Cum își alege Ferrari clienții: "Uneori refuzăm oferte inclusiv de la cumpărători foarte buni"

de Daniel Popescu
Joi, 20.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari susține că producția limitată o forțează să respingă oferte inclusiv de la clienți foarte buni. În plus, toate cele 200 de unități LaFerrari Aperta au fost cumpărate fără ca proprietarii să știe cum arată mașina.

Ferrari are o politică tradițională prin care limitează drastic producția pentru a păstra caracterul exclusivist al modelelor sale. Anul trecut, constructorul italian a comercializat 8.000 de unități, iar pentru acest an își propune să vândă circa 8.400 de unități, în timp ce obiectivul pe termen lung este să se oprească undeva la borna de 10.000 de unități.

În acest context, cererea pentru mașini depășește cu mult oferta, motiv pentru care Ferrari este nevoită să restricționeze accesul. Cum fac italienii acest lucru? Potrivit directorului de marketing Enrico Galliera, există situații în care italienii au refuzat inclusiv regi.

"Avem o cerere mult mai mare decât disponibilitatea. Așa că identificăm un criteriu pentru a recompensa clienții buni. Luăm în calcul să oferim edițiile speciale ca un cadou pentru cei mai buni clienți, dar primim cereri și de la oameni care nu merită un Ferrari, chiar dacă sunt regi", afirmă el.

În plus, din același motiv al producției limitate, Ferrari este uneori nevoită să refuze inclusiv oferte primite din partea unor clienți buni.

"Oamenii care nu sunt deja clienți Ferrari sunt foarte ușor de respins, însă devine semnificativ mai greu când trebuie să spunem nu cuiva care este un client foarte bun", adaugă Galliera.

De asemenea, șeful de marketing a oferit și un exemplu concret. În cazul lui LaFerrari Aperta (foto), compania a selectat 200 de potențiali clienți și i-a întrebat dacă vor să cumpere mașina înainte de lansare, fără să o vadă în prealabil. Potrivit acestuia, toți cei peste 200 de clienți au fost de acord să efectueze tranzacția în aceste condiții.

Via Carscoops

Comentarii (4)

  • Cineva
    Daca ar afla ca in Timisoara sunt zeci de Ferrari pe mana unor garoi cred ca si-ar da demisia :)))
    22 2
  • babacloanta
    Asta inseamna caracter exclusivist? Sa-ti cumperi un lucru pe care nu l-ai vazut niciodata? Pai de ce mai au retea de dealeri daca ei isi aleg clientii? Le trebuie doar o linie rosie de telefon si basta. Nici o problema, de asta exista Lamborghini, Maserati, Aston Martin, Porsche. Cu ce ar fi mai bun un Ferrari decat un Lambo?
    15 3
  • Prostul
    @babacloanta

    Cu traditia ar fi mai bun un Ferrari. In rest sunt sub Ferrari la orice capitol. Centenario e de 10 ori peste rasnita lor numita LaFerrari....
    1 10
  • Ce nu ati inteles? astia fac 8-9 mii de automobile pe an... daca vor sa cumpere 20 mii clienti se sta la coada 2 ani (ca pe vremuri pt Dacia 1300). Ca sa cumperi o editie limitata trebuie sa fi cumparat cateva exemplare Ferrari in prealabil, sa fii vedeta, colectionar, sa dovedesti ca stii sa apreciezi si ingrijesti acele masini! De ce cumpara unii masini pe care nu le-au vazut? Pt ca isi permit, le iubesc, le colectioneaza iar valoarea acestora va creste in timp...

    PS De ce au tiganii din Tm? Pt ca ori au stat la coada, ori le-au luat second, ori au dat ”spaga” prin Germania ca sa nu mai stea la coada...

    PS2 In aceeasi ordine de idei ma intreb de ce Aston Martin a decis sa vanda Valkyrie unui roman care nu are cultura necesara sa merite o asemenea masina (nu a detinut 3-4 Astonuri in prealabil, nu e colectionar, nu e rege etc)
    15 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru