Dacia Duster primește un motor pe benzină TCe de un litru și 100 CP: unitatea înlocuiește în gamă motorul SCe de 115 CP

de Daniel Popescu
Vineri, 02.08.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Duster a primit în gamă un motor pe benzină TCe cu capacitatea de un litru care generează 100 de cai putere și un cuplu maxim de 160 Nm. Unitatea înlocuiește în gamă motorul pe benzină SCe de 115 cai putere.

Grupul Renault a anunțat în această săptămână lansarea unei noi motorizări pentru Dacia Duster, care pentru început va fi disponibilă doar pe piața din Franța.

Astfel, SUV-ul produs la Mioveni va putea fi achiziționat și împreună cu un motor pe benzină TCe cu capacitatea de un litru care generează 100 de cai putere și un cuplu maxim de 160 Nm.

Noua unitate va fi acompaniată de o cutie de viteze manuală cu 5 trepte și va permite SUV-ului să ajungă la 100 km/h în 12.5 secunde. Consumul mediu menționat de constructor este de 5.5 litri pentru 100 de kilmetri.

Noul motor disponibil pe Dacia Duster este produs la uzina de la Mioveni de la sfârșitul anului trecut și este dezvoltat în cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi. De altfel, motorul este prezent inclusiv în oferta noii generații Renault Clio, care a fost dezvăluită în primăvara acestui an. Cel mai probabil, unitatea va ajunge în curând și pe celelalte modele Dacia, inclusiv pe Sandero și Logan.

Pentru început, Dacia Duster cu noul motor TCe de 100 CP este disponibil pe piața din Franța și are un preț de pornire de 12.490 de euro, însă pentru moment nu apare și în oferta pentru piața din România.

Noul motor înlocuiește în gama Duster motorul pe benzină SCe de 1.6 litri și 115 cai putere.

Restul gamei de motorizări rămâne însă neschimbată: Duster poate fi achiziționat și cu motorul pe benzină TCe de 1.3 litri disponibil în versiuni de 130 CP și 150 CP, dar și cu unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri în variante de 95 CP și 115 CP.

Via Dacia

Comentarii (26)

  • Andrei
    Este binevenit acest motor, acum Duster se va incadra in programul Rabla si va fi un suv foarte reusit si destul de ieftin. Bravo Dacia!
    19 15
  • În franța pleacă de la 12450 euro , în slovacia parcă de la 9950 . La noi de la 15200 . Pentru că se poate ... consiliul concurentei e ful de corupți și oameni împinși de psd fără nici o treaba
    28 22
  • Asa este. In slovacia un duster acces costa 9900 euro. Foate interesant.
    26 1
  • Adrian
    Da da, PSD e de vina. Daca vine USR-ul ii schimba pe toti, numai sfinti imaculati vor fi in functii. Cinstiti si drepti pana la Dumnezeu, oare de ce nu ni i-a trimis Sfantul pana acum.
    Oare cand conducea Boc / Ciolos de ce nu i-a pus la punct pe cei din consiliul concurentei?
    28 41
  • Adrian
    Ce treaba are consiliul concurentei cu preturile unui produs in alte tari? Aici e vorba de strategia fiecarei companii. Daca se poate, cerem mai mult. Daca vrem sa intram pe o piata, sau sa zdrobim concurenta, sau sunt oamenii saraci, cerem mai putin. Romanii au bani multi, se fac vanzari record in mall-uri, creste constant piata auto, creste PSD-ul salariile, scade taxele pentru mediul de afaceri, iar oamenii latră prostii pe unde pot.
    Si pe deasupra, nu e treaba UE sa controleze preturile la nivel European? Nu e traba lor sa se asigure ca primim aceeasi calitate a produselor (alimetare si de orice fel) daca tot suntem (chipurile) egali in Uniune? Aiurea! Toate jegurile dati-le la romani, dar vrajiti-i pe prosti sa urle precum curcile lozinci pro-UE.
    Vai, vine Rusia peste noi, ne omoaraaaa !
    22 24
  • Adrian M
    Imi puteti spune si mie va rog specificatiile motului 1,3tce 150cp?
    Pe net gasesc inforMAtii confuze, cum ca ar fi aceleasi ca la 130cp.
    E un motor foarte interesant pe aceasta masina relativ usoara.
    Multumesc!
    3 1
  • Eu îl aștept pe Sandero Stepway, pe Duster cred ca este un pic la limita. O sa facă si varianta GPL?
    Off Topic @Adrian M: Am avut aceeași dilema când i-am luat Megan Sedan băiatului meu, era o varianta de 116CP si alta de 140CP. M-am uitat cu atenție si am testat ambele variante. Cred ca înafara de preț +500€, câștigul de putere este realizat de calibrările motorului (am cumpărat 116 ca sa dorm o idee mai liniștit) Din Militari pana la Ciorogârla nu am putut sa-mi fac o idee, pana la 120km/h motoarele se comporta absolut identic (din punctul meu de vedere) Consumul mediu 80% București + 20% autostrăzi este de 7,4 l/100km îl găsesc absolut rezonabil.
    13 2
  • Nu va mai minunati atata de preturi. Ca si majoritatea celorlalti reprezentanti din piata romaneasca , Dacia nu are nici-un motiv sa aplice discounturi mai mari sau sa mearga pe preturi de lista mai mici. Explicatia este una simpla si oricat ar parea aiurea pt. unii este cea reala : salariile crescute substantial pt. unele categorii de salariati platiti de la buget. Duceti-va la dealeri si intrebati cine vine sa se intereseze si sa testeze masini. Sunt zeci de mii de familii acum cu 1 sau 2 ( de obicei daca 1 lucreaza la stat il trage si pe celalalt dupa el) membrii functionari publici ,iar foarte multi locuiesc si la tara si le intra in casa peste 10.000 lei ( si chiar mult peste) net. Ce credeti ca fac ei cu banii astia prima data ? Nu mai vorbesc de medici , care in aceste zile, cred ca vreo 50% din ei , isi cauta masina noua. Eu personal cunosc 5 familii apropiate mie ( rude apropiate) din categoriile mai sus indicate si care ..ce credeti?...toate isi cauta automobil nou ( pe langa vacanta exotica si upgrade-ul la casa) . Ne-am intalnit de curand la un eveniment si chiar se facea "haz" de chestia asta si pe electro/diesel/benzino confuzia generala din piata. Asa ca nici-o sansa sa vedem preturi mai mici, nici macar la autohtonul Duster -care este principalul 'target" al celor din zonele rurale mai ales.
    28 6
  • @Adrian M
    Singura diferenta intre 1.33 tce de 130 si cel de 150 este numarul de cai.
    Au ambele acelasi cuplu, 250 nm.
    Acceleratia 0-100 se face in 11.1 la cel de 130 iar la cel de 150 in 10.4 sec.
    Pentru 500 de euro diferenta de pret merita cel de 150.
    16 1
  • La mai mic!
    7 1
  • @Pipo: 100% de acord. Totul, absolut totul e bulversat in tara aia din cauza descreieratilor de la conducere, din cauza "discotecarului" (Base dixit) care pur si simplu si-a pierdut si mintile alea putine pe care le avea. Acum au inceput timid sa taie, se pare ca nus e mai pot imprumuta. Dar da, piata creste artificial din cauza unor venituri absurde date din pix unor oameni angajati pe orice numai pe criterii de competentza nu.
    E incredibil ce se intampla... Sper doar sa nu bage tara in default, nebunii dreq.
    15 6
  • @PMC
    Stai linistit cu defaultul Romaniei.
    Franta, Germania, Spania si Italia au toate datorie publica in jur de 100% din PIB. Romania are 35% din PIB datorie publica. E cu 10% sub limita asa-zis sustenabila a datoriei.
    12 8
  • 1.0 si 1.3 tce sunt cu injectie directa deci economic nu e fezabil sa pui GPL pe ele. Instalatiile sunt intre 5000 si 7000 lei si motorul v-a merge tot timpul in amestec. Intre 10 si 25% din combustibilul injectat v-a fi in permanenta benzina, restul GPL. Amortizarea instalatiei e posibil sa vina abia dupa 50k km comparat cu o amortizare da 15-20k km pentru o instalatie clasica pentru motoarele cu injectie indirecta.
    Cine vede ca o victorie disparitia 1.6 sce-ului si introducerea tce-urilor, se bucura degeaba.
    13 6
  • Silviu
    alex, 1.0 tce e cu injectie indirecta. Se poate pune GPL pe el. De altfel vor exista si versiuni de fabrica dotate cu GPL.
    12 2
  • Adrian M
    Multumesc pt. informatiile legate de detaliile tehnice...cam slabute performantele...de neinteles chiar...kadjar de 140 cp are 130kg in plus, 10 cp in minus si accelereaza la fel ca Dusterul de 150cp. Nu e chiar de neinteles..probabil Dacia trebuie sa fie mai lenta in cadrul grupului, insa avem masini nemtesti cu aceleasi caractersitici care accelereaza si cu 2 sec mai rapid (T-toc, Karoq,Ateca)...inadmisbil chiar daca s sensibilmai scumpe..calutii Dacia-Renault nu ajung la roata.
    9 2
  • Kiro hater
    Kirotractor nu comentezi nimic? esti depasit de acest articol?
    5 18
  • Motor de 1 litru pe Duster? In curând o sa puna motoare de Husqvarna sau Sthil. Pentru un pasager si o sacosa cu rosii e de ajuns. Unul cu Logan se 1.2 dupa doi ani l-a vandut. Avea 27000 km. Se plangea mereu de el. Pe Transfagarasan in treapta intai in cerea treapta inferioara! Ce treapta inferioara sa-i dai?!!!
    10 19
  • Lectric_Power
    @Adrian M Acceleratia e data de cuplu, nu de cp; evident ca contribuie mult si zona de turatie in care e atins - cu cat mai jos, cu atat acceleratia e mai buna.
    3 7
  • Da, incredibil, sa pui motor de 1L pe o asemenea masina. E o tampenie aceasta micire la infinit a cilindreei... In fine, sa-si ia cine vrea sa mearga cu 60 doar. Si doar la campie. Nush, un cretinism total.
    13 11
  • Nu mai comparati preturile aiurea. Dusterul la noi costa 15.200 E cu motorul dCi 115. In Franta, dCi 115 porneste de la 17.150E. In plus in Franta pretul de 12.500E este pentru versiunea acces, care la noi nu exista (fara radio, fara AC, etc).
    13 1
  • 1.0tce e motorul 1.0sce upgradat cu turbo ? :)
    5 3
  • @Adrian M am încercat sa-mi schimb Dusterul meu (diesel din 2010) si am încercat noul motor 1,33 de 150CP 4x2 costa 18500. De la concurenta Karoq Ambition 1,5 costa 24200 cu dotări aproape identice ca Duster. Karoq este peste Duster ca prestație totala, dar diferența de 6000E nu se justifica, deja si Dusterul îl găsesc foarte scump, deci mai trag de el încă 2 ani ( nu vreau sa dau mai mult de 15000E pe o mașină noua si nu mai vreau diesel)
    Aștept înlocuitorul lui Sandero Stepway mi-as dori un motor pe benzina si CVT, cred ca vor avea motorul asta.
    9 1
  • Răspund eu scurt la câteva de mai sus:
    - în Croația Dusterul de bază e versiune Acces 1.0 TCe, la noi 1.0 TCe nu e încă disponibil pe Duster iar versiunea de bază e Comfort 1.5 Blue dCi 115 CP, deci ce prețuri comparați dacă diferă echiparea și motorul?
    - ”frații” 0.9 TCe și 1.2 TCe (despărțiți de un cilindru) au fost scoși pe piață la fel: 0.9 cu injecție indirectă (merge foarte bine pe gaz cu instalații secvențiale uzuale) și 1.2 cu injecție directă; în același fel 1.33 are injecție directă iar frățiorul de 1l va avea indirectă pentru a funcționa cu GPL cu instalații secvențiale uzuale
    - chiar și pentru motoarele cu injecție directă sunt dezvoltate 2 tipuri de instalații GPL:
    1. cu injecție clasică, ajutând motorul să funcționeze cu o mixtură de gaz și benzină variabilă, în funcție de parametri - costă de la 4000 de lei în sus;
    2. noile instalații LDI (injecție directă lichidă de gaz), care folosesc injectoarele de benzină și permit funcționarea 100% pe gaz, inclusiv la pornirea la rece, deocamdată acestea costând de pe la 1700 de euro în sus, cel puțin în România.
    - motorul de 1l este până în 5000 de rotații peste 1.6 16v la toate capitolele: 160 Nm la 2750 RPM față de 148 Nm la 3750 RPM și 100 de cai la 5000 de ture (1.6 16v atingea 105 cai la 5750 de rotații)....așa că de ce ne cramponăm doar de cilindree?
    23 2
  • Alex D.
    Nu cred ca motoarele de un litru fortate in 3 cilindri sunt un etalon pentru fiabilitate si silentiozitate. Din punctul meu de vedere nu are ce cauta un motor cu mai putin de 4 cilindri pe o masina daca se doreste fiabilitate si nici cu mai mult de 6 cilindri pentru a putea avea eficienta pe toate modelele si pentru a fi mai eco. cat despre capacitate cilindrica, am vazut si ford fiesta de 1.25 care era ok si 1.3 e bun, dar nu ascutitori fortate de 1L. Asta daca vrei sa mai urci la munte sau sa mai faci cate o depasire fara sa fie nevoie sa turezi motorul pana i se topesc segmentii.
    9 14
  • @kiro_hater: Da, orice legat de motorașul ăsta mă depășește... că-i prea mare !!! :-) La fel ca ura ta -- și-a româ_nașului mediu de fapt pentru oricine are mai multă cunoaștere decât el și-n plus are tupeul s-o împărtășească și altora.
    Clar, la noi nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită (și nici incompetența nerecompensată... :-( )

    Ceva mai serios acu, trebuie adăugat doar că versiunea de 117 CP H5Dt a tricilindrului HR10 100 CP (care-i un 1.33 TCe H5Ht amputat d-un cilindru și e mai ușor cu 19 kile ca fostul 0,9 TCe) e disponibilă deocamdată doar pe o Micra pseudo-sportivă, dar vine și pe Clio-5.
    Pe Dacii se crede că nu, taman fiindcă are injecție directă de benzină, e cam scump de produs și mai greu de *gazeificat*.

    Mai sensibilă pt franco-japi e însă tema fiabilității problematice a fostului 1.2 TCe (cu excepția celui de 100 CP, sînt probleme majore cu presiunea/consumul de ulei, până la gripare / distrugere motor -- 115, 120, 125, 130 CP).
    27 4
  • placebo
    In acest context, astept motorul de 0, 5 litri si 75 de cai !
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru