Dacia desface șampania: a produs un milion de motoare 0.9 TCe de 90 CP la uzina din Mioveni

de Bogdan Mirică
Joi, 16.03.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Uzina de la Mioveni sărbătorește producția motorului turbo 0.9 TCe 90 cu numărul 1.000.000. Fabrica românească a fost prima în care a început producția motorului 0.9 TCe de 90 de cai putere în urmă cu aproape cinci ani.

Uzina Dacia de la Mioveni joacă un rol crucial în dezvoltarea Alianței Renault-Nissan și în alinierea ei la standardele actuale de poluare. Puțini știu că uzina românească a fost prima din lume în care francezii de la Renault au început producția motorul turbo 0.9 TCe de 90 de cai putere, atât de răspândit în interiorul Alianței.

Se întâmpla în iulie 2012, moment în care acest proiect devenea cel mai important din istoria Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia, întrucât devenea furnizor oficial pentru o parte dintre cele mai populare modele ale Grupului Renault-Nissan.

80% din producție a mers la export, unde a echipat de la modelele Dacia binecunoscute (Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway), la produse Renault cu pedigree: Clio sau Twingo. Motorul de 0.9 litri și 90 CP a prins și pe piața din România, chiar dacă publicul local a fost reticent în primă fază la ideea unui motor atât de mic. Însă, numai anul trecut românii au cumpărat 2300 de mașini echipate cu acest propulsor.

Esential 1.000.000 de motoare 0.9 TCe 90 au fost produse la uzina de la Mioveni.
3700 de angajați lucrează la producția motorului pe benzină.
Un total de 3700 de angajați lucrează la producția motorului, care, în urmă cu cinci ani, era proiectat și inclus în producția de serie cu ajutorul unei echipe de 100 de ingineri români. De altfel, aproximativ 90% din ingineria mecanică a propulsorului a fost realizată în România.

Contribuția adusă de angajații din România este încununată de o valoare de producție record: un milion de motoare 0.9 TCe 90 au fost produse la Mioveni în cinci ani de când acesta a intrat pe linia de asamblare. Iar numărul ar urma să crească exponențial în următorii ani, având în vedere că întreaga uzină are o capacitate de 450.000 de unități pe an.

Motorul Energy TCe 90 are trei cilindri și o capacitate cilindri de 898 cmc.

Este cu 15 kilograme mai ușor decât un motor de putere echivalentă și poate garanta emisii cuprinse între 112 și 115 g/km. Consumul urban anunțat de producător este de 5.8 litri/100 de km, iar cel extraurban are o valoare de 4.6 litri. În prezent, motorul se mai fabrică și la uzina Renault din Valladolid, Spania.

Comentarii (10)

  • Sa inteleg ca pe lumea asta sigur sunt 1 milion de prosti care au ales acest motor....
    13 45
  • Marian
    @Scorpion - nu ai inteles bine. Sunt 1 milion de masini cu motor produs in Romania, dar cred ca intre timp au mai facut si in Spania cateva. Deci s-ar putea sa fie mai multi posesori ...
    9 19
  • :)))))

    si tocmai voiam sa-i transmit un mesaj lui @flavius...las' ca ti-l trimit si tie:

    1.000.000 de "fraieri" care si-au luat motoru de 1L, asa'i?....de ce va pierdeti vremea in romania nu pricep...sunteti ditamai inginerii, prea valorosi pentru mocirla asta. Pe cuvant, aplicati la Renault Tehnologie Roumanie si nu ne lasati sa ne scaldam in ignoranta.

    on-topic...felicitari oamenilor de la Dacia!
    28 5
  • later edit....

    @scorpioane

    mesajul era pentru tine...stii ca sunt cel mai bun prieten al tau. In viata. :)
    13 3
  • Pai da...
    Sa nu uiatati sa adaugati la lista de fraieri si motorul 1.0 EcoBoost, "piticul" ala care a luat multe premii de motorul anului... :)))
    8 6
  • Felicitari angajatilor, acestor romani bravi si muncitori si familiilor lor
    si felicitari si Dacia, de ce nu.
    14 1
  • Imi place ca unii vad partea plina a paharului:

    http://www.automarket.ro/stiri/renault-suspectata-ca-utilizeaza-un-dispozitiv-pentru-trucarea-emisiilor-76303.html
    4 8
  • @xxx Reno a folosit trucuri pentru a micsora consumul declarat in testele oficiale: masina testata era tractata, consumul inregistrat de aceasta era cu motorul oprit.
    3 0
  • Scrooge
    @pai da....piticul 1.0, desi pitic, e alta mancare de peste....compara valorile specifice celor 2 moare si ai sa vezi diferentele care nu-l lasa sa fie in aceeasi oala cu 0.9.
    P.S.....1.0 are si versiune de 140 de cai
    2 1
  • @lolo

    esti in eroare...masina testata era pe platforna.

    Am vazut cu ochii mei!
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru