada similară de anul trecut.

Raportul menționează că mașinile electrice și cele plug-in hybrid au avut o cotă de piață de 9.9% în al treilea trimestru.

Totodată, modelele echipate cu un sistem hibrid fără încărcare la priză au ajuns la o cotă de piață de 12.4% pe al treilea trimestru din 2020. Conform raportului, în UE au fost înmatriculate 341.092 de vehicule cu sistem hibrd de propulsie în intervalul iulie - septembrie, în creștere cu 88% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Via | ACEA

Comentarii (11)

  • Motoare Otto in trei cilindri...niciodată...
    6 14
  • Creşterile EV şi PHEV au creşteri foarte mari.

    Indiferent ce zicem noi, cifrele o arată.
    11 9
  • mircea badea
    inca se mai cumpara tractoare? mai sunt multi ciobani?
    10 19
  • @ Mircea badea... inteligentule... ce sa facă ciobanii cu “tractoarele”... sa plimbe oile cu ele?
    15 2
  • Anonim
    Electricele sunt inca foarte scumpe . Adevarat ca sunt achizitoanate mai multe in general de catre firme pentru circulatia in oras dar problema majora este lipsa statiilor de incarcare raportat la numarul de masini vandute . Deja ai probleme in a gasi o statie libera asa ca pe langa timpul mare pentru o reincarcare a bateriei mai pierzi timp si cu asteptatul sa se elibereze o statie . Nu mai punen la numaratoare si deja multii melteni , ciobani posesori de astfel de masini electrice care confunda statia de incarcare cu un loc de parcare mai ales la supermarket-uri. Apoi cine are masina electrica stie si s-a intalnit cu situatii in care statiile nu functioneaza sau incarca cu intreruperi deci alt timp pierdut . Nu zic poate asta este viitorul in industria auto dar la ora actuala nu este ceva care sa poti declara ca da domnule ai gasit solutia . Prefer sa am inca o termica sa alimentez in 10 minute sa am autonomie sa nu stau stresat ca vai ajung in punctul X ? este functionala statia o fi libera ?? Pe timp de iarna autonomia unei electrice poate sa scada si la jumatate deci mai mult timp pierdut la reincarcare .La ora actuala electrica este buna daca o folosesti strict in oras si ai cum sa o incarci acasa . Dar cati romaini isi permit 2 masini una de oras si una pentru drum lung ? Si cati pot incarca o masina electrica acasa ? Asta este parerea mea fata de o masina electrica par interesante dar in viata reala nu este totul asa de roz cum il prezinta producatorii
    24 6
  • Dle Anonim aţi fost să încărcaţi şi nu aţi găsit loc ?

    Vorbiţi de aiurea.
    5 19
  • gerula
    In Europa la ora actuala sunt înmatriculate peste 300 milioane vehicule. Întrebarea este cît duce piata și la ce preț. La 400.000 înmatriculări electrice pe an, in 30 ani vor fi 12 milioane, la 1 milioane înmatriculări pe an, vor fi 30 milioane. Pai, mai este pina la 300 mil.
    7 1
  • Anonim
    Da maestre Edikkk cumnatul meu are electrica si nu o data a patit sa astepte pana se elibereaza locul de incarcare . In orasele mari Bucuresti , Cluj , Timisoara cu putere de cumparare peste medie unde sunt achizitionate multe masini electrice se intampla destul de frecvent acest lucru . In schimb tu postezi foarte mult , prost si aiurea esti fixist care nu accepta parerea opinia, altuia .
    19 2
  • Pun pariu ca edik e fan al mărului mușcat... și eu ... dar spre deosebire de ele nu sunt disperat după Tesla și nu văd vw ca un samsung al mașinilor electrice...
    7 2
  • Proprietar Toyota cu D-4D
    Ma bucura aceasta stire. Asta inseamna scaderea consumului si asa cum se vede deja si scaderea preturilor motorinei. Implicit cheltuieli mai mici pentru mine. Nu ca mi-ar pasa de asta, dar psihologic pot sa-i dau talpa acum si mai tare fara nici o grija.
    5 4
  • bla bla
    @gerula tu ai auzit de creste de vanzari? Tu crezi ca timp de 30 de ani se vor vinde doar 400k masini electrice pe an? Numarul va creste de la an la an
    Prostia unora...
    1 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru