Cotă de piață record pentru mașini electrice în Norvegia: 61.5% în luna septembrie

de Daniel Popescu
Vineri, 02.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile electrice au avut o cotă de piață record de 61.5% în Norvegia în luna septembrie. Aproape 10.000 dintre cele 15.000 de mașini înmatriculate în țara nordică au fost electrice, parțial ca urmare a startului livrărilor pentru Volkswagen ID.3.

Norvegia este în mod tradițional una dintre țările cu cea mai mare adopție a mașinilor electrice, ca urmare a taxelor ridicate percepute la achiziționarea mașinilor cu motoare cu combustie internă.

La fel ca și în numeroase state vest-europene, pandemia de coronavirus a avut ca efect o scădere puternică a înmatriculărilor generale, concomitent cu o creștere a înmatriculărilor pentru mașinile electrice.

Potrivit datelor oficiale, în luna septembrie norvegienii au înmatriculat în total 15.552 de mașini, dintre care 9.560 de mașini au fost electrice. Astfel, mașinile electrice au avut o cotă de piață de 61.5%, cea mai mare din istoria măsurătorilor din Norvegia.

În plus, mașinile hibride de orice fel au avut o cotă de piață de 27.4%, în timp ce mașinile diesel și cu motoare pe benzină au totalizat o cotă de piață de numai 11.1%.

Principala explicație pentru cota de piață record înregistrată de mașinile electrice în luna septembrie este startul livrărilor pentru Volkswagen ID.3.

Hatchback-ul electric a avut 1.989 de unități în luna septembrie și a ocupat detașat prima poziție în clasamentul pe modele, cu o cotă de piață de 12.8%. Liderul tradițional Tesla Model 3 a ocupat astfel doar locul 2 cu 1.116 unități, în timp ce podiumul este completat la mică distanță de Polestar 2 cu 937 de unități.

Via Electrek

Comentarii (13)

  • Veste dulce amaruie pentru fanii electricelor, este bine, dar si rau, ID.3 pe primul loc ? Se pare ca turma norvegiana este la fel.
    12 8
  • netam-nissan
    eu astept parerea dlui Edikkkson despre care se zvoneste prin targ ca vrea sa emigreze in Laponia.

    unele voci zic ca asteapta sa termine liceul, altiele ca a luat bacul dar se mai gindeste.
    fiindca degeaba si-ar lua cu dinsul panourile solare de pe vila la cercul polar, unde acuma si ziua e neagra doar ursii sint albi.
    18 6
  • @dan_grc
    Cu dieselul cum stam???
    Iti mai porneste tractorul?
    11 10
  • Unde le incarca?
    In Ro daca incarci la fast, te costa la fel ca un auto pe motorina de litraj mic...
    La cele gratuite fac de paza UBER-isti
    Acasa iti trebuie prelungitor lung :)) si/sau timp ...cam 10-12 ore.
    5 1
  • Dupa cum ziceam: Norvegia, Olanda, taxe pe diesel, evolutie ... Asa se face trecerea.
    Un expert de pe aici zicea ca nu cu taxele se face treaba.
    Nu domnule, cu vorba buna, la fel ca la amenzi :))
    Daca te prinde politistul cu viteza, o sa te roage doar frumos sa nu mai mergi tare si toti sunt foarte intelegatori :))
    4 6
  • mircea badea
    soferii care sunt interesati prea mult de consum ar trebui sa ia taxi.

    caz recent, un coleg isi ia mondeo diesel. e singur, se duce in principiu doar la servici, deci de ce ditamai magaoaia la care ii da motorina ca nah, sa nu coste ca o magaoaie. numai romanii pot gandi asa...gandire de sarac needucat..
    6 2
  • Catavencu
    atata timp cat norvegienii isi produc bani de masini electrice din vanzarea de petrol, tara aia nu reprezinta pentru mine decat o imagine a ipocriziei mizerabile iar cei care ii admira niste idioti utili ai noii religii ecomarxiste. Am zis.
    12 4
  • ba mircea badea! Ce te frige grija de ce face omul ala cu banii lui? Atat timp cat nu I-a furat poate omul sa-si ia si locomotive cu aburi daca asta ii permite legea. Si legea iti permite acum sa-ti iei Diesel si de 4 litri si sa mergi cu el la colt sa-ti iei tigari. Care e problema ta?
    6 6
  • @catavencu
    Domnule, daca asta e resursa pe care o au de exploatat si folosit, ce ai vrea sa faca? Comert cu zapada? Sa vanda banane, kiwi, pepeni ???
    Mie mi se par super tari: ar avea petrol pentru masini din abundenta, dar cu toate astea iau electrice sa nu puta.
    La polul opus e Romania: exporta lemne la germani si importa jafuri diesel obosite de la ei. Acum nu stiu care sunt mai prosti, dar nici tie nu-ti cer parerea.
    Ca daca ii intrebi pe unii daca e ok ca VW, BMW si Mercedes sa fie amendate, ei zic ca e normal si firesc.
    Deci logica e undeva, dar nu la romani, e la cei ce ii dau in judecata pe mincinosi.
    2 2
  • Neaţa, neaţa !!

    Am venit !

    Relatez aici din Laponia, vecini cu Norge şi pot să vă spun că cei 11% care au cumpărat diesel aici sunt de fapt români emigraţi în Norvegia.

    În rest, datorită faptului că, la veniturile norvegienilor, preţul electricelor nu este aşa mare, ei o preferă pentru

    1) confortul de a încarca mai mereu (90% din cazuri) doar acasă - deci 0 risc de COVID

    Deh.... să mori bogat cu banii în bancă, este trist...

    2) confortul de a avea în fiecare dimineaţă maşina încărcată cu bateria full

    La benzinare diesel ai maşina full acasă doar imediat după alimentare

    3) plăcerea, CONFORTUL mai exact de a conduce cu o singură mână şi un singur picior (aici un glimpse îl au cei care conduc DSG... şi ei ştiu că nu s-ar întoarce la manuală NICIODATĂ)

    4) ZGOMOTUL (când eşti mai prostuţ) nu ştii niciodată ce bine este ceva până nu experimentezi

    Pentru cei inteligenţi, lucrurile sunt clare, să conduci o maşină electrică în linişte este un confort care diesela şi benzinara nu o să îl ofere niciodată sau doar la Bentley, Mybach cu tona de izolaţie fonică

    Pentru a înţelege - daţi cheie la un diesel, fiind în maşină - da, aşa se aude un diesel - zgomotos
    Opriţi motorul la aceiaşi maşină diesel - fiind în maşină - da, aşa se aude o maşină electrică.

    Cam ăsta sunt my 2 cents. About it. :)

    O zi bună !
    2 14
  • Un ultim punct, această ştire demonstrează că aveam dreptate când afirmam că

    Singura problemă a electricelor a rămas preţul !
    Restul sunt pretexte, vrăjeală.
    QED
    2 11
  • Am mai spus-o si o mai spun, nu e corect sa te dai cu presupusul despre electrice daca n-ai condus una! Si fac pariu ca nici unul dintre ce ce dau cu hate pe aici nu a condus una!
    Si pentru desteptul de mai sus de spune ca incarcatul la fast charging costa mult... Prietene, faptul ca ti-e lene sa dai un search sa vezi cum sta situatia a dus la comment-ul asta aberant. E chiar greu sa te informezi inainte sa tastezi?
    3 sferturi din statiile de incarcare din Bucuresti sunt GRATUITE!
    Cel mai scump unde am incarcat a fost la Mol unde este 1Ron/KW. Fa un calcul si vezi cat costa un plin. In meniul Start ai aplicatie de calculator, daca ti-e greu.
    3 6
  • @chiuloasa
    te-ai referit la Edik evident, care nu doar ca n-a condus vreo electrica vreodata, ci nici macar o masina oarecare si bate toba pe aici.
    In rest ramane cum am stabilit:
    -Timpi enormi de incarcare - din testul cu excursia cu electrice prin tara a reiesit ca 25-30%din timpul de folosire al BEV-ului e dedicat incarcarii in statii. Oau, colosal de mult tinand seama ca la o clasica nu petreci mai mult de cateva minute atunci cand vrei sa alimentezi.
    - Viteze medii mai mici, mai ales pe autostrada, unde daca ii dai talpa nu ajungi dintr-un oras mare al Romaniei intr-altul.
    - Autonomie foarte dependenta de factorii atmosferici si de mediu. Daca e canicula sau ger ia-ti adio de la autonomia masurata in conditii ideale. Scaderile sunt uriase si nu prea doreste nimeni sa vada cat.
    - Pret urias de achizitie. Sa dai bani de premium pe niste masini nu departe de finisajele Matizului este prosteala pe fata.
    15 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru