Dieselgate în Marea Britanie: o instanță a decis că Volkswagen a manipulat emisiile pentru 91.000 de mașini

de Paul Cosma
Marti, 07.04.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O instanță din Marea Britanie a decis că Volkswagen a manipulat emisiile în cazul mai multor modele diesel, astfel că aproximativ 91.000 de clienți pot să dea în judecată grupul german și să ceară despăgubiri.

Scandalul Dieselgate continuă să “bântuie” grupul VW pentru al cincilea an consecutiv. Potrivit Volkswagen, pierderile cauzate de Dieselgate au ajuns la un total de 31.1 miliarde de euro, reprezentând amenzi și acorduri amiabile cu diferite autorități și grupuri de clienți.

Nemții se așteaptă ca pierderile să continue în 2020 și 2021, motiv pentru care au făcut deja provizioane de 2.9 miliarde de euro, respectiv 1.2 miliarde de euro.

Este posibil ca o parte din bani să meargă și către clienții din Marea Britanie, după ce o instanță a decis că Volkswagen a manipulat emisiile pentru circa 91.000 de mașini. Astfel, clienții pot să intenteze un proces colectiv pentru despăgubiri. Volkswagen va face apel la decizie și speră că nu va trebui să ofere compensații clienților.

Recent, grupul Volkswagen a ajuns la un acord cu asociația clienților germani afectați de Dieselgate și va plăti despăgubiri de 830 de milioane de euro către aproximativ 260.000 de persoane.

Via Automotive News

Comentarii (32)

  • Radio Erevan: nu le-au manipulat le-au rectificat !!!

    Daca nu erau prinsi cu rectificarea am mai fi avut noi acum cele mai curate dieseluri din istorie? Oh, stai putin, parca am mai auzit chestia asta cu clean diesel....Reclamele de alta data revin in forta si raman de actualitate

    https://www.youtube.com/watch?v=yl8B7bviTZU
    7 3
  • Clique
    Nu țin partea nimănui, însă se observă clar că Uk dorește niște bănuți în plus pentru pușculița regală, mai ales în situația actuală economică.
    Pentru că... de ce nu ?!
    15 4
  • J.R. Ewing
    Who gives a fuck about emissions?
    6 8
  • Revin cu speranta sa ii bage in faliment!
    7 7
  • În speranţa drăgălaşă că fănel-vienel-(să zicem că)non-securel nu mă va suspecta iarăşi că am agresat “din senin” augusta, serenisima sa personalitate, dar şi oarecum consternat că mă întâlnesc din nou cu exteriorizarea “nefiltrată” cerebral a un deziderat vădit extremist, mă văd nevoit să plasez semnul echivalenţei între comentariile 1 şi 4!

    Păi se poate una ca asta…@PMC? Să dăm şi noi glas la ceea ce râvnesc toţi #sclaviiGaiei (indirect, ai falsului Mesia, alias “salvatorul lumii” ajunse, absolut întâmplător – zic! – la paroxismul “ananghiei”) ? Personal, am subliniat de atâtea ori (până mi-a venit rău) că, pentru mine, VAG a încetat să se mai reprezinte pe sine pe la mijlocul anilor ’90, din considerente pe care nu le voi relua (oricum, ce altceva putea rezulta la confluenţa inevitabilă cu forţa ocultă şi pustiitoare a “noilor vremuri” ? – industria auto nu coincide cu…Biserica, deşi n-ar părea cea mai inspirată asociaţie, căci nu toţi creştinii botezaţi opun rezistenţă, desigur, non-hashtag). Sentimentele pe care mi le inspiră această incontestabilă constatare sunt, fără doar şi poate, de natură negativă, iar reacţia mea civică faţă de potlogăria inechivocă şi admisă în unanimitate pe nume Dieselgate (pe care UERSS, întruchiparea “valorilor umane, justiţiare şi morale”, a vârât-o discret în sertarul birocratic al nepăsării şi al sfidării) o ştiţi prea bine. Dar de aici până la a le dori efectiv “moartea” se insinuează cale astronomică…Eu, unul, n-aş putea să emit nici măcar următoarea concluzie: “Maurul şi-a făcut datoria, Maurul poate să plece”…

    Ce să mai invoc? Situaţia deplorabilă a lui…Audi. Sau cum să-l transformi pe unul dintre corifeii motorsportului într-o muiere fardată, în “pussy car”, într-un “bun de larg consum”.

    Aaa, unde mai pui faptul că VAG se va afunda şi în mocirla “electro-autonomă”, care îmi întoarce stomacul pe dos (ştiu, ştiu: să remediez cu lămâie) ? Dar cine n-o va face???

    Hai, VW ca VW, dar, @PMC, oare realizezi că, implicit, nutreşti sucombarea lui…MAN? Nu trebuie să-ţi precizez: regii Diesel-ului. Man (nu compania cu pricina, ci tu, ca bărbat), episodul…Colectiv a avut o singură menire: aceea de a livra în substrat “expunerea de motive” referitoare la faţa adevărată a NWO/BNW: o epocă a (atot)negării, a (atot)reinterpretării, a (atot)reconfigurării şi a (atot)urii, sintetizând: a (atot)distrugerii (lumii bune sau rele, dar semnificative, lăsate de Dumnezeu). Ca să pricepem bine ce ne aşteaptă, “accidental” a survenit pe tărâm ortodox…

    Ca epilog, ceva tot trebuie să prestez în sens moralizator şi anume să-ţi amintesc: “Nu vă răzbunaţi singuri, iubiţilor, ci lăsaţi loc mâniei (lui Dumnezeu), căci scris este: *A Mea este răzbunarea; Eu voi răsplăti, zice Domnul* ” (Romani 12:19).

    @J.R., dacă tot ne “englezim”, atunci îţi voi răspunde cu aceeaşi monedă: thumbs up :)
    10 5
  • https://m.hotnews.ro/stire/23802845

    Coronavirus în lume: Aerul poluat are legătură directă cu ratele mari de decese din cauza COVID-19 - Studiu
    4 10
  • Deschis articolul…rotiţă (doar una; ce mi-e lene!)…nepândit Electrikkk…dar…UM Hotnews…neostalinism…automat…ecomarxism…deci…lanţul slăbiciunilor (sau cum se leagă toate năpastele)…aaa, şi…The New York Times…oficină de prim rang a lui “mainstream media”, cea oculto-însărcinată cu rinocerizarea prostimii planetare…şi prea vedem, la tot pasul, efectele acestei ofensive globale căpiate…închis articolul, dar fără vopseaua purpurie “de rigoare”, căci Dumnezeu nu bate cu parul (foloseşte direct iadul…şi o face negreşit)…deschis portiera maşinii…pornit motorul Diesel…deci, liber la producţia de coronavidus pe cap de loco-uitor…că aşa se întâmplă dacă “punem botul” la toate balivernele “confirmate ştiinţific” (ajutor suplimentar pentru “măiestream media”).

    Next (fumigenă anti-“zero informaţii”).
    8 3
  • @inexorabil: Da, vreau ca VW sa plateasca dur, asa cum a platit in US. US e singura tara care grijeste de cetatenii sai, am mai spus asta. In UE, exact acelasi lucru trebuia sa se intample: sa fie obligati sa cumpere inapoi cojile masluite, cu banii pe care i-au platit oamenii. Cine doreste sa-si pastreze coaja, poate s-o pastreze si sa fie obligata VW sa repare si sa aduca masina la standardele cu care au vandut-o. Cine nu, s-o returneze si sa primeasca TOTI banii inapoi. Asa cum s-a intamplat in US. Daca reusesc sa faca asta si scapa de faliment, f bine. Daca nu, atunci ghinion.

    De ce vreau asta? pentru ca trebuie sa se inteleaga odata pentru totdeauna ca furtul si minciuna sunt ilegale si imorale, si pentru asta trbeuie sa plateasca si marile corporatii, asa cum platesc si eu cand fur sau mint. Sunt bagat la inchisoare cand furt. Smecherii de la VW trebuia sa fie indepartati toti din bordul de conducere, pana la ultimul, si bagati la bulau. Intr-o lume corecta, asa s-ar fi intramplat.

    Asta nu inseamna ca vreau sa dispara VW, si nici n-ar fi disparut! Nici n-o sa dispara, chiar daca o sa falimenteze. O sa apara un investitor care o sa ii repuna in functie, si in plus, TOTI cei care au contribuit la Dieselgate trebuie sa fie scosi din companie. Asta s-ar numi o revenire sanatoasa si o renastere a companiei.

    Mi se pare cel putin hilar ca cei care au provocat toata porcaria asta sa ne explice acum despre viitorul electric. E o enormitate, o mizerie fara margini asta. Si numai cei fara simtul ridicolului nu sunt deranjati de ceea ce se intampla.
    6 2
  • Rudolf D.
    Normal ca aerul poluat are legatura cu covidul. Unde sunt multi morti exista emanatii de gaze, noxe, hidrocarburi aromatice, CO2 si chiar CO plus si alti poluanti biologici (bacterii etc.) deoarece corpurile intra in putrefactive imediat ce sufletul le-a parasit. Dn cauza asta in aceste zone aerul este mai poluat, dupa un anumit timp nivelul de poluare este asa de ridicat incat nu mai poti sta acolo.
    Draga Edikk, cand ai dreptate ai dreptate, nu pot spune nimic.


    ps
    Daca esti intr-un garaj cu mai multi morti de covid o sa-ti dai seama ca dieselul pornit e parfum.
    4 1
  • Este plina istoria de smecheri care au platit sume mai mari sau mai mici, au scapat cu cateva mustari, ceva demisii din board si...cam atat. Cand o companie este atat de integrata in sistemul economic NICIODATA nu va da faliment.
    2 2
  • Cliff Barnes
    @PMC

    Vezi ce a zis mai sus J.R.
    Si nu te repezi sa arunci cu piatra, ca nu cred ca esti fara de pacat.
    In lumea de azi lucrurile sunt foarte departe de a fi albe si negre si judeci prea simplist, cel putin in situatia de fata. Si da, vinovatii au fost luati de justitia germana si sunt in proces. Ce ai vrea tu sa lasi milioane de oameni someri pentru ca unii manageri s-au lacomit?
    6 2
  • @PMC

    Esti naiv, VAG este pur si simplu prea mare, genereaza foarte multi bani, peste 100 de fabrici in lume, asta este valabil pentru toate companiile gigant, nimeni nu este corect 100%.

    ,@ Edikk

    De poluarea masiva din.Bucuresti, care are loc acum, 8 aprilie 2020, ce stii sa ne spui ? Sunt curios, trafic scazut, iar lumea se plange ca de abia mai respira, miros de plastic ars, nu este pentru prima oara.
    11 0
  • @fanel: stiu f bine cat e ceasul. Stiu ce zici si ai dreptate. Eu spuneam cum as dori eu sa fie si cum ar fi corect sa se fi rezolvat toata povestea. Ca nu se intampla asta ... pai vedem cu totii de ani de zile ca nu se intampla. Si mai vedem ca ne dau lectii smecherii, de la inaltime tupeului lor uluitor, de teapa unor interlopi smecheri din Romania.

    @Dan: nimeni nu e corect, e clar, stiu, nu sunt naiv, dar ceea ce au facut astia nu e tocmai o mini-potlogarie. Mizeria lor a generat pierderi uriase in toata industria + devalorizari inestimabile pt cei care le cumparasera produsele.

    Nu imi doresc sa dispara VW si stiu ca nici nu s-ar intampla asta. Daca s-ar intampla, mult prea multi oameni nevinovati ar fi afectati, oameni care muncesc si isi castiga painea direct sau indirect de la VW. Dar cei vinovati trebuia sa plateasca si VW sa fie curatata de asemenea indivizi. Asta ar fi fost normal. Pentru ca nu se intampla asta, nimeni n-o sa mai aiba incredere vreodata in VW. Renumele lor si demnitatea lor sunt patate pentru totdeauna. Daca asta nu deranjeaza... ma rog... asta spune si mai mult despre caracterul lor.
    5 0
  • Totuşi, @PMC, nici măcar falimentul (de multe ori în istorie a coincis cu desfiinţarea juridică ireversibilă) n-ar fi de dorit…Mie, cel puţin, mi s-ar părea că m-a cuprins o severitate excesivă.

    Să plătească dur…OK, dar pentru “sudden unintended acceleration” (Audi, Toyota), “GM faulty ignition switches” şi “Takata airbag flaw” cine a plătit (cu închisoarea) ??? Pentru – nota bene – cazuri soldate cu morţi (spre deosebire de Dieselgate). Cel mult “justiţia” a considerat că decesele respective pot fi “compensate” cu amenzi aplicate firmelor împricinate. Adică: ţie, familie, ţi-a fost omorâtă o persoană dragă? Haideţi, luaţi şi voi de-aici pentru o trotinetă nouă şi mucles, nu dramatizaţi mai mult decât trebuie.

    Să nu uităm un truism precum “Pe acest pământ, dreptatea este privilegiul celor puternici” (mareşalul Antonescu).

    În regulă, îi alungăm pe cei “răi” şi îi fixăm în posturile lor pe cei “buni”. Şi cu asta ce-am făcut? – vorba nemuritorului Tănase. Adică în viitorul “context” (mă dau şi eu cult la cap) al eco-igienico-sanitaro-dictaturii globale.

    PS. “Nimeni n-o să mai aibă încredere vreodată în VW”…Indiscutabil! Nici măcar eternizarea pe locul 1 în clasamentul vânzărilor auto la nivel mondial n-are încredere în VW.
    4 3
  • @inex: eu vorbeam punctual de cazul asta. Restul cazurilor nu le stiu asa bine si nu ma bag. In principiu, trebuie pedepsita greseala (mai ales cea cu repercusiuni). Dar greseala e greseala. Omul ce greseste trebuie mustrat ca sa repare si sa fie mai atent pe viitor, sa traga invataminte.

    REAUA-INTENTIE e cu totul altceva. Crima prin imprudenta sau din culpa e una. Crima pusa la cale in detaliu, si savarsita ani la rand cu minutiozitate, in totala batjocora fata de client si banii sai, asta e cu totul altceva.

    Nuantele sunt importante. Va rog eu sa nu mai relativizam totul. Lucrurile nu sunt asa simple si e nevoie de atentie cand judecam faptele.
    6 0
  • Pai sunt nenumarate cazuri in care firme din industria petroliera, extractie, prelucrare ani la randul au otravit cu buna stiinta, aer, apa, sol. SI ce au patit? NIMIC. 100.000USD amenda. E ok? Nu. Interesul politic merge mana in mana cu cel economic. Se numeste lobby. Politicianul vrea sus in varf si are nevoie de bani. Cum rezolvam? Pai investotorii atat asteapta. te ajut sa ajungi sus dar mai inchizi si tu un ochi la porcarii. De pe VW s-au luat 10 randuri de piele dar au cazut si la o intelegere. Daca era o companie americana lucrurile se linisteau mult mai rapid.
    5 0
  • Uluitor antiamericanismul... OK, dupa mine e subject closed. Daca amestecam asa mere cu pere... n-avem cum sa ajungem la o concluzie...
    4 1
  • fan skoda
    @Edikkk

    Diesel nu are legatura cu Covid-19 ! Ti-ai dat teapa singur. Ce samsar mai esti !
    Covid-19 are legatura cu intreaga poluare ! Nu cu Diesel ! Oamenii care au murit aveau deja peste 45 de ani. Si unii mai si fumau ! Ce nu intelegi ?!
    Era si un videoclip pe youtube de la stirileprotv.ro. Era despre faptul ca, fumatorii sunt mai expusi la Covid-19. Si este adevarat. Cei care au murit erau batrani si/sau fumau.
    Si are legatura cu intreaga "conspiratie" a poluarii. Nu cu Diesel. Diesel-ul inca este si va fi cel putin 10-15 ani de acum incolo, deasupra tuturor.

    @PMC

    N-o sa-i bage in faliment.

    Zi de zi, VAG, deaupra tuturor ! :))
    2 5
  • @PMC, perfect de acord cu tine! Dar, totodată, îmi permit să te asigur că, indiferent dacă rezultă morţi sau “doar” dezonoare (pentru făptaşi), amenzile vor fi “recuperate”, mai devreme sau mai târziu, dar în mod sigur de fiecare dată…În schimb, închisoarea produce daune serioase pe plan…profesional. Având antecedente penale (evident, mă refer numai la cazul în care se întocmesc nişte dosare…pe bune, pe care orice instanţă profesionistă, incoruptibilă, neinfluenţabilă, neintimidabilă – tot cu dosare! – şi nepărtinitoare le ia în considerare), zi-mi şi mie cam unde ai mai putea să te angajezi şi mai ales ce să conduci (d.p.d.v. managerial) ? Eh, nu te gândi la excepţii precum Gică Popescu. Care oricum a fost “mătrăşit” (“coincidenţă”, cu o zi înainte de alegerile pentru şefia FRF). Din fericire, a intervenit bunăvoinţa cumnatului Hagi, care ştie şi el să deosebească vinovăţia demonstrabilă de cea “atribuibilă”.

    PS. Se pare că s-a strecurat un diferend între noi doi. Dar este şi normal! Ba chiar aş nutri: la mai multe! În definitiv, râdem, glumim, ne tachinăm, dar esenţial este să nu părăsim (NICIODATĂ!) incinta (luptei anti-impostură). Ştii tu...
    5 2
  • @inex: da, aia ziceam si eu, toti cei din bord trebuia bagati la bulau, intr-o lume normala. Nu ideala. Normala!
    Aia e ideea sa discutam idei, nu oameni. Daca ai alta parere, nu inseamna ca nu putem continua sa avem o discutie civilizata. Nici nu m-as astepta din partea ta sa ma ataci personal pentru ideile mele. Asta e apanajul socialistilor, neomarxistilor, verzilor, watermelons si nu in ultimul rand, al electrificatilor in cap.


    @fan Skoda: Diesel! DIESEL deasupra tuturor. Zi de zi! :))))
    5 1
  • Eu nu mă duc glonţ la “butonul roşu” doar fiindcă nu-l “diger” neam pe x sau pe y…Pentru că-mi sare-n ochi conţinutul. Ei/ele “ajut” ?! Măi fănele securele şi hrănit doar cu sardele, vezi ce păteşti dacă nu te-ai însurat cu EBA? Acum stai aici şi faci parte din grupul oamenilor care nu vor să “vorbesc” cu mine (preferând: rotiţă-rotiţă-rotiţă…).

    Şi se scrie “zece rânduri”, nu “10 rânduri” (dacă erau 11, atunci nu vedeam nicio problemă). Nu, nu este o greşeală “neglijabilă”, ci indică, în mod neîndoielnic, cine/ce eşti tu! Prin urmare, măi…copile, du-te şi remediază-ţi carenţele…infantile şi pe urmă să ridici pretenţii de a-mi…ridica mingea la fileu. Sau nu cumva tocmai de…”idioţi utili” au nevoie băieţii…fără irisuri (particularitate camuflată însă cu ochelari de soare) ?

    PS. @PMC, scuze, nu vreau să crezi că am ignorat răspunsul tău, dar cineva care ne poartă sâmbetele pe AM se îndârjeşte să rămână capsoman, indiferent de câte ori i se “dă peste bot”. Mă rog, nu că ar fi singurul…
    ”Compensez”, totuşi, acum: zi de zi, Diesel deasupra tuturor! Musai însă în funcţiune :)
    2 1
  • Poluarea din Bucureşti trebuie combătută DRASTIC, IMEDIAT şi cu AMENZI USTURĂTOARE !!

    Indiferent cine produce acea poluare.

    Dar faptul că există poluare, pentru că nişte nemernici ard cauciucuri sau plastice sau dejecţii de la porci

    nu schimbă faptul că şi poluatorii peste nivel al auto nu trebuie amendaţi, verificaţi !

    Trebuie pus cu NUMĂR VERDE unde să poţi denunţa imediat maşina din faţa ta dacă lasă ditamai norul negru la accelerare !!!!

    Da, cine are maşina cu reviziile făcute, EGR schimbat, toba non lipsă, filtrul particule ne expirat, să circule chiar dacă este diesel EURO 2 dar dacă nu este îngrijită maşina.... AMENDĂ, SUSPENDAREA / REŢINEREA TALONULUI, etc
    4 4
  • fan skoda
    Politia ar trebui sa de-a amenzi usturatoare pentru cei care polueaza: daca fumezi, amenda usturatoare. Dar nu amenda, dinaia de 100-500 de lei, maxim 1000 lei. Nu. Amenda usturatoare, pentru fumat, de la cel putin 1000-2000 de lei si sa duca pana la maxim 5000-10000 de lei. Amenda intre 100, sau mai bine 500 si 1000 de lei, poate chiar 1500-2000 lei pentru aruncarea de deseuri. Iar pentru oamenii cu masini care scot fum, o amenda de la 1500-2500, la 3000-5000 de lei. Si uite asa, avem un oras cu 90-95 % mai curat.
    2 2
  • Doamne, ce glumă de prost gust înseamnă aceste “vremuri noi, primenitoare”.

    Mă uit dezolat şi la acest Trepidikkk. La ce bun erupţia lui interminabilă de e-/eco-epilepsie? Acest crunt înşelat al demonilor va ajunge să “vadă” şi explozii de bombe atomice, chiar dacă toată lumea ar sta cuminte în parc, pe băncuţe, şi liniştea ar fi ţiuitoare în urechi. Eventual s-ar zvârcoli de disperare, exclamând îngrozit şi neajutorat: “Văleleu! Copiii noştri! Viitorul nostru!”. Ca să nu spun că a devenit “specialist” în anacoluturi şi, în general, într-o limbă română “paralelă”. De pildă, cum percepeţi această expresie “originală”, recte “non lipsă” ?

    Aaa, şi ce “liant” credeţi că le-ar trebui “granulelor” conjugate neostalinism-ecomarxism pentru a întregi tabloul elocvent al “meniului” Stângii? Turnătoria! Care întotdeauna s-a prestat “în interesul legii/statului/orânduirii”, nu? Ei, astăzi a venit rândul “numărului verde”.

    Cum o fi, Doamne, să imaginezi “pericole la scară globală” (dar numai de ordin fizic, de!) şi să faci din ţânţar armăsar?...Nu-mi doresc neam şi în veci o asemenea suferinţă lăuntrică. Sau să fie, dar neapărat una (auto)conştientizabilă!

    Ce faună! Dar câtă răbdare se cere cu ei…”The show must go on”, hm?
    3 2
  • fan skoda
    @inexorabil

    Stai linistit, nu m-am electrizat. Am glumit. M-am saturat de electrolizeii lui @Edikkk.
    1 1
  • L-ati vazut pe Edickka? Trebuie creat o linie unde populimea sa poata face DENUNTURI!! L-ati auzit?

    Da, pentru ca INTOTDEAUNA apucaturile comunistoide, socialismul desantat, ecomarxismul de rit nou, "binele cu fortza" - ei bine intotdeauna astea merg mana-n mana cu totalitarismul, dorinta de capastru in gura celor care nu se aliniaza si care "ies din rand". Intotdeauna dreptul la opinie, libertatea individuala, proprietatea, astea sunt primele care-i deranjeaza si-i incomodeaza pe asemenea indivizi.

    Oameni ca astia nu pot trai intr-o lume libera. Nu stiu ce sa faca cu libertatea, nu o inteleg. Pentru ei "parerea altuia" e irelevanta atata timp cat acel individ nu apartine grupului lor, nu se ghideaza dupa ideologia lor. Nu, un asemenea individ trebuie DENUNTAT. Apartenenta de grup, ideologia, astea sunt mai importante decat ce gandeste un om.

    Absolut INTOTDEAUNA asta e modalitatea de a-i descoperi pe cei inregimentati in partidul verde-ecomarxist.

    Astia sunt faimosii deja watermelons: sunt ca pepenii. Pe din afara sunt verde-crud, dar sub coaja dai de miezul rosu. Adica de comunism in toata splendoarea sa. :)
    3 3
  • fan skoda
    @PMC

    Momentan, suntem liberi sa cumparam DIESEL. Suntem liberi sa-i dam blana :))(atata timp cat nu ii dam unde nu trebuie). Suntem liberi sa avem chiar si 1000 de km autonomie la un pret mic. Si suntem liberi sa ne bucuram de diesel. #DieselDeaupraTuturorZiDeZi :))
    2 2
  • Edikk, tu poluezi cu fum de prajeala de multa vreme.
    5 1
  • ...si uite asa, "infierand cu mandrie patriotica" in stanga si'n dreapta, unii isi proclama "libertatea" de diverse feluri...

    Aleluia!
    1 1
  • @DLP, se impun două observaţii:

    1) Dacă baţi aluzie la mine şi la @PMC, atunci te asigur că noi nu facem cărare cu barda printre semeni, ci “doar” apărăm Adevărul şi, implicit, firescul cel inechivoc pentru orice minte lucidă! Mă refer la o OBLIGAŢIE de conştiinţă, indiferent dacă vrem sau nu şi dacă ne place sau nu! Fiindcă indiferenţa şi laşitatea fac mai multe victime decât orice maladie, fiind ele însele maladiile care au adus lumea în pragul smintelii în masă…Mai precis, au permit să fie adusă! Automat, solidaritatea s-a transformat într-o piatră rară, din păcate inclusiv pe AM. Această regulă este valabilă aici cu foarte puţine excepţii, care ţin cârma în corabia NORMALITĂŢII, pe care oceanul urii dezlănţuite vrea s-o sfărâme cu orice preţ…

    2) Cine sunt “nevinovaţii” pe care noi cică i-am “agresa” şi pe care laşi impresia că i-ai compătimi? Cumva e-zombii? Dar de ce ţi se par uşi de biserică (sau de catedrală) ? Făţărnicia lor fără margini (aferim, @VJ!) nu-ţi spune nimic? De pildă, ei visează orgastic la un “paradis” exclusiv/integral verde, dar ce să vezi? – în care să beneficieze, totodată, de “cele mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii” (să mai creadă cineva că a pierit socialismul…). În optica lor oportunistă, cultul/respectul pentru “natura purificată şi protejată” nu se traduce ca un plonjon ocupaţional în habitatul ei (pădurar, grădinar, florar etc.), ci ca un peisaj “auxiliar” (recte “spaţiu verde”, cu valoare cel mult ornamentală), plasat, ca oază meditativ-contemplativă (în pauzele de cafea şi ţigări), în mijlocul “civilizaţiei avansate”, în care ei să fie concentraţi pe savurarea (desigur, preponderent birocratică) “profesiilor liberale”. În rest, bag mâna nu în foc, ci direct în reactorul nuclear că mediul natural nu este mai preţios în mintea lor decât o hârtie igienică. Apropo, îi auzim cumva pe aici propunând, cu vădit entuziasm, reîmpăduriri masive, planificarea unor pepiniere şi alte variaţii pe temă? Nicidecum. Auzim doar despre ridicarea în slăvi a “electro-autonomelor” pe fondul (musai!) desfiinţării necruţătoare şi sistematice a “canceroaselor” şi “criminalelor” motoare cu ardere internă. Acestea din urmă – repet a nu ştiu câta oară – le asigură şi lor (dar nu vor recunoaşte nici arşi cu fierul roşu un asemenea TRUISM…îi împiedică orgoliul lor revărsat, nu de alta) mijloacele de trai absolut necesare (din moment ce echipează autovehiculele destinate transportului) şi o fac încă de când s-au născut dânşii! Iată însă că Electrikkk ignoră cu desăvârşire (dar şi cu nesimţire pe măsură) evidenţele zdrobitoare şi urlă, cu ochii ieşiţi din orbite, faţă de o întreagă şi epopeică industrie: “Inconştienţilor! Nemernicilor! Ucigaşilor!”. Sigur îi vor urma şi alţii exemplul.

    Păi cum să nu-mi fie lehamite?...
    2 3
  • Te-a apucat vrednicia, recte să înroşeşti ouăle de Paşti, viene? Ăăă, ups, scuze! Uitasem că tu ocoleşti tacticos “misticismul”. Te-ar otrăvi, nu de alta. Căci ceea ce se află deja în tine se cheamă, desigur, miere (potenţată cu apă chioară şi zahăr emolar).

    Ştiu, ştiu, nu-mi repeta: să mă ridic pe picioarele din spate când vreau să vorbesc cu tine. Fiindcă tu stai numai pe două picioare, dar cu capul tot adânc vârât în ţărână/nisip, ca să nu vezi şi să nu auzi vreodată ceea ce fără îndoială că ar putea izbăvi putregaiul cela de suflet al tău. Însă voinţa ta, fiind captivă în capul tău (de altfel, foarte “mare” la struţ), logic că ţine companie materiilor inerte din pământ.
    2 2
  • mircea badea
    iohanusul nostru ce pazeste?
    0 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru