Disputa dintre Franţa şi Mercedes-Benz se extinde la nivel politic în Europa

de Mircea Meșter
Miercuri, 10.07.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Politicienii germani se simt şantajaţi indirect de Franţa, care a blocat înmatriculările unor modele importante Mercedes-Benz din cauza refuzului companiei de a se supune unor norme europene în vigoare. "Franţa de-abia aştepta momentul ăsta", spun germanii.

Disputa dintre Mercedes-Benz şi statul francez, care a blocat înmatriculările în Franţa a exemplarelor A-Klasse, B-Klasse, CLA şi Sl profuse după 12 iunie 2013, tinde să devină una cu un puternic iz politic european. După ce reprezentanţii Mercedes-Benz se declarau ieri şocaţi de faptul că Franţa a pus în aplicare interzicerea înmatriculării a patru dintre cele mai importante modele ale brandului - împreună, vânzările celor patru maşini adună 55% din totalul unităţilor vândute de Mercedes în Franţa, Comisia Europeană a intrat astăzi pe fir şi a anunţat că Germania ar putea suferi din cauza deciziei Mercedes de a ignora o circulară UE care interzice de la 1 ianuarie 2013 folosirea unui gaz refrigerant poluant în maşinile produse în Europa.

"Bruxelles-ul ar putea lua măsuri dacă este necesar. Avem în vedere implicit lansarea procedurii de infringement", a declarat Carlo Corazza, purtătorul de cuvânt al Uniunii Europene, citat de Reuters.

GERMANII SE SIMT ŞANTAJAŢI

Parisul a căutat în mod evident momentul de a-i răspunde Germaniei. Iar exemplul francez ar putea fi adoptat şi de alte state, precum Italia.

Anton Hofreiter
Partidul Verde din Germania
Conform unor înalţi oficiali ai guvernului german, decizia unică în Europa a Franţei ar putea fi imitată şi de alte ţări, Italia urmând să analizeze şi ea oportunitatea de a bloca înmatriculările Mercedes-Benz.
Motivul avansat de germani este unul strict politic şi are la origine refuzul cancelarului german Angela Merkel de a accepta regulamentul de emisii CO2 pe care statele europene îl concepuseră pentru 2020. 

În această primăvară, reprezentanţii statelor din Uniunea Europeană s-au întâlnit pentru a stabili noile reguli privind emisiile auto îjn anul 2020. Dacă ţinta tuturor a fost de a se ajunge la o medie de 95 de grame CO2/km per grup auto, Angela Merkel a făcut lobby pentru ridicarea acestei ştachete, iar eşecul negocierilor a dus la blocarea votului final de către cancelarul german. Conform opiniei unor piliticieni germani, decizia Franţei face parte din "răspunsul" pe care pieţele importante ale Europei îl dau Germaniei după eşecul votului regulamentului CO2.

"Dezbaterea controversată din inima Europei legată de emisiile de CO2 imprimă interese divergente între jucătorii-cheie ai industriei auto. Nu putem exclude ipoteza conform căreia comportamentul Germaniei la negocieri a avut un anume rol în decizia Franţei de a interzice înmatriculările unor modele Mercedes-Benz", spune Steffen Bilger, jurist al CDU, partidul de guvernământ german.

Esential 2% din livrările totale ale celor de la Mercedes-Benz (29.000 de maşini) ar putea fi afectate de decizia Franţei de a bloca înmatriculările unor modele ale mărcii.
Deşi gazul folosit de Mercedes-Benz în ciuda cerinţelor europene este de 1000 de ori mai dăunător mediului decât dioxidul de carbon, nici Partidul Verde din Germania nu s-a dat la o parte din a acuza Franţa de boicot: "Parisul a căutat în mod evident momentul de a-i răspunde Germaniei.
Iar exemplul francez ar putea fi adoptat şi de alte state, precum Italia"
, spune Anton Hofreiter, reprezentant al acestei formaţiuni politice.

PRIMELE EFECTE: SE VOTEAZĂ REGULAMENTUL CO2!

Conform primelor informaţii care vin dinspre Comisia Europeană, blocarea temporară a vânzărilor celor mai importante modele Mercedes ca volum face ca votul regulamentului CO2 să intre din nou în agenda diriguitorilor europeni. "Compromisul CO2 a fost repus pe agendă şi este posibil ca votul să aibă loc săptămâna viitoare", au declarat doi oficiali ai CE citaţi de Automotive News.

Comentarii (36)

  • Unde-i dan_grc cu Gemania atotputernica, care taie si spanzura? :))
    28 18
  • Si-au cam luat-o in freza nemtii. Nu i-a mers manevra Angelei Merkel, se voteaza regulamentul CO2 !
    36 17
  • Intotdeuna cand esti convins ca ai trei "portocale" se gaseste unul dispus sa ti le faca oranjada!
    16 1
  • auto_fan
    E posibil ca decizia Frantei sa fie una politica, dar pe de alta parte nu pot sa nu observ cum nemtii sunt ofuscati degeaba - adicatelea, MB incalca o directiva europeana, se iau masuri impotriva lor, si apoi .de se simt lezati. Pai ce facem, aplicam regulile doar atunci cand ne convin? E egalitate doar pentru căței?
    34 10
  • Vasilica
    Pentru faza ca si-au batut joc de A Klasse o masina exceptionala isi merita soarta!!!!
    13 15
  • @mda

    Aici sunt, Germania are influenta mai mare in Europa decat Franta, asa la modul general, indiferent daca unii recunosc asta sau nu, legat de acest caz cu gazul care este toxic sau nu, este altceva, daca are legatura totusi cu reglementarile de plouare vom vedea cine are castig de cauza, dar implicatiile politice vor afecta mai mult Franta pe termen mai lung, binenteles este parerea mea.
    18 24
  • O intrebare: de ce Mercedes nu inlocuieste acel gaz refrigerant cu unul care sa corespunda normelor?, nu cred ca ii costa mai mult de 200-300 de euro per masina.

    La valoarea de piata si la imaginea pe care o are Mercedes ar fi o pata foarte urata pentru ei daca se zgarcesc si nu inlocuiesc gazul refrigerant.

    Asa s-a rezolvat problema, iar Angelei Merkel poate sa ii tina in sah in continuare cu privire la emisiile de CO2.
    13 6
  • Ai citit articolul anterior legat de noul gaz impus de UE si ce anume sustin oficialii MB despre el ?
    13 5
  • Legea e lege pentru toti.Merkel(femeia-barbat) nu prea isi vede lungul nasului. Sunt sigur ca si alte tari vor urma exemplul Frantei.
    16 9
  • Nu le pasa germanilor de directive europene sau de norme de poluare, asa cum nu le pasa soferilor de masini germane de limitele de viteza, de linia continua de pe mijlocul drumului sau de alte semne de circulatie. Deci sa fim seriosi, germanii promoveaza o atitudine sfidatoare si asta se vede din comportamentul "smecheresc" al celor ce le cumpara "creatiile". Succes la pupat in fund "Germania" !
    19 20
  • @Mihai
    Asa este, exact cum nu le pasa unor tarani cu Logan ca-n timpul zilei nu se merge cu proiectorul de ceata aprins, care mai e si xenon frateee, desigur ca sunt cu toate marcile asa, dar nu doar la cei cu marci nemtesti vezi toate astea, deci succes tie la injurat Germania, te-ai gasit tu sa critici Germania.
    19 16
  • Uite asa se rezolva problemele: PRIN UNITATE. Chiar daca Germania are mai mare putere ca si stat singular, daca restul fac front comun se schimba situatia.
    Felicitari Frantei si aliatilor ei!Regulile UE trebuie respectate de toti fara exceptia inganfatilor germani!
    24 11
  • @Mihai sa inteleg ca Germaniei nui pasa de Europa si problemele ei?
    Germania e cea care tine(inca)Europa 'intreaga'
    Merkel e o femeie extrem de desteapta.......nu degeaba a ajuns sa conduca cea mai puternica 'comunitate' de pe continent.......
    Merkel refuza regulamentul de co2 doar pt. ca e constienta ca ar fi foarte greu pt. triada germana sa scada in asa fel emisile
    aici e doar problema Mercedes ca na schimbat gazul folosit de anumite componente ale masini(chiar daca au fost atentionati cu 1 an inainte)
    8 6
  • stati linistiti Mercedes are dreptate problema este politica motivul care a facut acest scandal este ca mercedes a dat afara unul dintre cei mai mari sefi din USA si de aia sa ajuns la acest scandal Franta este paravan (motiv)
    2 9
  • @@Mihai: eu nu injur pe nimeni. Insa sunt de parere ca daca se stabilesc niste reguli, atunci ele ar trebui respectate de toti participantii la trafic. Faptul ca nu sunt respectate pentru ca unii se cred superiori, asta e altceva. Daca Germaniei nu-i pasa de poluare si are autostrazi fara limite de viteze e problema ei. Daca tu-mi zici mie ca o masina care zboara cu 250 km/h consuma la fel daca ar merge cu 130 km/h, inseamna ca te pricepi la multe, mai putin la motoare de masini. Ce-ar fi daca toti ar circula dupa cum i-ar duce capul, fara sa se uite la semafor, fara sa dea prioritate la pietoni fara sa tina cont de cat de mult polueaza o masina.
    Nu ai vrea tu sa-ti tragi in masina un furtul conectat la teava de esapament a masinii tale ? Si sa respiri tu aerul ala, ca eu nu ma supar deloc si-ti recomand cel mai puternic motor de masina germana care sa te "multumeasca" cat mai repede.
    11 10
  • Franta in cardasie cu SUA...@bob?

    cred ca e cea mai mare idiotenie din ultima vreme. Franta si Germania au mai multe in comun decat are SUA cu orice tara europeana. Mai putin cu Anglia.
    12 2
  • @Mihai
    Esti setat cu ochelari de cal, pai dc nu se limiteaza masinile din fabrica la 130 si gata, rezolvam cu poluarea, de alde tine sunt pe la tot felul de comisii care inventeaza taxe aberante, da un avion de pasageri care merge cu 800 la ora oare polueaza? Daca nu se poate merge cu 200 legal, pt ca masinile sunt facute sa mearga asa, dc se mai fabrica? Germania este singura care s-a gandit la asta si ofera posibilitatea legala, eu sunt curios ce masina ai tu, este limitata la 130 la ora? N-ai mers niciodata peste aceasta limita? Hai uimeste-ma sa vad cat esti de ipocrit.
    14 7
  • Draga Mihai, cand vei avea putere de decizie o sa poti sa interzici motoarele puternice de la oricine, nu doar de la nemti, pe bune ca majoritatea masinilor din lume ating 200, cate sunt pe planeta, un miliard? Daca jumate ar vrea sa se duca pe circuite ar fi o mare problema, n-ar avea unde, de aia Germania, din pacate este singura, a ales aceasta cale legala, apoi nu vad ce treaba au regulile de circulatie si semafoarele cu vitezele maxime, legale sau nu. Si indiferent de masina pe care o ai, poluezi si tu, deci nu mai bine iti legi tie un furtun de esapamentul masinii tale care nu polueaza pt ca mergi cu 30 la ora? Asa mi se pare mai corect, sau renunti la masina si mergi cu bicicleta, iar cand pleci in concedii te duci tot cu bicicleta sau cu barca cu vasle, pt ca altfel poluezi din nou, doar atunci cetateanul Mihai protejeaza planeta si nu mai vorbeste ca sa se afle in treaba.
    12 10
  • @@mihai

    scuza-ma ca intervin in discutie

    Dar pentru informarea ta un avion polueaza mai putin per calator/per kilometru. Cu alte cuvinte un avion polueaza mai putin. Si nu e vorba despre poluarea in sine ci si de concentrarea gazelor poluante in zone restranse (gen orase). Si tot pentru informarea ta, noile motoare de avion sunt din ce in ce mai putin poluante pentru ca sunt din ce in ce mai economice. Dar da, avioanele polueaza extrem dar contrele pe seama "avionul tau polueaza mai mult decat harbul meu" mi se par ridicole

    Mai putem pune in discutie si taxa de poluare pe avioane din spatiul comunitar taxa pe care China, SUA si Canada (asta e pentru tine @bob) refuza sa o plateasca?

    Si tot ca fapt divers masinile actuale polueaza cu 80% mai putin fata de acum 20 de ani. Ceea ce insemna ca normele de poluare atat de hulite nu sunt nici atat de drastice si nici inutile.
    8 3
  • @dan_grc
    ai fost in vest sa vezi cati oameni merg pe bicicleta in drum spre serviciu?

    e mai ieftin sa stii, e mai responsabil....sunt idei complet romanului de rand care si gunoiul si-l duce cu masina.
    7 4
  • @@dan_grc

    Da, am fost in Vest, ma sufocam in trafic, fara masina esti mort, lasa plimbarile cu bicicleta in spatii amenajate sau exceptii gen Amsterdam, lumea nu se pune in miscare cu biciclete, despre asta e vorba, poluarea este inevitabila, iar la masini oricum s-a redus, eu spun doar ca normele exagerate ce vor veni sunt nerealiste, apoi unii au fixatia lor cu viteze maxime, pai sa ceara producatorilor sa le faca mai lente, sa vad cine va face asta, care producator, cel mai ecologic de pe pamant, Toyota de exemplu, sa anunte ca de la anul masinile lor nu vor depasi 130 la ora, chiar vreau sa vad asta si efectul asupra vanzarilor, dc sa risti sa incalce cineva viteza maxima admisa, o limitezi din fabrica si polueaza si mai putin, de fapt nu stiu cum de nu s-a gandit nimeni la asta.
    9 10
  • @tzenu_bmw
    * din pacate nu Germania tine toata europa ci invers, in caz ca nu stiai Germania exporta 80% din productiea ei in tarile europene
    * daca Germania importa 80% din ce consuma din tarile europene at. puteai sa susti ca ea tine europa
    * piata comuna europeana a fost creata cu un singur scop, acela ca primele 2-3 tari din europa sa isi impuna regulile pe piata si restul sa devina simpli consumatori, pe scurt au creat o super colonie
    7 7
  • Dragilor, nu va ciondaniti pentru nimic......Intotdeauna nemtii s-au dovedit creatori, iscusiti, perseverenti, disciplinati, rigurosi, glaciali......intr-un cuvant sugestiv: trufasi! Neamul lui Bismarck, ce sa le faci? Au daramat imperiul care parea sa dureze vesnic (Roman) si au ridicat unul al lor, in trei editii (Reich). Au pierdut doua razboaie mondiale si, totusi, au devenit si mai puternici! Da, reprezinta motorul economic al Europei, nu poate nimeni sa le conteste pozitia. Pana la urma, este de preferat "made in Germany" decat "made in China". Pe plan auto, nemtii nu-si permit inca sa faca pasul spre dialectica/etica bio/eco, n-are rost sa precizez motivele, le stiti cu totii. Ei nu sunt Tesla si nici Toyota. Daimler simbolizeaza inca un monstru benzinar. VAG a sedus-o pe MAN ca sa inece lumea in motorina. Opel mizeaza pe ambele paradigme. Doar BMW a inteles cel mai bine imperativul noilor vremuri, infratindu-se cu asii tehnologiei verzi din extremul rasarit. Lupta globala se va purta mai departe intre cele trei conceptii majore, desigur cu unele interferente ideologice: conservatorismul german, naturalismul japonez si tehnologismul american. Arbitru va fi......Hyundai :)
    12 3
  • viteza maxima admisa, o limitezi din fabrica si polueaza si mai putin, de fapt nu stiu cum de nu s-a gandit nimeni la asta....
    absolut geniala afirmatia.....restu' e prosti, am inteles

    sa nu-mi zici ca toate masinile din lume polueaza enorm din cauza vitezei maxime :).

    Cred ca tu nu vezi padurea din cauza copacilor. Nu viteza maxima polueaza ci ineficienta (dovedida) a folosirii autoturismului. Viteza medie in uniune nu depaseste 60km/h iar in toata Eu vitezele maxime nu depasesc....130km/h cu exceptia SEGMENTELOR de autostrada din Germania unde mergi cat vrei tu. Cu exceptia majoritatii soferilor romani si est-europeni care mana pe autostrada ca birjarul la bodega dupa o zi de stat in soare.

    Normele de poluare erau nerealiste si acum 20 de ani. Producatorii au facut un efort si acum respiram un aer mai curat. Am uitat asa de repede cat de mult poluau Daciile parintilor nostrii? Am o parcare sub geam si seara stiu cand vine vecinu' cu opelul lui Kadet din 90 dupa putoarea de gaze arse care intra pe geam. In rest aerul e curat in casa, dar la ora 18 fara 10 minute inchid geamu' sa nu ma polueze "arianu' "
    12 1
  • @gelu

    Legatura dintre poluare si viteza maxima a facut-o @Mihai, nu eu.

    @taz

    Germania exporta 60% din total in afara UE, aberezi cu 80% in Europa, nici n-ar avea unde la cat produc ei, ca sa nu mai spun ca valoarea e la vreo 2000 de miliarde iar Franta exporta de aproximativ 500 de miliarde, vorbim de 2 tari aproape la fel ca marime, de acord ca primele 2-3 impun regulile, problema este ca Franta e tot mai slaba si nu din vina Germaniei.
    11 10
  • probabil cel mai bine ar fi ca Germania sa iasa din UE si sasi faca treburile dupa propriile idei(pot sa pun pariu ca sar descurca si mai bine de una singura. De fapt nemtii tiparesc deja marci si probabil in urmatori 3-4 ani ne putem astepta la o noua schimbare
    @taz germania e o super colonie si de una singura deocamdata e 'sefa' Europei si n u neaparat ca are o industrie auto foarte puternica..
    o colonie de oameni civilizati(per total)cu bune maniere...putere financiara.
    constructori de masini din Germania au scazut media de noxe destul de mult in ultimi 10 ani si o sa mai scada...daca faceau si restu lumi cat au facut menti in privinta asta...constructori din Franta si alte tari cu nasu ope sus ar fi trebuit sa ajunge de pe acuma la o medie de 80-90co2/km
    6 9
  • @tzenu_bmw
    * corect, Germania e super disciplinata si stie ce vrea, stie si cum sa isi impuna interesele, de aceea e sefa europei
    * cat despre razboaiele mondiale nu pot spune decat ca le-a pierdut militar dar le-a castigat economic
    * acest exemplu este o noua dovada ca nemtii fac doar ce vor ei, intr-un fel sau altul obtin ce vor asa cum au facut mereu
    9 2
  • @taz
    Foarte bine pt. ei, un exemplu de urmat.
    6 3
  • @tzenu...numai prostii scrii

    1. Germania inca NU TIPARESTE marci. Asta e zvon de la Radio Erevan, poate. Le prinzi din aer si le raspandesti ca pe un adevar de netagaduit
    2. Iesirea Germaniei din UE nu ar fi un dezastru doar pentru restu' uniunii ar fi un dezastru inclusiv pentru nemti. Poate ca UE se va reaseza pe un nou fagas dar o diluare a UE ar duce la efecte catastrofale in cascada. Sincer NU CRED ca tu pricepi cu adevarat ce insemna UE si CEE
    3. normele de poluare europene sunt respectate de TOTI producatorii de automobile. Doar in mintea ta producatorii germani sunt mai cu motz decat ceilalti
    4. cred ca nu cunosti termenul de colonie. Nici nu trebuie BAC-ul pentru asta.
    5. in rest ai foarte mare dreptate :)
    7 5
  • @gelu
    Europa e moarta.Spania,Italia,Grecia,Portugalia sunt vai de capu lor.
    In tarile astea somaju e la 'cote' maxime.......nici Romania nu sta prea bine...
    Ma intrebi ce inseamna UE?????Poi sti vorba aia 'toti pt.1.....1 pt. toti' cam asa as caracteriza ce vor sa faca cu uniunea asta.......insa 'vorba' de adineaori in viata de zi cu zi nu prea isi are rostu
    Acuma te intreb eu pe tine.Sti ce inseamna UE???
    4 5
  • @tzenu........ trebuie sa pricepi ca lumea asta a avut suisuri si coborasuri. Nu esfarsitul lumii si Germania nu e un fel de nemuritor de neatins. Daca Eu e in groapa e greu de crezut ca Germania va rezista prea mult. Vezi procentul exporturilor catre Eu. Conexiunile sunt prea profunde iar cordonul ombilical dintre tari prea important...
    4 2
  • @tzenu,iti raspund eu ce este UE: noul Imperiu Roman. O renastere a civilizatiei romane,dar complet ateo-apostata,religia New Age semnificand mai degraba un cult materialist deşănţat si in masa.
    4 4
  • @@inexorabil, i-am oferit lui @tzenu substratul real al Europei comunitare de astazi, iar daca avea deja idee, cu atat mai bine! Crezi ca dezarmez in fata oricarui tembel cu fobie fata de adevarul spiritual, cel nevazut si nesimtit de oameni?! Si, totusi, nu mi-ai demonstrat --- obligatoriu cu rationamente imbatabile "pe text" --- de ce as vorbi eu aiurea. A apus vremea exclusivismului musculos, in care il stampilai pe cineva ca fiind prost, ca asa iti placea tie sau ca ti se parea inferior tie, si apoi aveai pretentia ca el sa recepteze ca atare "verdictul" tau si chiar sa ti-l confirme umilit......De fapt, eu gresesc enorm, din cauza ca acord atentie "prietenilor" mei de pe AM, cand ar trebui nici sa nu existe pentru mine (nu sa ma prefac ca nu exista sau sa-i ignor, ci efectiv sa nu le observ laturile la adresa mea !!!).
    PS: Bineinteles ca am fost "raschetat"......Unele lucruri sunt prea "incorecte politic". Nu privi caracatita direct in ochi sau vei muri --- nu-i o regula mafiota, ci o realitate oculta, mult prea banala astazi......
    4 3
  • Andreas
    Cine rade la urma rade mai bine,Franta da dovada de limitare prin aceste actiuni de blocare a unor vanzari de vehicule si ce ataca gjgantul MERCEDES(brand oriunde in lume),Germania e un popor mult prea destept ca sa le raspunda cu aceeasi moneda fraierilor de gara in frunte cu Hollande,dar francezii AIA PROSTI de la conducerea tarii nu isi dau seama ca isi taie singuri de sub picioare creanga,se fac de ras prin actiunile astea tampite.Cu cine are parteneriat Mercedes cu fraierii de gara Renault,nu pentru mult timp.
    2 3
  • @Andreas
    Limbajul si fluiditatea discursului imi spune ca ultima carte citita de tine a fost probabil Amintiri din copilarie prin clasa a 4-a. In fine, te las. In general prostii striga prostii.
    1 2
  • Andreas
    Raul Gonzalez comenteaza subiectul si lasa comentariile altora.Daca nu ai nimic de spus la acest subiect mai bine vezi de treaba ta.Se poate intelege ce am scris mai sus,nu trebuie sa respect neaparat gramatica si ordinea cuvintelor pentru a exprima parerea despre acest subiect.O zi buna
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru