Criza de componente continuă. Volkswagen oprește producția la două uzine din Germania

de Tiberiu Safta
Luni, 13.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen a anunțat că va opri temporar producția la două uzine din Germania, din cauza lipsei de motoare electrice. Această decizie va afecta producția a 3 modele Volkswagen și două modele Audi.

Deși criza de componente s-a mai diminuat în ultima perioadă, aceasta nu a dispărut în totalitate. Din cauza acestei crize, care a început încă din 2020 ca urmare a pandemiei de COVID-19, Volkswagen a anunțat că va opri temporar producția la două uzine din Germania în această săptămână.

Mai exact, sunt vizate fabricile din Zwickau și Emden. În cazul celei dintâi fabrici, producția va fi oprită timp de 3 săptămâni din cauza lipsei de motoare electrice. La această uzină sunt produse următoarele modele: Audi Q4 e-Tron, Audi Q4 Sportback e-Tron, Volkswagen ID.3, Volkswagen ID.4, ID.5 și Cupra Born. Cele două modele Audi, precum și modelele Volkswagen ID.4 și ID.5 vor fi afectate de această oprire.

Uzina de la Emden își va opri activitatea doar în cazul asamblării de mașini electrice. Aici sunt produse modelele Volkswagen ID.4 și ID.7, iar producția lor va fi oprită pentru câteva zile. În schimb, această uzină va continua să producă modele cu motoare termice, acestea fiind neafectate de această criză.

Și aici, lipsa de motoare electrice este cauza principală a opririi temporare a producției celor două modele electrice.

via Volkswagen

Comentarii (8)

  • aha deci opresc productia ca nu au componente.
    nu ca vanzarile sunt inexorabil - inexistente si ca ce e pe stoc au probleme de software motiv pentru care niste sute de programatori au fost deja concediati...
    Deci electricele lor le cumpara decat reprezentantele sau angajatii lor drept masini de servici. Pentru persoane fizice am auzit de niste discount uri serioase, dar nici asa nu se vand
    14 4
  • Asa este, nu se gasesc motoare electrice, de aia sunt plini dealerii de masini electrice pe stoc. Si asta nu numai la noi. Acum un daca dadeai comanda pentru un ioniq 5 primeai un termen de livrare de 12 luni si reprezentantul vanzari insista ca dealerul nu garanteaza livrarea efectiva in 12 luni. E doar o estimare. Singurul avantaj era ca te puteai retrage oricand din contract si primeai inapoi avansul de 1000 de euro, pentru ca "oricum daca vine masina o vand in 2 zile" :) Acum sunt pe stoc ioniq5 :) Cate vrei. Si am auzit ca se dau pe la 36000, nu stiu daca e pe bune. La Skoda exista Eniaq, parca asa se numeste, cu 15000 de eur reducere FARA rabla. Dar uzina s-a oprit pentru ca nu sunt motoare. :)

    Dar na... nicio mirare, in general nimeni nu mai vorbeste adevarul. :)
    14 2
  • Aha… cine ar fi spus!!!
    “Producătorii auto au ieftinit semnificativ mașinile electrice în țările vestice, în ultima perioadă. Încearcă astfel să stimuleze vânzările, în condițiile în care cererea globală a încetinit brusc.
    Ioniq 5 în SUA cu 9.400 de dolari. În Germania, luna trecută, modelul BMW i4 a avut un discount de 20%, modelul MG4 o reducere de 11,5%, iar Dacia Spring de 11%. În Marea Britanie, Fiat 500 electric și Peugeot 208e – ambele modele de la Stellantis – au avut prețuri reduse cu peste 22%, în timp ce VW ID3 și Skoda Enyaq au fost cu 12% mai ieftine.”
    Și este doar începutul, nu mai pot ține mizeria subvenționată sub preș, nu pentru mult timp.
    7 2
  • Draga Andreea: Skoda Enyaq are o reducere in romania de 15000 de eur fara rabla. Pudreaza nasucul si du-te fugutza si ia una. Asta nu inainte sa imi dai report la postare si sa-mi fie stearsa si asta. Hai papapapa! Te pup! :)))
    8 2
  • e normal sa se ieftineasca daca se vand si evolueaza.
    2 13
  • @economist electric
    Prețul scade întotdeauna când crește cererea. :)))))))))
    Tesla tot scade prețuri, marjă de profit, optimizează costuri de producție până când iese din cei 2-3 ani de profitabilitate. După asta majorează prețurile și trage obloanele. :)))))))))))
    5 1
  • Ce elegant ar fi daca ati cita si sursa...
    Nu "via Volkswagen", ca producatorul nu anunta niciodata ca are probleme de aprovizionare. Ci aia reala care v-a pus textul sub nas ca sa il luati gratis.
    2 0
  • Vrajeala mai mare cu microcomponentele astea nu exista. Care Microcomponente - ca nu mai cumpara nimeni laptopuri sau ceva de genul. Mai corect spun - la preturile care sunt, nu au oameni de ce sa cumpere. Sa dai pe un Ford Puma minim 20k ( fara rabla) sau Dacia Joger hibrid 25k (stiu full) astea nu sunt preturi aberante? Tesla de ce poate ?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru