Feedback

Efectele adaptării la noile reguli de emisii: maşinile diesel vor avea doar 9% din piaţă în 2030, iar electricele vor creşte la 20%

Publicat Sambata, 02.07.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 5
Efectele adaptării la noile reguli de emisii: maşinile diesel vor avea doar 9% din piaţă în 2030, iar electricele vor creşte la 20% - Poza 1
Doar 9% dintre maşinile vândute în Europa în 2030 vor avea motoare diesel, în timp ce electricele vor ajunge la o cotă de piaţă de 20%, potrivit unui studiu care are la baza noile reguli pentru emisii.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorii auto va trebui să micşoreze emisiile de dioxid de carbon la numai 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru începând din 2020, motiv pentru care aceştia vor lansa în următorii ani numeroase modele electrice.

Potrivit unui studiu realizat de AlixPartners, această schimbare va schimba radical gama de modele şi va conduce la o creştere a vânzărilor de maşini electrice în detrimentul celor cu propulsie tradiţională.

Modificările vor fi atât de ample încât AlixPartners anticipează că în 2030 doar 9% dintre maşinile noi vândute în Europa vor avea motoare diesel, în condiţiile în care în prezent cota de piaţă a acestora este de circa 50%. În schimb, cele mai vândute maşini vor fi cele hibride cu propulsie pe benzină (HEV), cu 28%, urmate de cele pe benzină (25%). Maşinile electrice vor ajunge la 20% din piaţă şi vor fi doar cu puţin mai numeroase decât hibrizii plug-in pe benzină (18%).

Urmareste Automarket
"Electrificarea trebuie să ajungă în Europa pentru a respecta standardele dure de emisii, iar diesel-ul va plăti cel mai scump pentru asta", se arată în analiza AlixPartners.

De asemenea, studiul arată că noile reguli pentru emisii vor creşte semnificativ costul maşinilor diesel, în timp ce maşinile electrice vor avea o autonomie din ce în ce mai mare. În paralel, constructorii vor fi nevoiţi să investească în fabrici pentru maşini electrice. AlixPartners estimează că până în 2022 numărul de fabrici unde se vor produce maşini electrice în Europa va creşte de la 26 la 40, concomitent cu o scădere de la 62 la 55 a numărul de fabrici unde se produc maşini diesel şi pe benzină.

Via Automotive News


Comentarii (5)

  • razvan
    Nu cred asa ceva. Atat timp cat motoarele diesel sunt mai eficiente si permit o automomie mai mare nu vor fi inlocuite de cele electrice.
    7 4
  • MuresMures
    Nu credem dar vei fii obligat. Daca nu de stat atunci de propriul tau buzunar. Diselu si acum e mai scum cu cel putin 2.000 euro...sigur atunci ca sa respecte noile cerinte cu privire la poluare o sa fie mai scump cu cel putin 5.000 euro... decat unu pe benzina... si atunci eu zic ca nu mai merita.
    0 2
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • vor fi totusi mai putine diferente intre constructori. estetica si interiorul au fost pana acum secundare, cel putin pt pilotii ca mine. :)
    2 0
  • @razvan vor fi inlocuite initial de bezinarele turbo si ulterior de hibridele benzinare turbo. Abia prin 2050 probabil ca electricele vor fi majoritare.
    2 0
  • In 2050 voi fi demult oase si ulcele ,asa ca neinteresant pt mine ce se va vinde atunci...daca ma voi reincarna, o sa-mi aduc aminte....ha ha
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru