Dacia Duster are de azi cutie automată EDC: versiunea 1.5 dCi de 110 CP costă cu 1300 de euro mai mult decât cea manuală

de Mircea Meşter
Vineri, 05.05.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a lansat prima cutie automată din gama SUV-ului Duster. Transmisia cu dublu ambreiaj EDC este disponibilă pe versiunea 1.5 dCi cu roți motrice față. Dacia anunță, în plus, ediția specială Explorer dedicată întregii game de modele.

Prezent pe piață deja de 7 ani, primul SUV din gama Dacia a reușit să se păstreze proaspăt în gama mărcii de la Mioveni printr-un facelift operat acum 3 ani și mai ales printr-o serie de ediții speciale care au introdus elemente estetice și tehnice noi.

În așteptarea noii generații a modelului românesc, Dacia anunță astăzi oficial intrarea în lista de prețuri a primei cutii automate cu dublu ambreiaj EDC montată pe Duster. În plus, momentul este dublat de lansarea unei ediții speciale denumite Explorer prin care SUV-ul românesc primește nuanțe de caroserie noi și o serie de elemente adiționale la exterior și interior.

Duster EDC

Cutia automată EDC, cea mai modernă transmisie produsă de Grupul Renault, oferă 6 trepte și este disponibilă pe Duster pe motorul 1.5 dCi de 110 CP și poate fi cuplată exclusiv cu versiunea 4x2 a SUV-ului românesc. Transmisia automată poate fi comandată împreună cu echiparea superioară Laureate sau cu noua ediție specială Explorer, iar costul efectiv al opțiunii este de 1300 de euro.

Astfel, dacă un Duster 1.5 dCi Laureate 4x2 cu transmisie manuală are un preț de 15.250 de euro (TVA inclus), transmisia EDC adaugă 1300 de euro și ajunge la 16.550 de euro.

Conform oficialilor Dacia, transmisia EDC cuplată cu motorul 1.5 dCi de pe Duster reprezintă o așezare în oglindă a sistemului identic de propulsie de pe modelele Renault Kadjar și Renault Talisman.

Noua transmisie EDC de pe Duster oferă atât un mod automat de rulare, cât și unul manual, cel din urmă ajutând șoferul să schimbe treptele prin impuls sus-jos pe levierul cutiei.

Un test complet Automarket cu noul Duster EDC va putea fi citit pe site în următoarele zile.

Ediția specială Explorer

Noua ediție specială Explorer este oferită de Dacia pe aproape întreaga gamă de modele (Sandero, Logan MCV, Dokker, Lodgy și Duster) și reprezintă un upgrade stilistic și de echipamente în raport cu versiunea de top Laureate.

Primele elemente adiționale față de gama clasică este reprezentată de două nuanțe exterioare noi (Gris Islande și Orange Ocre, ultima exclusiv pe Sandero), prin jante dedicate de 16 inch și printr-un interior care se remarcă prin inserții de culoarea cuprului pe bord și printr-o tapițerie nouă.

Ediția specială Explorer pleacă de la 11.200 de euro pe Sandero 0.9 TCe de 90 CP și ajunge la 15.450 de euro pe Lodgy 1.5 dCi 109 CP.

În cazul lui Duster, versiunea 1.5 dCi Explorer echipată cu transmisia automată EDC costă 17.700 de euro.

Interiorul lui Dacia Duster Explorer cu transmisie automată EDC.

Comentarii (25)

  • someone
    in sfarsit mai aproape de pretentiile anului 2017. cutia automata pe care o asteptau toti romanii. sa vedem insa cati vor avea curajul si banii sa o cumpere avand in vedere prejudecatile si conceptiile autohtone despre cutiile automate
    facem pariu ca aceasta cutie va fi si pe viitoarea generatie logan / sandero ? pe ce motor insa sant si eu curios sa aflu
    23 3
  • Eu sper ca noua generatie de Duster sa aiba cutie automata si pe versiunea 4x4.
    32 1
  • andrei
    Toyota se aude? Faceti si voi o cutie automata moderna?
    13 17
  • kim_vl
    Si observati ca modul manual de pe EDC e configurat corect, cu minusul inspre inainte si plusul spre inapoi.
    19 0
  • Mare pacat ca transmisia EDC de la Renault nu "stie" 4x4 :(
    18 0
  • bravo, teava... modelul cu cruciulite in parbriz, direct din fabrica, cand se lanseaza?
    7 19
  • @andrei
    ...gen DSG care se stie cat de buna e...
    7 19
  • hazard
    Mare rateu este EDC-ul. Cei mai multi dintre clientii Renault se plang de ea.
    7 18
  • La revanzare tot cu 1300(daca nu cu mai mult) va fi mai ieftina decat un cu manuala.
    7 18
  • niste lumini de zi cu led,pe spate nu? Sau e la viitorul facelift,peste doi ani!
    10 0
  • Eu cred că acest tip de cutie a cam scăpat de bolile copilăriei. Și surplusul de 1300€ nu e un capăt de țară. Mă bucur că Dacia evoluează. Bravo lor!
    20 2
  • kim_vl
    Care sunt bolile EDC-ului. Eu am unul dintre primele Captur-uri cu EDC din tara si cutia automata e cam singura piesa cu care n-am avut probleme la masina asta.
    11 2
  • Din păcate, Dacia se încăpățânează să rămâna singura mașină din lume al cărei preț crește cu peste 50% dacă are în dotare cutie automată. :(
    11 14
  • Există Suzuki Vitara și SX4, Nissan Juke, Mazda CX3, Peugeot 2008, Ford EcoSport - mașini care au un preț identic sau mai mare cu doar câteva mii de euro în varianta cu cutie automată.
    De ce dracu` mi-aș lua Duster automatic cand pot alege oricare dintre automobilele de mai sus?!
    16 16
  • gică contra(riatu)
    @ G
    -1- 22:27 - aritmetica ta este comple(c)t aiuritoare :cum oare 1300 reprezintă 50% din 15250 ?!?!?!
    -2- 22:38 -simplu : din patriotism !
    10 13
  • Scrooge
    De curiozitate, directia tot asa greu merge ?
    5 2
  • @gică veșnic contrariatul
    Preț de bază Logan - 6950 €
    Cel mai ieftin Logan automatic - 10450 €. Diferența dintre cele două prețuri este mai mare de 50%.

    Preț de bază Duster - 10900 €
    Cel mai ieftin Duster automatic - 16650 €. Iarăși o diferență de peste 50%

    Hai să vedem concurența:
    Preț de bază Suzuki Vitara - 13650 €.
    Cel mai ieftin Suzuki Vitara automatic - 16650 €
    Preț de bază Peugeot 2008 - 14147 €
    Cel mai ieftin Peugeot 2008 automatic - 16554 €
    Preț de bază Nissan Juke - 15150 €
    Cel mai ieftin Nissan Juke automatic - 17890 €
    s.a.m.d.
    Acum ai priceput, sau e nevoie să-ți fac o schemă cu săgeți?
    16 11
  • teodora
    Cea mai mare oportunitate din lume.
    Instructiuni pas cu pas.
    Dovedit si original.
    Te decizi si te convingi.
    Incepi simplu si comod.
    Chiar nu ai ce pierde.
    Echipa dinamica.
    Viitor promitator.
    Aici castigi bani pas cu pas.
    Vrei sa-ti indeplinesti dorintele?
    Despre ce este vorba si sa primesti toate detaliile la adresa ta de email,
    trimite cuvantul DETALII la adresa aceasta de email: teodorateo56gmail.com
    0 8
  • @punctul g, la pretul ala mai mare ai direct echipare laureate care are pe langa automata aia si alte dotari, pe cand pretul de baza e coaja fara ac
    *la logan cutia automata e de fapt robotizata
    si diferenta aia e undeva la 30% la fiecare daca e sa scoatem aproximari din burta

    iar ca sa iti raspund la cealalta intrebare, argumentele favorabile pt duster ar fi spatiul interior si capabilitati off-road ceva mai bune (chiar si fara tractiunea integrala), iar pe langa mai sunt costurile mai mici de utilizare si reparatiile mai simple si mai ieftine.
    16 4
  • am revenit cu numere exacte

    logan
    laureat 0.9 tce (cel mai ieftin logan cu robotizata) 10 400
    laureat 0.9 tce (acelasi motor dar fara robotizata) 9900
    diferenta cutie DECAT 500 E

    duster
    "Duster 1.5 dCi Laureate 4x2 cu transmisie manuală are un preț de 15.250 de euro, transmisia EDC adaugă 1300 de euro și ajunge la 16.550 de euro."
    mai e nevoie sa zic diferenta?

    deci diferenta de 50 % pe care o pretinzi nu e din cauza cutiilor. Cutia e undeva la nici 10% la ambele modele.
    Mai pe romaneste, ti-ai luat teapa.
    13 3
  • @ the gicucză
    Dacia și-a construit succesul comercial pe baza prețurilor mici.
    S-a autoidentificat ca o mașină ieftină și simplă.
    Cel care dorește să-și cumpere o Dacie, a face având în vedere prețul mic al acesteia, o achiziționează pentru că e ieftină (nu din patriotism sau alte aiureli).

    Dacă Dacia oferea la vânzare un Logan automatic cu aer condiționat la 8000€ și un Duster automatic cu aer condiționat la 13000 € aș fi lăudat și apreciat oferta.
    Când Dacia oferă o mașină cu cutie automată (și-mi impune achiziționarea acesteia la pachet cu alte opțiuni pe care, poate, nu aș dori să dau banii pentru că eu vreau mașină ieftină) la un preț apropiat de cel al concurenței, atunci prefer concurența.
    9 9
  • Acum te înțeleg. De fapt te plângeai că ești forțat să iei și alte dotări pentru cutia automata, însă la început dezinformai că cutia ar costa că un Duster la un loc. Probabil Dacia a considerat că cutia automata e ultima prioritate a cuiva care cumpără un Duster, așa că a cocoțat-o pe ultima versiune (la Logan e pe penultima).

    Da, modelele străine au automata inca de pe la primele echipari, insa versiunile de baza sunt pe la nivelul Duster ambiance, daca nu chiar mai dotate.

    La fel se întâmplă la toate mărcile, ești forțat să mai dai niste bani pe alte dotări sau modele ca sa obții anumite dotări și motoare mai mari. Cel puțin asta a scris Zoso alaltaieri
    Visul meu in care sa îți alegi dotările ca pe ingrediente și toppinguri, sa îți iei fix ce ai nevoie, e inca departe
    8 3
  • @G@lorinczi.thomas

    Este complicat ca in momentul de fata Dacia, sa facă lucrul acesta la preturi rezonabile (adică fiecare sa-si aleagă ce opționale ar vrea) din cauza componentelor electrice (cablaje cred ca au vreo 20kg de cabluri, zic si eu!, demaror, alternator baterie ) si electronice care trebuie sa comunice intre ele in plus si corect.
    O cutie automata indiferent de ce vrei tu, cere cel mai mare demaror, alternator si baterie fie ca vrei AC sau altceva, sincer 1300€ in plus pt o cutie automata cu dublu ambreiaj mi se pare dumping, găsesc un pic pretențioasă soluția pentru un low-cost
    2 0
  • Catalin
    haideti domnilor cu o versiune 4x4 si cv automata. altii fac ozn uri si noi inca ne carpim !
    0 0
  • am condus 26ani masini (6)cu cutie automata (USA)si 4 ani manuala.( 2).( RO).....nu am avut nicio problema cu cutia automata....unii posteaza comentarii fara sa aiba experienrta .....nu stiu despre noua cutie automata pe Dacia Duster....la automata e nbine motorul sa fie peste 100CP....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru