Feedback

Dacia Duster este disponibil în România și cu noul motor pe benzină TCe de un litru și 100 CP: prețurile încep de la 13.550 de euro

Publicat Vineri, 09.08.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 24
Dacia Duster este disponibil în România și cu noul motor pe benzină TCe de un litru și 100 CP: prețurile încep de la 13.550 de euro - Poza 1
Dacia Duster este disponibil în România și cu noul motor pe benzină TCe de un litru și 100 CP: prețurile încep de la 13.550 de euro - Poza 2
Dacia Duster poate fi achiziționat și de pe piața din România împreună cu noul motor pe benzină TCe de un litru și 100 CP, iar prețurile încep de la 13.550 de euro pentru echiparea Essential.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia a lansat cu numai câteva zile în urmă o nouă motorizare pentru Duster, o unitate pe benzină TCe cu capacitatea de un litru și 100 de cai putere, însă aceasta a fost disponibilă inițial doar pe piața din Franța.

Noua versiune poate fi achiziționată acum și de pe piața din România, potrivit informațiilor disponibile în configuratorul online al mărcii de la Mioveni.

Astfel, noul motor este disponibil pentru linia de echipare de baza Essential, caz în care prețul de pornire al lui Dacia Duster este de 13.550 de euro. Practic, după eliminarea motorului SCe de 115 CP din ofertă, versiunea cu noul motor TCe de un litru și 100 CP devine cea mai accesibilă din gama Duster pentru piața din România.

În plus, noul motor poate fi comandat și împreună cu linia de echipare Comfort, caz în care prețul crește la 14.600 de euro. Linia de echipare Comfort oferă în plus, pe lângă dotările de bază ale liniei Essential, și proiectoare de ceață, oglinzi exterioare electrice, geamuri spate electrice, volan reglabil pe înălțime și adâncime, aer condiționat cu reglare manuală, Cruise Control cu limitator de viteza sau tapițerie specială Comfort.

Noua unitate TCe de 100 CP este acompaniată de o cutie de viteze manuală cu 5 trepte și permite SUV-ului să ajungă la 100 km/h în 12.5 secunde, în timp ce consumul mediu menționat de constructor este de 5.5 litri pentru 100 de kilometri.

Noul motor disponibil pe Dacia Duster este produs la uzina de la Mioveni de la sfârșitul anului trecut și este dezvoltat în cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. De altfel, motorul este prezent inclusiv în oferta noii generații Renault Clio, care a fost dezvăluită în primăvara acestui an. Cel mai probabil, unitatea va ajunge în curând și pe celelalte modele Dacia, inclusiv pe Sandero și Logan.

Restul gamei de motorizări rămâne neschimbată: Duster poate fi achiziționat și cu motorul pe benzină TCe de 1.3 litri disponibil în versiuni de 130 CP și 150 CP, dar și cu unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri în variante de 95 CP și 115 CP.

Via Dacia


Comentarii (24)

  • Victor
    Pe gama Sandero/Logan mi se pare foarte bun motorul. Am mers cu un Sandero Stepway cu 0.9 tce si mi se pare decent (la pretul cerut).

    Pentru Duster, nu ar fi fost o varianta buna tot 1.3 tce-ul de 116 (115, nu mai stiu) cum este pe Megane? Macar stiai o chestie, ai un singur motor pe benzina dar cu puteri diferite, fiecare dupa buzunar (Volvo parca mai are asa).
    1.0 tce, 3 cilindri, mi se pare parca putin prea de tot. 1.3 macar are 3 cilindri, e putin mai mare probabil e altceva, chit ca este in versiunea de 115cp (mentionez ca nu am mers cu 1.3 pana acum).
    1.6 16v mi se parea o varianta buna, un motor simplu, aspirat pe care puteai sa il "chinui" in teren cat vrei (vezi exemplu masinile mai vechi de teren si cu motoare chioare aspirate).
    5 1
  • In Slovacia e 9900 euro, in varianta acces.
    12 11
  • aftenie: logan mcv 1,5 dci ce euro este are filtru de particule Raspunde
  • In RO nu exista varianta ACCESS...hai mai incearca alte comparatii.
    Si daca compari ESSENTIAL...la noi are ceva chestii in plus...de aia si usoara diferenta de pret.
    Hai, mai incearca
    10 17
  • Eu am vrut sa cumpar Duster 4x4 si cu dotarile dorite era aproape 20 mii euro. Am renuntat si am luat pana la urma un Ford Kuga trend tot cu 4x4 la tot 20 mii euro cu motor 2.0. Nu stiu daca am facut bine sau nu insa mie Duster mi se pare ca a devenit cam scump, cel putin in anumite configuratii. Pana la urma oricate dotari ai pune tot o masina ieftina ramane, in multe aspecte.
    In ceea ce priveste varianta esential, aceasta e 12100 in Slovakia. Ma gandesc si eu ca daca tot le fac aici, ar putea sa fie putin mai ieftine. Oricum, nici acces, nici esential nu au nici macar aer conditionat.
    24 7
  • Adrian M
    @V Te asigur ca ai facut o alegere inspirata, am avut kuga trend de 140cp , acum am titanium de 180cp...nu exista termen de comparatie cu Dusterul de 3 stele penibile euroncap.
    14 7
  • @v
    Ai pile la Ford? Varianta de baza la ce ai spus tu costa 26700 cu TVA
    13 7
  • Din păcate, @v are dreptate -- nu-i greu de observat că *mizilicul* de 1.450 € diferență-n plus la noi vs. Slovacia pt. Duster Essential e aprox. egal cu bonusul Rabla.
    ...De unde și parșivenia marketingului hexagonal, convins că f. mulți români vor lua 1.0 TCe-ul cu Rabla, ca unică versiune sub 130 g CO2 emisii. Profitul Renault va fi deci iarăși finanțat de contribuabili.

    ...Dar stai, că mai văd pe site-ul băștinaș alte perversiuni financiare :-) -- v. diferența de 1.050 € între 1.0 TCe Essential și Comfort (cu A.C. și d-aia va fi cea mai văndută, clar), în timp ce între aceleași echipări cu motor 1.3 TCe 130 e de numai 190 € !!!

    În fine, mă opresc din teorii fiindcă practic n-o să mai calc vreodată într-un showroom Dacia, după o recentă experiență nașparlie (n-au rost detaliile, că oricum aș fi judecat drept anti-patrihoț :-))
    25 3
  • P.S. Încă una și mă duc: până și la nemți Duster-ul a ajuns să fie mai ieftin ca la noi -- cu echipări identice, verificat:
    - 1.0 TCe Essențial = 12.700 € (minus 850 €)
    - 1.0 TCe Comfort = 13.900 € (minus 700 €)

    ...Q.E.D.
    19 1
  • Si la mine experienta a fost oarecum aiurea. Pretul de lista e pret de lista, fara niciun rabat, la care mi-au mai adaugat covorase si kit obligatoriu, deci alti bani. Ma rog. In ceea ce priveste Ford, pretul de lista de regula nu are nicio legatura cu pretul de vanzare. Chiar vazusem pe automarket acum un an ca ei isi sustin vanzarile mari prin campanii foarte puternice de discount, ceea ce le scade oarecum profitul, insa pentru cumparator este bine.
    9 1
  • pardon, la Dacia din pretul de lista se mai scadeaau 400 euro la confort. Era o campanie nationala.
    4 0
  • @V Ne spui cum ai luat Kuga cu motor de 2L la 20k de hepuro cand pretul de lista e 26k la varianta cea mai ieftina? Intreb pe bune. Au aia de la Ford asa reduceri fata de lista?

    @Kiro: povesteste totusi pls ce patzanie ai avut la Dacia. Cred ca toata lumea ar vrea sa afle.
    8 1
  • @PMC: Da, din păcate pentru Dacia și eu am luat aceeași hotărâre:
    Ford Kuga Titanium cu de toate, preț de lista puțin peste 35k euroi, preț negociat 24,9k euroi. Cam asta e.
    8 2
  • dragoș : Am logan mcv 1.5dci2008 si astazi mergeam pe autostradă când am vrut sa... Raspunde
  • @kiro, si eu sunt curios sa aflu povestea :)

    Legat de Duster, e trist daca preturile in Romania au ajuns mai mari ca oriunde. Cineva in marketing ar trebui luat de par. Acum, ca pierd clienti in favoarea altor europene, mai ales Ford, e treaba lor. Dar eu as fi foarte ingrijorat de directia care au luat-o lucrurile.
    2 0
  • Duster are preţuri diferite în alte ţări din multe motive bine întemeiate

    TVA, volum vânzări, oferte pentru a câştiga cotă de piaţă...
    1 4
  • @Sharks: Foarte tare. Si nu inteleg cum faci. Mergi la dealer si ii spui pur si simplu cat esti dispus sa platesti? Cum negociezi o reducere de +30%?
    3 0
  • Văleu, câtă patimă generează căruţa cu coviltir a poporului…Pentru oricare exemplar al mărcii “naţionale”, eu, unul, n-aş fi dispus să achit nici măcar 500 €, chiar şi cu pachetul “full option”.

    Apropo, chiar ieri am avut ocazia să studiez două maşini parcate una lânga alta: Insignia mea şi un Duster. Wow! – am rămas şocat de cât de spaţios este GM-Fiat-Opel-ul meu (chiar dacă, în realitate, nu prea este) pe lângă supraelogiatul “SUV”autohton.

    Fraţi români, serios acum: cine vă amăgeşte cu cutia asta de conserve?! Dar voi…”vesticilor”, v-aţi pierdut simţul critic?!? Cum de vă “dotaţi” cu această anti-maşină…perfectă? Ah, da, vă spoliază ai voştri “anticorupţi” (de Dreaptaaaaa) la fel ca “pe-acilişea”, astfel că…vă (auto)învăţaţi cu “puţin, dar bun”. Mişto colivă! – vorba unui mucalit. Staţi, că show-ul de abia începe: s-o vedeţi şi cu beculeţe (electrice) şi cu funcţii “autonome”.

    Oh, trag nădejde să nu ajungă “fulminanta” Dacie (cea mai cea dintre cele mai cele, ştiu, ştiu) şi pe meleaguri…americane. Fiindcă de Mexic tot am auzit ceva în acest sens…Dar, dacă va infesta şi SUA sau Canada, atunci chiar că va fi sfârşitul (automobilului). Iar gălbejiţii sunt încă prea “trufaşi” pentru a se “lumina” în duh low-cost. Culmea, chiar în ţara de unde ne parvin “chinezăriile”. Oricum, vă puteţi imagina la volanul unei Dacii, stând pe loc (nu mai zic străbătând) în megalopolisurile…noului Occident (zona arabă şi Extremul Orient) ?

    PS. Adepţii Dusterului ar putea riposta prin aceea că spaţiul oferit de model este “decent”. Din punctul meu de vedere, “c” din acest epitet este “m”.
    3 8
  • @inex: exagerezi si iei la misto fara rost. Masina nu e Land Rover, dar e totusi o masina care a fost si e un succes de vanzari.

    Ungurienii ar fi fericiti sa aiba o masina nationala si s-ar mandri cu ea. Noi ne batem joc.
    6 1
  • @PMC: Dealerii Ford, ca și orice alți dealeri auto, au 2 praguri: un preț pentru cine întreabă (pentru oricine se interesează băgând capul pe ușă și întrebând ”cât costă?”, și eu am pățit la fel) și un alt preț pentru cine insistă (dar nu în aceeași zi, o să vezi de ce). Mai există un al treilea prag, dar depinde de tine să ajungi acolo.
    Mai pe scurt: mergi la un dealer cu o configurație în cap și el o să-ți facă o cotație pe care e bine să ți-o dea tipărită, cu cartea lui de vizită. Repetă partea asta cu încă 2 dealeri, minim. Numai în București sunt vreo 5, deci ai de unde. Alții sunt în provincie, dar merită o convorbire telefonică cu ei și îți vor da o cotație pe mail.
    După ce strângi vreo 3-4 oferte pentru același model cu aceleași opționale, o iei de la capăt cu primul. Sigur, o să apară fraze de genul: ”Domnule, nu suntem la licitație aici” sau ”Deja nu mai câștig niciun comision cu un preț mai scăzut” dar fii tare, nu empatiza prea mult cu ei că sunt frați cu actorii de la Notara sau Bulandra. Joacă bine rolul.
    Atunci ți se vor face oferte din ce în ce mai scăzute, nu cu mult ce e drept. Diferențele vor fi de 50 - 100 euro între ei, dar merită să îi vezi cum se vaită că n-au ce pune pe masă diseară, că i-ai luat kilul de lapte de pe masa copilului, că îi ridică șeful la următoarea ședință în picioare și dă cu ei de pământ etc.
    Atunci când consideri că ai muls cam tot ce poți de la ei,o să ai o surpriză: încă se mai poate! Faci astfel: cu dealerul cu prețul cel mai ok (nu am spus ”scăzut” pentru că e posibil ca un dealer să aibe prețul cel mai scăzut dar să fie greu accesibil/prea departe/să nu îți inspire încredere) ”bați palma” VERBAL. NU SEMNEZI încă contractul, dar îl contactezi pe agentul dealerului următor și îi spui ”mulțumesc pentru colaborare, ați dovedit profesionalism și a fost o încântare să lucrez cu dumneavoastră și aș dori să păstrăm bunele relații pentru viitor DAR am ales o altă firmă pentru achiziția mașinii în cauză”.
    AICI sunt șanse 90% să ai o surpriză și respectivul să pluseze cu o ofertă șoc de care NU o să poți profita dacă tu AI SEMNAT contractul și ai achitat avansul deja.
    Acuma, această rețetă nu merge cu toate mărcile, astfel:
    Peugeot - nu (500-800 euro marjă de negociere)
    Hyundai, Kia - nu (idem mai sus)
    Dacia - nu (zero negociere, prețul de pe site e prețul plătit)
    Renault: da (1500-200 euro marja de negociere)
    Skoda - da (idem mai sus)
    Seat - da (idem mai sus)
    Cam atât, sper că nu v-am plictisit.
    @inexorabil:
    (urmează o glumă) Ai uitat să specifici PSA aka Peugeot, în rest ai numit bine proprietarii care i-au ”tras-o” lui Opel, până acum.
    Serios acuma, am mers și m-am urcat în 5 SUV-uri diferite și cel mai dezamăgit am rămas de Duster care în varianta full-full-option costă 20.600 euro... Este drept, alternativele nu sunt la același preț, dar până în 25.000 euro găsești vreo 2 mărci care au tot ce are Dusterul și în plus multe altele. Și de unde scoți 20k euro, mai scoți încă 5k și în felul acesta ai o mașină cu cotieră normală, nu cu 1/2 cotieră de autocar... (nu săriți, este doar un exemplu din multe altele...)
    12 2
  • @PMC, unde am mai (tot) auzit eu replica asta standard: “Important este că se vinde” ?

    Pomeneşti de unguri. Ei nu deţin un "brand" propriu, este adevărat, dar nici la noi Dacia nu poate fi considerată chiar 100 % naţională, din moment ce, încă de la geneză, licenţa Renault a fost suverană d.p.d.v. tehnic.

    Sincer, n-aş fi avut niciun cui împotriva Daciei postdecembriste (subliniez acest adjectiv!). Înţeleg şi eu omeneşte că, fără preluarea autoritară a frâielor manageriale de către constructorul “originar”, mult iubita noastră maşină internă s-ar fi dus eminamente în cap. Paranteză: ca de obicei, deşi dispunem de resurse naturale abundente, noi trebuie întotdeauna să fim “îndrumaţi” şi “ajutaţi”, chiar şi într-un regim totalitar şi ultranaţionalist, care nu admite nicio intervenţie “din afară”. Paranteză la paranteză: nomenclatura “comunistă” se simţea excelent, ba chiar se delecta în Occident, atunci când îl vizita “oficial”; pe noi însă ne “lămurea” cum că sistemul “capitalist” (care oricum traversa faza de “dizolvare” la nivel global) ar fi plin de racile “inadmisibile”, ca de exemplu…libertatea.

    Revin la subiect şi la…motivul de nemulţumire personală (pe care nu l-am explicat). Bun, ne aflăm în punctul în care Renault s-a instalat la pupitrul de comandă (la începutul Mileniului curent). Atunci, în naivitatea mea, başca dezgustat de experimentul Nova (dar şi de “urmaşele” ei), mă aşteptam ca noul proprietar să “scoată” doar…Renault-uri. Sau măcar să continue cu emblematicul model 1310, maşina uceniciei mele auto…A învins însă altă “filosofie” şi anume una axată pe desconsiderarea grosolană a întregului neam românesc, fiind urmată deviza nedemnă “La aşa ţară (carevasăzică, de fraieri), aşa maşină”. Deci, nu raţiunile economice au precumpănit, cât modul de a trata nişte oameni. Căci nu era prima tentativă “low-cost” din istorie (apropo, aceea este…Ford Model T, pentru cine n-a aflat încă). Ei, dacă la Mioveni s-ar fi produs numai Renault propriu-zis, de 20 de ani încoace, chiar că aş fi amuţit…Atunci când am condus Mégane II (sedan), m-am edificat de ce nu putea fi încredinţat mijloacelor locale de producţie – tendinţa a fost să-mi răspund singur, în manieră vianu: “Fiindcă!”. Vă daţi seama că nu-mi putea crea, invariabil, decât impresia a ceea ce era de fapt: model tipic de volum. Totuşi, mi s-a părut cel mai bun M.A.S. de 1,6 L din câte am încercat. Ca să aud ulterior că Mégane II a fost votat chiar “maşina europeană a anului” (2003). Apropo, Dacia şi prestigiosul concurs european amintit…nu prea “se pupă”, ai? Doar un loc 7 (obţinut de Duster) în urmă cu nişte ani…nu vă sugerează chiar nimic? Eh, jurnaliştii emfatici şi părtinitori din “Vest”. Păi, ori ne prindem cu toţii în hora globalizării, ori ce mama mă-sii! Mă rog, noi ne “batem joc”, dar tipii aceia cu ochiul lor “format”, de specialişti, chiar aşa, nicio sensibilitate şi nicio apreciere să nu ne arate în direcţia nestematei noastre, care, iată, extaziază plebea Europei...şi probabil că şi-a propus obiective (şi vizează zone) şi mai îndrăzneţe…Nţ-nţ-nţ! Cruel world…
    4 3
  • @inexo: calmează-te, este duminică astăzi,chiar și neuronii noștrii știu asta...
    4 0
  • Dar de ce ţi se pare că m-am “zbârlit” ?

    Sigur că da: să rămânem calmi. Mai precis, culci plouate! Dacă vin nişte “băieţi deştepţi”, de pe alte meleaguri, care să ne convingă că merităm doar asta sau asta, doar atât sau atât, atunci să nu ieşim din cuvântul lor “versat”. Cu alte cuvinte, vreţi o maşină nouă, concordantă cu salariul vostru (al cărui nivel, evident, vi-l stabilim NOI!) ? Dacia este soluţia! Nu vă putem împiedica să vă orientaţi către alte mărci, că doar piaţa este absolut liberă, dar, băgaţi la cap, Dacia este pentru voi. Plus că, astfel, susţineţi sistemul economic local. România trebuie să se dezvolte…ca să poată restitui toate împrumuturile păguboase pe care vi le-am acordat NOI. Altfel vă luăm tot, inclusiv instituţiile statului. Aaa, nu vă convine Dacia? Atunci daţi năvală pe SH-ul nemţesc. În ambele situaţii…we win!

    Dar, gata, m-am calmat…Hm, ce-ar fi să mă încumet şi eu la niscaiva meditaţie zen? Că poate voi suferi vreo revelaţie în stil orwellian, precum următoarea: “Ignoranţa este putere”…
    3 3
  • Dacia Duster este cea mai ieftină din toate SUV noi.

    Că se vede, clar se vede.

    Că cică este scumpă, minciuni, zice cineva că dacă ai 20.000€ mai ai şi 5.000€ ,poate dânsul, dar restul nu, mai ales instituţiile unde cumpără loturi întregi.
    1 1
  • Dany0612: Fluctuatii turatie motor 1.5 dci. 75 cp logan, la rece. De la ce sa fie? Raspunde
  • Pt cei care nu cred ca Daciile in Romania sunt mai scumpe ca in Germania https://www.gsp.ro/gsp-special/diverse/dacia-duster-este-mai-scumpa-in-romania-decat-in-franta-sau-germania-diferente-de-peste-o-mie-de-euro-in-functie-de-model-574584.html
    0 1
  • Da dle Adi, dar nu sunt EXACT aceeaşi versiune!

    Cât este TVA în Germania?
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru